11 batang pengumpan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penarafan batang pengumpan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Batang pengumpan bajet terbaik 1 Pengumpan Berat Ultraviolet Mikado (3,90 m, 120 g.) 4 320 RUB
2 Banax Piccolo PIC36H (3.60 m, 110 g.) RUB 5,900
3 Pengumpan berlian Salmo (3.60 m, 120 g) RUB 3,246
4 STINGER MAESTRO FEEDER NS (3,90 m, 60-180 gr.) RUB 2,870
5 MAKANAN KAIDA NEOXOEN (136) (3,90 m, 60-120 gr.) RUB 1,735
Batang pengumpan terbaik dari segi nisbah harga-prestasi 1 SHIMANO SUPER ULTEGRA AX FDR 14 '(0.426 m, 150 g.) RUB 23,700
2 MAXIMUS MERAH DEVIL 420XH (4.20 m, 120-180 g.) RUB 5,948
3 SHIMANO BEASTMASTER DX FEEDER CARP XH (3.6 m., 150 g.) RUB 12,990
4 Pengumpan Cahaya Daiwa Aqualite (3.90m; hingga 90g) RUB 9 856
5 Pengumpan Hypnos Lubang Hitam 360H RUB 4,312
6 Pengumpan Daiwa Procaster (3.30-3.90m; hingga 100g) PRF1113LAD RUB 4,840

Batang pengumpan bajet terbaik

Pengumpan Berat Ultraviolet Mikado (3,90 m, 120 g.)

Penilaian: 4.8

Mikado Ultraviolet Berat Umpan

Batang pengumpan 'jahat' sporty dari syarikat Ultraviolet mendapat penghormatan luar biasa di kalangan peminat domestik memancing bawah, yang mana ia mendapat tempat dalam ranking terbaik. Kelebihan utamanya terletak pada kombinasi penampilan yang spektakuler, parameter pemuatan yang baik dan keinginan untuk menghadapi konfrontasi yang sukar dengan pemangsa yang besar. Had atas ujian untuk gewang tidak melebihi 120 gram, tetapi ini adalah kes apabila penyederhanaan yang wajar (disebut lebih daripada sekali di bahagian atas ini) tidak memberikan banyak parameter teknikal yang terlalu tinggi. Dari sudut pandang pemancing, 'tambah' utama dari Ultraviolet Heavy Feeder adalah kualiti binaan yang sangat baik, banyak quivertips untuk pelbagai beban, pegangan yang selesa dengan gabus kenari, dan harga yang rendah (walaupun mengikut piawaian segmen anggaran).

Kelebihan

  • had atas doh ialah 120 gram;

  • kecekapan tinggi ketika memancing di air bertakung dan arus;

  • penampilan yang menyenangkan;

  • kehadiran empat petua (cambuk) dalam kit;

  • kualiti binaan yang tinggi;

  • pembinaan selesa dihiasi dengan pegangan kenari gabus;

keburukan

  • tidak ditemui.

Banax Piccolo PIC36H (3.60 m, 110 g.)

Penilaian: 4.7

Banax Piccolo PIC36H

Siri batang pengumpan Banax Piccolo yang asli mempunyai sejumlah besar pengubahsuaian dengan panjang yang berbeza dan satu set ciri teknikal individu. Tetapi kebetulan bahawa versi pertama, paling jelas layak dimasukkan dalam penilaian, yang disukai oleh pengguna kerana penyederhanaannya dalam hal rangkaian parameter operasi yang besar. Model 360 sentimeter tidak mempunyai petua yang dapat ditukar ganti, tetapi pada masa yang sama ia dapat merasakan daya tarikan pengumpan seberat 110 gram. Memiliki kanonik untuk segmen tindakan cepat-cepat, yang membolehkan anda membuat gigitan, coretan panjang tanpa banyak usaha dan usaha.

Ciri utama batang pengumpan Piccolo PIC36H adalah mewujudkan keadaan yang ideal untuk kawalan tanpa had terhadap umpan. Pemula tidak terlalu memfokuskan diri pada harta tanah ini, memberikan suara mereka untuk kualiti prestasi dan kemudahan penggunaan. Tetapi pakar perikanan pengumpan segera menghargai rasa ingin tahu – kombinasi yang berjaya antara faktor terkecil sangat jarang berlaku dalam segmen anggaran yang luas.

Kelebihan

  • pemegang gabus yang sangat selesa dan alat badan berkualiti tinggi;

  • keupayaan untuk membuat lontaran jarak jauh;

  • persepsi yang mencukupi mengenai berat umpan dalam julat yang dinyatakan;

  • kemungkinan kawalan umpan yang baik dalam semua fasa penangkapan ikan;

  • pemasangan pepejal;

keburukan

  • tidak ditemui.

Pengumpan berlian Salmo (3.60 m, 120 g)

Penilaian: 4.7

Salmo Diamond Feeder

Tidak seperti lawan langsungnya Maestro Feeder NS, Salmo's 'Diamond Feeder' dirancang untuk mengekalkan keseimbangan optimum antara prestasi dan penekanan pada ergonomi. Ini lebih ringan (280 gram), lebih fleksibel dan lebih lentur daripada rakan sejawatnya, namun, ia mempunyai margin keselamatan yang setanding dan berfungsi dengan baik baik ketika membuang dan ketika memancing ikan dari dasar. Had atas ujian terhad kepada 120 gram, tetapi terutama pemancing yang bersemangat dan berpengalaman berjaya melebih-lebihkan berat umpan tanpa kerosakan yang dapat dilihat pada sumber batang.

Secara struktural, Diamond Feeder tidak banyak bezanya dengan sampel kanonik – tempat duduk reel skru yang sama, pemegang panjang yang sama (walaupun dengan pad gabus dan neoprene gabungan), petua yang boleh diganti yang sama dengan kekakuan yang berbeza. Walaupun begitu, pengguna mendapati sesuatu yang istimewa di dalamnya, sesuatu yang tersendiri, dan ini memberi kesan positif terhadap tahap penjualan rod di Rusia.

Kelebihan

  • parameter ergonomik yang sangat baik (ringan, pegangan selesa dengan pad gabungan, kit badan yang boleh dipercayai);

  • kawalan umpan tanpa had semasa pengeposan dan penangkapan ikan;

  • jarak pemutus yang baik;

  • ujian hingga 120 gram;

keburukan

  • tidak ditemui.

STINGER MAESTRO FEEDER NS (3,90 m, 60-180 gr.)

Penilaian: 4.6

STINGER MAESTRO FEEDER NS

Feeder rod Maestro Feeder NS dari Stinger adalah model yang paling tahan lama di kalangan lawan berdasarkan penilaian. Menurut pengeluarnya, rahsia kejayaannya terletak pada bahan kosong, yang merupakan karbon paling tulen tanpa penggunaan pengikat. Toray T-30 menganugerahkan 'tongkat' dengan stamina yang berlebihan, kemampuan untuk melepaskan tempat kosong dengan cepat semasa memancing, dan juga memungkinkan untuk membuat pemeran panjang dengan penggunaan daya minimum (tindakan sederhana-cepat).

Ujian Maestro Feeder NS 3.90 adalah seberat 60-180 gram untuk batang tahap ini, dan kepekaan tidak hilang sepanjang keseluruhan nilai input. Prestasi ergonomik batang pengumpan juga menggembirakan pengguna: pemegang klasik memberikan pegangan yang yakin, dan berat yang tidak melebihi 300 gram tidak menyebabkan keletihan pemutus yang cepat. Secara keseluruhan, batang pemikat adalah pelaburan yang sangat baik yang dijamin akan terbayar dalam musim memancing pertama.

Kelebihan

  • ergonomi yang baik (dari ciri berat hingga reka bentuk klasik pemegang);

  • keupayaan untuk membuat hantaran panjang kerana tindakan rod sederhana-cepat;

  • kosong karbon tulen dengan sifat mekanik yang lebih baik;

  • pelbagai adunan (60-180 gram);

keburukan

  • tidak ditemui.

MAKANAN KAIDA NEOXOEN (136) (3,90 m, 60-120 gr.)

Penilaian: 4.5

MAKANAN KAIDA NEOXOEN

Batang pengumpan peringkat permulaan mendapat penarafan kerana parameter teknikalnya yang baik dan reka bentuk yang cukup dipercayai. Ia diposisikan oleh pengilang sebagai bahagian yang tidak terpisahkan dari mana-mana penangkap ikan – dengan kuat, tetapi sangat berani, yang harus diperhatikan dalam ulasan. Berat KAIDA NEOXOEN FEEDER ialah 260 gram, yang merupakan penunjuk yang baik (dari sudut pandangan ergonomik) dengan panjang 360 sentimeter. Set lengkap batang pemintal merangkumi tiga cambuk yang dapat ditukar ganti, diasah untuk manifestasi diri mereka pada nilai ujian yang berbeza. Jadi, yang paling nipis dan paling fleksibel boleh berfungsi dalam lingkungan 60-90 gram, sementara yang terbesar dan paling tahan lama – hingga 120 gram.

Satu lagi ciri khas KAIDA NEOXOEN FEEDER adalah penggunaan gabus dan neoprena sebagai bahan pegangan. Ini adalah fakta abstrak, tetapi bagi pemancing, ia memainkan peranan penting. Namun, kelebihan utama bagi mereka adalah parameter harga, kerana semuanya sesuai dengan komponen ini di sini.

Kelebihan

  • harga terendah dalam penilaian;

  • pembinaan ringan;

  • pemegang yang selesa;

  • petunjuk yang memuaskan mengenai kebolehpercayaan borang;

  • pelbagai ujian umpan untuk model anggaran paling banyak;

keburukan

  • kualiti binaan.

Batang pengumpan terbaik dari segi nisbah harga-prestasi

SHIMANO SUPER ULTEGRA AX FDR 14 '(0.426 m, 150 g.)

Penilaian: 4.9

SHIMANO SUPER ULTEGRA AX FDR 14 '

Super Ultega AX FDR 14 'adalah contoh kanon lain yang menggunakan teknologi canggih dan kejuruteraan yang telah dihasilkan oleh Shimano. Batang pengumpan berukuran 426cm telah dirancang dengan mematuhi prinsip kesederhanaan, yang mewajibkan pembatasan fungsi demi pemeliharaan jangka panjang keadaan kerja. Ini menyebabkan margin keselamatan kosong yang besar pada keadaan pemuatan nominal dan kemampuan untuk berkinerja baik bahkan melebihi parameter yang ditentukan.

Dengan ujian seberat 150 gram, Super Ultega AX FDR 14 'mampu melawan ikan piala, yang beratnya sering mencapai 15-25 kilogram. Fakta ini mengejutkan semua peminat memancing makanan, dan, bersama dengan perincian perkembangannya, membuat keseimbangan yang sempurna antara parameter kos dan kualiti keseluruhan.

Kelebihan

  • margin keselamatan yang besar;

  • sifat ergonomik yang sangat baik (berat 367 gram, pegangan gabungan, kosong responsif);

  • penampilan yang baik;

  • kemungkinan melebihi beban kerja nominal;

  • ujian daya tarikan dengan had atas hingga 150 gram;

  • kemampuan pembuatan dan rasional reka bentuk;

keburukan

  • tidak dikenali.

MAXIMUS MERAH DEVIL 420XH (4.20 m, 120-180 g.)

Penilaian: 4.8

MAXIMUS MERAH DEVIL 420XH

Maximus 'Red Devil' adalah batang pengumpan yang kuat yang direka untuk menangani umpan antara 120 hingga 180 gram. Ini adalah campuran ciri tradisional untuk pengumpan dan margin keselamatan yang signifikan, yang disediakan untuk mengelakkan kerosakan dan ubah bentuk tempat yang tidak diingini. Batang berukuran 420cm mempunyai aksi sederhana-cepat dan hasil lakonan yang sangat baik. Perkara lain adalah bahawa pemancing akan mengambil banyak usaha untuk membuang umpan – berat batang tanpa peralatan hampir setengah kilogram.

Sebenarnya, ciri berat badan adalah titik paling lemah dari MAXIMUS RED DEVIL 420XH, kerana di kawasan penilaian lain anda tidak dapat menjumpainya. Pengguna bercakap dengan mesra mengenai pengalaman menggunakan batang pemintal ini, dan juga jangan lupa perhatikan fleksibilitinya dari segi tangki tangkapan.

Kelebihan

  • reka bentuk klasik yang diuji masa;

  • penunjuk ergonomik (pemegang EVA, kelengkapan yang boleh dipercayai, bentuk maklumat);

  • kecekapan penangkapan ikan yang tinggi di sungai dan air bertakung;

  • ujian dalam 120-180 gram;

  • ketersediaan margin keselamatan untuk memburu ikan piala;

keburukan

  • jisim besar yang mengganggu pemutus jarak jauh (secara berterusan).

SHIMANO BEASTMASTER DX FEEDER CARP XH (3.6 m., 150 g.)

Penilaian: 4.8

SHIMANO BEASTMASTER DX FEEDER CARP XH

Batang pengumpan jarak jauh yang kuat yang menawarkan pemancing kompromi halus antara daya dan penginderaan tanpa had. Walaupun dimensi lebih dari sederhana (panjang 360 sentimeter dan berat 247 gram), BEASTMASTER DX FEEDER CARP XH mampu menahan serangan sengit dari ikan piala, tanpa kehilangan tindak balas dan kejelasan tindakan. Secara tidak langsung, ujian rod pengumpan pada umpan, yang mencapai 150 gram pada had atas, juga menunjukkan daya tahan tinggi. Blok batang diperbuat daripada grafit HPC60 modulus tinggi dan diperkuat dengan bahan Biofibre, yang menambah keanjalan pada tongkat dan meningkatkan ambang ubah bentuk plastik (pecah).

Atas dasar pemasangan, pemintalan juga tidak dapat ditemukan kesalahan: semuanya dipasang satu sama lain seakurat mungkin, tidak termasuk sedikitpun penyimpangan (bahkan dalam pengaturan cincin). Singkatnya, BEASTMASTER DX FEEDER CARP XH berjaya, dan dari segi nilai untuk wang, ia sepenuhnya membenarkan keberadaannya.

Kelebihan

  • pelbagai ujian umpan (0-150 gram);

  • kepekaan kosong yang baik;

  • pembinaan ringan;

  • kosong komposit dengan sifat mekanik yang lebih baik (HPC60 + Biofibre);

  • ketepatan pemasangan yang tinggi;

keburukan

  • tidak ditemui.

Pengumpan Cahaya Daiwa Aqualite (3.90m; hingga 90g)

Penilaian: 4.7

Daiwa Aqualite Light Feeder

Batang pengumpan siri khas yang menggabungkan kebolehpercayaan, pendekatan asli untuk pengeluaran dan kepraktisan yang luar biasa. Dengan cara yang agak tidak biasa untuk pengumpan, pemaju Daiwa telah menumpukan perhatian untuk mengurangkan diameter tempat kosong, menggunakan grafit ringan, modulus tinggi, berkekuatan tinggi untuk membuatnya. Sehubungan dengan itu, batang 390 cm ternyata sangat ringan (berat dalam keadaan tidak sesuai adalah 0,2 kilogram) dan pada masa yang sama sangat tahan lasak (had atas ujian untuk gewang mencapai 90 gram). Secara keseluruhan, keadaan ini membolehkan anda memancing baik di air semasa dan di air yang berdiri, yang menambahkan fleksibiliti pada model.

Pengguna pada umumnya menunjukkan minat dan kepuasan yang tulus dalam Aqualite Light Feeder, penghormatan atas kejayaan Daiwa. Sukar untuk mencari batang pemutar kedua untuk pengumpan – nisbah harga / kualiti dinyatakan sepenuhnya di sini.

Kelebihan

  • berat ringan (hanya 200 gram);

  • tahap kos rendah;

  • keseimbangan kekakuan dan tindak balas yang baik (kawalan tinggi terhadap tindakan);

  • petunjuk kekuatan tinggi;

  • reka bentuk miniatur asal;

keburukan

  • ujian umpan terhad.

Pengumpan Hypnos Lubang Hitam 360H

Penilaian: 4.6

Pengumpan Hypnos Lubang Hitam 360H

Feeder rod Black Hole Hypnos Feeder 360H tidak kurang hebatnya, ujiannya dari segi mengatasi adalah 120 gram yang mengagumkan. Sensitif dan ringan (beratnya hanya 245 gram), ia mewujudkan keadaan yang ideal untuk mengangkut ikan besar dari kedalaman, terutama ikan mas dan (dalam kes yang sangat jarang) roach. Semasa memancing, ia merangkumi keseluruhan bentuk, dan bukan hanya bahagian atas, yang menambah kelenturan dan mengurangkan kemungkinan turunnya. Kemasukan ini dalam memerangi ikan besar menjadi mungkin kerana penggunaan grafit modulus tinggi (HMC) sebagai bahan kosong, yang mudah terdedah kepada beban lenturan yang ketara.

Bahagian ergonomik Hypnos Feeder 360H termasuk sarung pegangan neoprena berkualiti tinggi, tempat duduk reel yang selesa, dan panduan KR-SiC, yang memberikan kebolehpercayaan dan kesan 'sifar' pada talian.

Kelebihan

  • penampilan yang sangat baik;

  • reka bentuk kosong yang difikirkan dengan baik, yang mengurangkan kemungkinan ikan keluar ketika menggigit;

  • harga yang agak rendah;

  • keupayaan untuk bekerja dengan umpan dengan doh hingga 120 gram;

  • panjang rod (360 sentimeter);

keburukan

  • tidak ditemui.

Pengumpan Daiwa Procaster (3.30-3.90m; hingga 100g) PRF1113LAD

Penilaian: 4.6

Daiwa Procaster Feeder

Serangkaian batang pengumpan tahan lama dan ringan dari Daiwa, yang memenangkan pengguna dengan rizab tenaga yang kuat dan mengasah untuk lontaran tepat. Procaster Feeder sangat sesuai untuk memancing pengumpan tugas berat, termasuk pemain jarak jauh. Ciri utama batang pemintal ini ialah pemancing dapat menyesuaikan panjangnya secara bebas dalam julat dari 330 hingga 390 sentimeter. Batang pengumpan nipis dan tahan lama direka dengan gaya yang bijaksana dan diperbuat daripada grafit modulus tinggi. Sebagai aksesori, ia menggunakan panduan dengan sisipan SiC, pemegang gabus dan tempat duduk reel sederhana yang tidak menambah satu gram tambahan pada jisim.

Ujian memikat Procaster Feeder adalah 100 gram yang mengagumkan, yang sangat baik dengan berat mati rendah sebanyak 231 gram. Antara lain, pengguna sangat berpuas hati dengan kos pengumpan yang kuat, yang digabungkan dengan ciri-ciri di atas. Secara objektif, ini adalah salah satu pilihan terbaik di pasaran sekarang.

Kelebihan

  • petunjuk kekuatan yang sangat baik;

  • kemungkinan memancing dari pantai, jarak jauh;

  • bentuk ringan (hanya 231 gram);

  • harga rendah untuk keadaan teknikal pengumpan;

keburukan

  • kualiti pegangan gabus sedikit rendah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen