11 pusat muzik terbaik dengan karaoke

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pusat muzik adalah alternatif lengkap untuk akustik rumah dengan sejumlah fungsi tambahan. Unit sistem mereka tidak hanya dilengkapi dengan program untuk membaca maklumat dari media, tetapi juga dengan modul FM untuk mendengar radio, dan juga karaoke.

Kakitangan editorial majalah itu bersama pasukan portal rankquality.com melakukan analisis komprehensif mengenai pasaran dan mengenal pasti 11 pusat muzik terbaik dengan karaoke yang tersedia untuk pengguna ketika ini. Parameter berikut digunakan sebagai kriteria untuk memilih produk untuk penilaian:

  1. kuasa akustik yang diisytiharkan;
  2. mutu kerja dan kebolehpercayaan elemen struktur;
  3. ulasan pengguna dan pakar;
  4. kos;
  5. ketersediaan fungsi khas dan peralatan tambahan.

Cara memilih pusat muzik berkualiti dengan karaoke

Memilih pusat muzik sama seperti memilih pembesar suara untuk teater rumah atau komputer peribadi. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa keunikan di sini, yang harus diketahui dan diambil kira. Untuk membuat pilihan yang tepat dari pusat muzik dengan karaoke, pastikan untuk memperhatikan parameter berikut:

Bilangan lajur. Petunjuk utama, yang ditentukan oleh set akustik. Sebagai peraturan, berdasarkan kelengkapan mereka dibagi menjadi:

  1. 1.0 adalah jenis pusat muzik khas yang boleh menukar sumber bunyi secara bergantian. Anda membeli unit kawalan dengan Bluetooth, dan kemudian anda membeli lajur tambahan yang disertakan dalam sistem yang sama (contohnya, X-Boom dari LG). Dengan meletakkannya di seluruh rumah, Anda dapat mengatur modus menukar suaranya ke sumber di sebelah tempat peranti distribusi muzik (telefon pintar) berada. Ini adalah varian pusat yang sangat menarik dan jarang berlaku.
  2. 2.0 adalah jenis klasik dengan dua pembesar suara depan. Ia berfungsi dengan baik untuk menghasilkan semula mids, tetapi lemah pada frekuensi rendah dan dapat memotong tinggi.
  3. 2.1 – sistem dengan pembesar suara dan subwoofer terbina dalam. Menghasilkan bunyi rendah secara realistik. Di pusat-pusat yang murah, bass dapat mengatasi menengah dan tinggi, jadi jika anda peminat muzik, pastikan untuk memeriksa kualiti suara pada kelantangan tinggi. Juga pastikan untuk bertanya mengenai kedalaman tetapan penyamaan.
  4. 2.2 – pusat untuk bilik besar, menggabungkan sebanyak 2 subwoofer. Membolehkan anda mencapai bass surround yang sempurna. Sekiranya anda merancang untuk mengadakan pesta dengan muzik yang kuat, maka anda tidak perlu mengambil model yang mahal, namun, jika kualiti suara di atas segalanya, lebih baik anda membelanjakan wang untuk sesuatu yang lebih mantap.

Kualiti bunyi. Parameter ini bergantung pada bilangan pembesar suara dan bilangan jalur. Terdapat pusat muzik single-band, dua-band dan tiga-band. Dua jenis pertama menghasilkan bunyi dalam julat frekuensi terhad, dengan distorsi dan kualiti yang tidak mencukupi.

Sekiranya persoalan mengenai anggaran untuk pembelian tidak ada di hadapan anda, maka kami mengesyorkan memilih sistem jenis tiga arah. Mereka terdiri daripada sekurang-kurangnya tiga pembesar suara, yang bertanggungjawab untuk menghasilkan semula bass, midrange dan treble secara berasingan. Ini memastikan penghantaran suara terbaik tanpa gangguan. Anda juga boleh memperhatikan akustik dua hala premium, tetapi jangan sekali-kali berpusat dengan satu pembesar suara.

Sokongan untuk sumber audio. Pusat muzik boleh membaca maklumat dari stik USB, DVD atau CD, menerima trek melalui Bluetooth atau memainkan senarai main di Internet berkat Wi-Fi. Mereka juga boleh dilengkapi dengan modul FM dan antara muka untuk menyambungkan pemacu kilat mikro. Pilih yang sesuai untuk anda. Cadangan kami – mestilah Bluetooth.

Bahan badan. Semuanya mudah di sini: semakin tebal dan padat kabinet pembesar suara, semakin jelas bunyi outputnya. Sebilangan besar elemen akustik moden dipasang dalam kotak kayu yang diperbuat daripada beech, oak atau pain. Mereka bertanggungjawab untuk jumlah berat produk. Anda boleh menganggapnya sebagai peraturan: jika pembesar suara sangat berat, maka suaranya akan lebih berkualiti (jika akustik itu sendiri tidak murah).

Alternatif untuk kayu adalah plastik. Untuk mengurangkan kebisingan dalam kes plastik, sudut dilicinkan. Oleh itu, masuk akal untuk memperhatikan model seperti itu.

Penarafan pusat muzik terbaik dengan karaoke

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pusat muzik terbaik dengan karaoke 1 LG CK99 RUB 63 439
2 Sony MHC-V90DW RUB 63,030
3 LG XBOOM OL100 RUB 47 680
4 Panasonic SC-MAX3500GS RUB 35,990
5 Sony SHAKE-X10D RUB 31,950
6 Panasonic SC-UA7EE-K RUB 26,990
7 LG OM7550K RUB 19,990
8 Sony MHC-V11 RUB 13,880
9 Panasonic SC-UA3GS-K RUB 16,560
10 Sony MHC-V21D RUB 16,990
11 Hyundai H-MC180 RUB 5,190

LG CK99

Penilaian: 4.9

LG CK99

Pemenang penarafan kami adalah pusat muzik LG CK99, yang tergolong dalam barisan X-Boom yang sama. Kepemimpinannya disebabkan oleh satu faktor tunggal: kekuatan output suara kolosal. 5000 watt sukar dibayangkan dan hanya dapat didengar. Penekanan utama, tentu saja, diletakkan pada frekuensi rendah. Namun, terdapat jalur khusus untuk menghasilkan frekuensi tinggi, supaya ia keluar dengan bersih dan tidak 'dipotong'.

Sekiranya kita mengetepikan petunjuk prestasi, maka model ini jauh lebih rendah daripada peralatannya berbanding Sony MHC-V90DW. Daripada 'teknologi', ia hanya mempunyai dua port untuk pemacu kilat, output fon kepala dan satu lagi subwoofer, serta Bluetooth dan dua input mikrofon untuk karaoke. Modul FM jauh lebih gigih, mampu menyimpan sehingga 50 stesen radio. Oh ya, kita terlupa untuk menyebut kekompakan. Walau bagaimanapun, hanya sedikit yang dapat membandingkan dengan dimensi model Sony, dan pusat lain yang berlatarbelakangkan akan mempunyai kelebihan dalam ergonomi.

Kelebihan

  • Kuasa 5000 watt adalah yang tertinggi dalam penarafan;
  • pembiakan frekuensi tinggi dan bass dalam yang sangat jelas;
  • reka bentuk yang menyenangkan;
  • ergonomik;
  • prestasi tinggi.

keburukan

  • tidak ditemui.

Sony MHC-V90DW

Penilaian: 4.8

Sony MHC-V90DW

Memanggil pusat muzik ini selain daripada megah tidak akan berjaya. Berat keseluruhannya ialah 50.5 kg, yang mana 37 kg disediakan untuk satu subwoofer dengan dua pembesar suara. Secara umum, skema yang agak rumit dengan 10 sumber suara dilaksanakan di sini: selain subwoofer, lajur mempunyai 4 tweeter dan pembesar suara midrange dengan diameter yang berbeza. Bersama-sama mereka memberikan kuasa dan watt 2000 watt sedikit lebih bersih dan lebih baik daripada LG XBOOM OL 100.

Secara umum, tahap pusat muzik ini melampaui segala yang ada sebelumnya. Selain Bluetooth dan input USB, ia memiliki port Ethernet dan modul Wi-Fi. Oleh itu, anda mendapat keupayaan untuk memainkan muzik secara langsung dari rangkaian. Di samping itu, perlu diperhatikan sokongan untuk 7 format audio, termasuk dan FLAC. Modul FM juga tidak ke mana-mana. Ia berfungsi bukan sahaja biasa-biasa saja, tetapi juga tanpa inovasi. Fungsi karaoke juga diperkenalkan sebagai 'tick', kerana kualitinya sangat baik.

Kelebihan

  • kualiti binaan yang sangat baik;
  • bunyi yang sangat baik dibahagikan kepada 3 jalur (frekuensi rendah, tengah dan tinggi dihasilkan semula oleh sumber yang berbeza);
  • reka bentuk yang hebat dan penampilan yang mengagumkan;
  • keupayaan untuk menyambung ke Internet;
  • kawalan isyarat dan melalui telefon pintar.

keburukan

  • tidak ditemui.

LG XBOOM OL100

Penilaian: 4.7

LG XBOOM OL100

Sistem pertengahan X-Boom yang sangat sejuk dengan tetapan bunyi yang sangat dalam dan peralatan yang kuat. Kekuatannya adalah 2000 watt, dan boleh dikatakan ia sangat hebat. Dalam kes ini, dua pembesar suara depan masing-masing menghasilkan 550 W, dan 'kepala' utama berasal dari subwoofer 900 W. Dengan cara ini, anda dapat dengan mudah menentukan frekuensi main balik yang berlaku.

Memang, bass di sini sangat besar dan mendalam. Walau bagaimanapun, pembesar suara jarak pertengahan / frekuensi tinggi tidak mengecewakan kualiti. Sebabnya, sebahagiannya, adalah penyamaan 18 pratetap. Secara umum, harus difahami bahawa pusat muzik ini direka untuk disko dan pesta. Oleh itu, anda tidak perlu terkejut apabila menemui ciri seperti Pro DJ dan menghubungkan peranti X-Boom Plus / Party Link secara wayarles ke dalam satu sistem. Di antara ciri-ciri pusat muzik, kita dapat membezakan tiga slot untuk USB dan output fon kepala yang dinanti-nantikan! Nampaknya penyelesaian terbaik untuk pencinta muzik telah dijumpai.

Kelebihan

  • reka bentuk yang cantik (unjuran merah pada badan hitam);
  • 2000 watt kuasa;
  • Ciri DJing dan keupayaan untuk menggabungkan peranti X-Boom menjadi satu unit besar;
  • mengemas kini firmware menggunakan telefon pintar;
  • 3 antara muka USB.

keburukan

  • tidak ditemui.

Panasonic SC-MAX3500GS

Penilaian: 4.7

Panasonic SC-MAX3500GS

Midisystem dibuat dalam gaya visual yang serupa dengan Panasonic SC-UA3GS-K. Reka bentuk lampu latar biru yang sedikit futuristik kelihatan hebat. Pada masa yang sama, pengeluar tidak melupakan fungsi: dua pembesar suara khusus mempunyai sebanyak tiga jalur untuk menghasilkan frekuensi rendah, tengah dan tinggi. Jumlah kapasiti mereka tidak dinyatakan untuk tidak menyesatkan pengguna, dan ini adalah dasar perniagaan yang sangat kompeten.

Untuk pertama kalinya dalam penarafan, input USB Jenis A kedua terletak di panel penyambung pusat muzik. Dari pilihan asas, kita dapat mengetahui fungsi rakaman ke pemacu, kehadiran memori peranti sendiri dan sambungan dua mikrofon. Terdapat penerima FM dengan 30 slot untuk menghafal stesen dan pemacu CD untuk mengaktifkan fungsi karaoke. Juga perlu diperhatikan bahawa sistem ini cukup besar dan beratnya 19 kg dalam pemasangan. Tetapi penilaian dari pengguna adalah ideal: hanya frekuensi tinggi yang tajam yang dikaitkan dengan kekurangan.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • reka bentuk yang bergaya dan dikenali;
  • slot pendua untuk USB Jenis A;
  • pecahan pembesar suara tiga saluran dalam pembesar suara.

keburukan

  • pembiakan frekuensi tinggi sedikit tajam.

Sony SHAKE-X10D

Penilaian: 4.7

Sony SHAKE-X10D

Akustik pasang siap tiga modul dengan reka bentuk yang sangat cantik dan penilaian rata-rata dari pengguna. Ini adalah contoh utama teknologi tanduk 1200 W yang baik. Setiap pembesar suara depan mempunyai satu woofer dan satu tweeter, yang disambungkan ke unit sistem dengan penyahkod dan penyamaan Dolby Digital. Berat keseluruhan pusat adalah 17.8 kg, tetapi dimensinya sangat padat.

Pusat muzik SHAKE-X10D menyokong format Xvid, MPEG-4, MP3 dan VCD. Unit utama mempunyai penerima DVD terbina dalam, modul FM dan Bluetooth – antara muka, serta sekumpulan input dan output (termasuk HDMI, input komposit, audio stereo, USB jenis-A dan 2 bicu mikrofon). Satu-satunya nuansa pusat ini terletak pada harga pembelian yang tinggi – tidak mungkin banyak yang membiarkan diri mereka menghabiskan lebih dari 30 ribu rubel untuk pemerolehannya.

Kelebihan

  • reka bentuk yang cantik, reka bentuk yang bagus;
  • kuasa tinggi dan bunyi yang sangat baik;
  • kehadiran tetapan bass dalam;
  • sebilangan besar format audio yang disokong;
  • banyak antara muka sambungan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • tidak ada kabel sambungan.

Panasonic SC-UA7EE-K

Penilaian: 4.6

Panasonic SC-UA7EE-K

Sistem mini 14 kg dengan penampilan yang agak sederhana, tetapi 'potensi' dalaman yang sangat besar. Menghasilkan kuasa sehingga 1400 W dengan set pembesar suara 2.1. Beban utama jatuh, tentu saja, pada subwoofer, tetapi frekuensi tinggi dan sederhana juga tidak mengalami kekurangan kualiti. Kedengarannya cukup bersih dan besar, termasuk terima kasih kepada pelbagai tetapan penyamaan.

SC-UA7EE-K mempunyai 2 input untuk mikrofon dan stereo audio, modul FM dengan memori untuk 20 stesen dan Bluetooth – penerima. Ia memiliki sokongan NFC dan fungsi merakam aliran ke pemacu USB. Pengurusan dijalankan termasuk menggunakan telefon pintar, tetapi aplikasinya sendiri agak pelik dan menyusahkan. Dalam beberapa kes, terdapat 'keretakan' plastik di bahagian atas pembesar suara setelah terputus. Ini adalah ciri pemasangan, tetapi jika anda sensitif terhadap bunyi asing, maka lebih baik anda mengujinya sekali lagi sebelum membeli.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;
  • Suara sederhana dan berkualiti tinggi;
  • 2 input mikrofon;
  • keupayaan untuk mengawal melalui telefon pintar.

keburukan

  • program kawalan yang tidak selesa;
  • unit penerima radio mungkin gagal.

LG OM7550K

Penilaian: 4.5

LG OM7550K

Akustik midi dari LG mempunyai penampilan yang sangat menarik dan tergolong dalam siri sistem audio ultra-berkuasa X-Boom yang terkenal. Kuasa total saluran tengah reproduksi midrange dan frekuensi tinggi, serta subwoofer khusus, adalah 1000 watt. Secara semula jadi, bunyi outputnya sangat kuat dan luas. Lebih-lebih lagi, jika dalam keadaan pesaing sebelumnya ada keraguan tentang terlalu tinggi ciri, maka di sini kekuatan ditunjukkan dengan betul – para pakar mengesahkan jumlah yang dinyatakan.

Pakej OM7550K merangkumi pemacu DVD dan cakera karaoke di dalam kit, serta modul FM dengan fungsi menyimpan 50 frekuensi. Terdapat output HDMI, ada USB Jenis A dan Bluetooth – penerima. Sistem itu sendiri agak membebankan, tetapi ini adalah kos kuasa tinggi dan banyak elemen tambahan dalam sistem.

Kelebihan

  • bunyi yang sangat kuat;
  • gabungan panel hitam dan lampu latar merah yang sejuk;
  • pelbagai tetapan penyamaan;
  • Dolby Digital codec yang meningkatkan suara.

keburukan

  • Berat 30 kg;
  • tiada output fon kepala.

Sony MHC-V11

Penilaian: 4.4

Sony MHC-V11

Sebenarnya, penampilan sistem mini ini sangat mirip dengan Sony MHC-V21D. Ia menggunakan set pembesar suara 2.1 yang sama dengan subwoofer khusus untuk pengeluaran semula bass. Tetapi kualiti bunyi jauh lebih baik di sini: Kekuatan 470 watt menjamin penciptaan bunyi yang kuat dan sekeliling. Equalizer dengan 9 tetapan pratetap memainkan peranan penting dalam hal ini.

Ciri-ciri lain dari model menonjolkan sokongan untuk tag NFC untuk sambungan pantas, sokongan untuk format VCD, WMA dan MP3, serta fungsi merakam aliran ke pemacu denyar USB. Terdapat 20 stesen radio dalam memori peranti, dan julat penalaan membolehkan anda mencari gelombang secara bebas pada frekuensi 87,5 hingga 108 MHz. MHC-V11 jauh lebih besar daripada pesaing sebelumnya dan beratnya 10 kg. Kelemahan model ini adalah 'overblowing' – terlalu banyak frekuensi rendah dengan pembiakan tinggi dan sederhana yang biasa-biasa saja. Sekiranya anda mahukan pusat pesta yang bising, jangan ragu untuk mengambilnya. Sekiranya tidak, maka lebih baik kita melihat lebih dekat model lain.

Kelebihan

  • suara bass surround terutamanya untuk pesta besar;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • kualiti binaan yang tinggi;
  • input untuk 2 mikrofon.

keburukan

  • terlalu banyak bass – mustahil untuk diperbaiki dengan menyesuaikan tetapan;
  • kuasa yang diisytiharkan terlalu tinggi.

Panasonic SC-UA3GS-K

Penilaian: 4.3

Panasonic SC-UA3GS-K

Sistem mini blok mendatar dengan satu set akustik 2.0. Ini bermaksud bahawa ia merangkumi dua pembesar suara dengan julat frekuensi yang luas. Kuasa total mereka ialah 300 watt. Model ini juga mempunyai alat penyamaan dan penerima CD yang dapat membaca cakera CD-R dan CD-RW.

Panasonic SC-UA3GS-K mempunyai dimensi keseluruhan kecil (650x196x274 mm) dan berat ringan – hanya 6.1 kg. muzik untuk dimainkan boleh dialirkan melalui Bluetooth, atau dimuat turun melalui pemacu denyar USB. Sistem ini juga mempunyai penerima radio dengan menghafal frekuensi 30 stesen radio. Tetapi isyaratnya sering terganggu, dan, menurut pengguna, ini disebabkan oleh masalah pusat itu sendiri. Banyak yang menonjolkan sebagai kekurangan kurangnya input fon kepala dan kemustahilan sambungannya ke peranti walaupun melalui Bluetooth. Selebihnya adalah model yang sangat baik dan bernilai tinggi.

Kelebihan

  • kesucian dan kekuatan suara;
  • saiz padat;
  • reka bentuk yang menarik;
  • kawalan bunyi yang mudah melalui alat kawalan jauh.

keburukan

  • mustahil untuk menyambungkan fon kepala;
  • dengan teruk mengambil radio, sering tersesat kerana gangguan.

Sony MHC-V21D

Penilaian: 4.2

Sony MHC-V21D

Pusat muzik satu bahagian dari Sony dengan set 2.1 akustik. Mempunyai dua pemacu kecil untuk menengah dan tinggi, dan satu woofer bass surround besar. Kabinet selesai dengan warna hitam tradisional dengan pencahayaan biru dan putih subwoofer. Model ini mempunyai penyamaan, penyahkod Dolby Digital dan pemacu DVD optik. Oleh itu, ia dibuat untuk beberapa era sekaligus.

Di antara kemampuan MHC-V21D, perlu disoroti kehadiran Bluetooth – antara muka dan penerima FM, slot USB Type A dan HDMI untuk memaparkan gambar dari cakera karaoke di layar. Dari segi ergonomi, pusatnya juga bagus: dengan dimensi 324x600x286 mm, beratnya hanya 8.4 kg. Tetapi kosnya jauh lebih tinggi daripada wakil sebelumnya. Tetapi kualiti bunyi dan binaan lebih baik.

Kelebihan

  • saiz kecil;
  • sambungan yang luas;
  • kehadiran lampu latar;
  • Bluetooth dan penerima FM dengan 20 slot untuk menyimpan stesen radio.

keburukan

  • bass tidak terlalu jelas;
  • kawalan yang tidak selesa melalui Android dan panel kawalan yang lengkap.

Hyundai H-MC180

Penilaian: 4.1

Hyundai H-MC180

Sistem bunyi mini sekeping tanpa pemacu optik. Ia mempunyai reka bentuk yang bagus dengan gabungan sarung hitam dan beberapa warna biru / ungu pada pembesar suara dan elemen hiasan. Ia mempunyai dimensi keseluruhan yang cukup padat (230x572x220 mm) dan beratnya hanya 8 kg.

Satu set dua pembesar suara frekuensi pertengahan (MF) dengan kekuatan 80 watt bertanggungjawab untuk menghasilkan semula bunyi di Hyundai H-MC180. Maksudnya, ketika membeli model ini, anda tidak boleh mengharapkan bass dalam, kerana tidak ada subwoofer dalam reka bentuknya. Pusat ini dapat memainkan suara dari kad memori Secure Digital dan MultiMediaCard, dari pemacu USB biasa (Jenis A), dan juga menyesuaikan dengan gelombang FM dan Bluetooth. Secara semula jadi, kit ini dilengkapi dengan mod karaoke dan sokongan mikrofon. Tetapi, sekali lagi, jangan terlalu bergantung pada kualiti fungsi ini.

Kelebihan

  • sebilangan besar media yang boleh dibaca + Bluetooth;
  • kehadiran penerima FM;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • harga rendah.

keburukan

  • kekurangan subwoofer dan frekuensi rendah;
  • hayat bateri hanya 60 minit.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen