11 tablet 10 inci terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pada satu masa, tablet kompak sangat popular. Kini telefon pintar telah mengikutinya dari segi ukuran skrin yang digunakan. Sehubungan itu, komputer tablet yang dilengkapi dengan paparan dengan pepenjuru sekitar 10 inci mula dijual sedikit lebih aktif. Ini mengenai peranti sedemikian yang akan kita bicarakan dalam ulasan ini.

Penarafan tablet terbaik dengan skrin 10 inci

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan tablet terbaik dengan skrin 10 inci 1 Apple iPad Pro 10.5 512Gb Wi-Fi + Selular RUB 59,990
2 Samsung Galaxy Tab S4 10.5 SM-T835 64Gb RUB 37,990
3 Microsoft Surface Pergi 8Gb 128Gb LTE RUB 64,999
4 Apple iPad Udara (2019) 64Gb Wi-Fi + Selular RUB 39,990
5 Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE 39 370 gosok.
6 Samsung Galaxy Tab S5e 10.5 SM-T725 64Gb RUB 28 490
7 Xiaomi Mi Pad 4 Plus 128Gb LTE RUB 21 493
8 HP x2 10 Z8350 4Gb 64Gb RUB 26,920
9 Lenovo Tab 4 Plus TB-X704L 16Gb RUB 17 260
10 Huawei MediaPad T5 10 16Gb LTE RUB 11,990
11 Samsung Galaxy Tab A 10.1 SM-T585 16Gb RUB 12,990

Peringkat yang terbaik adalah berdasarkan hasil analisis ciri teknikal ini pada sumber RankQuality.com.

Apple iPad Pro 10.5 512Gb Wi-Fi + Selular

Penilaian: 5.0

APPLE IPAD PRO 10.5 512GB WI-FI + CELLULAR.jpg

Mesti menjadi salah satu tablet paling maju di pasaran. Ia adalah yang kedua setelah model terbaru dari siri yang sama. Tetapi harganya terlalu tinggi, dan tampilan mereka jauh lebih besar.

Seperti yang sesuai dengan produk 'epal', iPad Pro memang mahal. Terutama versi 512GBnya. Dan tidak masuk akal untuk melakukan pengubahsuaian dengan memori yang lebih sedikit. Faktanya ialah tidak ada slot untuk kad microSD, dan anda akan menyimpan banyak foto, video, dan fail media lain ke komputer tablet anda.

Empat warna versi tablet telah mula dijual. Masing-masing mempunyai paparan IPS 10,5 inci dengan resolusi 2224×1668 piksel. Sangat selesa untuk menonton video dan filem YouTube yang disimpan dalam resolusi 4K pada layar seperti itu. Bertanggungjawab atas apa yang berlaku di paparan iOS. Sistem operasi ini berfungsi di sini tanpa 'brek'. Tidak mungkin sebaliknya, kerana di bawah bodi tablet ada pemproses enam teras yang kuat Apple A10X, dibuat sesuai dengan teknologi proses 10-nanometer. Dia dibantu oleh RAM 4 GB.

Pilihan yang kami pertimbangkan adalah yang paling mahal. Ia mempunyai slot kad SIM. Pemasangannya akan membolehkan anda mengakses web global walaupun di jalan. Sekiranya anda berada di dalam rumah, lebih baik menjimatkan lalu lintas dengan menyambung ke rangkaian Wi-Fi 802.11ac. Menamatkan senarai modul tanpa wayar Bluetooth 4.2 yang diperlukan untuk menyambungkan alat dengar. Ngomong-ngomong, adalah lebih menyenangkan untuk mendengar muzik melalui empat pembesar suara terbina dalam.

Biasanya tablet mempunyai kamera ringkas. Di sini juga, mereka tidak menimbulkan rasa kagum. Mereka berada di tahap 'iPhone' tiga tahun yang lalu. Namun, ini tidak bermaksud gambar anda akan meludah di rangkaian sosial. Sangat mengejutkan bahawa kamera belakang dilengkapi dengan penstabil optik, kerana biasanya syarikat Apple menyimpan barang-barang kecil seperti itu.

Jika tidak, ini adalah tablet “epal” khas. Ternyata berat, sisik di bawahnya akan menunjukkan sekitar 477 gram. Petir digunakan untuk menghubungkan aksesori dan pengecas – peralihan ke USB Type-C hanya berlaku pada generasi akan datang. Anda juga dapat melihat sokongan untuk pensil stylus Apple. Anda mesti membelinya, tentu saja, secara berasingan. Begitu juga penyesuai AC pengecasan pantas.

Kelebihan

  • Badan logam berkualiti tinggi;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Terdapat versi dengan sokongan LTE;
  • Beberapa warna untuk dipilih;
  • Versi terkini digunakan iOS;
  • Pemproses berkuasa terbina dalam;
  • Menyokong standard Wi-Fi 802.11ac;
  • Bunyi yang hebat.

keburukan

  • Caj cepat dan stylus dijual secara berasingan;
  • Tiada slot kad memori;
  • Berat besar;
  • Kos yang sangat tinggi.

Samsung Galaxy Tab S4 10.5 SM-T835 64Gb

Penilaian: 4.9

SAMSUNG GALAXY TAB S4 10.5 SM-T835 64GB.jpg

Samsung masih satu-satunya syarikat yang melengkapkan tablet kelas atasnya AMOLED dengan paparan. Khususnya, Galaxy Tab S4 10.5 memilikinya. Leraiannya ialah 2560×1600 piksel. Tidak buruk walaupun untuk pepenjuru yang baik! Sudah tentu, memproses gambar dengan resolusi ini memerlukan banyak kekuatan. Ia disediakan oleh pemproses Snapdragon 835, yang dianggap sebagai top-end beberapa tahun yang lalu. Namun, walaupun sekarang ia adalah chipset yang sangat sesuai dibuat mengikut teknologi proses 10 nm. Ia juga mempunyai RAM 4GB yang sangat pantas.

Tablet ini sedang berjalan Android 8.0. Untuk menyimpan fail media, memori kekal 64 GB dimaksudkan di sini. Ini jumlah yang sangat kecil, jadi anda tidak boleh melakukan tanpa memasang kad memori. Nasib baik, slot untuknya tidak dilupakan di sini. Anda juga boleh memasukkan kad SIM, dalam hal ini pembeli akan mempunyai akses ke rangkaian LTE. Juga, tablet mempunyai sokongan untuk standard Wi-Fi 802.11ac dan Bluetooth 5.0.

Tablet ini dapat menggantikan komputer dengan mudah, terutamanya jika anda tidak menyelesaikan beberapa tugas profesional di atasnya. Desktop di Samsung Galaxy Tab S4 10.5 dilaksanakan dengan cara yang tidak biasa: pengguna dibekalkan dengan mod multi-window, taskbar dan fungsi drag-and-drop. Senang peranti ini tahan lebih lama daripada kebanyakan komputer riba. Ini disebabkan oleh bateri berkapasitas yang besar seperti chipset tenaga yang cekap dan kekurangan lapisan lampu latar berasingan pada skrin yang digunakan di sini.

Tidak seperti produk 'epal', tablet ini dilengkapi dengan stylus. Dan itu adalah aksesori yang jauh lebih maju yang boleh digunakan untuk melukis dan banyak tugas lain. Tablet ini juga mempunyai bicu audio 3.5 mm. Nah, untuk menyambungkan pengecas, soket USB Type-C digunakan. Sudah tentu, penyesuai AC pengecasan pantas terdapat di kotak pil.

Kelebihan

  • Pemproses yang sangat berkuasa dan cekap tenaga terbina dalam;
  • Panel depan mengandungi AMOLED – paparan;
  • Terdapat fungsi Samsung DeX;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Bunyi yang hebat;
  • Rangkaian tanpa wayar berkelajuan tinggi disokong;
  • Terdapat pengimbas cap jari.

keburukan

  • Berat tablet mencapai 483 g;
  • Kos yang sangat tinggi;
  • Ingatan kekal sedikit;
  • Penutup papan kekunci yang tidak selesa.

Microsoft Surface Pergi 8Gb 128Gb LTE

Penilaian: 4.8

MICROSOFT SURFACE GO 8GB 128GB LTE.jpg

Syarikat Amerika Microsoft juga terus mengembangkan rangkaian komputer tabletnya. Yang disayangkan adalah sekarang ia tidak mempunyai pejabat perwakilan rasmi di negara kita, dan oleh itu anda boleh membeli 'tablet' yang disebut Surface Go sama ada dari peniaga atau di kedai dalam talian asing. Dalam kedua kes tersebut, anda akan membayar lebih.

Jadi, bagaimana tablet seperti itu boleh? Pertama, harus segera diperhatikan bahawa ini adalah perkara yang semata-mata profesional. Dengan beberapa tempahan. Dalam pelbagai jenis Microsoft ada penyelesaian yang lebih produktif, tetapi harganya cukup mahal, itulah sebabnya mereka tidak ditakdirkan untuk masuk ke tinjauan ini. Nah, Surface Go adalah “tablet” yang agak murah, dan oleh itu tidak mungkin “menarik” program serius seperti Adobe Premiere Pro. Tetapi pada tablet ini, anda masih boleh bekerja di Photoshop dan aplikasi lain yang tidak terlalu menuntut, yang Windows 10 sangat kaya.

Peranti ini dikuasakan oleh pemproses dua teras Intel Pentium 4415Y. Kekerapan jamnya boleh mencapai 1600 MHz. Ia dibuat menggunakan teknologi proses 14 nm, jadi anda tidak boleh mengharapkan pemanasan yang kuat. Terdapat juga 8 GB RAM yang tersembunyi di bawah badan tablet. Mengenai memori kekal, ia ada di sini – 128 GB. Ini tentu saja tidak akan mencukupi, jadi simpan kad memori, slot yang tidak dilupakan di sini.

Panel depan peranti ini menempatkan paparan dengan pepenjuru 10.1 inci dan resolusi 1800×1200 piksel. Senang pembeli tidak hanya menunggu gambar yang bagus, tetapi juga suara stereo berkualiti tinggi. Sekiranya anda ingin menggunakan fon kepala, maka ia menyambung ke bicu audio 3.5 mm. Baiklah, pengecas disambungkan melalui penyambung proprietari. USB Type-C juga tersedia di sini, tetapi digunakan untuk menyambungkan periferal.

Masih ada yang menambahkan bahawa tablet seperti itu menerima kamera belakang dan depan. Resolusi mereka masing-masing 8 dan 5 megapiksel. Tetapi tidak ada slot kad SIM. Oleh itu, rangkaian Wi-Fi 802.11ac akan digunakan untuk mengirim hasil tinjauan ke awan.

Kelebihan

  • Bekerja dengan versi terkini Windows;
  • Jumlah RAM yang besar;
  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Paparan yang baik ditutup dengan kaca pelindung;
  • Bunyi stereo yang baik;
  • Sejumlah penyambung yang mencukupi.

keburukan

  • Tiada sokongan LTE;
  • Standard yang agak lama Bluetooth;
  • Harga tinggi;
  • Tidak dijual secara rasmi di Rusia;
  • Bukan hayat bateri terpanjang;
  • Berat ialah 522g.

Apple iPad Udara (2019) 64Gb Wi-Fi + Selular

Penilaian: 4.7

APPLE IPAD AIR (2019) 64GB WI-FI + CELLULAR.jpg

Saya juga mendapat satu lagi tablet 'apple' dalam pilihan kami. Seperti yang anda sangka, kelebihan utama iPad Udara adalah saiznya yang agak kecil. Ketebalan peranti hanya 6.1 mm! Sekiranya berat badannya tidak seberat 464 g, 'tablet' boleh dipegang dalam satu tangan untuk jangka masa yang lama.

Komputer tablet ini agak berbeza dengan versi Pro yang dibincangkan di atas. Dan selalunya menjadi lebih baik! Sebagai contoh, pemproses yang lebih berkuasa dibina di sini. Ini adalah A12 Bionic, yang membolehkan anda bekerja dengan program apa pun. Permainan, walaupun dengan grafik yang sangat berat, tidak mempunyai masalah. Dan peranti itu juga menerima bateri yang lebih besar. Ramai pelanggan hanya menggunakan pengecas dua hari sekali. Pengecualian adalah orang yang menggunakan tablet hampir sepanjang hari.

Resolusi paparan IPS 10.5 inci yang dipasang di sini ialah 2224×1668 piksel. Akibatnya, setiap inci layar itu adalah 264 piksel. Tidak buruk, tablet langka dengan layar sebesar ini dapat memiliki kepadatan piksel yang lebih tinggi. Harus diingat bahawa foto kelihatan sempurna di layar seperti itu. Terutama jika DSLR atau telefon pintar utama digunakan untuk membuatnya. Sedangkan untuk kamera bawaan, resolusi 8 megapikselnya tidak cukup untuk mendapatkan hasil yang sempurna. Ada juga kamera depan, resolusi 7 megapiksel.

Bagi modul tanpa wayar, mereka menyokong rangkaian Wi-Fi 802.11ac, LTE dan Bluetooth 5.0. Sekiranya anda tidak memerlukan komunikasi di luar premis, anda boleh menjimatkan wang dengan membeli versi tanpa slot kad SIM. Juga jangan lupa bahawa produk Apple secara tradisional tidak menyokong kad memori. Oleh itu, perlu melihat versi 64 GB hanya jika anda tidak akan memuat turun sebilangan besar video dan muzik ke peranti anda.

Keluhan mengenai tablet adalah perkara biasa. Apple terus menjimatkan perkara kecil. Dia tidak termasuk stylus. Tidak ada pengecasan pantas dalam kotak dengan peranti, yang sama sekali tidak bagus. Tetapi pemilik 'tablet' seperti itu juga akan membelanjakan wang untuk sebuah kotak dengan papan kekunci QWERTY, terutama jika dia akan menaip sejumlah besar teks. Sungguh mengejutkan bahawa peranti ini tidak kehilangan pengimbas cap jari, syarikat juga dapat menjimatkannya.

Kelebihan

  • Beberapa warna badan untuk dipilih;
  • Pemproses yang sangat berkuasa;
  • Paparan resolusi tinggi;
  • Rangkaian tanpa wayar berkelajuan tinggi disokong;
  • Bunyi yang baik;
  • Versi terkini sistem operasi.

keburukan

  • Tiada slot kad memori;
  • Tidak termasuk pengecasan pantas;
  • Berat besar;
  • Harga tinggi.

Huawei MediaPad M5 10.8 Pro 64Gb LTE

Penilaian: 4.6

HUAWEI MEDIAPAD M5 10.8 PRO 64GB LTE.jpg

Tablet mahal juga terdapat dalam pelbagai syarikat Huawei. Ciptaannya dikendalikan oleh Android. Malangnya, MediaPad M5 10.8 Pro, yang ada dalam pilihan kami, tidak mungkin akan menerima kemas kini versi 'robot hijau' kesepuluh. Ini disebabkan oleh sekatan dari pemerintah AS, kerana Google tidak dapat bekerjasama secara aktif dengan syarikat China. Walau bagaimanapun, kemampuan OS lalai akan mencukupi untuk kebanyakan pembeli.

Panel depan model ini menempatkan paparan IPS dengan pepenjuru 10,8 inci. Melihat tanda harga, anda faham bahawa skrin mesti mempunyai kepadatan piksel yang cukup tinggi. Memang tidak ada masalah dengan ini. Foto dan video kelihatan sempurna pada paparan dengan resolusi 2560×1600, belum lagi halaman laman web. Lebih-lebih lagi, gambar itu jelas kelihatan walaupun di jalan ketika matahari bersinar. Dalam keadaan seperti itu, kadangkala, slot kad SIM akan sangat berguna. Ia boleh dibuang dengan membeli versi 'tablet' yang lebih murah, tanpa modul LTE.

Peranti boleh memainkan semula kandungan 4K dari cakera keras yang disambungkan ke penghala tanpa masalah. Untuk ini, kita tidak harus berterima kasih kepada Kirin 960 lapan teras yang kuat, yang dibuat menggunakan teknologi proses 16-nanometer, sebagai sokongan untuk rangkaian Wi-Fi 802.11ac. Bagi Bluetooth, orang Cina menyimpannya, tablet hanya memahami versi keempat standard ini.

Seperti namanya, peranti ini memerlukan main balik fail media secara berkala. Sehubungan itu, kehadiran pembesar suara stereo keras di sini sama sekali tidak mengejutkan. Sekiranya anda ingin menggunakan fon kepala, ada beberapa masalah. Tidak ada bicu 3.5mm. Tetapi ada penyesuai dalam kit, yang mana fon kepala disambungkan ke bicu USB Type-C. Melalui penyambung yang sama, bateri diisi semula, kapasiti mencapai 7500 mAh.

Selebihnya spesifikasi komputer tablet termasuk 4 GB RAM dan 64 GB memori kekal. Untuk fotografi, kamera 13 megapiksel yang agak baik digunakan di sini. Dan tablet ini juga memiliki kamera depan dengan resolusi 8 megapiksel.

Kelebihan

  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Bunyi yang hebat;
  • LTE dan Wi-Fi 802.11ac disokong;
  • Paparan resolusi tinggi;
  • Terdapat slot untuk kad memori;
  • Pemproses berkuasa terbina dalam;
  • Kamera belakang yang baik digunakan.

keburukan

  • Berat mencapai 498 g;
  • Tiada bicu audio 3.5mm;
  • Harga tinggi;
  • Bukan hayat bateri terpanjang.

Samsung Galaxy Tab S5e 10.5 SM-T725 64Gb

Penilaian: 4.5

SAMSUNG GALAXY TAB S5E 10.5 SM-T725 64GB.jpg

Syarikat Korea Selatan Samsung memahami bahawa tablet kelas atasnya terlalu tinggi, itulah sebabnya mengapa banyak pengguna tidak dapat membelinya. Jadi Galaxy Tab S5e 10.5 dilancarkan beberapa waktu yang lalu. Ini adalah versi model teratas yang sedikit dipermudah, harganya telah dikurangkan menjadi 30-35 ribu rubel.

Ciri utama peranti disimpan, peranti diterima AMOLED – paparan yang tidak tersedia untuk pengeluar tablet lain. Dan ini bukan paparan resolusi rendah yang sederhana. 2560×1600 piksel – ini adalah parameter yang terdapat di layar yang dipasang di sini. Nampaknya dengan pepenjuru 10.5 inci ini sudah cukup. By the way, Android 9.0 bertanggung jawab atas apa yang berlaku di paparan. Dan tidak ada keraguan bahawa tidak lama lagi kemas kini akan tiba di tablet dalam bentuk versi kesepuluh dari sistem operasi ini.

Kami mengesyorkan agar anda membeli pilihan penyimpanan onboard 64GB. Sudah tentu, anda mungkin perlu memuat turun sebilangan besar filem dan muzik, yang tidak mencukupi. Tetapi ada slot untuk kad memori, jadi masalahnya dapat diselesaikan dengan mudah. Dan produk itu juga menerima 4 GB RAM. Ini cukup mencukupi untuk membiarkan dua aplikasi tetap terbuka di skrin pada masa yang sama. Tidak ada masalah dengan pemproses, yang merupakan penyelesaian lapan teras kuat dari Qualcomm.

Sekiranya anda betul-betul membeli versi yang kami pertimbangkan, anda akan mendapat peluang untuk online di luar kawasan. Namun, jika ini tidak diperlukan, lebih baik menjimatkan wang dengan mengambil pilihan tanpa modul LTE. Piawaian komunikasi lain yang disokong oleh tablet termasuk Bluetooth 5.0 dan Wi-Fi 802.11ac. Sekiranya kita bercakap mengenai sambungan berwayar, maka penyambung USB Type-C digunakan untuk ini. Malangnya, bukan sahaja pengecas disambungkan kepadanya, tetapi juga fon kepala. Ya, tidak ada mini-jack di sini, tetapi ada kemungkinan bahawa kerana penghapusan ketebalan alat dikurangkan menjadi 5.5 mm.

Ukuran sederhana dan berat 400 gram dapat menunjukkan kapasiti bateri yang rendah. Tetapi tidak, di sini parameter ini adalah 7040 mAh. Sekiranya terdapat layar AMOLED -, ini menunjukkan bahawa tablet akan dapat beroperasi dengan sekali cas selama satu setengah hingga dua hari, kecuali mod operasi terlalu aktif.

Selebihnya 'pil' tidak mampu mengejutkan sesuatu. Komputer tablet terdengar hebat kerana mendapat pembesar suara berkualiti. Sebagai kamera, modul yang telah disebutkan dalam tinjauan kami dengan resolusi 13 dan 8 megapiksel digunakan. Dan terdapat juga pengimbas cap jari yang terdapat di dalam butang kuasa.

Kelebihan

  • Cemerlang AMOLED – paparan;
  • Lebar bingkai yang sama di semua sisi;
  • Tidak terlalu berat;
  • Terdapat sensor cap jari;
  • Bunyi yang baik;
  • Versi terkini sistem operasi;
  • Pemproses yang sangat berkuasa;
  • Rangkaian tanpa wayar berkelajuan tinggi disokong;
  • Kamera yang layak;
  • Hayat bateri yang panjang.

keburukan

  • Tiada bicu 3.5mm
  • Bagaimanapun, kosnya tidak boleh disebut rendah;
  • Mengecas tidak begitu cepat.

Xiaomi Mi Pad 4 Plus 128Gb LTE

Penilaian: 4.4

XIAOMI MIPAD 4 PLUS 128GB LTE.jpg

Kadang-kadang, sebuah syarikat China Xiaomi berusaha merancang dan membuat tablet. Hasil daripada salah satu percubaan, kami mendapat peranti yang bagus seperti M iPad 4 Plus. Secara luaran, ia kelihatan seperti versi biasa iPad. Ini bermaksud bezelnya dihiasi bukan hanya dengan paparan, tetapi juga dengan kamera depan dengan butang Utama. Yang terakhir ini tidak bulat, tetapi oval – kunci serupa juga terdapat di produk Samsung dan Huawei. Sedangkan untuk layar, pada pepenjuru 10.1 inci, ia mempunyai resolusi 1920×1200 piksel. Jauh dari catatan, indikator, pertama sekali, membuktikan kos tablet yang agak rendah.

Model ini beroperasi di bawah kawalan Android 8.1. Pengoperasian sistem operasi ini disediakan oleh Snapdragon 660 yang sangat kuat, yang terdiri daripada lapan teras pemprosesan dan pemecut grafik Adreno 512. RAM 4 GB dan memori kekal 128 GB juga tersembunyi di bawah casing logam. Kelantangan yang mengagumkan! Dengan latar belakangnya, slot kad memori kelihatan tidak perlu.

Tablet ini membolehkan anda melayari Internet semasa berada di jalanan. Tetapi lebih kerap pemilik peranti akan menggunakan Wi-Fi 802.11ac. Modul wayarles lain yang terdapat di sini termasuk Bluetooth 5.0. Saya gembira anda juga dapat menyambungkan fon kepala dengan kaedah berwayar, kerana terdapat bicu audio 3.5 mm, yang banyak ditolak oleh pengeluar alat tersebut. Tidak dilupakan dan soket USB Type-C, wayar yang dimasukkan secara eksklusif pada kali pertama.

Hanya telefon pintar yang mempunyai pengimbas cap jari. Kini sensor ini disertakan dalam kebanyakan tablet, harganya melebihi 20 ribu rubel. Ada, seperti yang telah disebutkan, dalam M iPad 4 Plus. Sekiranya menggunakannya kelihatan tidak selesa, anda boleh bergantung pada imbasan wajah.

Kelemahan utama penciptaan seterusnya Xiaomi adalah banyak berat. Orang Cina menyelamatkan, dan oleh itu mereka tidak dapat menggabungkan komponen yang paling ringan di sini. Mereka juga harus memberikan tablet mereka dengan bateri 8620 mAh, yang apriori tidak dapat ringan. Tetapi jika kapasitinya kurang, paparan IPS yang terdapat di sini akan menghabiskan caj dengan cepat.

Kelebihan

  • Jumlah memori yang besar;
  • Pemproses yang cukup berkuasa digunakan;
  • LTE, Bluetooth 5.0 dan Wi-Fi 802.11ac disokong;
  • Terdapat bicu audio 3.5mm;
  • Antara muka USB Type-C moden terbina dalam;
  • Pengimbas cap jari tidak dilupakan.

keburukan

  • Berat mencapai 485 g;
  • Firmware mempunyai sejumlah kekurangan;
  • Resolusi paparan tidak terlalu tinggi.

HP x2 10 Z8350 4Gb 64Gb

Penilaian: 4.3

HP X2 10 Z8350 4GB 64GB.png

Peringkat kami dapat dilanjutkan hanya dengan model yang beroperasi dengan Android dan iOS. Tetapi mengapa tidak memberitahu kami tentang sekurang-kurangnya satu tablet lagi dengan sistem operasi yang dipasang Windows 10? Sudah tentu, dalam 'tablet' kecil itu tidak berfungsi dengan baik. Pelambatan pasti menanti anda, kerana komputer tablet seperti itu tidak dapat menampung perkakasan yang layak. Tetapi peranti sedemikian memerlukan wang yang sangat sedikit. Khususnya, mereka meminta 28 ribu rubel untuk HP x2 10 Z8350.

Tablet ini berbeza dengan pengulas kami yang lain kerana ia dilengkapi dengan papan kekunci QWERTY. Banyak model lain yang dikaji juga menyokongnya, tetapi ia dijual tanpa itu. Oleh itu, pencipta HP x2 10 Z8350 mengatakan bahawa penciptaannya sesuai untuk orang yang kerap menaip teks dalam jumlah besar.

Pemproses adalah quad-core Intel Atom x5 Z8350. Pakar akan mengatakan bahawa kekuatannya hampir tidak mencukupi untuk operasi sistem operasi yang stabil dari Microsoft. Kata-kata ini juga benar berkaitan dengan RAM, jumlahnya hanya 4 GB. Mengenai memori kekal, kelantangannya telah meningkat menjadi 64 GB. Malangnya Windows 10 menghabiskan terlalu banyak ruang, jadi pemilik tablet harus segera menyimpan kad microSD yang besar.

Gambar dipaparkan di sini pada paparan IPS dengan pepenjuru dengan standard 10.1 inci. Resolusi sengaja dikurangkan menjadi 1280×800 piksel. Ini untuk mengelakkan prosesor terlalu banyak meregang. Jangan lupa bahawa tidak ada yang dapat menolongnya, tidak ada kad video di sini.

Model ini kedengaran cukup bagus, boleh digayakan dengan pembesar suara stereo lengkap. Tetapi fotografi adalah titik tablet yang paling lemah, kerana produk tersebut menerima kamera yang sangat sederhana. Tetapi peranti ini mempunyai bicu audio 3.5mm dan micro-HDMI. Yang terakhir digunakan untuk memaparkan gambar pada monitor luaran. Tetapi anda pasti tidak akan melakukannya, kerana perkakasan yang dipasang di sini tidak dapat menangani pemprosesan gambar dengan resolusi lebih tinggi.

Tablet ini tidak termasuk modul LTE. Oleh itu, hanya boleh mengakses Internet melalui Wi-Fi 802.11ac dan versi lain dari standard ini. Peranti ini juga membolehkan anda menyambungkan pelbagai aksesori. Modul Bluetooth 4.2 dan sepasang penyambung USB (salah satunya adalah Jenis-C) bertujuan untuk ini.

Ini sudah pasti tablet terbaik dengan paparan 10 inci di antara yang dilengkapi dengan sistem operasi Windows 10. Tetapi kita harus mengakui bahawa walaupun alat seperti itu mampu menimbulkan kemarahannya dengan kelambatannya. Sekiranya sistem operasi tidak penting untuk anda, maka lebih baik anda membeli 'tablet' dengan Android di atas kapal dengan wang yang sama. Ini juga akan terasa lebih ringan, kerana berat HP x2 10 Z8350, tidak termasuk papan kekunci, mencapai 580 g. Dan ini dengan kotak plastik!

Kelebihan

  • Segar Windows di atas kapal;
  • Sebilangan besar penyambung;
  • Menyokong standard Wi-Fi 802.11ac;
  • Dibekalkan dengan papan kekunci QWERTY;
  • Kedengaran baik;
  • Sudut pandangan maksimum.

keburukan

  • Kes plastik;
  • Berat yang sangat berat;
  • Kamera buruk;
  • Resolusi paparan rendah;
  • Pengereman biasa;
  • Hayat bateri tidak terlalu lama;
  • Tanpa pengimbas cap jari.

Lenovo Tab 4 Plus TB-X704L 16Gb

Penilaian: 4.2

LENOVO TAB 4 PLUS TB-X704L 16GB.jpg

Baru-baru ini, telefon pintar Lenovo sangat diminati. Tetapi keputusan pengurusan yang tidak berjaya menghentikan populariti peranti ini. Kini di kedai Rusia, anda hanya dapat menjumpai tablet Lenovo, malah yang sering tidak mempunyai kesegaran pertama. Sebilangan daripadanya cukup bernilai untuk dibeli, terutamanya jika anda mendapat jualan ketika tanda harga cukup rendah. Sebagai contoh, tidak ada gunanya mengambil Lenovo Tab 4 Plus dengan harga 17 ribu rubel, tetapi diskaun 20 peratus akan menjadikan pembelian lebih masuk akal.

Komputer tablet ini dibuat dengan gaya lama. Ini bermakna bahawa paparan 10.1 inci mempunyai bezel yang sangat luas. Bahkan ada tempat di bawah skrin untuk butang fizikal yang dapat mengimbas cap jari. Layar di sini dibuat menggunakan teknologi IPS, sehingga Anda dapat mengandalkan sudut pandangan maksimum. Leraiannya ialah 1920×1200 piksel. Tidak banyak, tetapi apa lagi yang boleh anda harapkan dari 'pil' yang tidak mahal?

Seperti yang kami katakan, tablet ini sudah lama dilancarkan. Pada tahun 2017, lebih khusus. Oleh itu, tidak menghairankan bahawa sistem operasi Android 7.0 dipasang di sini. Sayangnya, versi 'robot hijau' yang lebih baru hanya dapat diimpikan. Saya gembira bahawa sekurang-kurangnya pemproses yang terdapat di sini tidak boleh dipanggil usang. Snapdragon 625 masih cukup kuat untuk kebanyakan aplikasi dan juga permainan. Dan proses teknikal 14-nanometer yang digunakan dalam pengeluaran membolehkan kita mengharapkan penggunaan tenaga yang rendah.

Masalahnya di sini ialah RAM 3 GB dan memori kekal 16 GB. Dan jika anda dapat menggunakan yang pertama, jumlah kedua menjadikan anda segera memasukkan kad microSD. Orang lain tidak akan berpuas hati dengan kamera belakang dan depan, resolusi masing-masing adalah 8 dan 5 megapiksel. Tetapi tablet ini tidak direka untuk fotografi yang indah. Kehadiran pembesar suara stereo jauh lebih penting bagi mereka. Dan mereka ada di sini, yang merupakan berita baik. Dengan bantuan mereka, anda tidak hanya dapat mendengar muzik MP3, tetapi juga radio FM bawaan. Fon kepala yang disambungkan ke bicu audio 3.5 mm akan berfungsi sebagai antena.

Tablet dengan mudah mengatasi penerimaan dan penghantaran sejumlah besar data melalui rangkaian tanpa wayar. Ia menentukan standard LTE dan Wi-Fi 802.11ac. Ia juga mempunyai sokongan bawaan untuk Bluetooth 4.2, yang terutama diperlukan untuk menyambungkan alat dengar tanpa wayar.

Akhirnya, kami perhatikan beberapa kekurangan. Komputer tablet dari Lenovo ternyata agak berat. Memegang peranti 475g untuk menonton filem adalah keseronokan. Dan masih tidak semua orang menyukai kes yang diperbuat daripada plastik.

Kelebihan

  • Terdapat sokongan untuk LTE dan Wi-Fi 802.11ac;
  • Bunyi stereo yang baik;
  • Kos rendah;
  • Anda boleh mendengar radio FM;
  • Terdapat penyambung USB Type-C;
  • Persembahan bagus.

keburukan

  • Ingatan yang lemah;
  • Bukan versi OS terkini;
  • Kamera buruk;
  • Berat besar;
  • Bezel yang luas di sekitar paparan
  • Bukan hayat bateri terpanjang.

Huawei MediaPad T5 10 16Gb LTE

Penilaian: 4.1

HUAWEI MEDIAPAD T5 10 16GB LTE.jpg

Ulasan kami telah menyebut satu tablet dari Huawei. Tetapi ia adalah peranti kelas atas dengan kos yang sangat tinggi. Tetapi apa yang harus dilakukan oleh seseorang yang telah memperuntukkan 15 ribu rubel untuk pembelian peranti sedemikian? Pembelian Huawei MediaPad T5 10.

Peranti ini mempunyai paparan 10.1 inci, dibuat menggunakan teknologi IPS. Resolusi 1920×1200 piksel membolehkan anda menonton filem dengan selesa, dan banyak pemilik tablet seperti itu tidak memerlukan lebih banyak. Lebar bingkai ternyata baik. Sehingga ada tempat di bawah skrin untuk butang Laman Utama. Biasanya sensor cap jari terpasang di dalamnya, tetapi model ini tidak tanpanya. Penjimatan juga dapat dilihat dalam jumlah memori. Bukan sahaja pemilik 'tablet' harus mendapatkan kad microSD, tetapi juga sistem operasi Android 8.0 kerap kekurangan RAM.

Sungguh mengejutkan bahawa pengeluarnya murah hati dengan pemproses yang sangat kuat. Kirin 659 lapan teras berfungsi seperti itu.Pada masa tertentu, frekuensi jamnya mencapai 2360 MHz. Yang disayangkan ialah teknologi proses 16-nanometer digunakan untuk membuatnya, sebab itulah cip itu tidak boleh dipanggil cekap tenaga.

Kelebihan terbesar tablet adalah set modul tanpa wayar yang sangat baik. “Tablet” dan komunikasi LTE akan disediakan, dan Wi-Fi standard 802.11ac berkelajuan tinggi akan difahami. Nah, untuk menyambungkan alat dengar tanpa wayar, Bluetooth digunakan 4.2. Namun, jauh lebih mudah untuk mendengar muzik menggunakan pembesar suara stereo terbina dalam. Terdapat juga bicu audio 3.5mm. Ini adalah berita baik kerana ia mula hilang dari beberapa komputer tablet baru.

Malangnya, ciri peranti lain hanya menyebabkan emosi negatif. Sebagai contoh, berat 460 gram tidak dapat dikelirukan. Port USB mikro akan membuat seseorang lebih kecewa, kerana sekarang mereka ingin mendapatkan antara muka yang lebih moden. Kamera juga sudah ketinggalan zaman, akan lebih baik jika mereka tidak hadir sepenuhnya. Nah, kapasiti bateri yang dipasang di sini hanya mencapai 5100 mAh. Biasanya bateri seperti itu dimasukkan ke dalam tablet yang lebih kecil!

Kelebihan

  • Badan logam;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Pemproses yang sangat berkuasa;
  • Paparan IPS yang layak
  • Rangkaian tanpa wayar berkelajuan tinggi disokong;
  • Suara yang layak.

keburukan

  • Memori yang sangat rendah;
  • Kamera yang sangat teruk;
  • Tiada pengimbas cap jari;
  • Pelabuhan mikro-USB penuaan digunakan;
  • Kapasiti bateri rendah;
  • Tablet itu berat.

Samsung Galaxy Tab A 10.1 SM-T585 16Gb

Penilaian: 4.0

SAMSUNG GALAXY TAB A 10.1 SM-T585 16GB.jpg

Penciptaan belanjawan lain melengkapkan pilihan kami. Tablet ini juga tidak dimaksudkan untuk fotografi, walaupun kualiti kamera 8 megapiksel mungkin sesuai dengan seseorang. Panel depan peranti menempatkan paparan 10.1 inci dengan resolusi standard 1920×1200 piksel. Dan ini, tentu saja, bukan AMOLED – panel. Dengan dia, 'pil' tidak akan berharga 16 ribu rubel, tetapi sekurang-kurangnya dua kali lebih mahal.

Ini jelas merupakan perangkaan paling kuno dari penilaian kami. Namun, anda masih boleh mencarinya di kedai, anda tidak perlu mencari yang terpakai! Semasa membelinya, anda harus menggunakan versi lama sistem operasi. Anda juga kadang-kadang akan bersumpah dengan kerja pemproses Exynos 7870 lapan teras, yang tidak mempunyai rizab kuasa yang sangat besar. RAM, 2 GB RAM biasanya menggelikan ayam. Dan masalah ini tidak dapat diselesaikan. Ini bukan memori kekal yang dapat dikembangkan dengan memasang kad microSD.

Walaupun terdapat pengumuman bertarikh 2016, peranti ini mendapat sokongan untuk standard Wi-Fi 802.11ac. Juga, versi yang kami pertimbangkan mempunyai slot untuk kad SIM. Bagi sambungan berwayar, mikro-USB dan bicu mini 3.5 mm boleh dijumpai di badan peranti. Samsung Galaxy Tab A 10.1 sangat berat. Beratnya mencapai 525 g. Tetapi di sini sekurang-kurangnya dijelaskan oleh kapasiti bateri, iaitu 7300 mAh.

Kelebihan

  • Tiga warna untuk dipilih;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Paparan yang agak baik
  • Menyokong sokongan untuk LTE dan Wi-Fi 802.11ac;
  • Hayat bateri yang baik.

keburukan

  • Berfungsi dengan Android 6.0;
  • Berat yang sangat berat;
  • Pemproses yang lemah digunakan;
  • Memori yang sangat rendah;
  • Penyambung mikro-USB terbina dalam;
  • Kamera yang tidak bersahaja;
  • Tanpa pengimbas cap jari.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai tablet terbaik dengan paparan 10 inci. Sangat menarik bahawa penilaian akan tetap relevan walaupun beberapa tahun selepas ia ditulis. Faktanya ialah sekarang pengembangan peranti seperti itu menjadi perlahan. Dan tidak ada gunanya melepaskan model baru setiap tahun jika tidak lagi dihanyutkan dari rak kedai, seperti sebelumnya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen