11 inkubator isi rumah terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Dasar sekatan negara-negara Barat memberi dorongan kepada perkembangan aktif ternakan ayam di Rusia. Membiakkan pelbagai jenis burung peliharaan telah menguntungkan. Inkubator memainkan salah satu peranan utama dalam tugas yang sukar ini. Ia digunakan bukan hanya oleh petani, tetapi juga oleh pemilik plot rumah tangga peribadi (LPH). Terdapat banyak model yang berbeza, jadi sukar untuk membuat pilihan yang tepat dengan segera. Beberapa petua berguna dari pakar akan membantu anda menentukan model prestasi dan fungsi yang tepat.

Cara memilih inkubator untuk plot rumahtangga persendirian

  1. Pelantikan. Perlu dimulakan dengan pelantikan peranti unik ini. Untuk menyelesaikan masalah rumah tangga, alat anggaran cukup, di mana 10-240 telur ayam akan masak dengan selesa pada masa yang sama. Petani memerlukan mesin yang lebih produktif (sehingga 2.400 telur). Inkubator terbesar dihasilkan untuk ternakan ayam; satu penanda buku boleh mengandungi puluhan ribu telur.
  2. Jenis. Model rumah tangga yang paling sederhana biasanya adalah bekas tertutup dengan pemanas. Pemilik mesti menghidupkan telurnya sendiri untuk pemanasan yang rata, mengudarakan bahagian dalam, dan memantau kelembapan. Peranti moden dilengkapi dengan mekanisme putar untuk memudahkan pengendalian telur. Dan model yang paling maju sepenuhnya automatik, mereka sendiri mengekalkan suhu dan kelembapan yang ditetapkan, menjadikan telur, dan sebilangannya dapat mempercepat pembebasan anak ayam.
  3. Sokongan kawalan suhu. Pemadaman elektrik sering berlaku di banyak wilayah di Rusia. Perubahan suhu boleh mempengaruhi output anak ayam. Oleh itu, untuk kes seperti itu, lebih baik memilih inkubator dengan kemampuan untuk beroperasi pada bateri (12 V).
  4. Kehadiran rawatan antiseptik. Selalunya, pemilik ladang swasta harus menghadapi kematian besar anak ayam muda. Salah satu sebab utama ialah kehadiran patogen di dalam badan. Selalunya ia berkembang dalam penebat haba, misalnya, dalam buih. Masalah ini dapat diselesaikan dengan bantuan rawatan antiseptik, tetapi lebih baik untuk melihat inkubator dengan lebih dekat dengan badan keluli.
  5. Sayangnya, seringkali peranan yang menentukan dalam pembelian tidak dimainkan oleh keinginan pengguna, tetapi oleh harga inkubator. Yang paling mudah dicapai adalah perkembangan dalam negeri, walaupun dalam banyak aspek, keadaannya lebih buruk daripada rakan-rakan mereka yang asing.

Ulasan kami merangkumi inkubator isi rumah terbaik untuk halaman belakang atau ladang mini. Semasa memilih calon, kriteria berikut diambil kira:

  1. pelantikan;
  2. harga;
  3. spesifikasi teknikal;
  4. pendapat pakar;
  5. ulasan pengguna.

Kedudukan inkubator teratas

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Inkubator pengeluaran domestik murah terbaik 1 Ayam RUB 2,939
2 Cinderella RUB 1,839
3 Ayam brood yang ideal RUB 3,070
Inkubator asing terbaik 1 R-com King SURO20 RUB 16 600
2 Brinsea Octagon 20 Pendahuluan RUB 33,600
3 Covina Super 24 RUB 12 800
4 Novel Covatutto 54 RUB 19 800
Inkubator berfungsi terbaik untuk ladang mini rumah 1 Nest-200Elite RUB 39,900
2 Inkubator TGB-210 VLRA “BIO” RUB 22,300
3 Inkubator TGB-70 A BIO RUB 10,200
Inkubator Cina terbaik 1 Inkubator WQ 48 RUB 5,990

Inkubator pengeluaran domestik murah terbaik

Dalam segmen belanjawan, inkubator domestik mendominasi. Harga yang berpatutan, bermacam-macam, kemudahan operasi dan penyelenggaraan menarik petani Rusia dan penduduk musim panas. Mereka dalam permintaan tetap, walaupun mereka lebih rendah dari segi kenyamanan dan kinerja dari model yang diimport. Peranti berikut mengambil kedudukan utama.

Ayam

Penilaian: 4.9

Ayam

The Laying Incubator adalah alat yang mudah dan berkesan untuk kegunaan rumah. Model ini mengambil kedudukan pertama untuk kombinasi kebolehaksesan dan kebolehgunaan. Pakar memperhatikan pembuatan berkualiti tinggi perumahan busa, adanya tingkap kawalan. Termostat terbina dalam secara automatik mengekalkan iklim mikro yang optimum di dalam bekas. Berkenaan dengan produktiviti, ada pengubahsuaian untuk 36 telur, dan ada inkubator dengan 120 sel. Bahagian utama barisan menyediakan pertukaran telur secara manual, tetapi anda juga dapat mencari mesin automatik.

Pengguna perhatikan fleksibiliti dan fleksibiliti inkubator Laying. Mereka berjaya memelihara ayam, itik, gosling, dan juga burung domestik yang jarang berlaku seperti burung dan burung puyuh.

Kelebihan

  • kemudahan penggunaan;

  • harga berpatutan;

  • pelbagai pengubahsuaian;

  • reka bentuk yang bernas.

keburukan

  • penebat busa.

Cinderella

Penilaian: 4.8

Cinderella

Pengilang dari Novosibirsk berjaya mencipta inkubator yang paling berpatutan. Berkat ini, dapat dicapai populariti tinggi di kalangan penternak ayam Rusia. Walau bagaimanapun, para pakar menonjolkan reka bentuk model yang unik, yang mana model tersebut berada di kedudukan kedua. Adalah mungkin untuk mewujudkan haba di dalam bekas bukan sahaja dari elektrik (220 V), tetapi juga dengan bantuan air panas. Prestasi peranti bergantung pada kehadiran alat putar. Model automatik mampu menumbuhkan hingga 70 telur ayam pada masa yang sama. Pengubahsuaian mekanikal dapat memuat hingga 100 keping, tetapi anda harus mengubahnya sendiri.

Untuk membuat inkubator yang murah, para pereka harus menggunakan bahan yang ada dan mempermudah peranti. Oleh itu, pemilik mengeluh kerana kerosakan termostat dan panggangan yang kerap berlaku.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • kecekapan pengeluaran (90%);

  • pilihan pemanasan yang berbeza.

keburukan

  • pengudaraan yang lemah;

  • kerosakan kecil yang kerap.

Ayam brood yang ideal

Penilaian: 4.7

Ayam brood yang ideal

Satu lagi inkubator syarikat Novosibirsk “Bagan” termasuk dalam penilaian kami. Model “Ideal hen” dibezakan bukan hanya dengan harganya yang berpatutan, tetapi juga dengan kandungan fungsinya yang baik. Pengilang menawarkan beberapa pengubahsuaian dengan kapasiti telur yang berbeza, bermula dari 35 dan berakhir dengan 104. Model ini dapat beroperasi baik dari induk dan dari bateri. Untuk pembuatan bekas, busa padat digunakan. Pakar sangat menghargai ketahanan dan pemindahan haba yang tinggi dari elemen pemanasan. Peranti hanya menggunakan 90 W elektrik.

Pengguna umumnya berpuas hati dengan prestasi inkubator, memujinya kerana kelembutan, kekompakan dan kekemasannya. Terdapat masalah dengan pengedaran suhu yang tidak rata di dalam bekas, operasi sensor suhu dan mekanisme putar.

Kelebihan

  • pembinaan sederhana;

  • pelbagai pilihan ruang;

  • harga berpatutan.

keburukan

  • suhu menyebar hingga 3C;

  • termostat tidak berfungsi dengan tepat.

Inkubator asing terbaik

Inkubator asing (kecuali untuk model Cina) dibezakan dengan kualiti yang sangat baik dan fungsi yang luas. Mereka tidak mempunyai kerosakan yang mengganggu di tab pertama, peranti tidak perlu diubah suai sebelum berfungsi. Sebilangan besar model automatik sepenuhnya, dan hasil telur anak ayam mencapai 100%. Di pasaran domestik, produk berikut berjaya membuktikan diri dari pihak terbaik.

R-com King SURO20

Penilaian: 4.9

R-com King SURO20

Tahap inkubasi yang sama sekali ditawarkan oleh pengeluar Korea Selatan dalam model R-com King SURO20. Pertama sekali, pakar menunjukkan tahap automasi. Teknologi kecerdasan buatan disematkan dalam peranti ini, yang menjadikan proses mengubah telur menjadi anak ayam menjadi selesa dan riang. Gabungan pengisian dan kebolehpercayaan elektronik membolehkan peranti ini menjadi pemenang penilaian. Pengguna hanya perlu memasukkan telur ke dalam sel dan hanya menunggu haiwan peliharaan pertama muncul.

Pilihan menarik bagi pemilik inkubator adalah pengudaraan yang berkesan, pelembapan automatik, dulang beralun khas untuk keselamatan ayam. Model ini kalah dalam perkembangan domestik hanya dalam prestasi (24 telur ayam) dan harga.

Kelebihan

  • pemeliharaan automatik iklim mikro yang optimum;

  • dulang selamat untuk anak ayam;

  • fungsi ingatan.

keburukan

  • harga tinggi;

  • kapasiti kecil.

Brinsea Octagon 20 Pendahuluan

Penilaian: 4.8

Brinsea Octagon 20 Pendahuluan

Petani Inggeris mempunyai banyak pengalaman dalam penternakan ayam. Di pasaran Rusia, inkubator Brinsea Octagon 20 Advance dari Albion yang berkabus menikmati reputasi yang baik. Pakar memberi model kedua tempat untuk mengekalkan suhu dan kelembapan yang stabil. Untuk pembuatan bekas, plastik yang sangat tahan lama digunakan, yang juga diresapi dengan antiseptik. Oleh itu pengeluar menghalang patogen muncul di dalam inkubator. Sekiranya terdapat penyimpangan penunjuk suhu dari norma, peranti memberi isyarat kepada pemilik masalah.

Dulang ini juga asalnya dibuat, mereka dapat menampung telur puyuh dan angsa. Kapasiti terhad kepada 20 telur ayam, dan harga untuk inkubator cukup tinggi.

Kelebihan

  • peratusan pengeluaran yang tinggi;

  • pembuatan berkualiti tinggi;

  • pemeliharaan iklim mikro yang stabil.

keburukan

  • harga tinggi;

  • prestasi buruk.

Covina Super 24

Penilaian: 4.8

Covina Super 24

Penampilan yang sudah moden dari inkubator Covina Super 24 bercakap mengenai tahap automasi yang tinggi. Paparan digital menunjukkan semua maklumat yang diperlukan mengenai parameter operasi. Kecondongan telur setiap 2 jam. Badan peranti diperbuat daripada plastik tahan lama, anda dapat mengawal proses inkubasi melalui tetingkap tontonan. Model ini berada di barisan ketiga penarafan untuk kualiti sejagat. Inkubator membolehkan anda membiakkan pelbagai jenis burung, dari ayam hingga burung merak.

Pengguna berpuas hati dengan mekanisme slewing, sistem kawalan kelembapan dan suhu yang boleh dipercayai. Peranti ini hanya menggunakan 3 W elektrik setiap hari. Kekurangan inkubator adalah sama dengan yang ada pada pemimpin penilaian.

Kelebihan

  • penampilan moden;

  • keterangan maklumat;

  • serba boleh.

keburukan

  • harga tinggi;

  • kapasiti sederhana (24 biji telur ayam).

Novel Covatutto 54

Penilaian: 4.7

Novel Covatutto 54

Inkubator Itali Novital Covatutto 54 menutup kumpulan model rumah tangga asing. Untuk peratusan burung domestik muda yang tinggi, terdapat semua fungsi yang diperlukan. Ini adalah penyelenggaraan suhu automatik, pengudaraan yang cekap, dan tingkap pemerhatian yang besar. Unit kawalan mudah terlepas dari badan inkubator, yang memudahkan penyelenggaraan ruang. Pengilang telah memikirkan sistem pelembapan secara menyeluruh, sehingga tahap kelembapan dijaga dengan stabil dalam lingkungan 45-55%.

Pengguna memuji masa inkubasi yang panjang (40 hari), yang memungkinkan untuk membiakkan kebanyakan jenis unggas. Pemilik mengaitkan kekurangannya kerana hanya terdapat satu dulang di dalam kotak.

Kelebihan

  • ralat rendah sensor suhu (0.1 ° С);

  • pengudaraan yang berkesan;

  • tempoh pengeraman yang panjang;

  • saiz padat.

keburukan

  • tidak semua jenis telur diletakkan di dalam sel dulang;

  • harga tinggi.

Inkubator berfungsi terbaik untuk ladang mini rumah

Di antara pemilik ladang swasta terdapat banyak orang yang berminat untuk membiakkan burung. Memelihara kawanan ayam atau angsa yang baik memerlukan inkubator yang produktif. Oleh kerana pemiliknya mempunyai banyak kekhawatiran, mereka memilih model dengan kawalan automatik, yang memungkinkan mereka memberikan hasil yang tinggi pada anak ayam dengan perawatan manusia yang minimum. Pakar menasihatkan untuk memperhatikan beberapa peranti.

Nest-200Elite

Penilaian: 4.9

Nest-200Elite

Inkubator Nest-200Elite mempunyai semua kualiti yang diperlukan untuk menjadi pemenang di ladang mini rumah. Peranti ini membolehkan anda meminimumkan kerugian semasa keluar stok muda di semua peringkat inkubasi. Pengilang Ukraine telah mencipta sistem automatik sepenuhnya di mana penyertaan manusia diminimumkan. Semua parameter utama dipantau oleh elektronik, yang memungkinkan untuk membawa peratusan output mendekati 95-100%. Pakar menyukai perumahan keluli setter yang kuat dan berkualiti tinggi. Model ini mempunyai kapasiti 220 telur ayam.

Petani domestik memperhatikan kemudahan penggunaan, kemudahan pengurusan dan hasil ayam yang tinggi. Kelemahannya adalah penyelenggaraan harga yang tinggi dan mahal.

Kelebihan

  • badan keluli;

  • kemungkinan bekalan kuasa dari sumber sandaran;

  • penyelenggaraan suhu yang tepat;

  • hasil yang tinggi.

keburukan

  • harga tinggi;

  • penyelenggaraan yang mahal.

Inkubator TGB-210 VLRA “BIO”

Penilaian: 4.7

BIO TGB-210 VLRA

Untuk penetasan ayam yang dipercepat dari telur, pakar Rusia telah hadir dengan inkubator TGB-210 VLRA “BIO”. Adalah mungkin untuk memendekkan masa inkubasi karena pengenalan alat perangsang suara ke dalam tubuh. Dengan bantuannya, klik frekuensi tinggi dibentuk, yang mana irama hidup embrio ditala. Candelier Chizhevsky menjadi perangsang pertumbuhan kedua. Ia menghasilkan ion yang mempercepat perkembangan anak ayam yang lemah. Pengilang dapat mencapai suhu yang seragam di dalam ruang kerana sebaran elemen pemanasan yang fleksibel ke seluruh badan.

Petani yang membiak ayam mendapat maklumat mengenai produktiviti inkubator 210 dan mekanisme ayunan automatik.

Kelebihan

  • prestasi tinggi;

  • putar telur automatik;

  • embrio tidak melekat pada cengkerang;

  • kekuatan dan kebolehpercayaan struktur.

keburukan

  • mandi air yang tidak selesa.

Inkubator TGB-70 A BIO

Penilaian: 4.6

TGB-70 A BIO

Inkubator Rusia TGB-210 VLRA “BIO” dibangunkan dengan mengambil kira keunikan pembiakan unggas air. Pengilang telah melengkapkan alat ini dengan dulang tinggi, yang membolehkan telur angsa diletakkan dengan tegak secara menegak. Setelah ditolak, mereka boleh dipusingkan secara mendatar atau pada sudut. Pakar juga menghargai reka bentuk dulang; peletakan dapat dilakukan terus ke inkubator kerana posisi sedikit miring. Pengguna mendapati pilihan ini kurang senang daripada mengeluarkan dulang.

Mekanisme putar berdasarkan winch terbalik juga dibuat dengan luar biasa. Pada masa yang sama, kualiti pembuatan inkubator domestik berada pada ketinggian, dan harganya sangat menyenangkan. Model ini mendapat tempat ketiga untuk pengedaran suhu yang tidak rata di dalam bekas dan kapasiti yang lebih kecil (70 telur ayam).

Kelebihan

  • harga berpatutan;

  • penebat haba kes yang baik;

  • kemungkinan pengeluaran unggas air.

keburukan

  • taburan suhu yang tidak sekata.

Inkubator Cina terbaik

Pengilang China juga memperhatikan industri unggas ini. Semakin banyak, inkubator dari Kerajaan Tengah muncul di pasar. Ulasan kami merangkumi model terbaik untuk kegunaan rumah.

Inkubator WQ 48

Penilaian: 4.9

Inkubator WQ 48

Model WQ 48 mudah digunakan. Sistem putar telur automatik membebaskan pemiliknya dari pemeriksaan biasa. Ia dipicu 2 jam sekali, flip berlaku mengikut prinsip ayunan. Bekas itu dapat menampung 48 telur ayam, jika anda menggunakan dulang puyuh, maka jumlah penanda buku dapat ditingkatkan. Parameter yang ditetapkan dikekalkan secara elektronik, dan berkat penebat haba yang baik, adalah mungkin untuk menyimpan haba dan menggunakan elektrik secara ekonomi.

Tetapi, walaupun terdapat beberapa sifat positif, pengguna juga mengetahui beberapa kekurangannya. Tubuh terbuat dari plastik murah, dan busa digunakan sebagai penebat.

Kelebihan

  • penampilan bergaya;

  • kerja tepat mekanisme putar;

  • mengekalkan tetapan yang ditentukan.

keburukan

  • badan buih plastik;

  • kegagalan dalam elektronik.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen