11 tayar musim panas yang paling lembut

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Untuk menjadikan getah pada roda kurang cacat daripada asfalt panas pada musim panas, pengeluar menjadikannya lebih kaku. Tetapi ini meningkatkan getaran ketika memandu dengan lebam. Tayar ini juga banyak. Bagi mereka yang ingin memandu secara senyap-senyap dan melintasi lebam tanpa berderak di kabin, kami telah menyediakan tayar musim panas paling lembut TOP-11. Semasa menyusun tinjauan, para pakar memperhatikan ciri-ciri produk kereta dan ulasan pemandu.

Penarafan tayar musim panas yang paling lembut

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tayar musim panas yang paling lembut untuk kereta penumpang 1 Keutamaan Michelin 4 RUB 4,050
2 Prestasi Cekapan Goodyear RUB 3,034
3 Hankook Optimo K415 RUB 2.013
4 Kontinental Kontinental 5 RUB 2,930
5 Kawalan Cuaca Bridgestone A005 RUB 7,920
6 Toyo Proxes CF2 2 367 gosok.
Tayar musim panas yang paling lembut untuk crossover dan SUV 1 Michelin Pilot Sport 4 SUV RUB 7,970
2 Hankook Ventus S1 Evo3 SUV RUB 14,500
3 Toyo Proxes CF2 SUV RUB 2,910
4 Yokohama BluEarth RV-02 RUB 3,600
5 Bridgestone Turanza ER300 Ecopia RUB 3,250

Tayar musim panas yang paling lembut untuk kereta penumpang

Kereta penumpang, bergantung pada kelas, dilengkapi dengan pelek roda dengan diameter dari R13 hingga R20. Indeks beban untuk getah sedemikian berbeza dari 350 hingga 650 kg. Berikut adalah enam pilihan tayar musim panas terbaik untuk kelembutan tambahan.

Keutamaan Michelin 4

Penilaian: 4.9

Keutamaan Michelin 4

Di tempat pertama, para pakar meletakkan tayar musim panas dari pengeluar Perancis, yang dipersembahkan pada tahun 2018. Walaupun komposisi dengan elastomer elastik, yang memberikan kelembutan, tayar dicirikan oleh pemakaian kasar yang agak perlahan. Pemandu dalam ulasan mengesahkan peningkatan daya tahan getah, melaporkan bahawa ia bertahan lebih lama 18,000 km daripada pesaing. Ciri tapak lembut adalah dua jenis alur – dengan alas rata dan tirus. Ini memastikan cengkaman yang boleh dipercayai di jalan raya, tanpa mengira kehadiran air di atasnya.

Tayar musim panas terkenal bukan sahaja kerana kelembutannya, tetapi juga alur tapaknya yang dalam. Ini mengekalkan semua sifat pemanduan tayar sepanjang hayat perkhidmatannya. Pada tayar musim panas yang lain, setelah 50-70% haus, hampir semua ciri (saliran air, jarak pengereman, kestabilan arah) dikurangkan. Pengilang mendakwa bahawa dengan kedalaman tapak selebihnya 2 mm (minimum dibenarkan 1.6 mm), kereta akan bergerak seperti pada tayar baru.

Kelebihan

  • sesuai untuk kelajuan 240 km / j;
  • menahan beban sehingga 615 kg;
  • sistem saliran yang dibangunkan;
  • cengkaman yang boleh dipercayai pada asfalt kering dan basah.

keburukan

  • harga tinggi;
  • saiz cakera minimum mestilah R15;
  • dengan keruntuhan kesamaan yang salah mula membuat bising.

Prestasi Cekapan Goodyear

Penilaian: 4.8

PRESTASI KEBERKESANAN GOODYEAR

Tempat kedua diambil oleh tayar lembut musim panas dari pengeluar Amerika, yang dihasilkan untuk Eropah di kilang-kilang di Poland dan Jerman. Tayar telah dibuat menggunakan teknologi Wear Control yang dipatenkan. Tayar musim panas ternyata berlapis dua. Di dalamnya terdapat sebatian kaku yang memastikan roda tetap dalam keadaan yang betul, walaupun mengalami tekanan. Di luar, getah yang lebih lembut digunakan untuk membantu mengurangkan getaran dari lebam. Lapisan ini juga meningkatkan cengkaman tayar pada permukaan basah.

Pakar menganggap tayar lembut adalah yang terbaik dari segi prestasi brek. Seperti yang anda ketahui, tayar dengan kompaun elastik memperpanjang jarak pengereman, tetapi dalam kes Performance EffripGrip, pengeluar Amerika menggunakan blok 3D. Semasa membrek, mereka menekan masuk dan 'membuka', meningkatkan patch hubungan. Kami sangat mengesyorkan untuk melihat lebih dekat getah lembut ini untuk pemula untuk meningkatkan keselamatan memandu pada musim panas.

Kelebihan

  • 'jaga' jalan di aspal basah;
  • direka untuk kelajuan 240 km / j;
  • menahan 615 kg;
  • empat alur saliran elips cepat mengalirkan air.

keburukan

  • sukar untuk mencari saiz R14 yang dijual;
  • anda tidak akan dapat memecut dengan cepat.

Hankook Optimo K415

Penilaian: 4.7

Hankook Optimo K415

Hankook mengeluarkan tayar musim panas Optimo K415 untuk pelek R13-19, yang menjadikannya sesuai untuk semua kereta penumpang. Terdapat 64 pilihan untuk ketinggian profil dan lebar tayar. Indeks beban tayar adalah 475 kg, dan kelajuan maksimum dibenarkan hingga 210 km / jam. Untuk menjadikan tayar lebih lembut, pengeluar menggunakan kandungan silika yang lebih tinggi di dalamnya. Dalam ulasan tersebut, pembeli mengesahkan keselesaan akustik dan mekanikal dari pengendalian tayar musim panas Hankuk. Pemandu juga menyukai tingkah laku kereta ketika meluncur tanpa sedikit pun membrek. Walaupun kelembutan getah, tapaknya tahan lama. Apabila tayar haus, kereta mempunyai masa untuk memandu sejauh 40-45 ribu km.

Pakar menganggap tayar musim panas adalah yang terbaik kerana saliran air yang dipercepat dari tambalan kontak. Untuk ini, alur melintang disediakan di tulang rusuk tengah dan di kawasan bahu. Sistem saliran berfungsi dengan baik dan masuk ke genangan dalam 5 mm dengan kelajuan 100 km / jam tidak akan berakhir dengan kereta berpusing.

Kelebihan

  • jarak brek hampir tidak dipanjangkan;
  • tidak perlu 'menangkap' kereta setelah melakukan manuver;
  • tiada kapal terbang walaupun dengan kelajuan 120 km / j;
  • silika memberikan kelembutan komposisi dan daya tarikan dan cengkaman di jalan basah.

keburukan

  • mudah tersumbat dengan lumpur cair;
  • skru dan paku 'tangkap'.

Kontinental Kontinental 5

Penilaian: 4.6

KONTIKOKONTAK KANDUNGAN 5

Pengilang Jerman Continental menghasilkan sendiri tayar lembut ContiEcoContact 5. Mereka pada mulanya dipasang pada beberapa model Opel, Mercedes dan jenama lain yang dihasilkan di Jerman. Untuk memberikan kelembutan, kandungan silikon yang tinggi ditambahkan ke dalam kompaun. Ini membolehkan tayar panas mengekalkan keanjalan dan cengkaman ketika terkena lopak sejuk. Dalam ulasan, pemandu memuji tayar kerana kestabilan arah. Untuk ini, pengeluar telah menyediakan tiga tulang rusuk padat di kawasan larian, dilengkapi dengan banyak alur melintang. Pembeli juga menyukai kos yang agak rendah berbanding model berjenama lain.

Pakar kami telah memilih tayar lembut ini sebagai yang terbaik bagi mereka yang sering menempuh jarak jauh pada musim panas. Tayar mempunyai sipes, yang, ketika dibuka, memperlihatkan sisi tambahan. Ini memberikan pegangan jalan yang sangat baik, daya tindak balas kemudi dan ketahanan putaran berkurang. Dengan tayar ini, penggunaan bahan bakar akan lebih dekat dengan yang dinyatakan.

Kelebihan

  • sebatian elastik dengan kesan bunyi rendah;
  • dinding sisi yang fleksibel meningkatkan pengendalian ketika melakukan manuver;
  • peningkatan patch hubungan;
  • pengurangan rintangan bergulir.

keburukan

  • anda tidak boleh bergerak melebihi 190 km / j;
  • apabila suhu turun, mereka menjadi kecokelatan.

Kawalan Cuaca Bridgestone A005

Penilaian: 4.5

KAWALAN CUACA BRIDGESTONE A005

Pengilang Jepun Bridgestone menghasilkan tayar lembut dengan sip berbentuk Z yang memberikan daya tarikan yang sangat baik. Corak tapak berbentuk V memberikan tindakan arah dan pecutan pada tayar ini dilakukan mengikut ciri-ciri kilang kenderaan dari masa ke masa. Kompaun lembut 'berfungsi' dengan baik ketidakseragaman trek, melengkapkan kerja penggantungan. Kebisingan dari mereka jauh lebih rendah daripada tayar musim panas dari pengeluar lain. Dalam ulasan tersebut, pemandu gembira dengan reaksi roda terhadap manuver. Sekiranya kereta masuk ke lopak, air akan dikeluarkan dengan cepat dari tambalan kontak kerana alur tambahan di sisi tulang rusuk tengah dan di kawasan bahu. Sangat sukar untuk masuk ke gelongsor getah seperti itu.

Kelebihan utama ban Bridgestone Weather Weather A005 yang lembut adalah kemampuan sepanjang musim mereka, yang dapat digunakan pada musim panas dan musim sejuk. Tayar tidak perlu ditukar setiap enam bulan, yang akan menjimatkan masa dan wang. Ini sangat praktikal pada musim gugur-musim bunga, ketika ada hari dengan suhu +18 darjah dan frosts selama seminggu.

Kelebihan

  • cengkaman yang baik pada permukaan basah dan kering;
  • penentangan terhadap pemotongan;
  • sukar untuk menebuk atau memotong dinding sisi;
  • tidak ada kapal terbang ketika memukul genangan air.

keburukan

  • pengendalian yang teruk di salji;
  • sukar didapati dijual;
  • jarak brek yang panjang.

Toyo Proxes CF2

Penilaian: 4.4

Toyo Proxes CF2

Pengilang Jepun Toyo menawarkan tayar musim panas Proxes CF2 generasi baru. Tidak seperti versi sebelumnya, komposisi silikon di sini lebih tinggi, yang bukan hanya menjadikan getah lebih lembut, tetapi juga meningkatkan cengkaman sebanyak 15%. Selain itu, keselesaan akustik juga meningkat, kerana bahkan pada kecepatan 120 km / jam, tidak ada suara dari roda yang terdengar di kabin. Indeks kelajuan maksimum untuk tayar musim panas ialah 210 km / j. Perhatikan empat alur lebar di treadmill – mereka berkesan menghilangkan kelembapan, dengan cepat mengeringkan tompok kontak. Jambatan kecil di alur mendorong kotoran keluar dengan kelajuan 40 km / j.

Tayar musim panas ini telah dibangunkan khas untuk kenderaan yang mampu mempercepat. Untuk ini, corak mempunyai minimum elemen melintang yang mewujudkan rintangan bergolek. Tayar lembut juga mempunyai kawasan bahu yang bergeser untuk memudahkan putaran tajam dan perubahan arah. Dengan tayar seperti itu, anda akan dapat menyusun semula arus dengan cepat dan menyimpang tanpa bunyi.

Kelebihan

  • pengurangan penggunaan bahan api;
  • penggulungan yang lebih baik;
  • Cengkaman 15% lebih tinggi daripada generasi sebelumnya;
  • brek berkesan.

keburukan

  • beberapa saiz standard dijual;
  • pada suhu +3 darjah, mereka sudah tergelincir.

Tayar musim panas yang paling lembut untuk crossover dan SUV

Untuk crossover dan SUV, kelembutan tayar memainkan peranan yang lebih besar kerana jisim kereta 1.5-3.0 tan. Tayar musim panas khas dengan peningkatan indeks muatan 500 kg dihasilkan untuknya. Berikut adalah 5 model lembut terbaik yang dipilih sendiri oleh pakar.

Michelin Pilot Sport 4 SUV

Penilaian: 4.9

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV

Tempat pertama dalam kategori pakar diberikan kepada produk pengeluar Perancis. Untuk menjadikan tayar lebih lembut, para pengembang telah menambahkan silika, yang mempunyai sifat hidrofobik. Ini meningkatkan keanjalan sebatian dan meningkatkan cengkaman pada aspal basah. Komposisi ini juga mengandungi elastomer berfungsi yang mempengaruhi getah pada tahap molekul. Ketika bahan api memanas, mereka menyesuaikan tayar dengan keadaan pemanduan yang berbeza dan mengurangkan rintangan putaran dan kesan bunyi. Walaupun kelembutan komposisi, pemandu dalam ulasan menyatakan bahawa mereka merasa telah mengeluarkan 300 kg dari kereta.

Seperti namanya, tayar musim panas Pilot Sport dibuat untuk mereka yang suka menunggang laju. Indeks kelajuan mereka ialah 240 km / j. Getah ini sesuai untuk crossover dan SUV yang paling dinamik dengan enjin turbo 4.0 dan 5.0 liter. Tayar dihasilkan menggunakan teknologi Respons Dinamik, yang menunjukkan adanya gentian nilon tambahan di atas bangkai. Penyelesaian ini memberi kekuatan pada roda, meningkatkan ketegaran bentuk dan ketepatan kawalan pada kelajuan tinggi.

Kelebihan

  • brek yang baik;
  • kereta bertindak balas dengan tepat terhadap tindakan pemandu;
  • memberi ringan pada kereta;
  • memberikan pecutan yang dipercepat.

keburukan

  • harga tinggi;
  • hanya dari saiz R17;
  • pelindung mengumpul batu kecil dengan sendirinya.

Hankook Ventus S1 Evo3 SUV

Penilaian: 4.8

Hankook Ventus S1 Evo3 SUV

Pengilang Korea Hankook menghasilkan tayar musim panas dengan resin semula jadi untuk SUV. Ini membantu meningkatkan kelembutan kompaun dan perjalanan senyap mungkin. Dalam ulasan tersebut, pemandu menyatakan bahawa pada crossover seberat 2 tan, anda boleh memandu dengan senyap dengan tingkap terbuka dan berbual dengan pembicara anda tanpa meninggikan suara. Polimer khas dalam komposisi meningkatkan daya tahan tayar lembut, sehingga getah yang dinyatakan berfungsi sejauh 50,000 km. Untuk mengelakkan tayar elastik 'melemparkan' kereta di sisi, pelompat melintang digunakan di tapak, yang tidak membenarkan corak berubah bentuk di bawah beban.

Ini adalah tayar musim panas terbaik untuk pelumba sebenar. Indeks kelajuannya melebihi semua peserta lain dalam tinjauan dan 300 km / jam. Hanya beberapa crossover dan SUV dari Porsche, Maserati, Jaguar dan AMG yang mampu melakukan ini. Semasa pembuatannya, teknologi canggih serat penggulungan tanpa sambungan dan jahitan digunakan, yang memungkinkan untuk mengurangkan ketahanan bergulir. Juga, tayar musim panas ini tidak berubah dari suhu +50 darjah.

Kelebihan

  • keselesaan akustik;
  • kawalan tepat;
  • kestabilan kadar pertukaran yang stabil;
  • menahan beban sehingga 670 kg.

keburukan

  • harga tinggi;
  • 'dihanyutkan' di lumpur.

Toyo Proxes CF2 SUV

Penilaian: 4.7

TOYO PROXES CF2 SUV

Ini adalah tayar musim panas yang sesuai walaupun untuk crossover kompak mulai dari Renault Duster atau Mazda CX3. Saiz minimum cakera bermula dari R15. Maksimum adalah 18 inci. Teknologi Nano Balance digunakan dalam pembuatan, yang merupakan pengembangan hak milik syarikat Toyo. Kandungan silika yang tinggi dalam komposisi membolehkan mengurangkan rintangan bergolek dan meningkatkan cengkaman roda pada asfalt basah musim panas. Walaupun beralih ke tayar ini, penjimatan bahan bakar sebanyak 4% dapat dicapai.

Dalam ulasan tersebut, pemandu mengatakan bahawa tayar musim panas benar-benar sesuai dengan sifat lembut yang diiklankan – memandu melalui kerikil atau memandu dengan jalan hampir tidak memancarkan getaran ke pedalaman. Pada masa yang sama, bingkai dengan gentian keluli tidak membenarkan roda kehilangan bentuknya dari asfalt yang dipanaskan pada musim panas. Gabungan kekakuan dan kelembutan ini menjadikan roda yang terbaik untuk perjalanan yang selesa di jalan pinggir bandar, misalnya, untuk perjalanan biasa ke negara ini.

Kelebihan

  • indeks kelajuan hingga 240 km / j;
  • beban roda hingga 630 kg;
  • memandu trek, ketinggian 3-5 cm, hampir tidak terasa;
  • tidak terdedah kepada pemakaian cepat.

keburukan

  • beberapa model dijual;
  • harga tinggi;
  • adalah lebih baik untuk tidak pergi di jalan raya terbuka;
  • pemandu dalam ulasan mengadu kebisingan selepas 110 km / j.

Yokohama BluEarth RV-02

Penilaian: 4.6

Yokohama BluEarth RV-02

Keprihatinan Jepun Yokohama ada dalam katalognya tayar musim panas BluEarth RV-02 untuk crossover dengan roda R15-18 inci. Tayar membawa hingga 710 kg dan dirancang dengan kecepatan 210 km / j. Reka bentuk tapak dipinjam dari versi sukan AdvanV105. Akibatnya, gambar itu menerima susunan elemen yang padat yang meningkatkan luas patch hubungan. Tayar juga dibezakan dengan pengagihan beban jisim kenderaan yang lebih sekata, yang meningkatkan kestabilan semasa pecutan membujur atau lateral. Pengilangnya menggunakan campuran minyak oren dan silika NanoBlend untuk memberikan konsistensi lembut dan tegas untuk tahan tusukan. Ini secara serentak meningkatkan kekuatan tegangan getah.

Pakar menganggap tayar adalah yang terbaik dalam ketahanan penggulingan. Perhatikan corak tapak dengan lebih dekat. Selain dari empat alur membujur dalam, semua alur melintang sangat sempit. Ini mengurangkan ketahanan sentuhan getah ke jalan, tanpa kehilangan daya tarikan. Hasilnya, tayar ini menjimatkan bahan bakar yang lebih baik, dan ketika meluncur, kereta akan melangkah lebih jauh.

Kelebihan

  • tidak ada bunyi kuat di trek;
  • pegangan jalan yang baik;
  • senang keluar dari jalan raya;
  • batu dan lubang kecil 'ditelan'.

keburukan

  • kos tinggi, walaupun pembuatannya di Rusia;
  • kurang mengalirkan air dari tempat hubungan.

Bridgestone Turanza ER300 Ecopia

Penilaian: 4.5

BRIDGESTONE TURANZA ER300 ECOPIA

Tuntas kajian adalah tayar musim panas Jepun 'Bridgestone', yang telah di produksi selama 5 tahun. Selama ini, model telah mengumpulkan lebih dari 3,000 ulasan positif dari pemilik crossover dan SUV. Pemandu memuji prestasi laju, pengereman cepat dan pengendalian yang tepat. Ini dicapai melalui tiga tulang rusuk padat di zon berlari, dua di antaranya bergelombang. Penyelesaian teknologi ini memberikan cengkaman yang lebih baik dan mengekalkan bentuk roda yang betul semasa perubahan tajam dalam perjalanan. Anda boleh memilih tayar untuk mana-mana model crossover berkat lebih daripada 120 saiz standard. Peningkatan kandungan silika menyumbang kepada kelancaran penyimpangan, termasuk jahitan besi gelang pada sambungan jambatan.

Tayar musim panas ini diakui oleh para pakar sebagai yang terbaik untuk dinding sisi yang diperkuat. Reka bentuk ini, walaupun menggunakan bahan yang lembut, melindungi tayar dari luka ketika meletak kenderaan di tepi jalan. Memandu jalan raya di persimpangan jalan, getah tidak akan memotong batu.

Kelebihan

  • roda memastikan kestabilan SUV secara bergilir;
  • tahap kebisingan rendah;
  • kecekapan dalam semua keadaan cuaca pada musim panas;
  • manuver mudah.

keburukan

  • anda boleh membeli tayar Jepun buatan Turki;
  • harga tinggi;
  • ketika memukul lopak dengan kecepatan 80-100 km / jam, sentakan tajam terasa di stereng.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen