12 buku terbaik oleh Dean Koontz

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penulis fiksyen ilmiah, pengarang seram zaman kita, yang berasal dari Pennsylvania, Dean Koontz sangat berbakat sehingga karya dari penanya difilemkan secara aktif oleh pengarah moden, dan cara penulisan dan penyampaian diambil sebagai asas oleh pengarang pemula. Dalam koleksi karya, setiap pembaca akan mencari sesuatu untuk dirinya sendiri: novel, cerita, karangan, cerpen. Kami membentangkan 12 buku terbaik oleh Dean Koontz, sesuai untuk berjumpa dengan pengarang dan mempunyai hobi yang menarik.

Penarafan buku terbaik oleh Dean Kunz

Pencalonan sebuah tempat Nama produk penilaian
Penilaian buku terbaik oleh dean kunz 1 Malaikat penjaga 4.9
2 Ramalan 4.9
3 Thomas pelik 4.8
4 Kilat 4.8
5 Api Sejuk 4.7
6 Bukan tempat yang baik 4.7
7 Hantu 4.7
8 Terpesona oleh darah 4.6
9 Terikat pada waktu malam 4.5
10 Lawa 4.5
11 Pintu hingga disember 4.4
12 Rumah Guruh 4.3

Malaikat penjaga

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.9

PENJAGA ANGEL.jpeg

Pencinta orang berkaki empat akan menghargai novel Guardian Angels. Ini adalah kisah tentang anjing retriever emas yang melarikan diri dari pusat penyelidikan rahsia, di mana haiwan itu dikurniakan gen manusia dan menguasai beberapa ciri, khususnya kecerdasan yang dikembangkan. Anjing itu sampai ke Travis Cornell dan Nora Devon, yang menjadi teman sejati haiwan itu dan berusaha melindunginya dari pengejaran – makhluk yang haus darah yang menyerupai Frankenstein melarikan diri dari pusat dengan retriever.

'Guardian Angels' adalah karya yang mencolok, di sini watak-watak negatif menimbulkan rasa jijik dan penghinaan, dan yang positif kelihatan sangat hebat. Kesudahannya juga boleh diramalkan, tetapi tidak menjadikan membaca menjadi lebih senang.

Ramalan

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.9

KEHADIRAN.jpg

Di tempat kedua dalam penilaian adalah karya dengan tajuk yang bercerita 'Prediction'. Semasa meninggal, datuk Jimmy Tok menubuatkan kepada cucunya yang baru dilahirkan mengenai pendekatan masalah dalam bentuk musibah selama lima hari. Sekarang lelaki itu hidup dalam ketakutan untuk semakin dekat dengan tarikh yang dirancang, takut untuk hidupnya. Dia tahu betapa dahsyatnya hari-hari ini, apa yang akan berlaku, dan akibat apa yang menantinya. Apa ini – kecelaruan orang tua yang mati, hipnosis diri atau mistik?

Buku “Ramalan” disarankan untuk dibaca kepada semua orang, kerana pasti setiap orang sekurang-kurangnya sekali menghadapi ketidakpastian atau keputusasaan dalam hidup. Jimmy Tok berada dalam cerita yang sama, cari tahu bagaimana dia menanganinya.

Thomas pelik

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.8

STROME TOMAS.jpg

Thomas pelik diceritakan pada orang pertama. Watak utama mempunyai karunia untuk berkomunikasi dengan kekuatan dunia lain dan orang-orang yang telah pergi ke dunia lain. Lebih-lebih lagi, setiap lawatan arwah seterusnya menunjukkan pencarian seseorang yang telah melakukan atau hanya berniat melakukan kejahatan berdarah. Atas panggilan nasib, Thomas mencari mangsa yang dituduh dan pesalah mereka, meminta bantuan suara dari kenyataan lain. Dia harus berkomunikasi dengan roh jahat mengharapkan rasa ngeri dari mangsa manusia.

Hanya orang terdekat dan gadis yang dikasihi yang tahu tentang pemberian wira itu, mereka membantunya apabila nampaknya Thomas tidak lagi memiliki kekuatan, atau dia mendapati dirinya dalam jalan buntu.

Kilat

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.8

CAHAYA.jpg

Laura Shane dilahirkan pada masa ketika ribut petir musim sejuk yang teruk berlaku di luar tingkap – bukan kejadian yang paling biasa. Adakah cuaca berkaitan dengan penampilan dua orang asing yang sangat berminat dengan nasib bayi itu, walaupun mereka tidak mempunyai hubungan yang jelas dengannya? Banyak peristiwa rahsia yang mengelilingi kelahiran Laura, yang akan menemaninya sepanjang novel dan tidak akan membiarkan pembaca pergi ke halaman terakhir.

Ternyata kemudian, orang asing adalah orang asing dari masa lalu, tetapi mereka mengejar tujuan yang berbeza: satu adalah membunuh gadis itu, yang lain adalah untuk melindungi, kerana dia jatuh cinta padanya tanpa ingatan.

Api Sejuk

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.7

KEBAKARAN DINGIN.jpg

Pada baris kelima penarafan adalah novel 'Cold Fire', di mana tulisan tangan Dean Kunz dikenali di banyak negara. Dalam lensa plot, mantan guru Jim Eirenhart, yang bersentuhan dengan Kecerdasan Agung tertentu. Kekuatan secara harfiah mengawal seseorang, memaksanya untuk muncul di berbagai tempat di Amerika Syarikat dalam beberapa saat sebelum tragedi yang akan datang. Seorang wartawan muda berminat dengan corak seperti itu, dia melakukan siasatan sendiri untuk mengetahui lebih banyak mengenai pahlawan misteri itu, khususnya, dia berminat dengan Angkatan yang dengannya Jim berada pada waktu yang tepat di tempat yang tepat. Cerita ini penuh dengan gambaran psikologi, ia mengandungi intrik, mistik, fantasi dan mengembara yang mengembara melalui koridor bawah sedar manusia.

Bukan tempat yang baik

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.7

BUKAN TEMPAT YANG BAIK.jpg

Novel seterusnya dalam senarai, 'A Bad Place', lebih merupakan genre detektif, walaupun fiksyen juga terdapat di dalamnya. Detektif swasta Bobby dan Julia, sebagai sebahagian daripada kerja agensi mereka sendiri 'Dakota-dan-Dakota', sedang menyiasat kes luar biasa hantu berdarah yang dapat melakukan teleport di angkasa dan mengembangkan badan tenaganya yang merosakkan. Maniak biseksual ini mengejar saudaranya untuk membalas kematian ibu kesayangannya, yang merupakan seorang penyihir. Saudara lelaki ini adalah pelanggan pasangan Dakota, yang sangat takut akan hidupnya.

Adakah para detektif dapat melihatnya hingga akhir, adakah mereka mempunyai masa untuk melindungi nyawa pelanggan yang bermasalah?

Hantu

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.7

PHANTOMS.jpg

Tempat percutian kegemaran, oasis surga di Snowfield pada suatu ketika tidak lagi menyambut para tetamu – kini bau kematian melayang di sini, dan menjadi sukar untuk bersantai. Banyak kemalangan dan pembunuhan adalah kejutan untuk tempat syurga. Kekuatan misteri meragut nyawa, tetapi adakah mungkin untuk melepaskan diri dari perangkap ini?

Novel 'Phantoms' telah dibandingkan dengan karya penulis seram Stephen King, tetapi Koontz lebih cenderung untuk tenang membaca.

Terpesona oleh darah

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.6

DIKENAKAN DENGAN DARAH.jpg

Seorang wanita yang menarik dan menarik bernama Shepherd the Cat mengalami kisah yang tidak menyenangkan – dia menjadi saksi mata dan mengambil bahagian dalam pembunuhan beramai-ramai yang dimulakan oleh penjenayah yang dahagakan darah di sebuah ladang. Tekanan, ngeri, kesukaran menavigasi dalam hidup – wanita itu menghadapi penyesuaian setelah apa yang berlaku, nampaknya, dia melupakan masa yang sukar, tetapi nasib bersikeras – Kucing itu berhadapan dengan penjahat itu setelah bertahun-tahun. Tetapi hanya ada satu tempat di bawah sinar matahari untuk salah satu daripadanya. Siapa yang akan bertahan menjelang akhir novel?

Terikat pada waktu malam

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.5

Diikat oleh Malam.jpg

Bandar Moonlight Bay, menurut Chris Snow, adalah tempat paling berbahaya di planet ini. Walaupun pencinta keseronokan dan berselancar, pahlawan tidak mencari pengembaraan di tempat asalnya – mereka sendiri terkejut walaupun mereka yang tidak berusaha untuk emosi yang jelas.

Plot ini memfokuskan pada kehilangan empat anak pada malam April. Siasatan membawa pahlawan ke pangkalan tentera laut Fort Wyvern – di mana ujian rahsia terlarang organisma yang diubahsuai secara genetik dilakukan, eksperimen dilakukan pada orang dan haiwan yang telah mengalami manipulasi genetik. Chris Snow bergerak selangkah demi selangkah melalui labirin pangkalan tertutup, mempertaruhkan nyawanya setiap saat. Perkembangan cerita mengambil giliran yang tidak dijangka, yang secara ajaib meninggalkan watak utama hidup. Adakah dia akan menemui anak-anak dan mempunyai masa untuk menyelamatkan mereka?

Lawa

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.5

LOGOVO.jpg

Selepas kemalangan kereta, Hutch Harrison, pemilik sebuah kedai antik, mengalami kematian secara klinikal. Dia diselamatkan oleh doktor resusitasi yang berbakat, tetapi kehidupan mengambil warna yang berbeza, dan sekarang Hutch dihubungkan pada tahap konduktor saraf dengan maniak pembunuh tertentu dari Neraka, yang datang ke planet kita untuk mengumpulkan koleksi orang mati, yang mana dia membunuh orang tanpa ampun. Tugas watak utama adalah pergi ke sarang pembunuh yang hebat, yang menggelarkan dirinya sebagai Pangeran Kegelapan Vassago, untuk mengganggu perbuatannya.

Pintu hingga disember

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.4

PINTU HINGGA DISEMBER.jpg

Sebagai hasil percubaan dengan roh-roh jahat, pintu ke portal dibuka, dari mana makhluk yang tidak dapat dimengerti datang ke dunia kita untuk mangsa baru. Ia seolah-olah mengikat jiwa manusia, menjadikan udara sejuk dan berat. Tetapi Detektif Dan Haldane bosan dengan serangkaian keganasan dan tragedi, terutama kerana mereka menyentuhnya secara peribadi. Kesabaran akhirnya berakhir apabila gadis berusia sembilan tahun, McCaffrey dan ibunya yang berkeinginan kuat Laura diserang. Dan berusaha untuk mengikuti jejak penjenayah itu untuk melindungi wanita yang tidak bersalah, tetapi makhluk itu tidak berhenti, kerana dia memerlukan mangsa baru, darah baru.

Rumah Guruh

Pengarang buku: Dean Ray Koontz

Penilaian: 4.3

RUMAH THUNDER.jpg

Novel terakhir dalam ranking, tetapi tidak kurang menarik, House of Thunder, adalah kisah seorang wanita muda yang pernah mengalami kemalangan kereta. Peristiwa ini memaksakan kesalahan ketik dalam hidupnya: Suzanne kehilangan ingatannya sepenuhnya. Walaupun usaha para doktor dan penyingkiran pesakit dari amnesia mendalam, heroin tidak dapat menyedarkan beberapa bidang otak di mana pengalaman kerja lamanya di 'Milestone', sebuah organisasi rahsia, dicatatkan. Tetapi Suzanne mendapati dirinya berada di bawah peraturan mimpi buruk yang terungkap yang muncul dari subkorteks otak setelah kematian pengantin lelaki kesayangannya bertahun-tahun yang lalu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen