11 pembancuh kopi Turki terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Hampir semua orang suka kopi, dan banyak yang tidak dapat membayangkan pagi mereka tanpa minuman yang harum dan menyegarkan. Hari ini, anda boleh membeli pelbagai unit pelbagai fungsi yang tidak memerlukan kemahiran khas dan melakukan semuanya secara automatik untuk seseorang. Tetapi penikmat kopi sejati tetap setia pada sifat tradisional – orang Turki.

Kapal pertama digunakan pada zaman kuno. Orang-orang nomad Afrika membawa periuk tembaga besar dan menyeduh minuman tart di dalamnya. Secara beransur-ansur, kerana ketidakselesaan pengangkutan dari satu tempat ke tempat, dimensi menurun. Dan pemain boling berubah menjadi kendi kecil dengan pegangan dan cerat panjang.

Setelah penyebaran hidangan seperti itu di Semenanjung Arab, secara beransur-ansur ia mulai berubah dan berubah menjadi Turk-dzhezva biasa. Tekak yang menyempit menghalang tumpahan minuman. Dengan pegangan yang dipanjangkan, proses pembuatan bir telah dipermudah dan lebih selesa.

Cara memilih Turk untuk membuat kopi

Bagaimana memilih orang Turki di antara pelbagai jenis barang sehingga tidak hanya nyaman, tetapi juga hanya menghasilkan kopi dengan kualitas terbaik? Nasihat pakar akan membantu anda membuat pembelian yang bijak.

  1. Turk tradisional mempunyai bentuk kerucut. Di dalamnya, biji-bijian menetap lebih cepat, dan busa menjadi sebersih mungkin.
  2. Semakin tebal bahagian bawah dan sisi, semakin baik. Dalam turk seperti itu, pemanasan seragam berlaku, dan kopi yang disiapkan akan tetap panas lebih lama.
  3. Untuk mendapatkan minuman klasik, anda perlu memilih bekas yang direka untuk 1-2 cawan.
  4. Untuk dapur elektrik, pinggan dengan bahagian bawah dan rata lebih sesuai, untuk dapur gas – dengan yang bulat.
  5. Copper Turk adalah yang paling praktikal, dan harganya berpatutan untuk semua pembeli.
  6. Untuk pemula, anda boleh memilih hidangan telus yang akan membantu mengawal prosesnya dan mengelakkan kopi mendidih.
  7. Semakin lama pemegangnya, semakin selesa. Bahan tahan panas akan membolehkan anda menggunakan pinggan mangkuk tanpa menggunakan tungku ketuhar. Berkat pegangan yang boleh ditanggalkan, anda boleh mencuci pinggan dengan lebih baik selepas memasak.
  8. Di orang Turki yang tinggi, proses mendidih lebih perlahan, sehingga minuman menjadi lebih kaya dan lebih beraroma.
  9. Cerat bersepadu memudahkan menuangkan kopi ke dalam cawan. Semakin luas, semakin senang dilakukan ini.
  10. Untuk mencapai hasil yang ideal, diameter leher harus 2-3 kali lebih kecil daripada diameter bawah.
  11. Untuk keluarga besar atau sekumpulan rakan, orang Turki dengan jumlah 500 ml atau lebih sesuai.

Turk mana yang lebih baik: tembaga, seramik atau keluli

Hari ini pelbagai bahan digunakan untuk menghasilkan orang Turki. Yang paling biasa adalah tembaga, seramik dan keluli tahan karat. Mari cuba cari bahan apa yang lebih baik untuk membuat minuman yang menyegarkan, dan apa kekurangan yang ada pada masing-masing.

Bahan

Kelebihan

keburukan

Tembaga

+ bahan tradisional untuk membuat orang Turki;

+ kekonduksian terma yang tinggi;

+ sesuai untuk dapur gas dan elektrik, barbeku dan memasak pasir;

+ menahan hentaman ketika jatuh, tidak berubah bentuk;

+ penampilan estetik;

+ kos berpatutan.

– tanpa lapisan dalaman dengan timah atau perak, mereka dapat mengoksidakan dan melepaskan bahan berbahaya;

– menyejukkan dengan cepat.

Seramik

+ penyediaan pelbagai jenis kopi;

+ sejuk perlahan;

+ pemanasan seragam untuk tepu dan aroma yang lebih baik;

+ keramahan dan keselamatan alam sekitar;

+ pelbagai reka bentuk;

+ penampilan yang menyenangkan.

– badan rapuh;

– memanas untuk masa yang lama;

– retakan dengan perubahan suhu yang tajam;

– model tanpa kaca menyerap bau;

– harga tinggi.

Keluli tahan karat

+ berat ringan;

+ tidak mempengaruhi aroma dan rasa kopi;

+ tidak takut dengan perubahan suhu;

+ penjagaan yang mudah;

+ kekuatan dan ketahanan;

+ tidak mengeluarkan bahan berbahaya;

+ harga bajet.

– reka bentuk ringkas;

– leher Turki yang lebar;

– pemanasan tidak rata;

– rasa minumannya semakin teruk.

Dalam penarafan kami, kami memilih 11 model Turki, yang menggabungkan kualiti terbaik, dan menjadi jualan utama dan disetujui oleh pembeli dan pakar bebas.

Penilaian orang Turki terbaik untuk pembuatan kopi

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Turki tembaga terbaik 1 Desa “Tembaga”, 500 ml 989 r
2 Turk Mayer & Boch 750 RUB 810
3 Desa “Rahmat”, 350 ml RUB 918
4 TimA TU-550s 724 RUB
5 Mallony “Keindahan Oriental”, (art. 985223) 905 RUB
Keluli Tahan Karat Turki Terbaik 1 Vitesse “Turguoise”, 685 ml VS-8634 RUB 790
2 Fissman, 550 ml. 3305 1 259 gosok.
3 Padia, 340 ml (artikel 6100-23) 286 r
Orang Turki tembikar terbaik 1 Ceraflame Ibriks Baru 500 ml. D9375 RUB 2,417
2 Gutenberg “Oriental Mosaic”, 200 ml (C09-200) RUB 2,069
3 Ceraflame “Ibriks Hammered” (art. D9409) RUB 2,890

Turki tembaga terbaik

Desa “Tembaga”, 500 ml

Penilaian: 4.9

Kampung tembaga

Tempat pertama diambil oleh 500 ml Turk berbentuk klasik. Ia diperbuat daripada tembaga yang dilapisi lapisan pelindung di atasnya. Bahagian dalamannya dirawat dengan timah makanan, yang menghalang proses oksidatif dan menjadikan model ini selamat untuk kesihatan. Tekak yang sempit menjadikan minuman aromatik yang sedikit.

Pemegangnya cukup panjang, selesa, diperbuat daripada kayu semula jadi. Ini akan membantu menjadikan prosedur penyediaan kopi lebih selesa dan menghilangkan risiko terbakar. Dengan bantuan cincin logam, si Turk bukan sahaja dapat disimpan di rak, tetapi juga digantung di cangkuk. Reka bentuk yang canggih menjadikannya barang yang bergaya di dapur. Turk akan menjadi hadiah yang sangat baik untuk penggemar kopi untuk apa jua kesempatan.

Ramai pengguna memperhatikan penampilan yang sangat baik dan penyediaan kopi yang benar-benar asli dengan aroma dan kekayaan yang menyegarkan. Turka sangat tahan lama, tahan terhadap ubah bentuk, lapisan dalam tidak tergores. Keupayaan untuk mencuci di mesin pencuci pinggan diakui sebagai kualiti penting.

Kelebihan

  • untuk membuat kopi apa sahaja;
  • pemegang kayu tanpa pemanasan;
  • kehadiran cerat;
  • keselamatan;
  • nisbah ideal diameter bawah dan leher;
  • Lapisan timah dalaman yang tahan lama.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Turk Mayer & Boch 750

Penilaian: 4.8

Турка Mayer & Boch 750

Kedudukan peringkat kedua dihuni oleh jenama terkenal Turki Mayer & Boch. Ia diperbuat daripada tembaga berkualiti tinggi dengan lapisan luar nikel hitam. Reka bentuk tiga dimensi menarik perhatian dan menjadikan penyediaan kopi lebih menyeronokkan. Bahagian dalamnya dilapisi timah gred makanan untuk penggunaan alat memasak tembaga dengan selamat.

Turka menyediakan pemanasan seragam. Kerongkong yang sempit memudahkan penumpukan serbuk ke bahagian bawah dengan cepat dan menjadikan busa lebih jelas dari kotoran. Pelek tinggi mewujudkan keadaan optimum untuk kekayaan dan pemeliharaan aroma. Pemegang kayu yang diukir membolehkan anda dengan cepat mengeluarkan Turk dari dapur ketika mendidih. Ia tidak panas dan mencegah luka bakar.

Model tersebut dapat digunakan pada semua kompor kecuali induksi. Tidak digalakkan membersihkan dengan produk kasar dan mesin basuh pinggan mangkuk. Banyak yang menyatakan bahawa Turk Mayer & Boch 750 sesuai untuk membuat kopi untuk sebuah syarikat besar, ia menghasilkan minuman, baik mengikut resipi tradisional dan juga menurut pengarangnya.

Kelebihan

  • tembaga berkualiti tinggi;
  • pemegang penebat haba;
  • lapisan timah bertaraf makanan;
  • sisi tinggi – 13 cm;
  • reka bentuk yang bagus;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Desa “Rahmat”, 350 ml

Penilaian: 4.8

Desa Grazia

Bagi pencinta resipi kopi klasik, orang Turki dari jenama Rusia dengan parameter optimum untuk hasil yang ideal adalah sesuai. Tembaga berkualiti tinggi dilapisi dengan timah bertaraf makanan dari dalam. Ini memastikan bahawa logam tidak melepaskan sebatian berbahaya ketika dipanaskan, jadi penggunaan kalkun dianggap selamat untuk kesihatan.

Bahagian atas ditutup dengan varnis tahan panas. Badan yang berkilat kelihatan bergaya dan mahal. Diameter bawah – 7 cm, leher – 5 cm. Model ini digunakan pada permukaan pemanasan gas, seramik kaca dan elektrik. Pemegangnya diperbuat daripada kayu semula jadi. Ia mempunyai bentuk yang selesa dan tidak melakukan panas. Ia mempunyai cincin untuk menggantung pinggan di cangkuk.

Ramai pembeli memilih model ini kerana kelantangan yang optimum, reka bentuk yang menarik, dan bentuk yang selesa. Ia dapat dibersihkan dengan baik setelah menggunakannya secara manual atau di mesin basuh pinggan mangkuk, tidak cacat ketika dijatuhkan, walaupun setelah sekian lama digunakan, ia kelihatan sama seperti selepas pembelian.

Kelebihan

  • lapisan timah tebal di dalam;
  • cerat untuk menuangkan kopi ke dalam cawan;
  • pemasangan pemegang yang selamat;
  • leher sempit;
  • penggilap cermin luaran;
  • boleh dibersihkan di mesin basuh pinggan mangkuk.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

TimA TU-550s

Penilaian: 4.7

TimA TU-550s

Lebih jauh dalam penilaian kami menyertakan model dengan nama yang cukup jelas 'Turchanka', yang akan menarik minat para pencinta kopi yang kuat. Terima kasih kepada nisbah ukuran bahagian bawah dan tekak yang ideal, diameter dinding dan ketinggian sisi, minuman itu diperoleh tepat mengikut resipi klasik, mengekalkan aroma dan busa jernih yang sangat baik. Model ini sesuai untuk semua hob (kecuali induksi), dan juga untuk menyeduh kopi Turki di atas pasir.

Lapisan timah bertaraf makanan. Sarung ini dirawat dengan varnis telus dan dihiasi dengan hiasan oriental yang indah. Pemegang kayu yang boleh ditanggalkan, boleh dilepaskan jika perlu. Ia sesuai dengan selesa di berus, tidak panas, mencegah kemunculan luka bakar.

Menurut ulasan, model itu betul-betul mengulangi bentuk Turk tradisional. Tekak yang sempit menghalang minyak pati daripada menguap, cecair secara beransur-ansur memanas, menghasilkan minuman yang kuat dengan aroma yang kaya. Untuk semua ciri, pengguna dan pakar memberikan skor tertinggi kepada TimA TU-550s.

Kelebihan

  • reka bentuk luaran yang bergaya;
  • tekak sempit dengan muncung;
  • bahagian bawah lebar yang stabil;
  • pemegang boleh tahan tahan panas;
  • bentuk kon klasik;
  • cangkuk untuk digantung.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Mallony “Keindahan Oriental”, (art. 985223)

Penilaian: 4.6

Mallony Oriental Beauty (art. 985223)

Turk klasik diperbuat daripada tembaga M1M dengan lapisan timah berganda makanan, yang menghilangkan risiko pelepasan bahan kimia apabila dipanaskan. Pernis tahan panas memberikan kilauan khas, dan hiasan yang indah menjadikan model itu aksesori bergaya di dapur. Turku boleh digunakan di semua permukaan pemanasan kecuali aruhan. Tekak yang sempit membantu mengekalkan aroma. Bahagian bawah memanaskan secara sekata.

Pemegangnya diperbuat daripada kayu semula jadi, mempunyai sudut kecondongan yang selesa. Ia tidak mengeluarkan panas, membolehkan anda dengan cepat mengeluarkan pinggan dari dapur ketika mendidih. Pemegang boleh dilepas jika perlu. Turka mudah dibersihkan dan tidak memerlukan penjagaan khas.

Pembeli menyatakan bahawa lama-kelamaan, tembaga tidak menjadi gelap, noda tidak terbentuk di permukaan, ia kelihatan menarik seperti pada kali pertama selepas pembelian. Kopi kaya dengan rasa dan aroma tart. Kos rendah telah menjadi hujah yang kuat untuk memilih model 'Oriental Beauty'.

Kelebihan

  • bentuk klasik;
  • diameter optimum bahagian bawah dan tekak;
  • pemegang tahan panas yang boleh ditanggalkan;
  • tembaga berkualiti tinggi;
  • dua lapisan timah;
  • kehadiran muncung.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Keluli Tahan Karat Turki Terbaik

Vitesse “Turguoise”, 685 ml VS-8634

Penilaian: 4.9

Vitesse Turguoise

Yang pertama dalam kategori penarafan ini adalah Turk yang diperbuat daripada keluli tahan karat gred 18/10. Pengilap Matt dengan sisipan cermin menjadikannya menarik dan sesuai untuk bahagian dalam dapur mana pun. Dinding dan bahagian bawah menjadi panas dengan cepat, membolehkan anda menyediakan minuman pagi yang menyegarkan. Modelnya beratnya hanya 300 g.

Pemegang logam yang berbentuk selesa mempunyai lapisan bakelite yang tidak tergelincir, tidak panas. Turuoise dipilih untuk menyediakan pelbagai jenis kopi untuk syarikat seramai 4 orang.

Menurut pengguna, reka bentuk Turk sesuai dengan peralatan memasak keluli tahan karat yang lain. Ia mempunyai ciri-ciri prestasi yang baik, tahan terhadap kerosakan, mencuci dengan baik dari sisa kopi, tidak gelap, tidak mengotorkan, boleh dibersihkan di mesin basuh pinggan mangkuk. Model diiktiraf sebagai yang terbaik dari segi nisbah harga dan kualiti.

Kelebihan

  • keluli tahan karat berkualiti tinggi;
  • muncung agar mudah dicurahkan;
  • pemegang bakelite;
  • penampilan bergaya;
  • untuk semua jenis permukaan (kecuali aruhan).

keburukan

  • tekak lebar.

Fissman, 550 ml. 3305

Penilaian: 4.8

Fissman, 550 ml.  3305

Bukan sahaja dapat membantu menyeduh kopi aromatik yang sebenar, tetapi juga menghiasi bahagian dalam jenama Denmark terkenal Fissman dari Turki. Keluli tahan karat tidak menyerap bau, tidak mengeluarkan bahan berbahaya, dan selamat untuk kesihatan. Kekuatan khasnya membolehkan penggunaannya untuk jangka masa panjang tanpa rasa takut akan ubah bentuk dan kerosakan.

Penggilap cermin menjadikan modelnya halus dan mulia. Lapisan bakelite pemegang tidak mengalirkan haba, tidak tergelincir. Ia mempunyai lubang untuk menggantungnya di cangkuk. Bahagian bawahnya stabil, mempromosikan pemanasan seragam. Terdapat muncung di leher untuk menuangkan kopi ke dalam cawan dengan lebih mudah.

Pembeli, pertama sekali, menyukai penampilan orang Turki. Ia sangat sesuai dengan bahagian dalaman dapur moden dan sesuai dengan hidangan lain. Kemungkinan pembersihan di mesin pencuci pinggan diperhatikan. Tetapi banyak juga yang menyatakan bahawa ia boleh dicuci dengan tangan, tidak ada pigmen pewarna di dinding, tidak perlu menggunakan agen pelelas.

Kelebihan

  • keluli tahan karat tahan lama;
  • kehadiran cerat;
  • pemegang tahan panas;
  • reka bentuk moden;
  • penggilap cermin;
  • mesin basuh pinggan mangkuk selamat.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Padia, 340 ml (artikel 6100-23)

Penilaian: 4.7

Padia, 340 ml (artikel 6100-23)

Jenama Turki Turki, termasuk dalam penilaian kami, kelihatan bergaya dan moden, berkat keluli tahan karat yang digilap. Ringan dan senang, ia akan membantu anda dengan cepat meminum minuman dari kekuatan yang diinginkan, dan kemudian ia tidak memerlukan penyelenggaraan yang kompleks, kerana logam tidak berubah menjadi pigmen gelap dari kopi dan tidak menyerap bau.

Pemegang Bakelite mempunyai bentuk yang selesa, tidak panas, tidak tergelincir, pengancingnya boleh dipercayai. Lubang khas membolehkan anda menyimpan Turk bukan hanya di kabinet dapur, tetapi juga di cangkuk. Bentuk model mendorong pemanasan cecair secara beransur-ansur. Cerat di leher menambah kemudahan dalam penggunaan.

Turka dari Padia diiktiraf sebagai yang terbaik dalam segmen ekonomi. Kos rendah serta prestasi dan penampilan yang baik menjadikannya popular di kalangan pembeli. Dan walaupun ia tidak bertujuan untuk menyiapkan minuman dengan resipi yang rumit, bahkan seorang pemula dapat membuat kopi versi klasik di dalamnya. Model itu pasti mendapat perhatian sekiranya harganya tidak berada di tempat terakhir.

Kelebihan

  • keluli berkualiti tinggi;
  • penjagaan yang mudah;
  • lubang cangkuk;
  • kehadiran cerat;
  • pemegang ergonomik dengan lapisan tanpa pemanasan;
  • harga rendah.

keburukan

  • ketebalan dinding kecil.

Orang Turki tembikar terbaik

Ceraflame Ibriks Baru 500 ml. D9375

Penilaian: 4.9

Ceraflame Ibriks Baru 500

Tempat pertama dalam penarafan dalam kategori orang Turki seramik terbaik layak masuk ke model, yang kelihatan sangat elegan dan anggun. Ia ditutup dengan enamel halus, yang meneutralkan kekasaran dan retakan, menjadikan permukaannya berkilat dan tahan calar. Turka akan kelihatan hebat walaupun dibersihkan dengan detergen yang kasar.

Ibriks New boleh dipasang di dapur terbuka, gas atau elektrik, microwave dan peti sejuk beku. Kualitinya tidak akan dipengaruhi oleh perubahan suhu. Bahan mesra alam yang digunakan dalam pengeluaran tidak membahayakan kesihatan.

Kelebihan utama model: secara beransur-ansur memanaskan cecair di dalam dan menghasilkan kesan memudaratkan, menghasilkan rasa dan aroma yang paling kuat. Setelah keluar dari permukaan pemanasan, seramik akan menyejuk dalam jangka masa yang lama, mengekalkan kualiti minuman siap. Pegangannya boleh ditanggalkan untuk pembersihan yang paling selesa setelah mendidih dan disimpan.

Kelebihan

  • bentuk yang sempurna;
  • pemegang putar;
  • keramahan dan keselamatan persekitaran;
  • ketahanan terhadap suhu yang melampau;
  • lapisan enamel tahan lama;
  • boleh dicuci di mesin basuh pinggan mangkuk.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Gutenberg “Oriental Mosaic”, 200 ml (C09-200)

Penilaian: 4.8

Gutenberg Oriental Mosaic 200 ml (C09-200)

Turka dengan hiasan yang luar biasa akan menjadi aksesori kegemaran di dapur, dan juga hadiah yang ideal untuk pencinta kopi sebenar. Ia dibuat dari cermet, yang tahan lama dan mempunyai kekonduksian terma yang tinggi. Mendidih secara beransur-ansur memastikan rasa dan aroma yang sedikit. Ia tidak berhenti walaupun mengeluarkan peralatan memasak dari pelat panas.

Corak volumetrik glasir pelbagai warna menyerupai burung api yang luar biasa dari cerita oriental. Keseronokan estetik yang tidak dapat digambarkan digabungkan dengan keseronokan berahi. Selain itu, Turk dari Gutenberg sangat praktikal dan mudah digunakan. Pemegang kayu semula jadi mempunyai bentuk ergonomik, mencegah luka bakar, kerana tidak melakukan panas.

Gourmets kopi, yang tidak menyukai kesederhanaan dan kesederhanaan dalam reka bentuk, memberi model ini sebagai penilaian 'sangat baik'. Ia juga disoroti bahawa ia dapat digunakan pada permukaan pemanasan induksi, yang menarik lebih banyak minat dan pembeli baru padanya.

Kelebihan

  • reka bentuk luaran yang bergaya;
  • tekak sempit dengan muncung;
  • pemegang tahan panas;
  • bahagian bawah lebar;
  • bahan tahan lama;
  • untuk semua jenis pinggan.

keburukan

  • penjagaan yang lembut diperlukan tanpa penggunaan berus logam dan pelelas.

Ceraflame “Ibriks Hammered” (art. D9409)

Penilaian: 4.8

Ceraflame Ibriks Hammered (art. D9409)

Melengkapkan penilaian adalah Turk yang terbuat dari seramik tahan panas, yang dapat digunakan di semua kompor (tidak termasuk induksi), di atas api terbuka, di dalam oven microwave. Bahannya tidak beracun, tidak mengeluarkan bahan berbahaya, dan tahan terhadap perubahan suhu secara tiba-tiba. Pemegang kayu yang panjang boleh dilepas apabila diperlukan untuk penyimpanan yang mudah. Ia ergonomik, menyenangkan untuk disentuh, tidak tergelincir, benang tidak melonggarkan.

Bentuknya hampir dengan klasik. Ia mempunyai leher yang sempit dan bahagian bawahnya yang lebar dan stabil, kerana komponen aromatiknya tidak terhakis, tetapi tetap berada di dalam bekas. Turka secara beransur-ansur menjadi panas, memberikan kekayaan dan rasa. Ia menyejuk perlahan, jadi minuman akan tetap panas untuk sementara waktu. Perhatian khusus diberikan pada permukaan timbul yang menarik perhatian pinggan dan gembira.

Model ini disukai oleh para penikmat kopi, yang tidak suka menjimatkan wang, tetapi memberi perhatian khusus pada reka bentuk luaran. Ibriks Hammered sering dipilih sebagai hadiah untuk rakan dan keluarga.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang cantik;
  • bentuk klasik;
  • tidak takut dengan suhu tinggi;
  • pemegang membuka skru timbul;
  • kesan minuman keras;
  • simpanan yang selesa.

keburukan

  • harga tinggi;
  • memerlukan penyelenggaraan yang teliti.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen