11 Laptop Cina Kos Rendah Terbaik Menurut Ulasan Pelanggan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Selama beberapa tahun sekarang, produk dari pengeluar China tidak lagi sinonim dengan sesuatu yang tidak berkualiti dan berumur pendek. Syarikat seperti Xiaomi, Lenovo dan Asus menghasilkan elektronik yang boleh dipercayai dan produktif yang menjual jauh lebih rendah daripada rakan-rakan dari syarikat Amerika. Oleh itu, walaupun membeli komputer riba, anda dapat memperhatikan produk dari pengeluar China.

Penarafan komputer riba Cina terbaik

pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Komputer riba murah terbaik dengan Aliexpress untuk bekerja dan belajar 1 Asus X540LA-XX360T 4G 500G 15.6 23 700 RUB.
2 ZEUSLAP A-15.6 21 599 RUB
3 Lenovo IdeaPad 310-15ABR 15.6 20 900 RUB.
4 Buku Lapisan CHUWI 15.6 11 600 RUB.
Laptop ultra tipis terbaik dari Aliexpress 1 Jumper Ezbook 2 Ultrabook 13 900 RUB.
2 YEPO 737S 14500 RUB
3 VOYO VBook V3 19 100 RUB.
4 Amoudo Z-15.6 18 600 RUB.
5 Amoudo m7 23 400 RUB.
LAPTOP CINA GAMING TERBAIK 1 Machenike F117-F2u 98300 RUB.
2 ThundeRobot ST-Pro 123800 RUB

Apa yang perlu dicari semasa memilih

Semasa memilih komputer riba dari pengeluar China, disarankan untuk memperhatikan parameter berikut:

  1. Penjanaan pemproses. Tidak masuk akal untuk mengharapkan buku nota bajet dilengkapi dengan cip baru. Namun, pemprosesnya yang lebih segar, semakin cepat ia berfungsi, semakin sejuk dan kurang menggunakan tenaga. Oleh itu, adalah wajar komputer riba dilengkapi dengan cip baru;
  2. Jumlah RAM. Lebih besar lebih bagus. 2 GB cukup hanya untuk 'mesin taip', 4 GB sudah cukup untuk peranti multimedia, tetapi komputer riba permainan memerlukan sekurang-kurangnya 6-8 GB;
  3. Kapasiti simpanan terbina dalam. 32 GB adalah jumlah minimum yang boleh digunakan untuk komputer riba Windows, di luar kotak pengguna akan dapat mengakses sekitar 14 GB. Sudah tentu, semestinya 64 GB atau lebih. Dan jika anda merancang untuk menyimpan data pada komputer riba – program intensif sumber, filem, rancangan TV, koleksi foto – maka disarankan untuk melihat lebih dekat model dengan HDD 320 GB atau lebih;
  4. Kehadiran kad video diskrit (NVIDIA, AMD). Sangat penting untuk komputer riba permainan;
  5. Hayat bateri. Semakin besar, semakin baik.
  6. Pengilangnya juga penting.

Laptop Cina mana yang hendak dipilih

Menurut ulasan, pemimpin dalam kualiti komputer riba Cina adalah:

  1. Amoudo;
  2. Asus;
  3. Chuwi;
  4. Pelompat;
  5. Lenovo;
  6. Machenike;
  7. ThundeRobot.
  8. VOYO;
  9. YEPO;
  10. Zeuslap;

Pengilang ini berbeza dalam barisan produk, kedudukan dan harga komputer riba.

Komputer riba murah terbaik dengan Aliexpress untuk bekerja dan belajar

Asus X540LA-XX360T 4G 500G 15.6

Penilaian: 4.8

Asus X540LA-XX360T 4G 500G 15.6

Kelebihan utama notebook ini adalah ciri teknikalnya yang seimbang. Pemproses Intel Core i3 generasi kelima cukup untuk menyelesaikan kebanyakan tugas kerja dan pendidikan, dan RAM 4 GB akan membantu komputer untuk tidak 'melambatkan' walaupun memproses fail PDF atau susun atur yang besar di Bootstrap. Sebagai tambahan, komputer riba dilengkapi dengan paparan dengan pepenjuru optimum 15.6 inci dan resolusi cekap tenaga 1366 × 768 piksel.

Kelemahannya adalah hayat bateri yang agak pendek: bateri hingga 5 jam dengan Wi-Fi dihidupkan. Di samping itu, ia sedikit lebih mahal daripada model lain dalam segmen penarafannya, tetapi ini dikompensasikan oleh 500 GB HDD penuh (cukup untuk menyimpan keseluruhan stok siri TV) dan kehadiran pusat perkhidmatan yang dibenarkan Asus di Rusia.

Kelebihan

  • Pemacu keras 500 GB;
  • Pemproses Intel Teras i3.

keburukan

  • Hayat bateri yang pendek;
  • Resolusi skrin yang agak rendah.

ZEUSLAP A-15.6

Penilaian: 4.6

ZEUSLAP A-15.6

Komputer riba Cina yang paling produktif dalam segmen harganya. Peranti, bergantung pada konfigurasi, dilengkapi dengan pemproses Intel keluarga Apollo Lake model 2017, RAM 4-6 GB dan memori dalaman 64 hingga 500 GB: dan terdapat eMMC, SSD, dan bahkan HDD. Sorotan lain termasuk skrin 15.6 inci dengan resolusi Full HD, badan logam yang bergaya dan reka bentuk yang sangat nipis – setebal sekitar 1cm apabila dilipat.

Komputer riba Zeuslap yang unggul juga mempunyai beberapa kekurangan. Ia dilengkapi dengan skrin TN dan oleh itu tidak begitu sesuai untuk permainan dinamik. Tetapi, sebenarnya, dia tidak setaraf dengan pekerjaan dan belajar.

Kelebihan

  • Pelbagai konfigurasi;
  • Pemproses terkini;
  • Skrin Full HD;

keburukan

  • Matriks TN.

Lenovo IdeaPad 310-15ABR 15.6

Penilaian: 4.6

Lenovo IdeaPad 310-15ABR 15.6

Sekiranya karya anda melibatkan penulisan teks yang banyak atau anda merancang untuk mencatat banyak kuliah, jangan ragu untuk mengambil komputer riba Lenovo IdeaPad 310-15ABR 15.6. Ia dilengkapi dengan papan kekunci AccuTupe khas, yang mempunyai bentuk kunci khas yang dapat mengelakkan kesalahan ketik dan perasaan tidak menyenangkan di hujung jari setelah menaip panjang.

Lebih-lebih lagi, komputer riba ini sangat pengeluar. Ia dilengkapi dengan pemproses AMD generasi terkini dan RAM 8 GB. Hasilnya, dia dapat menangani tugas-tugas yang sangat padat sumber daya seperti pengaturcaraan, mengembangkan aplikasi atau membuka spreadsheet Excel yang besar. Kelebihan lain dari komputer riba termasuk skrin 15.6 inci Full HD dan ruang cakera keras sehingga 1 TB. Dan kad video terbina dalam dengan memori video sehingga 2 GB sesuai walaupun untuk permainan yang tidak memerlukan.

Kekurangannya agak subjektif: reka bentuk sepenuhnya bijaksana, khas untuk hampir semua komputer riba Cina Lenovo dan berat 2.2 kg. Sebagai tambahan, pemproses AMD cenderung menjadi sangat panas ketika melakukan tugas yang rumit. Walau bagaimanapun, ia adalah komputer riba yang paling produktif dalam segmen harganya.

Kelebihan

  • Papan kekunci berjenama AccuTupe;
  • Prestasi tinggi.

keburukan

  • Memanaskan badan ketika melakukan tugas yang mencabar.

Buku Lapisan CHUWI 15.6

Penilaian: 4.5

Buku Lapisan CHUWI 15.6

Komputer riba Cina paling murah dalam ranking kami. Tetapi ia tetap sesuai untuk tugas kerja yang mudah (melayari web, e-mel, penyuntingan dokumen) dan belajar. Model ini dilengkapi dengan pemproses yang cekap tenaga Intel Atom keluarga Cherry Trail, yang tidak memanas dan memberikan hayat bateri yang lama; RAM 4 GB dan memori kekal 64 GB. Layarnya juga terpuji – 15,6 inci Full HD. Ia dibuat dengan teknologi IPS dan oleh itu memberikan pembiakan warna yang sangat baik. Akhirnya, komputer riba mempunyai reka bentuk yang menarik.

Sebenarnya, tidak ada kelemahan objektif dalam CHUWI LapBook 15.6. Kecuali dia sangat produktif – tetapi untuk kerja atau kajian yang sederhana, ciri-ciri ini lebih daripada cukup. Dan sebilangan kecil simpanan tetap dikompensasi dengan adanya slot untuk kad memori dengan sokongan untuk MicroSD hingga 128 GB.

Kelebihan

  • Harga rendah;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Gabungan nilai dan kualiti yang baik;

keburukan

  • Pemproses Intel Atom Cherry Trail hanya akan cukup untuk melayari web dan bekerja di Microsoft Office.

Laptop ultra tipis terbaik dari Aliexpress

Jumper Ezbook 2 Ultrabook

Penilaian: 4.9

Jumper Ezbook 2 Ultrabook

Komputer riba Cina ini serupa dengan spesifikasi teknikal dengan yang sebelumnya – Chuwi LapBook. Ia juga dilengkapi pemproses Cherry Trail Atom yang cekap tenaga Intel, RAM 4GB, dan storan eMMC 64 GB. Walau bagaimanapun, ia lebih padat: ia dilengkapi dengan skrin 14 inci dengan resolusi Full HD. Di samping itu, para pembangun dapat memasukkan bateri 10,000 mAh ke dalam badannya yang sangat nipis (lebih dari 1.5 cm ketika dilipat), yang akan bertahan seharian penggunaan aktif.

Satu-satunya kelemahan adalah ketiadaan papan kekunci berangka (NumPad) dan bingkai yang sangat besar di sekitar skrin. Tetapi itu boleh dimaafkan apabila anda mempertimbangkan harga peranti.

Kelebihan

  • Harga rendah;
  • Autonomi tinggi;
  • Resolusi skrin tinggi;

keburukan

  • Prestasi buruk;
  • Reka bentuk yang tidak menarik.

YEPO 737S

Penilaian: 4.8

YEPO 737S

Mungkin komputer riba Cina yang paling tipis dari peringkat kami. Pada masa yang sama, platform perkakasan adalah standard untuk kebanyakan komputer mudah alih Cina: pemproses cekap tenaga Intel Atom keluarga Cherry Trail dan 4 GB RAM. Ia berbeza dengan pendahulunya dalam jumlah penyimpanan eMMC terbina dalam: sebanyak 128 GB, yang cukup untuk menyimpan beberapa musim siri kegemaran anda di FHD; dan paparan 13.3 inci dengan resolusi Full HD. Ketumpatan piksel yang lebih tinggi pada skrin daripada pendahulunya memastikan gambar yang paling lancar.

Bateri sesuai dengan badan padat hanya dengan 8000 mAh. Oleh kerana itu, komputer riba akan dapat berfungsi pada bateri selama “hanya” 6-7 jam, jadi anda perlu membawa pengecas bersama anda.

Apabila dilipat, komputer riba setebal kurang dari 2 cm, menjadikannya komputer riba ultra tipis.

Kelebihan

  • storan eMMC dengan 128 GB;
  • Autonomi tinggi;
  • Resolusi skrin tinggi;

keburukan

  • Prestasi buruk.

VOYO VBook V3

Penilaian: 4.7

VOYO VBook V3

Komputer riba ini tergolong dalam apa yang disebut sebagai 'transformer'. Ini dilengkapi dengan engsel khas, berkat layar yang dapat diputar di sekitar papan ketik pada semua 260 darjah. Oleh itu, ia boleh ditukar menjadi tiga faktor bentuk yang berbeza:

  1. Komputer riba klasik. Nyaman semasa menaip, melayari laman web, dan lain-lain;
  2. 'Khemah'. Nyaman ketika menonton filem, persembahan, dan juga untuk penyuntingan gambar yang cepat;
  3. Tablet. Nyaman ketika bekerja 'dalam perjalanan'.

Platform perkakasan komputer riba sedikit kurang produktif daripada pendahulunya dalam senarai: pemproses Intel Pentium keluarga Tasik Apollo dan RAM 4 GB. Walau bagaimanapun, konfigurasi ini cukup untuk bekerja dengan aplikasi pejabat dan melayari laman web.

Ciri menarik komputer riba adalah dua pemacu terbina dalam sekaligus. Sistem operasi dipasang pada pemacu eMMC berkelajuan tinggi dengan kapasiti 32 GB, dan penyimpanan sepatutnya menggunakan pemacu SSD 128 GB.

Komputer riba dilengkapi dengan stylus yang mengenali tahap tekanan hingga 1024. Ini menjadikan kerja dalam perjalanan menjadi lebih senang.

Kelebihan

  • Pembinaan transformer;
  • Dua pemacu terbina dalam;
  • Stylus termasuk;

keburukan

  • Prestasi buruk.

Amoudo Z-15,6

Penilaian: 4.7

Amoudo Z-15,6

Buku nota ultra tipis yang paling produktif dari China. Dalam satu konfigurasi, ia dilengkapi dengan RAM 6 GB dan cakera keras 1 TB. Pemproses, bagaimanapun, bukan yang terbaru – ia adalah Intel keluarga Celeron dari Bay Trial.

Kelebihan lain dari komputer riba termasuk reka bentuk yang menarik, bezel nipis di sekitar skrin (yang mempunyai resolusi Full HD pada 15.6 inci) dan bateri yang menyediakan hayat bateri sehingga 7 jam.

Kelebihan

  • Prestasi tinggi;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Banyak konfigurasi;

keburukan

  • Pemproses yang agak 'lama'.

Amoudo m7

Penilaian: 4.6

Amoudo m7

Satu lagi komputer riba Cina yang sangat produktif. Walaupun saiznya kecil, ia dilengkapi dengan kad grafik NVIDIA diskrit, pemacu SSD 128 GB, pemproses Celeron generasi terbaru Intel dan RAM DDR4L berkelajuan tinggi 4 GB. Dan semua ini dibungkus dalam sarung logam yang bergaya dan dilengkapi dengan paparan 14 inci Full HD. Di samping itu, komputer riba mempunyai subwoofer terbina dalam, yang hebat dan memberikan suara berkualiti tinggi.

Tetapi kelebihan utama model adalah bingkai yang sangat nipis di sekitar skrin. Ini menjadikannya kelihatan sangat bergaya dan moden.

Kelebihan

  • Kehadiran kad video diskrit;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Badan logam;
  • Prestasi tinggi;

keburukan

  • Harga yang agak tinggi.

Laptop Permainan Cina Terbaik

Machenike F117-F2U

Penilaian: 4.9

Machenike F117-F2U

Komputer riba ini sangat sesuai untuk kebanyakan permainan moden. Ia dilengkapi pemproses Core i7-7700HQ Intel yang kuat, grafik diskrit NVIDIA GTX1050 dengan 4GB VRAM, 8GB RAM dan 1TB cakera keras. Ini dilengkapi dengan selongsong aluminium, yang tidak hanya menampilkan reka bentuk yang agresif, tetapi juga membantu menghilangkan panas. Paparan – panel IPS 15,6 inci dengan resolusi Full HD.

Sorotan lain termasuk papan kekunci lampu latar RGB dengan penekanan pada butang aktif; sistem pembesar suara terbina dalam yang kuat; sistem penyejukan dengan dua kipas dan empat paip haba tiub tembaga; serta port DisplayPort dan USB Type-C khusus untuk menyambungkan paparan luaran.

Walaupun perkakasannya kuat, komputer riba nipis dan ringan. Ketebalannya kira-kira 3 cm dan beratnya 2.5 kg. Demi pengurangan berat badan, nampaknya, perlu mengorbankan bateri: hayat bateri kurang dari 2.5 jam. Tetapi itulah standard untuk komputer riba permainan.

Kelebihan

  • Kad grafik diskrit yang kuat;
  • Sistem penyejukan yang kuat;
  • Ciri teknikal yang baik;
  • Papan kekunci lampu latar;

keburukan

  • Autonomi rendah.

ThundeRobot ST-Pro

Penilaian: 4.8

ThundeRobot ST-Pro

Walaupun terdapat rupa komputer riba Cina yang agak tradisional, terdapat permainan yang benar-benar ada di dalamnya. Pemproses utama Intel Core i7-7700HQ, kad grafik desktop NVIDIA GeForce GTX 1060 dengan memori video 6GB GDDR5, RAM 16GB dan SSD 512GB yang disambungkan melalui m.2. Semua ini dilengkapi dengan skrin IPS 15,6 inci dengan resolusi Full HD dan sistem audio SoundBlaster X-Fi 5mb. Jadi komputer riba kedengaran dan kelihatan sangat sejuk. Dan ia 'menarik' semua permainan moden – jadi apa, anda juga boleh menggunakannya (jika anda tiba-tiba mahu).

Sistem penyejukan juga sangat baik di sini. Komputer riba dilengkapi dengan tiga penyejuk turbin dan empat paip haba tembaga, yang menyejukkan kad video desktop dengan berkesan.

Prestasi komputer riba dapat dinilai berdasarkan kadar bingkai sebenar. Sebagai contoh, di Battlefield 1 dengan resolusi asli dan tetapan grafik maksimum, rata-rata FPS adalah 84 bingkai sesaat, kendur hanya di tempat yang sangat 'sesak' ke 52 – yang, pada dasarnya, tidak begitu ketara.

Komputer riba hanya mempunyai satu kelemahan – bekalan kuasa. Ia sangat besar.

Kelebihan

  • “Pengisian teratas”;
  • Sistem penyejukan yang kuat;
  • Kad video desktop;
  • Skrin dan bunyi yang hebat;

keburukan

  • Mobiliti rendah.

Laptop Cina mana yang hendak dibeli

Semasa memilih komputer riba Cina, perlu dipertimbangkan penggunaan dan anggaran yang dirancang. Sekiranya anda mahukan alat mudah untuk bekerja atau belajar, dan pada masa yang sama tidak ada keinginan untuk menghabiskan lebih dari 15 ribu – model dari Jumper, YEPO, VOYO, Chuwi akan membantu. Sekiranya anggaran melebihi 'tanda psikologi' ini, maka anda boleh memperhatikan komputer riba Asus, Lenovo, Zeuslap dan Amoudo.

Betul, mereka tidak sesuai untuk permainan – tidak seperti komputer riba yang dibuat oleh Machenike dan ThundeRobot.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen