11 warna bibir terbaik

Penilaian produk kesihatan dan kecantikan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tint adalah kosmetik cecair yang pertama kali diperkenalkan di Korea. Ia dibuat di atas dasar air atau minyak, dengan penambahan sejumlah besar pigmen pewarna, yang, menembusi jauh ke dalam kulit, membuat lapisan kekal dengan kesan tatu di bibir. Oleh kerana teksturnya yang ringan dan tanpa berat, warna itu hampir tidak terasa di bibir, tetapi pada masa yang sama ia menjadikan solek dalam keadaan sempurna selama berjam-jam.

Cara memilih rona bibir yang betul

Ketekalan. Warna boleh berminyak, seperti jeli, atau berair sepenuhnya. Semakin berair struktur produk, semakin cepat pengeringan, oleh itu, lebih baik anda mula berkenalan dengan warna dengan konsistensi seperti jeli.

  1. Aplikator. Pilihan tradisional – sebotol dengan sikat span berbulu biasa adalah yang paling senang, kerana ia membolehkan anda menggunakan produk walaupun dalam perjalanan. Rona dalam balang mesti digunakan dengan jari anda, yang akan menimbulkan kesulitan. Terdapat juga pilihan yang lebih praktikal, seperti warna dalam bentuk pena tip-tip, yang memastikan aplikasi yang tepat dan cepat di sepanjang kontur.
  2. Pewarna warna. Sebagai peraturan, warna dari kebanyakan pengeluar disajikan dalam pelbagai warna – maksimum 3-5 warna, yang dalam botol kelihatan sangat terang dan kaya. Namun, jangan risau, kerana setelah melekap pada bibir, produk tersebut diserap dan menjadi lebih semula jadi, menekankan warna kulit semula jadi bibir. Anda boleh menyesuaikan tepu warna dengan menggunakan lapisan tambahan.
  3. Bonus bagus. Warna ditujukan terutamanya untuk membuat solek bibir yang berkekalan, tetapi banyak pengeluar semakin gembira dengan perkara baru yang bergaya – produk dengan faktor pelindung matahari, bahan pelembap dan bahan penyayang muncul di rak.
  4. Komposisi. Lebih baik memberi keutamaan kepada produk dengan vitamin, minyak semula jadi, ekstrak semula jadi, yang membolehkan kulit tidak kering dan mendapat khasiat dan penghidratan walaupun dengan warna jangka panjang.

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan warna bibir yang paling popular 1 Minyak Tint-in-Oil Yves Saint Laurent Beauté Volupté RUB 2,599
2 TATTOO DIOR ADDICT LIP RUB 2,590
3 NYX Professional Makeup Lip Luster Glossy Tint 490 RUB
4 Petua Balm Stainiac Tinted Tinted RUB 1 210
5 Kunci rahsia cahaya glam manis 695 RUB
6 PUPA DIBUAT KE LIP TINT TERAKHIR RUB 670
7 Tony Moly Liptone Dapatkan Warna 915 RUB
8 Rawatan Bibir Butterstick Kiehl SPF 25 RUB 1.650
9 HOLIKA HOLIKA Holy Berry Tint 490 RUB
10 Velor Flat-Pen Tint 870
11 Relouis mencium saya lagi 197 RUB

Minyak Tint-in-Oil Yves Saint Laurent Beauté Volupté

Penilaian: 4.9

YVES SAINT LAURENT BEAUTÉ VOLUPTÉ TINT-IN-OIL.jpg

Diperkaya dengan pigmen warna tahan lama, YSL Lip Tint Oil menduduki tempat pertama dalam ranking populariti kami. Yves Saint Laurent telah membuat revolusi nyata dengan menggabungkan kelembutan minyak dan kekuatan warna dalam satu botol dengan bantuan teknologi COLOR LINK INFUSER. Pigmen kekal di bibir walaupun kilauan minyak hilang tanpa jejak.

Produk ini memberikan kelantangan kelas pertama dan warna tahan lama. Palet, tersedia dalam 4 warna, dipersembahkan dalam warna semula jadi yang menghasilkan kesan seperti ciuman semula jadi di bibir.

Formula VOLUPTÉ TINT-IN-OIL melindungi dari perubahan warna yang cepat, sementara zarah penyebaran cahaya yang dilapisi minyak membuat penampilan yang lebih menggoda. 5 minyak pati – biji aprikot, ketumbar, macadamies, jojoba, passionflower – memberikan kilauan dan merawat kulit dengan lembut. Untuk melindungi minyak berharga daripada terdedah kepada cahaya matahari, sarung keluli yang ketat dan ringan telah dibangunkan.

Aplikator berbentuk span yang dipatenkan menjadikan aplikasi sangat mudah. Berkat lengkung khasnya, ia meluncur dengan mudah ke atas kulit, mengawal warna dengan lembut dan lancar dan tidak menimbulkan noda. Sekiranya anda menggunakan minyak dengan sisi cekung – teduhan volumetrik yang kuat diperoleh, memutar aplikator dengan permukaan melengkung – nada menjadi tipis dan sangat halus. Produk ini mempunyai aroma buah lembut dan sangat senang dipakai.

Kelebihan

  • melembapkan dan merawat;
  • memberikan aroma yang menyenangkan;
  • aplikator yang sesuai untuk permohonan;
  • menambah kelantangan ke bibir;
  • tidak bergolek;
  • pigmen berlangsung sekitar 6 jam.

keburukan

  • tidak ditemui

TATTOO DIOR ADDICT LIP

Penilaian: 4.8

DIOR ADDICT LIP TATTOO.jpg

Kami memberikan tempat kedua dalam ranking warna bibir terbaik kepada Dior Addict Lip Tattoo. Rona tahan dengan baik, tidak meninggalkan sisa dan bertindak seperti tatu bibir. Formula khas menghasilkan lapisan tanpa berat yang akan sembuh setelah beberapa saat penggunaan dan, menurut janji pengeluar, tidak akan luntur dalam masa 10 jam. Namun, berdasarkan ulasan, pigmen warna mula pudar setelah 3-4 jam. Tempat pertama dalam komposisi warna adalah air (50%), kerana tekstur warna sangat ringan dan tidak berat, tetapi pada masa yang sama, tidak terlalu tahan lama. Ia juga mengandungi minyak dan pigmen.

Terdapat enam warna di dalam palet – dari warna krem ​​hingga merah tua, tetapi hanya ada 4 warna di Rusia. Semua warna direka untuk menekankan dan meningkatkan warna kulit semula jadi. Selepas menggunakan warna, hanya warna pigmen dan rasa selesa yang tinggal di bibir. Tidak ada rasa melekit, sesak atau kering. Produk ini sangat sesuai untuk musim panas.

Aplikator berus bulat lembut dengan hujung yang sedikit miring membolehkan anda menerapkan warna dengan cepat dan tepat tanpa meninggalkan kontur. ADDICT LIP TATTOO dapat digunakan pada beberapa lapisan, meningkatkan kesan warna dan bahkan digunakan sebagai pemerah pipi, setelah mengorek kawasan aplikasi.

Kelebihan

  • pembungkusan yang selesa;
  • tekstur cecair yang tidak merebak;
  • berus yang selesa;
  • tidak terasa di bibir selepas permohonan;
  • tidak meninggalkan sisa.

keburukan

  • ketahanan adalah 2 kali lebih rendah daripada yang dijanjikan;
  • harga tinggi;
  • jika bibir kering, warnanya hilang tidak rata;
  • palet kecil warna.

NYX Professional Makeup Lip Luster Glossy Tint

Penilaian: 4.7

NYX PROFESSIONAL MAKEUP LIP LUSTER GLOSSY TINT.png

Warna, kaya dengan pigmen dan kilauan cemerlang, dari syarikat Amerika NYX berada pada langkah ketiga penarafan kami. Produk ini mempunyai tekstur padat, berkrim dan boleh berfungsi sebagai warna, gincu varnis dan kilauan berkilat. Rumusannya diperkaya dengan lilin lebah semulajadi, yang merawat kulit bibir dengan lembut. Produk ini sangat selesa – melembapkan, menghaluskan dan praktikal tidak kering.

Sponge dua sisi yang tidak biasa – segitiga di satu sisi dan segi empat rata di sisi lain – memastikan aplikasi yang kemas. Untuk kesan 'bibir penuh menggoda', tambahkan sedikit warna di bahagian tengah, campurkan sedikit kilauan pada bahagian tepi. Jumlah gloss minimum akan menghasilkan kesan bibir yang manis dan semula jadi yang dicium. Memakai produk dalam beberapa lapisan sekaligus akan memberikan bibir berkilau untuk waktu yang lama.

Agar bibir kelihatan sekerap dan rapi mungkin, perlu memberikan kelembapan tambahan, kerana warna dapat mengeringkan kulit, terutama jika ia mempunyai luka dan mengelupas. Sekiranya anda perlu menghilangkan kilauan dan warna utama, anda boleh menggunakan air miselium. Untuk 2 jam pertama selepas permohonan, gloss mungkin meninggalkan kesan.

Kelebihan

  • memberikan kilauan berkilat;
  • kualiti pembungkusan yang sangat baik;
  • aplikator yang sesuai;
  • tidak mengeringkan kulit;
  • warna yang indah;

keburukan

  • boleh meninggalkan jejak;
  • mustahil untuk menghilangkan pigmen warna sepenuhnya.

Petua Balm Stainiac Tinted Tinted

Penilaian: 4.7

TINTED BALM STAINIAC TINTED TINT.jpg

Warna universal 2 dalam 1 dari jenama The Balm (Amerika Syarikat) dengan vitamin dan bahan penyayang, termasuk dalam peringkat keempat penilaian kami. Produk ini boleh digunakan untuk lip gloss dan pemerah pipi. Satu warna dengan warna ceri tersedia untuk dijual, tetapi pengeluar berjanji bahawa produk tersebut dapat menyesuaikan diri dengan jenis kulit apa pun, dengan menonjolkan warna semula jadi.

Produk ini mengandungi vitamin, ekstrak kamelia dan jus lidah buaya. Teksturnya berair-jeli, halus dan hampir tidak berbobot. Aplikator klasik untuk aplikasi tepat di sepanjang kontur bibir. Permohonan dalam satu lapisan menghasilkan nada yang tipis. Lapisan kedua menetapkan suasana dan membawa warna. Lapisannya sangat semula jadi, dengan ketahanan yang tinggi. Di bibir, pigmen berlangsung 3-5 jam, di pipi – hampir sepanjang hari. Isipadu tiub kecil – hanya 8.5 ml.

Kelebihan

  • menjaga dengan baik;
  • senang diaplikasi;
  • tidak kelihatan di bibir;
  • sesuai sebagai pemerah pipi dan lip gloss.

keburukan

  • boleh mengeringkan kulit sedikit;
  • dipersembahkan dalam satu skema warna.

Kunci rahsia cahaya glam manis

Penilaian: 4.7

RAHSIA KEY SWEET GLAM TINT GLOW.JPG

Warna dengan kesan pelembap dari pengeluar Korea Secret Key mengambil kedudukan kelima dalam ranking. Bahan pelembap dalam komposisi memberikan bibir tahap penghidratan maksimum, berkat ia memperoleh warna semula jadi yang lezat. Juga, warna mempunyai faktor perlindungan SPF 8 dan memberikan perlindungan yang boleh dipercayai dari sinaran ultraviolet, melindungi kulit daripada kering.

Balsem meletakkan dengan lembut dan lembut, mengisi retakan dan melicinkan semua lipatan secara visual; mengekalkan keseimbangan air yang optimum, mencegah pecah-pecah, tidak meninggalkan rasa kehadiran di bibir dan jejak. Bibir menjadi lebih ekspresif dan menggoda, mendapat kelantangan tambahan dan warna yang lembut. Perlu diperhatikan fakta bahawa warna di tongkat dan di bibir kelihatan berbeza. Variasi warna disajikan dalam 7 warna. Tiub ditutup dengan selamat, tongkat itu diarahkan dengan mudah dan kelihatan lebih seperti gincu. Reka bentuk pembungkusan, dan produk itu sendiri, lebih menyerupai replika balm Dior Lip Glow.

Kelebihan

  • menyuburkan dan melembapkan kulit;
  • menyembunyikan kedutan dan meratakan nada;
  • berlangsung sekitar 3 jam;
  • tidak merebak;
  • mempunyai faktor perlindungan cahaya matahari;
  • tidak mempunyai bau.

keburukan

  • tidak akan menggantikan balsem penjagaan biasa;
  • tidak ada tanda warna pada pembungkusan.

PUPA DIBUAT KE LIP TINT TERAKHIR

Penilaian: 4.6

PUPA DIBUAT KE LIP TINT LEPAS.jpg

Warna dengan kepekatan pigmen yang tinggi dan 'kesan tatu' dari jenama terkenal Itali PUPA berada di kedudukan keenam dalam penilaian kami. Formula produk menggabungkan tekstur ringan, kerana adanya air dalam komposisi, dan kemasan berkilat yang kaya. Rona di bibir segar, cerah dan kaya. Produk ini kalis air, oleh itu tidak takut dengan makanan ringan dan ciuman. Berkat kesan tatu, warna akan kekal di bibir sepanjang hari. Garis terdiri daripada 8 warna yang berbeza, sebahagian daripadanya mempunyai kilauan.

Mempunyai tekstur ringan dan berair, produk ini mudah disapukan di bibir, tetapi mengering dengan cepat, jadi anda perlu menangani warna dengan berhati-hati untuk menerapkannya sekata mungkin. Pertama, produk digunakan dengan gerakan simetri cepat ke bibir atas, bergerak dari pusat bibir ke sudut, dan kemudian ke arah yang bertentangan – dari sudut ke pusat – ke bibir bawah. Bentuk aplikator, jelas diasah ke kontur, sangat memudahkan prosedur aplikasi.

Rona kelihatan hebat pada bibir yang lembap dan rapi, jadi jangan mengabaikan penggunaan balsem penyayang. Sekiranya terdapat keradangan atau pengelupasan pada kulit, produk hanya akan menekankannya. Untuk menghilangkan warna dari kulit sepenuhnya, anda perlu menggunakan minyak hidrofilik atau penghilang solek dua fasa.

Kelebihan

  • warna tepu;
  • warna lapisan boleh berbeza-beza;
  • tahap kestabilan yang tinggi;
  • kesan kalis air;
  • tidak mengeringkan kulit;

keburukan

  • warna gelap mungkin terletak tidak rata;
  • menonjolkan ketidaksempurnaan pada kulit.

Tony Moly Liptone Dapatkan Warna

Penilaian: 4.6

TONY MOLY LIPTONE DAPATKAN TINT.png

Warna pelembap dari jenama Korea Selatan, Tony Moly mengambil kedudukan ketujuh dalam ranking. Memberi bibir warna yang kaya digabungkan dengan kilauan berkilat yang lembap. Pigmen pewarna semula jadi, yang menembusi lapisan atas epidermis, menghasilkan lapisan stabil yang bertahan sekurang-kurangnya 6 jam, tanpa memerlukan pembetulan berterusan. Warna tahan makanan dan tidak luntur dengan rawatan air.

Kompleks asal air berasaskan air bertindak sebagai bahan aktif. Produk mengekalkan keseimbangan kelembapan dan mencegah munculnya retakan, luka dan kulit yang mengelupas. Pengilang berjanji bahawa dengan penggunaan biasa, keadaan kulit bibir akan bertambah baik, namun, banyak pelanggan menyatakan bahawa sebelum menggunakan warna, disarankan untuk melembapkan kulit dengan balsem, jika tidak, ia akan mengeringkan kulit.

Botol Lip Tone Get It Tint berguna dan kecil, sehingga sesuai dengan beg solek anda. Tudung tambahan pada penutup memberikan perlindungan maksimum terhadap tumpahan. Garis ini disajikan dalam 6 warna terang.

Kelebihan

  • penggunaan ekonomi;
  • sangat berterusan;
  • tidak meninggalkan jejak;
  • mudah untuk digunakan;
  • tidak memerlukan penggunaan pensil kontur.

keburukan

  • boleh mengeringkan kulit bibir;
  • palet terdiri daripada warna yang terlalu terang dan tidak wajar.

Rawatan Bibir Butterstick Kiehl SPF 25

Penilaian: 4.5

Rawatan Bibir Butterstick Kiehl SPF 25

Balsem bibir terlaris Kiehl dengan SPF 25 berada di kedudukan ke-8. Ini tidak cukup warna, bagaimanapun, pengeluar tidak menjanjikan kesan yang sama, namun, kerana adanya lilin semula jadi, balsem itu tetap di bibir untuk waktu yang sangat lama, dengan tenang menahan makanan ringan dan secawan kopi.

Ia mengandungi minyak lemon dan kelapa yang kaya dengan antioksidan yang secara intensif menyuburkan, melembapkan dan menyembuhkan kulit. Perlindungan tahap tinggi SPF 25 – mencegah kesan berbahaya dari sinaran ultraviolet, menenangkan dan melembutkan. Secara keseluruhan, terdapat 5 balsem di seberang, beberapa di antaranya hampir tidak berwarna, dan selebihnya memberi bibir warna cerah – merah jambu, beri, bogel.

Produk ini kekal di bibir untuk masa yang lama tanpa meninggalkan rasa filem, gris dan lekat. Formula berpigmen membolehkan balsem bertahan selama berjam-jam tanpa kehilangan tepu warna. Balsem menyuburkan, menguatkan dan melembapkan, menekankan bentuk semula jadi, warna dan kelengkungan bibir. Ia disapu pada kulit yang bersih pada waktu pagi dan kekal di bibir hingga ke petang. Isipadu tongkat adalah 4 mg, tetapi penggunaannya cukup menjimatkan.

Kelebihan

  • balsem merawat dan menyuburkan kulit;
  • mempunyai SPF 25 yang tinggi;
  • dibelanjakan secara ekonomi;
  • bertahan lama di bibir.

keburukan

  • harga tinggi.

HOLIKA HOLIKA Holy Berry Tint

Penilaian: 4.5

HOLIKA HOLIKA HOLY BERRY TINT.jpg

Warna beri dari syarikat Korea dengan ekstrak beri semulajadi berada di kedudukan kesembilan dari penilaian pakar kami. Jus beri melembapkan, menyuburkan dan halus, sementara pigmen pewarna berasaskan air menghasilkan lapisan stabil sekurang-kurangnya beberapa jam. Pada masa yang sama, pigmen tidak terlalu jenuh, jadi anda tidak perlu takut untuk berlebihan dengan warna – ia akan selalu dekat dengan semula jadi.

Minyak Jojoba melembutkan kulit dan mengekalkan kelembapan, mencegah mengelupas dan pecah-pecah. Ekstrak buah dari Vaccinium Macrocarpon (cranberry), Fragaria Chiloensis (strawberry), Rubus Idaeus (raspberry), Vaccinium Angustifolium (blueberry), Rubus Fruticosus (blackberry) memberikan warna semula jadi dan merawat bibir dengan lembut tanpa mengeringkannya.

Warnanya berlangsung selama beberapa jam, kemudian secara beransur-ansur mulai pudar, mengembalikan bibir ke warna semula jadi, sementara produk tidak bernoda dan tidak meninggalkan bekas. Ia sama sekali tidak terasa di bibir dan kerana tekstur berair seperti jeli, ia dimakan dengan sangat ekonomik. Juga, warna boleh digunakan sebagai pemerah pipi.

Berus yang kaku membolehkan anda mengaplikasikan produk dengan tepat dan tepat, dengan menyesuaikan tekanan, tanpa mengotorkannya di sudut dan tanpa meninggalkan kontur. Warna disapu pada kulit, disebarkan dengan aplikator dan setelah satu minit diserap sepenuhnya. Untuk penyingkiran, lebih baik menggunakan setetes minyak zaitun atau penghilang solek berasaskan minyak.

Kelebihan

  • tekstur ringan;
  • berlangsung sekitar 3 jam;
  • tidak memakan kulit;
  • memberikan naungan halus;
  • mempunyai aroma yang menyenangkan;
  • kos demokratik.

keburukan

  • mungkin menonjolkan ketidaksempurnaan;
  • warna produk dalam bungkusan berbeza dengan warna di bibir.
  • boleh mengeringkan kulit.

Velor Flat-Pen Tint

Penilaian: 4.4

VELOR FLAT-PEN TINT.jpg

Warna dalam bentuk pena tip-tip dari syarikat Korea MISSHA mengambil langkah kedua terakhir dari peringkat kami. Reka bentuk yang sangat luar biasa dan kaedah aplikasi ergonomik membezakan produk dari warna lain. Dengan itu, mudah untuk menekankan kontur bibir, terima kasih kepada aplikator yang menyerupai pena tip untuk lukisan.

Komposisi ini mengandungi vitamin E, asid hyaluronik, ekstrak beri semulajadi, yang menyuburkan dan melembapkan, menghilangkan keretakan mikro dan mencegah penuaan kulit bibir.

Tekstur ringan secara praktikal tidak terasa di bibir, pigmen warna diserap dengan segera dan tidak meninggalkan cetakan. Produk ini melekat erat di bibir, tanpa meninggalkan sensasi yang tidak menyenangkan dari filem melekit, namun, ia boleh meninggalkan secara tidak rata, sehingga konturnya lebih cerah. Warna disajikan dalam 5 warna terang utama.

Kelebihan

  • kaedah aplikasi yang sesuai;
  • reka bentuk ergonomik;
  • warna tepu terang;
  • merawat bahan semula jadi dalam komposisi.

keburukan

  • jumlah kecil;
  • sebotol plastik berkualiti rendah;
  • pigmen daun tidak rata.

Relouis mencium saya lagi

Penilaian: 4.3

RELOUIS KISS ME LAGI-2.jpg

Warna dari pengeluar Belarus Relouis menempati baris terakhir dalam penilaian kami. Alat ini dibentangkan dalam tiga warna warna dan harganya berkadar lebih besar daripada banyak rakan sejawatnya. Nama Kiss me lagi tidak dipilih secara kebetulan – warna mempunyai rasa manis dan tidak luntur dengan ciuman.

Produk ini mempunyai tekstur yang cukup cair dan memerlukan penggunaan yang betul. Jika tidak, ia boleh berguling, merebak dan berbaring tidak rata. Yang paling penting, warna ini muncul ketika digunakan dalam tiga lapisan, dalam kes ini ia dapat bertahan banyak kali makan dan dapat bertahan di bibir hingga malam.

Agar warna memberi warna yang sekata dan merata, anda mesti menggosok dan melembapkan bibir terlebih dahulu. Teknologi aplikasinya mudah: anda hanya perlu menggerakkan aplikator ke bibir, membantu produk diserap lebih cepat dan berbaring lebih sekata.

Kelebihan

  • harga yang boleh diterima;
  • aplikator yang sesuai;
  • rasa manis;
  • menimbulkan kesan semula jadi.

keburukan

  • pigmen tidak boleh diserap sama rata;
  • boleh mengeringkan bibir;
  • tekstur cecair;
  • menonjolkan ketidaksempurnaan jika bibir tidak dalam keadaan sempurna.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen