11 dari e-basikal lipat terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Diakui, e-basikal secara beransur-ansur menjadi lebih popular. Ada kemungkinan bahawa suatu hari kenderaan seperti itu akan menjadi lebih biasa daripada basikal konvensional. Itulah sebabnya kami memutuskan untuk membantu pembaca kami dalam memilih e-basikal. Pada masa yang sama, hari ini kita akan menghadkan diri kepada model lipat. Ia lebih senang digunakan dalam pengangkutan – anda boleh dengan mudah mengangkut basikal seperti itu di dalam kereta api atau kereta. Peringkat tersebut disusun berdasarkan analisis ciri teknikal basikal elektrik di laman web https://rankquality.com/bikes/.

Kedudukan e-basikal lipat terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kedudukan e-basikal lipat terbaik 1 Volteco Bad Dual Baru (2020) RUB 94,900
2 Lemak Cyberbike 500W RUB 64,900
3 Volteco Intro 500W RUB 57,900
4 Eltreco XT850 Baru (2020) RUB 54,900
5 SHULZ E-Goa RUB 49,000
6 IkonBIT K7 RUB 39,990
7 Xiaomi QiCycle RUB 41,998
8 Eltreco Good 250W Litium (2018) RUB 49,900
9 Hoverbot CB-19 Genus (2018) RUB 36,990
10 xDevice xBicycle 14 (2019) RUB 44,990
11 Unimoto terbang RUB 28 800

Volteco Bad Dual Baru (2020)

Penilaian: 4.9

Volteco Bad Dual Baru (2020)

Hibrid basikal ini mempunyai tayar yang sangat tebal, yang secara automatik menjadikannya seperti basikal yang gemuk. Kenderaan seperti itu mempunyai beberapa kelebihan yang serius. Khususnya, basikal gemuk membolehkan anda mengatasi banyak halangan biasa – jalan dan jalan berlubang di jalan raya. Seperti yang anda ketahui, banyak basikal dengan tayar tebal tidak mempunyai garpu gantung – oleh itu pengeluar berusaha untuk mengurangkan berat badan. Nah, pencipta Volteco Bad Dual New mengambil jalan yang berbeza. Mereka tidak menghilangkan penciptaan komponen penting seperti itu, walaupun jisimnya meningkat menjadi 32 kg. Sekiranya anda memikirkannya, ini tidak seberapa berat untuk e-basikal dengan reka bentuk ini.

Model ini mempunyai kerangka aluminium yang kukuh. Pengilang itu mendakwa bahawa kenderaannya mampu menyokong seseorang dengan berat sehingga 120 kg. Pada masa yang sama, basikal melakukan kerja brek yang sangat baik. Terima kasih kepada brek cakera belakang dan depan, yang terdapat hidraulik di sini. Bagi percepatan, ia disediakan oleh dua motor 500 watt, yang dikuasakan oleh bateri lithium-ion 12.5 Ah. Motor mempercepat basikal dengan kelajuan maksimum 42 km / j. Ini akan cukup – jangan lupa bahawa basikal tidak boleh bersaing dalam hal ini dengan moped dan kenderaan lain yang tidak dapat dipindahkan di trotoar. Pengisian penuh bateri mestilah cukup untuk menempuh jarak lebih kurang 50 km. Dan jika anda mengayuh dari semasa ke semasa, anda boleh meluncur lebih jauh.

Kembali ke tayar, harus diperhatikan bahawa ia dihasilkan oleh ChaoYang. Penasihat akan mengatakan bahawa ini adalah pilihan luar jalan yang baik. Getah seperti itu lembut dan tahan lama, ia boleh mempunyai tapak yang sangat dalam. Jika memukul aspal yang baik, disarankan untuk menyekat garpu depan – dalam kes ini, semua kekuatan anda akan mengayuh. Namun, ini berlaku untuk kes-kes ketika bateri habis. Sayang sekali bahawa percepatan dalam keadaan apa pun akan menjadi sukar, kerana hanya ada 7 kelajuan di sini – basikal elektrik tidak mempunyai derailleur depan.

Kelebihan

  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Sistem brek hidraulik yang sangat baik;
  • Memasang batang yang sangat lapang;
  • Pecutan ke kelajuan tinggi adalah mungkin;
  • Perbatuan yang layak dengan bayaran penuh;
  • Sesuai untuk kegunaan jalan raya;
  • Sistem lipatan yang boleh dipercayai digunakan;
  • Terdapat penyerapan kejutan depan;
  • Sebilangan besar pilihan warna.

keburukan

  • Beberapa gear semasa mengayuh;
  • Tidak ada bantal belakang
  • Harga tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Berat sangat.

Lemak Cyberbike 500W

Penilaian: 4.8

Lemak Cyberbike 500W

Kelebihan utama model ini boleh didapati dengan namanya. Ini pada dasarnya adalah basikal gemuk, penyerapan kejutan yang sangat baik hanya disebabkan oleh roda. Dan di sini terdapat juga garpu spring-elastomer! Ringkasnya, anda dapat dengan mudah mengatasi jalan raya dan halangan lain tanpa bangun dari pelana yang diperbuat daripada kulit tiruan. Nah, untuk enjinnya, kuasanya 500 watt. Ia dikuasakan oleh bateri 36 Ah. Sayangnya, pengisian penuh hanya cukup untuk larian 30-45 km, bergantung pada kelajuan yang anda capai. Walau bagaimanapun, ini mesti cukup untuk berkeliling bandar. Dan jangan lupa bahawa kadang-kadang anda boleh mengayuh diri sendiri, hampir mematikan motor sepenuhnya.

Tidak seperti yang dibincangkan di atas, Cyberbike Fat 500W mempunyai berat 28 kg. Ini agak memudahkan pengangkutan peranti. Dan jangan lupa melipat basikal anda! Mengenai perbezaan yang lebih buruk, kita dapat melihat kelajuan maksimum, yang tidak melebihi 30 km / jam. Ini amat menyedihkan mereka yang pernah mencuba basikal jalan raya atau skuter elektrik canggih.

Seperti yang dijangkakan, kemungkinan menaikkan stereng dilaksanakan di sini. Anda juga boleh menyesuaikan kadar spring garpu. Terdapat brek cakera pada kedua-dua roda. Mereka mekanikal, tetapi hidraulik tidak diperlukan pada kelajuan yang agak rendah. Basikal elektrik yang dilipat juga mampu membawa trunk yang baik.

Masih perlu ditambahkan bahawa ketika mengayuh, hanya derailleur belakang, yang terdiri dari tujuh bintang, yang digunakan. Sayangnya, hampir semua e-basikal yang ada hari ini tidak memiliki derailleur depan, yang tidak akan mengganggu keturunan dan pendakian.

Kelebihan

  • Mengatasi jalan raya dengan baik;
  • Terdapat batang;
  • Memasang enjin yang kuat;
  • Terdapat garpu gantung depan;
  • Brek cakera yang boleh dipercayai;
  • Dibekalkan dengan fender dan sandaran kaki;
  • Tidak terlalu berat.

keburukan

  • Kelajuan maksimum yang tidak terlalu tinggi;
  • Harga tidak boleh disebut sangat rendah;
  • Tidak ada bantal belakang
  • Tidak ada derailleur depan;
  • Saya mahukan jarak tempuh yang lebih banyak;
  • Sayap belakang tidak bersaiz penuh.

Volteco Intro 500W

Penilaian: 4.7

Volteco Intro 500W

Walaupun dua e-basikal yang dibincangkan di atas kelihatan kaku, Volteco Intro 500W tidak. Model ini serupa dalam reka bentuk dengan basikal gunung. Ia mempunyai bingkai aluminium 18 “dan roda 26”. Sudah tentu, semua ini mengenakan sekatan. Khususnya, tayar Kenda yang dipasang di sini tidak sesuai untuk jalan raya. Tetapi tidak ada yang akan melarang anda menukarnya dengan getah dengan tapak yang lebih agresif! Atau tayar lebih lancar jika anda sentiasa memandu dengan menggunakan aspal yang baik.

Yang paling penting, basikal elektrik ini menyenangkan dengan berat 20 kilogram. Ini membolehkan kenderaan disimpan di sebuah apartmen, misalnya di tingkat tiga. Walaupun tidak ada lif di dalam rumah. Reka bentuk ringan yang ketara memberi kesan positif pada prestasi kelajuan. Model ini mampu mempercepat hingga 45 km / j sebanyak mungkin! Motor 500 watt dikuasakan oleh bateri dengan kapasiti 11 Ah. Dengan muatan penuh, basikal elektrik sejauh 40 km. Atau sedikit lagi jika anda bersetuju untuk mengayuh diri anda dari semasa ke semasa.

Pakar menasihatkan menggunakan pemacu elektrik secara eksklusif pada lereng. Sekiranya anda menuruni bukit atau memandu di jalan rata, maka anda boleh menggunakan momentum dengan mengayuh malas. By the way, hanya derailleur 7-kelajuan belakang yang digunakan secara tradisional di sini.

Volteco Intro 500W diminati bukan hanya kerana mekanisme lipatan, tetapi juga kerana adanya dua penyerap kejutan. Garpu spring-elastomer biasa dipasang di bahagian depan, ketegaran yang dapat disesuaikan. Nah, di bahagian belakang terdapat penyerap kejutan HLT-620. Ringkasnya, anda akan dapat mengatasi rintangan bandar yang biasa, walaupun roda tidak terlalu besar dipasang di sini.

Sebarang e-basikal lipat mesti mempunyai brek yang baik. Dalam kes Volteco Intro 500W, mereka menimbulkan beberapa persoalan. Ya, berdasarkan disk. Tetapi mereka digerakkan menggunakan kabel biasa. Nampaknya pada kelajuan 45 km / j, hidraulik sudah diperlukan. Sudah tentu, pembeli boleh mengganti kabel dengan kabelnya sendiri, tetapi ini adalah kerumitan tambahan.

Volteco Intro 500W dijual dengan harga yang cukup rendah – sekitar 60 ribu rubel diminta untuknya. Ia terdapat dalam dua pilihan warna, walaupun versi berbingkai oren dan putih sukar dicari. Semua yang anda dapat dengan e-basikal anda adalah alat pendorong. Namun, untuk meningkatkan minat terhadap model ini, beberapa kedai masih membekalkannya dengan trunk atau sekurang-kurangnya fender.

Kelebihan

  • Pecutan ke kelajuan tinggi adalah mungkin;
  • Rangka aluminium yang kuat
  • Berat yang agak ringan;
  • Basikal ini mempunyai dua penggantungan;
  • Motor elektrik yang kuat digunakan;
  • Bateri tersembunyi di dalam bingkai.

keburukan

  • Brek cakera tidak hidraulik;
  • Dibekalkan tanpa rak bumbung dan fender;
  • Motor menggunakan gear plastik.

Eltreco XT850 Baru (2020)

Penilaian: 4.6

Eltreco XT850 Baru (2020)

Basikal ini kelihatan lebih mirip basikal gunung. Bingkai yang sama sekali sudah digunakan di sini. Ini membawa kepada kelemahan utama – bateri tidak tersembunyi di dalam bingkai, ia berada di luar. Ini membuat beberapa saat takut bahawa ia akan dibasahi oleh hujan atau percikan dari genangan air. Pendek kata, anda mesti memandu dengan berhati-hati atau hanya dalam cuaca kering.

Harus diingat bahawa model ini biasanya dilengkapi dengan trunk. Dan itu adalah aksesori yang sangat bagus – melekat pada bingkai, bukan tiang tempat duduk. Turut disertakan dengan e-basikal adalah sandaran kaki. Pengilangnya tidak melupakan sayapnya, walaupun sayapnya agak kecil.

Eltreco XT850 Baru tersedia dalam pelbagai pilihan warna. Anak muda akan menyukai versi bingkai kuning, sementara basikal yang lain kelihatan sedikit lebih santai. Model ini digerakkan oleh pedal berputar, yang disambungkan ke roda belakang dengan rantai yang tidak asing lagi. Selain itu, basikal itu menerima derailleur belakang dengan 7 kelajuan. Apabila anda mencapai kelajuan, anda boleh mengaktifkan motor 500 watt. Ia mendapat tenaganya dari bateri lithium-ion dengan kapasiti 10 Ah. Motor maksimum dapat memutar roda hingga 38 km / j, dan walaupun hanya dalam keadaan ideal. Basikal boleh menempuh jarak 50 km dari pengisian bateri penuh. Sekali lagi, pada tahap terbaik. Walau bagaimanapun, semua parameter ini pasti sesuai, terutama setelah melihat tanda harga, yang tidak boleh disebut terlalu tinggi.

Reka bentuk basikal cukup mudah. Khususnya, kerangka aluminium tidak mempunyai penyerap kejutan belakang. Pukulan tangan hanya dilindungi oleh garpu spring-elastomer. Saya gembira kerana beberapa komponen masih cukup maju. Sebagai contoh, brek cakera dikendalikan secara hidraulik di sini. Ini bermaksud bahawa anda pasti boleh berhenti dalam jangka masa yang sangat singkat. Perlu juga diperhatikan bahawa diameter roda meningkat menjadi 27.5 inci, yang menjadikan gulungan ke depan lebih panjang. Dan anda juga dapat melihat berat Eltreco XT850 New, yang hanya 21 kg. Dengan kata lain, walaupun kosnya tidak terlalu tinggi, model ini kelihatan sangat mengagumkan – pembeli yang jarang berlaku akan mengadu tentangnya, sangat sukar untuk mencari alasan untuk ini.

Kelebihan

  • Terdapat fender dan batang berkualiti;
  • Rangka aluminium yang kuat
  • Basikalnya tidak terlalu berat;
  • Perbatuan yang layak dengan bayaran penuh;
  • Enjin yang sangat kuat digunakan;
  • Peningkatan saiz roda;
  • Brek hidraulik cakera dipasang;
  • Terdapat lampu suluh basikal yang bagus.

keburukan

  • Bukan tayar terbaik;
  • Tidak ada penyerapan kejutan belakang;
  • Sayap tidak bersaiz penuh.

SHULZ E-Goa

Penilaian: 4.5

SHULZ E-Goa

Basikal jenis bandar lain, yang membuatnya kelihatan seperti saudara lelaki kanak-kanak. Hanya di sini tayar tipis biasa digunakan, sebab itulah kenderaan ini tidak boleh dipanggil basikal gemuk. Pengilangnya memastikan bahawa basikal elektrik SHULZ E-Goa akan sesuai dengan anda sekiranya anda akan menunggangnya ke tempat kerja. Sekiranya anda suka perjalanan negara, maka lebih baik mencari model lain.

Kenderaan ini dipacu oleh roda 20 inci dengan rim aloi aluminium. Pada roda anda dapat melihat V-Brake biasa – alas yang dipanggil. Ini sekali lagi membuktikan bahawa basikal SHULZ E-Goa tidak dirancang untuk mencapai kelajuan tinggi. Ini diisyaratkan oleh derailleur belakang, yang hanya terdiri dari tiga bintang. Secara tradisinya, sama sekali tidak ada hadapan di sini.

Dimensi kecil mempunyai kesan positif pada berat kenderaan, yang tidak melebihi 17.5 kg. Anda boleh dengan mudah membawa basikal seperti itu ke tingkat lima Khrushchevka, belum lagi kereta api. Dan jangan lupa mekanisme lipatan, yang menjadikan pengangkutan e-basikal anda lebih mudah! Demi pengurangan berat badan, pengeluar malah meninggalkan bantalan – garpu tegar konvensional digunakan di sini.

Seperti yang anda sangka, model ini menerima motor elektrik yang sangat lemah. Kuasanya hanya 249 watt. Sehubungan itu, basikal hanya memecut hingga 24 km / jam. Walau bagaimanapun, parameter ini cukup di bandar. Semasa berulang-alik ke tempat kerja, menjadi lebih penting untuk mempunyai bagasi. Juga, pelindung rantai kelihatan tidak berlebihan, kerana anda pasti tidak akan merosakkan seluar anda. Model ini juga dilengkapi dengan fender, papan kaki dan loceng. Bagi bateri yang digunakan di sini, kapasitinya hampir tidak mencapai 7,8 Ah. Sekali lagi, pengeluar memikirkan penjimatan berat badan dan bukan julat yang baik. Walau bagaimanapun, mari kita ingat berat kenderaan minimum – ini berlaku apabila anda dapat mempercepat basikal dengan mengayuh, proses ini tidak akan kelihatan rumit. Sekiranya anda mengagihkan kekuatan anda dengan betul, maka anda dapat mengatasi sekurang-kurangnya 80, bahkan semua 100 km dalam sehari tanpa masalah. Tetapi kita mesti ingat bahawa model ini masih tidak dimaksudkan untuk perjalanan seperti itu.

Kelebihan

  • Berat yang sangat ringan;
  • Dimensi dilipat – minimum;
  • Tidak ada bunyi tambahan walaupun memandu dengan lebam;
  • Rangka aluminium yang kuat
  • Terdapat bagasi, fender dan aksesori lain;
  • Harganya tidak terlalu tinggi.

keburukan

  • Ia tidak memecut ke kelajuan tinggi;
  • Tiada derailleur depan;
  • Tidak ada susut nilai sama sekali;
  • Brek V-brek digunakan;
  • Kawalan yang tidak selesa pada komputer basikal.

IkonBIT K7

Penilaian: 4.5

IkonBIT K7

Basikal elektrik ini dipasang pada gambar dan rupa skuter elektrik. Perkara pertama pembeli terkena roda yang sangat kecil. Pada masa yang sama, masih ada unit pedal di sini, jadi anda tidak perlu menolak dengan kaki anda. Dan di sini mereka tidak mempunyai tempat untuk meletakkannya – hanya ada tempat untuk mereka menggunakan pedal. Kenderaan ini juga akan menyenangkan dengan papan kaki dan fender yang melindungi dengan sempurna daripada percikan.

Reka bentuk yang tidak biasa ini membolehkan pengeluar menjimatkan bahan yang digunakan. Aluminium sahaja digunakan di sini separuh daripada basikal tradisional! Hasilnya, model ini ternyata sangat murah – mereka meminta 40 ribu rubel untuknya. Dan dia juga dapat membanggakan bahawa timbangannya hanya 17,7 kg. Boleh tahan! Tetapi bagaimana semua penyederhanaan mempengaruhi kelajuan dan ciri pelunasan?

Untuk permulaan, e-basikal ini tidak melembutkan bonggol dan lubang dengan cara apa pun. Ia menggunakan garpu tegar, dan tidak ada penyerapan kejutan di bahagian belakang. Roda 12 inci membuat anda turun untuk mengatasi hampir setiap jalan. Adakah saya perlu mengatakan bahawa ini tidak begitu senang?

Sekiranya kita bercakap mengenai kelajuan, maka kelajuan maksimum pada basikal seperti itu boleh mencapai 25 km / jam. Ia tidak mampu menggunakan kendaraan yang lebih besar bahkan dengan mengayuh aktif, kerana tidak ada suis kelajuan tunggal, bahkan yang belakang. Tetapi sebaliknya, terdapat brek cakera mekanikal yang baik! Mereka melakukan tugas yang baik untuk menghentikan roda kecil seperti itu, tidak ada keluhan mengenainya.

Bahagian elektrik IconBIT K7 terdiri daripada enjin dengan kuasa tidak melebihi 250 W dan bateri lithium-ion dengan kapasiti 6 Ah. Selalunya, pengisian penuh cukup untuk larian 12-15 km, jika anda tidak menggunakan pedal. Jarang sekali, tetapi untuk berulang-alik ke tempat kerja, ini masih mencukupi.

Kelebihan

  • Roda kembung yang baik;
  • Berat yang sangat ringan;
  • Rangka diperbuat daripada aluminium berkualiti tinggi;
  • Bateri dilindungi dengan kunci gabungan;
  • Brek yang boleh dipercayai;
  • Kos rendah;
  • Set ini dilengkapi loceng, papan kaki dan fender.

keburukan

  • Roda stereng boleh bergetar;
  • Bateri lemah digunakan;
  • Kelajuan maksimum tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Tidak ada garpu gantung;
  • Tidak ada suis kelajuan.

Xiaomi QiCycle

Penilaian: 4.4

Xiaomi QiCycle

Basikal ini juga mempunyai reka bentuk yang sangat luar biasa. Tetapi dalam kes ini, tidak mustahil untuk mengatakan bahawa pengeluar cuba mengeluarkan basikal elektrik dari skuter elektrik. Dia hanya berusaha meminimumkan kenderaan yang biasa diketahui oleh semua orang sehingga dapat dengan mudah diangkut di dalam kereta atau pengangkutan awam. Dia juga berusaha mengurangkan berat e-basikal. Akibatnya, dia hanya 14.5 kg! Dengan jumlah yang begitu besar Xiaomi, QiCycle dapat diseret dengan mudah ke tingkat lima panel lama atau rumah bata tanpa lif!

Walaupun roda yang agak kecil, salah satunya mempunyai sekurang-kurangnya tiga bintang. Ini membolehkan anda menukar gear, menjadikan hidup lebih mudah untuk diri sendiri dan motor elektrik. Namun, jangan berfikir bahawa anda akan dapat mempercepat dengan kelajuan yang sangat tinggi – dalam hal ini Xiaomi QiCycle lebih rendah daripada saudara dengan roda yang lebih besar. Maksimum dapat dicapai 25 km / jam, dan walaupun hanya dalam keadaan ideal. Tetapi di sisi lain, model ini dapat memuaskan dengan jarak tempuh yang baik dengan satu cas – dalam keadaan tertentu ia dapat kering hanya setelah 45 km. Dan jangan lupa bahawa syarikat China Xiaomi mempunyai bateri berkualiti. Dipasang di sini akan dicas hanya dalam 3 jam. Pesaing menghabiskan lebih lama untuk ini.

Sayangnya, reka bentuknya tidak membenarkan pengeluar memperkenalkan sekurang-kurangnya semacam penyerapan kejutan – hanya roda 16 inci dengan ruang kembung dan tayar yang agak baik melembutkan lebam dan lubang. Nah, brek yang digunakan di sini adalah jenis caliper dan roller. Kedengarannya menakutkan, tetapi dalam praktiknya tidak ada aduan khas mengenai mereka. Mengekalkan kelajuan di sini disediakan oleh motor 250-watt. By the way, bateri hanya berkapasiti 5,8 Ah. Sungguh mengagumkan bahawa bateri seperti itu cukup untuk jarak tempuh di atas!

Semua orang tahu bahawa syarikat Xiaomi menghasilkan sebilangan besar telefon pintar. Tidak mengejutkan, e-basikalnya dapat diselaraskan dengan mereka. Maklumat dari komputer basikal yang digunakan di sini dapat dipindahkan ke kedua Android dan iOS – ini dilakukan dengan menggunakan Bluetooth 4.0 LE. Semasa memandu, ia dipaparkan pada layar 1,8 inci dengan resolusi 160×128 piksel. Secara keseluruhan, e-basikal menawarkan empat mod menunggang.

Kelebihan

  • Perbatuan yang baik dapat dicapai;
  • Kosnya tidak boleh disebut larangan;
  • Masa pengecasan yang pendek;
  • Berat minimum;
  • Reka bentuk lipat yang selesa;
  • Rangka diperbuat daripada aluminium yang baik;
  • Boleh diselaraskan dengan telefon pintar;
  • Brek yang sangat dipercayai.

keburukan

  • Kelajuan maksimum tidak akan sesuai dengan setiap pelanggan;
  • Tidak ada pelunasan;
  • Gear yang sangat sedikit;
  • Dibekalkan tanpa fender dan bagasi.

Eltreco Good 250W Litium (2018)

Penilaian: 4.3

Eltreco Good 250W Litium (2018)

Ini adalah basikal bandar biasa dengan mekanisme lipatan. Satu-satunya perbezaan ialah kehadiran bateri dan motor elektrik. Lelaki dan wanita boleh menaiki kenderaan seperti itu. Roda 20 inci akan membolehkan anda mengatasi lekukan yang tidak terlalu tinggi. Hanya ketiadaan penyerapan kejutan yang mampu mengelirukan – bahkan garpunya kaku di sini. Tetapi sebaliknya, mereka hanya meminta 36 ribu rubel untuk basikal elektrik ini!

Di sini, seperti yang diharapkan, pemacu rantai digunakan. Sayangnya, motor elektrik 250 watt tidak dapat mempercepat basikal melebihi 25 km / jam. Berat kenderaan mesti dipengaruhi, mencapai 21.5 kg. Bagi bateri, kapasitinya hanya 7 Ah. Biasanya casnya kering selepas 35 km. Walau bagaimanapun, anda boleh menolongnya dengan pedal, mengurangkan penggunaan kuasa. By the way, basikal mempunyai derailleur belakang dengan tujuh kelajuan, jadi anda dapat menggunakan tenaga anda dengan seefisien mungkin. Kembali ke bateri, perlu diperhatikan bahawa memerlukan masa yang lama untuk mengisi semula – proses ini memakan masa sekitar tujuh jam.

Oleh kerana model ini tidak mampu mempercepat ke kelajuan tinggi, maka brek V-Brake dapat mengatasi dengan berhenti. Ya, dalam kebanyakan kes kemampuan mereka mencukupi. Tetapi kita lebih suka melihat brek cakera biasa di sini. Saya gembira bahawa pengeluar tidak menyimpan sekurang-kurangnya pada paket. Eltreco Good 250W Litium adalah kes yang jarang berlaku apabila pembeli juga akan menerima trunk. Juga, e-basikal dilengkapi dengan sayap yang sangat panjang yang melindungi dengan baik dari percikan.

Kelebihan

  • Pelana dilengkapi dengan mata air;
  • Kit mengandungi semua yang anda perlukan;
  • Kos rendah;
  • Rangka diperbuat daripada aluminium berkualiti tinggi;
  • Terdapat derailleur belakang.

keburukan

  • Berat besar;
  • Kelajuan tertinggi yang tidak begitu menarik;
  • Perbatuan tidak begitu baik;
  • Tidak ada susut nilai biasa;
  • Daripada brek cakera, pad digunakan.

Hoverbot CB-19 Genus (2018)

Penilaian: 4.3

Hoverbot CB-19 Genus (2018)

Basikal elektrik lain yang kelihatan seperti saudara gunung. Pada masa yang sama, ia tidak terlalu banyak dari harganya – untuk model ini mereka biasanya meminta tidak lebih dari 37 ribu rubel. Untuk wang ini, anda mendapat alat yang baik yang merangkumi papan kaki, fender dan juga lampu suluh basikal.

E-basikal ini dibina di sekitar kerangka aluminium berkualiti tinggi. Roda stereng di sini dimasukkan ke dalam garpu keluli yang diserap kejutan dengan jarak tempuh 100 mm. Dia tergolong dalam kelas sekolah rendah, jadi tidak perlu mengharapkan pengurangan pukulan yang serius. Tetapi itu lebih baik daripada tiada.

Model ini didorong oleh roda 26-inci yang berputar. Dianjurkan untuk mempercepat dengan mengayuh, dan kemudian anda dapat mengaktifkan motor elektrik 250-watt. Ingin tahu bahawa enjin menerima tenaga dari bateri, kapasitinya mencapai 10.4 Ah. Sekiranya anda memilih mod pemanduan dengan betul, maka cas penuh dapat mencukupi untuk 70 km! Cukup tidak dijangka untuk e-basikal yang agak murah!

Genus Hoverbot CB-19 juga menyerupai basikal gunung kerana kehadiran dua pasukan penggelincir. 21 kelajuan membolehkan anda menyesuaikan diri dengan sebarang keturunan dan pendakian. Yang disayangkan ialah berat kenderaan dengan semua alat ini, termasuk elektrik, adalah 25 kg. Anda tidak lagi mahu mengangkat basikal seperti itu di mana sahaja di tingkat empat sebuah rumah yang tidak mempunyai lif. Dan ketika mengayuh, anda merasakan bahawa anda menghabiskan terlalu banyak tenaga, tidak kira gear mana yang anda pilih.

Kelebihan

  • Dibekalkan dengan sandaran kaki dan fender;
  • Terdapat derailleurs belakang dan depan;
  • Rangka dibuat dari aluminium berkualiti tinggi;
  • Brek cakera mekanikal yang baik;
  • Jangka panjang dari cas penuh.

keburukan

  • Berat yang sangat mengagumkan;
  • Batangnya tidak akan sakit;
  • Ingin mendapatkan penyerapan kejutan belakang;
  • Pecutan tidak mengagumkan;
  • Sayapnya agak pendek.

xDevice xBicycle 14 (2019)

Penilaian: 4.2

xDevice xBicycle 14 (2019)

Kenderaan lain yang menyerupai skuter elektrik. Di sini juga, tidak ada penyerapan kejutan – hanya roda kembung yang melembutkan lebam dan lubang. Berita baiknya ialah bateri diletakkan di dalam kerangka aluminium – inovasi yang baik untuk melindungi bahagian elektrik yang paling penting daripada percikan. Pengilang juga menambah batang. Tetapi anda tidak boleh terlalu bergantung padanya, ukurannya terlalu kecil. Penciptanya tidak berhenti di sayap.

Rasanya roda 14 inci dilengkapi dengan brek cakera. Mereka bersifat mekanikal, tetapi lebih banyak yang tidak diperlukan dengan reka bentuk ini. Juga, harus diperhatikan bahawa tayar dipasang pada roda aloi – ini menjadikan penampilan basikal elektrik lebih ekspresif.

Kenderaan ini tidak dirancang untuk perjalanan yang sangat pantas – ia mempunyai pecutan maksimum 30 km / j. Anda tidak akan dapat mempercepat dengan mengayuh. Proses ini secara amnya tidak begitu mudah di sini, kerana tidak ada suis kelajuan. Tetapi kemudian ada bateri yang sangat baik dengan kapasiti 7,8 Ah – biasanya cukup untuk menaklukkan jarak 60 kilometer. Namun, hasilnya mungkin kurang memberangsangkan, semuanya bergantung pada seberapa kompeten anda beralih antara tujuh mod operasi. Masa pengecasan adalah 4 jam. Ini boleh dianggap sebagai hasil yang baik – anda sudah tahu bahawa banyak e-basikal memerlukan masa hampir dua kali untuk dicas.

Apa lagi yang boleh dibanggakan oleh kenderaan seberat 18 kilogram ini? Ya, tidak ada apa-apa. Tendangan tentu saja. Bonus kecil boleh dianggap sebagai pemegang telefon pintar dengan port USB untuk mengecasnya. Bagi motor, kuasanya 250 W.

Kelebihan

  • Jangka masa yang sangat lama dari caj penuh;
  • Bateri berada di dalam bingkai;
  • Peralatan yang cukup kaya;
  • Harganya tidak terlalu tinggi;
  • Rangka diperbuat daripada aluminium yang baik;
  • Brek cakera berkualiti tinggi;
  • Basikal elektrik tidak terlalu berat.

keburukan

  • Tiada susut nilai;
  • Saya mahukan motor yang lebih berkuasa;
  • Tiada suis kelajuan;
  • Lipatan yang tidak selesa.

Unimoto terbang

Penilaian: 4.1

Unimoto terbang

Basikal bandar lipat yang hebat dengan dorongan elektrik. Terdapat dalam beberapa pilihan warna, dan harganya biasanya sama dengan 29 ribu rubel yang cukup berpatutan. Di tanah, ia bergerak dengan roda 20 inci, yang mempunyai 'getah' yang baik. Terdapat bateri 10 Ah di bawah tempat duduk. Dari sinilah motor 250 watt dikuasakan. Saya mesti mengatakan bahawa ini adalah motor yang sangat rakus – cas penuh biasanya cukup untuk 22 km. Perlu juga diperhatikan bahawa akan memakan masa sekitar 6 jam untuk mengisi semula.

Unimoto Fly telah menerima sejumlah besar penyederhanaan. Sebagai contoh, pengeluar itu bahkan tidak berusaha mengurangkan berat ciptaannya. Akibatnya, dia sudah 29 kg! Bahkan menyeret basikal ke kereta api adalah satu lagi cabaran! Dan tidak ada persoalan untuk menaikkan kenderaan ke tingkat lima tanpa lif. Penggunaan keluli menyebabkan jisim seperti itu – dari kerangka itu dan beberapa elemen lain dibuat. Garpu juga dipermudahkan – ia kaku, dan oleh itu anda harus melupakan susut nilai. Pengilang juga menjimatkan brek. Terdapat pad di bahagian depan, dan brek kaki di belakang, seperti pada basikal remaja lama.

Adakah saya perlu mengatakan bahawa model ini sama sekali tidak mempunyai suis? Bagi paket, ia tidak seburuk yang disangka. Ia merangkumi kickstand, fender, penjaga rantai dan juga bagasi yang baik.

Kelebihan

  • Pelana dilengkapi dengan mata air;
  • Peralatan yang baik;
  • Selesa yang selesa;
  • Mudah dilipat.

keburukan

  • Basikalnya sangat berat;
  • Tiada suis kelajuan;
  • Enjinnya lemah;
  • Tidak jarak tempuh yang sangat tinggi dari caj penuh;
  • Bukan brek terbaik.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai e-basikal lipat terbaik. Nampaknya mana-mana pembaca kami dapat menemui dalam senarai ini kenderaan yang 100% sesuai dengan keperluannya. Kami cuba memberitahu anda mengenai model mewah dan model yang agak murah. Tetapi jangan lupa bahawa basikal bajet mempunyai motor elektrik yang lemah dan bateri yang tidak terlalu besar, jadi anda tidak boleh bergantung pada perjalanan cepat dan jarak jauh. Nasib baik, setelah pengisian selesai, anda boleh mula mengayuh dan terus memandu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen