11 pencari laser terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pencari jarak jauh laser sangat popular di kalangan pengguna domestik. Sebilangan pembeli menggunakan alat elektronik semasa pembaikan dan pembinaan, yang lain menggunakannya semasa bercuti, alat ini juga digunakan oleh tentera. Untuk tujuan yang berbeza, model akan sangat berbeza dari segi parameter dan fungsi teknikalnya. Oleh itu, terdapat jurang harga yang besar. Agar tidak membazirkan wang anda, para pakar mengesyorkan memperhatikan beberapa perkara.

Kriteria untuk memilih laser rangefinder

  1. Pertama sekali, perlu membuat keputusan mengenai ukuran pengukuran yang berfungsi. Adalah mungkin untuk melakukan kerja dalaman dengan peranti dengan jarak pengukuran maksimum hingga 40-50 m. Dalam kes ini, jarak pengukuran minimum menjadi ciri penting.
  2. Kesalahan alat pengukur bergantung pada jarak pengukuran. Semakin tinggi, semakin kurang ketepatan. Hanya untuk model profesional, kesalahan tetap pada tahap 1-2 mm.
  3. Untuk aplikasi pembinaan atau kegunaan luaran, ketahanan pengintai jarak jauh bergantung pada keketatan sarung. Lebih baik memberi keutamaan kepada peranti elektronik dengan tahap keselamatan lebih dari 54 berbanding IP.
  4. Tripod adalah pilihan yang berguna untuk kerja jangka panjang dengan pengintai jarak jauh. Dalam beberapa model, aksesori ini disertakan, sementara pengeluar lain membuat penyambung khas untuk menyambung ke tripod.
  5. Kandungan fungsinya bergantung pada tujuan peranti. Pembaikan di pangsapuri boleh dilakukan dengan peranti paling mudah, di mana hanya ada kalkulator. Tetapi pemburu yang serius memilih model laser yang dapat menentukan jarak ke objek yang bergerak, dan kemudian mengira lintasan peluru. Pembina menghargai model yang dapat mengira luas, isipadu, sudut kecondongan, dll.

Ulasan kami merangkumi pencari laser terbaik. Semasa memilih calon, kriteria berikut diambil kira:

  1. tujuan peranti;
  2. spesifikasi teknikal;
  3. harga;
  4. pendapat pakar;
  5. ulasan pengguna.

Penarafan bagi pencari jarak jauh terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pencari jarak jauh terbaik untuk kediaman 1 BOSCH GLM 50 Profesional RUB 5,890
2 LEICA DISTO D2 BARU RUB 13,665
3 Condtrol X1 Plus RUB 4 490
4 BOSCH GLM 150 RUB 15 190
5 Makita LD030P 4 230 RUB
Pencari laser profesional terbaik 1 Leica Disto D510 40 120 RUB
2 BOSCH GLM 250VF RUB 26,290
3 Stabila LD 520 RUB 36,547
4 BOSCH PLR 50 RUB 7,920
Pencari jarak jauh terbaik untuk aktiviti luar 1 Bushnell ELITE 1 Batu Batu RUB 43,050
2 ADA Shooter 400 RUB 11,378

Pencari jarak jauh terbaik untuk kediaman

Peranti yang ringkas dan berpatutan berjaya memainkan peranan sebagai pencari jarak jauh. Dengan bantuan mereka, anda boleh membuat pembaikan, mengatur perabot. Model tidak berbeza dalam kemampuan teknikal yang luar biasa dan fungsi yang kaya. Para pakar menarik perhatian pada model berikut.

BOSCH GLM 50 Profesional

Penilaian: 4.9

BOSCH GLM 50 Profesional

Peranti yang mudah dan tepat untuk menentukan jarak adalah laser rangefinder BOSCH GLM 50 Professional. Ia akan menjadi pembantu yang boleh dipercayai ketika melakukan pembaikan besar di sebuah apartmen atau dalam pembinaan rumah, pondok musim panas, garaj, dan lain-lain. Peranti ini dapat berfungsi di dalam dan di luar rumah. Pakar-pakar mengiktirafnya sebagai pencari jarak jauh terbaik untuk kediaman itu, memberikannya barisan pertama penilaian. Walaupun jarak maksimum terhad kepada 50 m, ia tidak lagi diperlukan untuk rumah tersebut. Pada masa yang sama, alat ukur menunjukkan ketepatan yang boleh ditiru 1.5 mm. Pencari jarak juga mempunyai jarak pengukuran minimum (5 cm).

Semua maklumat dipaparkan pada monitor LCD. Untuk kemudahan penggunaan, pengeluar telah melengkapkan sarung dengan pelindung lembut. Perlindungan yang boleh dipercayai terhadap kelembapan dan habuk memastikan ketahanan peranti.

Kelebihan

  • ketepatan tinggi;

  • harga yang boleh diterima;

  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap habuk dan kelembapan;

  • gambar yang jelas pada monitor;

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

LEICA DISTO D2 BARU

Penilaian: 4.8

LEICA DISTO D2 BARU

Versi pengemas kini isi rumah LEICA DISTO D2 yang popular telah mendapat tempat kedua dalam penarafan kami. Peranti boleh berukuran hingga 100 m, memberikan ketepatan 1.5 mm. Modelnya tidak kalah dengan pemimpin dalam jarak pengukuran minimum (5 cm). Tetapi harga yang tinggi menghalang peranti daripada menjadi pemenang. Pencari jarak jauh dapat dihubungkan melalui Bluetooth dengan telefon bimbit untuk memindahkan data yang diterima. Peranti ini ringkas, sesuai dengan tangan, dan hanya 2 bateri yang diperlukan untuk beroperasi.

Alat pengukur boleh digunakan dalam keadaan yang berbeza, sarungnya dilindungi dari debu dan kelembapan, tidak takut suhu yang melampau. Kehadiran pendakap membolehkan pengintai jarak jauh diletakkan pada sudut apa pun.

Kelebihan

  • julat pengukuran panjang;

  • fungsi Bluetooth;

  • perlindungan dari habuk dan kelembapan;

  • ketepatan tinggi;

keburukan

  • harga tinggi.

Condtrol X1 Plus

Penilaian: 4.8

Condtrol X1 Plus

Pencari laser China Condtrol X1 Plus menggembirakan pengguna dengan harga yang rendah, kekompakan dan ringan (70 g). Kualiti inilah yang membantu peranti masuk ke dalam tiga peringkat teratas. Mengenai ciri teknikal, orang Cina lebih rendah daripada parameter utama pemimpinnya. Julat pengukuran terhad kepada 40 m, ketepatannya adalah yang paling buruk (3 mm), jarak minimum adalah yang paling besar (30 cm). Untuk kemudahan penggunaan, ada lampu latar layar, dan sarung karet menjadikan perangkat tahan terhadap goncangan. Dengan bantuan pencari jarak jauh, tidak hanya dapat mengukur jarak ke suatu objek, tetapi juga dapat membuat sejumlah pengiraan aritmetik yang mudah.

Walaupun mempunyai sifat teknikal yang sederhana, model ini disukai oleh pengguna domestik. Dalam ulasan, peranti ini sering disebut sebagai pencari jarak jauh terbaik untuk kediaman.

Kelebihan

  • kekompakan dan ringan;

  • fungsi yang luas;

  • harga rendah;

keburukan

  • takut suhu rendah.

BOSCH GLM 150

Penilaian: 4.7

BOSCH GLM 150

Dalam banyak aspek, pengintai BOSCH GLM 150 menonjol dari persaingan. Peranti mempunyai jarak pengukuran terpanjang (150 m), ketepatan tinggi (1.5 mm), serta jarak minimum ke objek (5 cm). Tetapi model itu juga mempunyai harga rekod yang setanding dengan harga 3-4 pengintai murah. Oleh itu, pakar meletakkan peranti ini hanya pada kedudukan ke-4 peringkat. Peranti dapat mengingat 30 pengukuran terakhir, dengan bantuannya dapat mengira luas, isipadu dan panjangnya. Roofers menghargai peranti kerana kemampuannya untuk mengira ketinggian dan cerun sistem kasau semasa mendirikan bumbung.

Malah seorang pemula dalam pembinaan dapat dengan cepat memahami bacaan dalam paparan empat baris, yang diterangi. Pengilang telah memberikan pilihan untuk memasang pengintai pada tripod.

Kelebihan

  • julat pengukuran panjang;

  • kawalan mudah;

  • ralat rendah;

keburukan

  • harga tinggi;

  • pendakap kedudukan rapuh.

Makita LD030P

Penilaian: 4.6

Makita LD030P

Pencari jarak jauh terbaik untuk kerja dalaman ialah Makita LD030P. Peranti yang murah memberikan pengukuran yang tepat dari 20 cm hingga 30 m. Pengukuran dapat dilakukan dalam 2 saat, mengenali hasilnya di layar lampu latar. Alat pengukur yang ringkas dan ringan (90 g) mampu mengukur bukan sahaja jarak, tetapi juga melakukan operasi matematik yang sederhana (penambahan, pengiraan luas). Pengilang telah menjaga keselamatan pengangkutan peranti; kotak dan bateri disertakan.

Pengguna domestik memperhatikan kemudahan penggunaan, pengintai jarak jauh di tangan, kawalan dilakukan menggunakan 3 kunci besar.

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • kemudahan penggunaan;

  • kekompakan dan ringan;

keburukan

  • kekurangan fungsi tambahan;

  • parameter teknikal sederhana.

Pencari laser profesional terbaik

Keperluan tertinggi untuk parameter teknikal dan fungsi pengintai jarak jauh dibuat oleh pembangun profesional. Bagi mereka, kedua-dua julat dan ketepatan itu penting, dan kemampuan untuk melakukan pengiraan matematik yang serius. Model berikut menjadi yang terbaik.

Leica Disto D510

Penilaian: 4.9

Leica Disto D510

Kelebihan terpenting dari pengintai laser Leica Disto D510 berbanding pesaingnya adalah kekuatannya dan peralatan berfungsi yang kaya. Yang hanya bernilai Bluetooth Pintar, berkat pilihan ini, anda dapat menganalisis hasil pengukuran di telefon bimbit atau tablet anda. Peranti boleh berfungsi dengan aplikasi untuk sistem operasi IOS dan Android. Mengenai kemampuan teknikal, para ahli memperhatikan jarak pengukuran yang besar (200 m), ketepatan tinggi (1 mm), berat rendah (198 g).

Pemenang penarafan mempunyai set lengkap ciri tambahan. Ini adalah paparan warna lampu latar, perumahan tahan kejutan, fungsi pengiraan sudut, Bluetooth, mod penandaan, kemampuan untuk memasang pada tripod.

Kelebihan

  • set fungsi penuh;

  • berat ringan;

  • kebolehpercayaan dan ketahanan;

  • ciri teknikal yang baik;

keburukan

  • harga tinggi.

BOSCH GLM 250VF

Penilaian: 4.8

BOSCH GLM 250VF

Peranti profesional BOSCH GLM 250VF mempunyai jarak pengukuran terpanjang. Jarak kerjanya terhad pada jarak 250 m. Pada masa yang sama, ketepatannya tetap pada tahap 1 mm. Peranti mempunyai penglihatan yang menyederhanakan mengarahkan sinar ke sasaran. Untuk mengelakkan silau pada hari yang cerah, pengeluar melengkapkannya dengan lensa kaca yang besar. Pengintai jarak jauh dapat berfungsi sebagai level; untuk mengurangkan ralat, lebih baik memasangnya pada tripod yang disertakan dengan kit. Memori dalaman dapat menyimpan 30 hasil terakhir.

Rangefinder BOSCH GLM 250VF tewas kepada pemenang penarafan dalam fungsi dan berat badan (240 g). Dan peranti memerlukan 4 bateri untuk beroperasi. Tetapi model itu dilengkapi dengan sarung dan tali untuk dipakai di pergelangan tangan.

Kelebihan

  • julat pengukuran panjang;

  • peralatan yang baik;

  • ketepatan tinggi;

keburukan

  • fungsi terhad.

Stabila LD 520

Penilaian: 4.7

Stabila LD 520

Pencari jangkauan profesional Stabila LD 520 membolehkan pengukuran dilakukan dengan cepat dan tepat di tapak pembinaan. Peranti ini masuk dalam kedudukan tiga teratas untuk beberapa inovasi reka bentuk. Pakar perhatikan pengenalan digital objek dengan pembesaran 4x, sinar merah yang jelas kelihatan, paparan warna dengan gambar definisi tinggi dalam cuaca apa pun. Peranti ini juga disukai oleh pengguna lanjutan kerana kemampuan untuk memindahkan data dengan mudah menggunakan fungsi Bluetooth Pintar. Kalkulator terbina dalam menjadikannya mudah untuk melakukan pelbagai tugas matematik.

Secara teknikal, pengintai jarak jauh kelihatan sempurna. Dengan jarak pengukuran maksimum 200 m, kesalahannya hanya 1 mm. Peranti ini mendapat banyak ulasan positif dari pembangunnya.

Kelebihan

  • kelajuan pengukuran tinggi (1 s);

  • fungsi Bluetooth Pintar;

  • pengenalan digital;

keburukan

  • peralatan yang lemah.

BOSCH PLR 50

Penilaian: 4.6

BOSCH PLR 50

Pengintai jarak jauh BOSCH PLR 50 disukai oleh pengguna domestik kerana kemampuan dan kesederhanaannya. Peranti ini dikuasai dengan cepat walaupun oleh pembangun berpengalaman yang terbiasa dengan ukuran pita tradisional. Julat kerja peranti berada dalam jarak dari 50 cm hingga 50 m. Kesalahan tinggi (2 mm) tidak membenarkan pencari jarak mengambil tempat di tiga peringkat teratas. Tetapi kepraktisan pengintai jarak jauh terpuji.

Untuk kemudahan penggunaan maksimum, pengeluar telah melengkapkan model ini dengan pin berhenti terpasang, ini membantu membuat pengukuran yang tepat di tempat yang sukar dijangkau. Tahap terbina dalam juga menyumbang kepada ketepatan pengukuran yang lebih tinggi pada jarak jauh. Dan dengan adanya rintangan, peranti membuat pengukuran tidak langsung menggunakan formula geometri.

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • ringan dan padat;

  • kesederhanaan dan kepraktisan;

keburukan

  • memerlukan masa yang lama untuk mengukur (4 s);

  • kesalahan tinggi.

Pencari jarak jauh terbaik untuk aktiviti luar

Pencari jarak jauh laser juga digunakan untuk rekreasi aktif orang. Ada yang menentukan jarak dari sudut pandang sukan, sementara yang lain menentukan momen optimum untuk tembakan tepat pada haiwan. Peringkat merangkumi dua model berfungsi.

Bushnell ELITE 1 Batu Batu

Penilaian: 4.8

Bushnell ELITE 1 Batu Batu

Salah satu pencari jarak jauh terbaik untuk memburu adalah Bushnell ELITE 1 Mile ARC. Peranti Amerika-Cina ini menjadi pemenang penarafan kerana jarak pengukuran rekod (1600 m), yang digabungkan dengan ralat minimum (500 mm). Peranti ini mempunyai banyak ciri moden yang akan berguna bukan hanya untuk pemburu. Pengilang telah melengkapkan otaknya dengan zoom 7x, keupayaan untuk menghubungkan stesen cuaca dan menyegerakkan kerja dengan telefon pintar. Pengintai dapat dipasang pada tripod, dapat digunakan dalam hujan, karena perumahan dilindungi dari kelembapan dan debu.

Peminat memburu sangat mengagumi pengintai jarak jauh. Peranti ini melakukan sebahagian besar persediaan untuk mereka. Peranti ini mempunyai kalkulator balistik, anda juga dapat mengira lintasan peluru.

Kelebihan

  • julat pengukuran panjang;

  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap kelembapan dan habuk;

  • fungsi yang luas;

keburukan

  • harga tinggi.

ADA Shooter 400

Penilaian: 4.7

ADA Shooter 400

Skop aktiviti yang luas dari pengintai jarak jauh ADA Shooter 400 membolehkannya mengambil baris kedua dalam penarafan. Pemilik alat tersebut adalah atlet dan jurulatih, pemburu dan pengembara mereka. Perangkat ini memiliki batas pengukuran 0,6 hingga 400 m, sementara objek dapat bergerak dengan kecepatan hingga 300 km / jam. Pencari jarak memungkinkan pengukuran dan pemerhatian serentak berkat lensa mata. Cukup mudah digunakan, terdapat dua butang pada casing tersebut. Untuk mengarahkan objek, laser IR digunakan, yang tidak menakutkan binatang itu, tidak seperti titik penanda.

Pencari jarak jauh gagal memenangi pencalonan kerana ralat tinggi (1 m). Tetapi ergonomi peranti dan beratnya yang rendah (185 g) menjadikannya senang digunakan.

Kelebihan

  • menentukan jarak ke objek bergerak;

  • kemudahan penggunaan;

  • harga yang boleh diterima;

keburukan

  • tiada memori dalaman;

  • tiada slot tripod.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen