10 telefon pintar terbaik untuk 6 inci

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Telefon pintar 6 inci akan menarik minat pelajar, jurugambar bergerak, peminat membaca atau menonton filem dalam perjalanan … Paparan besar mengandungi maksimum maklumat berguna. Dan untuk membantu anda memilih peranti yang sangat berguna, kami telah mengumpulkan penarafan 10 telefon pintar 6 inci terbaik.

Penarafan telefon pintar terbaik untuk 6 inci

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Telefon pintar 6 inci terbaik 1 Huawei Mate 10 Pro 6 / 128GB 39 390 RUB
2 Samsung Galaxy A8 + (SM-A730F / DS) RUB 20 550
3 Sony Xperia XA2 Ultra Dual 32GB RUB 23,590
4 LG V30 + RUB 32 490
5 HTC U12 Plus 128GB RUB 53,990
Telefon pintar terbaik dengan saiz skrin sehingga 6.5 inci 1 Huawei P20 Pro RUB 45,990
2 Samsung Galaxy Note 9 128GB RUB 57,390
3 LG G7 ThinQ 128GB RUB 44,990
4 OnePlus 6 8 / 256GB RUB 39,600
5 Xiaomi Mi 8 6 / 256GB RUB 31,780

Telefon pintar 6 inci terbaik

Huawei Mate 10 Pro 6 / 128GB

Penilaian: 4.9

Huawei Mate 10 Pro 6 / 128GB

Sebab # 1: Salah satu kombinasi harga / prestasi terbaik, bezel nipis di sekitar skrin.

Mate 10 Pro adalah syarikat unggulan Huawei dari akhir tahun 2017. Oleh itu, untuk musim gugur 2018, ia menawarkan spesifikasi teknikal yang masih relevan (dan mampu kekal relevan selama 3-4 tahun) dengan harga yang sangat menarik.

Selain layar 6.0 inci OLED dengan resolusi 2160 × 1080 piksel, telefon pintar ini dilengkapi dengan pemproses Kirin 970 kelas atas, RAM 6 GB dan storan dalaman 128 GB. Kamera adalah kebanggaan terpisah dari Mate 10 Pro. Ia terdiri daripada dua modul 20 + 12MP, yang dilengkapi dengan optik Leica, pengoptimuman perisian / perkakasan dan sokongan kecerdasan buatan untuk pemilihan pemandangan automatik dan tetapan foto. Modul dan lensa cepat, kamera berupaya dengan baik walaupun dengan rakaman malam.

Juga, telefon pintar ini dilengkapi dengan bateri 4000 mAh yang besar, yang menyediakan hayat bateri sehingga 1.5 hari dalam mod penggunaan campuran.

Kelebihan

  • Kombinasi harga dan ciri teknikal yang sangat baik;
  • Autonomi tinggi;
  • Kamera yang sangat baik yang menjadi lebih baik dengan setiap kemas kini;

keburukan

  • 'Gangguan' firmware kecil, sering dikeluarkan oleh kemas kini;
  • Ketumpatan piksel skrin yang relatif rendah (hanya sebilangan pengguna akan melihatnya).
  • Tidak ada bicu fon kepala 3.5mm

Samsung Galaxy A8 + (SM-A730F / DS)

Penilaian: 4.8

Samsung Galaxy A8 +

Mengapa tempat kedua: Kelas menengah teratas, skrin bagus, kamera depan dua.

Samsung Galaxy A8 + adalah model kelas menengah atas syarikat pada akhir 2017, yang merupakan prestasi maksimum. Sudah tentu, ia tidak mencapai S9 unggulan, tetapi pada masa yang sama harganya separuh daripada harganya. Walau bagaimanapun, A8 + mempunyai segalanya untuk kegunaan yang menyenangkan.

Khususnya, telefon pintar ini berdasarkan pemproses lapan teras proprietari siri Exynos, yang dilengkapi dengan 'RAM' 4 GB. Storan dalamannya agak kecil, 32 GB, tetapi ini dikompensasikan oleh sokongan untuk kad memori. Skrin dibuat menggunakan teknologi AMOLED dan dengan pepenjuru 6 inci mempunyai resolusi FHD + dengan kepadatan piksel yang tinggi. Bateri telefon pintar adalah 3500 mAh, memberikan jangka hayat bateri 1-1,5 hari dalam mod penggunaan campuran.

Tetapi ciri utama telefon pintar adalah kameranya. 'Kamera depan' di sini berganda, 16 + 8 MP, untuk potret yang mengagumkan dengan latar belakang kabur dan kedalaman gambar yang betul. Yang utama, bagaimanapun, adalah tunggal, 16 MP.

Kelebihan

  • Hebat untuk selfie;
  • Prestasi optimum;
  • Menawarkan semua kelebihan AMOLED – skrin (mis. Mod Paparan Sentiasa Hidup);

keburukan

  • Kekurangan pembesar suara stereo
  • Ingatan berterusan yang sangat sedikit
  • Modul lama Bluetooth;

Sony Xperia XA2 Ultra Dual 32GB

Penilaian: 4.8

Sony Xperia XA2 Ultra Dual 32GB

Mengapa tempat ketiga: Secara keseluruhan kerana bezel tebal di sekitar skrin, tetapi dengan kombinasi harga dan prestasi yang sangat baik.

Satu-satunya telefon pintar dalam kedudukan yang kelihatan dan terasa sama sekali 6 inci. Sony telah melaksanakannya sesuai dengan kod reka bentuk standardnya, jadi ia mempunyai bezel tebal di bahagian bawah dan atas layar. Hasilnya, telefon pintar lebih panjang 1-1,5 cm daripada model lain dalam senarai.

Walaupun begitu, reka bentuk 'perindustrian' ini cukup menarik. Serta ciri peranti lain. Khususnya, telefon pintar ini didasarkan pada pemproses Snapdragon 630 yang cekap tenaga, yang dilengkapi dengan 'GB' 4 GB dan storan dalaman 32 GB. Kad memori disokong. Bateri peranti ialah 3580 mAh, yang memberikan jangka hayat bateri 1-1,5 hari.

Skrin 6 inci dibuat menggunakan teknologi IPS dan mempunyai resolusi FHD. Seperti model sebelumnya, Xperia XA2 Ultra dilengkapi dengan kamera depan dua (16 + 8 MP) dan kamera utama tunggal (23 MP).

Kelebihan

  • Kualiti foto dan video yang sangat baik – baik untuk kamera utama dan depan;
  • Prestasi tinggi;
  • Pemproses pemanasan rendah dan cekap tenaga;

keburukan

  • Besar dan berat (bagaimanapun, ini adalah ciri khas phablets);
  • Kekurangan firmware kecil, yang diperbaiki secara berkala dengan kemas kini;
  • Badan licin;

LG V30 +

Penilaian: 4.7

LG V30 +

Mengapa tempat keempat: Prestasi tinggi, tetapi juga peranti yang agak mahal.

LG V30 + adalah peranti unggulan, tidak seperti model lain dalam segmen penilaiannya. Oleh itu, ia agak mahal. Tetapi di sisi lain, ia mempunyai ciri teknikal kelas atas yang akan tetap relevan untuk beberapa tahun akan datang.

Khususnya, telefon pintar ini dilengkapi dengan cip Snapdragon 835 kelas atas, yang dilengkapi dengan 'GB' 4 GB dan storan dalaman 128 GB. Bateri Phablet – 3300 mAh, menyediakan sehingga 1.5 hari operasi dalam mod penggunaan campuran. Layar 6-inci dibuat menggunakan teknologi OLED dan mempunyai resolusi 2880 × 1440 piksel.

Salah satu ciri telefon pintar yang paling menarik adalah kamera utama dwi 16 + 13 MP dengan penstabilan optik dan sokongan kecerdasan buatan. 'Pikiran mesin' menentukan subjek mana yang difoto oleh pengguna dan menetapkan mod pengambilan gambar yang optimum. Di samping itu, telefon pintar mempunyai bunyi yang sangat baik.

Kelebihan

  • Отличное звучание, наушники Bang&Olufsen в комплекте;
  • Skrin kaca kalis air dan tahan lama;
  • Sistem operasi segar;

keburukan

  • Bukan lokasi terbaik untuk butang kuasa;
  • Kamera depan – 5 MP, tiada pengoptimuman;
  • Lokasi pembesar suara tidak begitu selesa;

HTC U12 Plus 128GB

Penilaian: 4.7

HTC U12 Plus 128GB

Mengapa tempat kelima: Ciri-ciri yang cukup baik, tetapi harga yang terlalu tinggi.

U12 Plus adalah unggulan siri terbaru syarikat HTC. Peranti ini penuh dengan teknologi baru 'Saya tidak mahu'. Berikut adalah tepi sensitif tekanan Edge Sense 2.0, dan butang kuasa dan kelantangan sensitif sentuh dengan maklum balas taktil, dan 'reka bentuk cecair' milik. Dan dalam versi khas, telefon pintar dilengkapi dengan panel belakang lut sinar, di mana anda dapat melihat 'pemadat'.

Ciri teknikalnya tidak hanya hebat di sini. Telefon pintar dilengkapi dengan pemproses lapan teras Qualcomm Snapdragon 845, yang dilengkapi dengan 'GB' 6 GB dan storan dalaman 128 GB. Baterinya ialah 3500 mAh. Layar 6-inci dibuat menggunakan teknologi Super LCD dan mempunyai resolusi 2800 × 1440 piksel.

Kamera layak disebut. Mereka berganda. Yang utama mempunyai resolusi 16 + 12 MP dan dilengkapi dengan zoom optik, yang depan adalah 8 + 8 MP.

Kelebihan

  • Produktiviti maksimum;
  • Kualiti penggambaran yang sangat baik;
  • Pengalaman pengguna yang unik;

keburukan

  • Ketepuan paparan rendah;
  • Lebihan harga;
  • Pengoptimuman penggunaan tenaga yang lemah, mungkin penambahbaikan pada masa akan datang;

Telefon pintar terbaik hingga 6.5 inci

Huawei P20 Pro

Penilaian: 4.9

Huawei P20 Pro

Mengapa dia: Syarikat unggulan semasa. Prestasi yang sangat baik dan kualiti gambar yang luar biasa.

Huawei P20 Pro adalah salah satu telefon pintar terbaik untuk peminat fotografi mudah alih. Syarikat pembangunan telah benar-benar mengerjakan kamera. Hasilnya, ini terdiri dari tiga modul 40 + 20 + 8 MP, memotret dengan sangat baik dalam apa jua keadaan (walaupun pada waktu malam), ditambah dengan kecerdasan buatan dan terus bertambah baik dengan setiap kemas kini.

Dengan ciri-ciri teknikal lain, sangat bagus juga di sini. Telefon pintar ini berdasarkan pemproses Kirin 970, yang dilengkapi dengan 'RAM' 6 GB dan storan dalaman 128 GB. Bateri – 4000 mAh, memberikan hayat bateri sehingga 2 hari dalam mod penggunaan campuran.

Skrin – 6.1 inci AMOLED – matriks, FHD +, dengan potongan (yang boleh disembunyikan oleh perisian). Kamera depan – 24 MP. Di samping itu, telefon pintar dibuat dalam sarung IP67 kalis air.

Kelebihan

  • Kamera berkualiti tinggi (foto, video, penstabilan, kepekaan foto, kelajuan rana, gerakan perlahan – semuanya berada pada tahap terbaik);
  • Banyak tetapan sistem operasi;
  • Autonomi tinggi;

keburukan

  • Penempatan pembesar suara yang lemah
  • Kerja yang tidak terlalu stabil Bluetooth;
  • Badan licin, panel belakang (terutamanya dalam warna kecerunan) dengan cepat mengumpulkan cetakan;

Samsung Galaxy Note 9 128GB

Penilaian: 4.8

Samsung Galaxy Note 9 128GB

Mengapa tempat kedua: Ciri-ciri paling mewah, tetapi harga yang terlalu ketara setakat ini.

Samsung Galaxy Note 9 adalah salah satu telefon pintar terbaru dalam ranking. Menjadi juga unggulan, pada masa ini (musim luruh 2018) ia mempunyai harga yang sangat tinggi. Tetapi ia dibenarkan sepenuhnya oleh kemudahan maksimum peranti.

Khususnya, dalam Catatan 9, Samsung telah merancang semula stylus S Pen milik, menambahkan Bluetooth padanya, dan oleh itu ia dapat digunakan bukan hanya untuk tulisan tangan, tetapi juga untuk kawalan jauh telefon pintar.

Dengan ciri teknikal, semuanya juga sangat baik di sini: Snapdragon 845, 6 GB RAM, 128 GB pada storan dalaman, disokong mikroSD, bateri 4000 mAh, kamera utama 12 + 12 MP dengan bukaan berubah-ubah dan zoom optik. Layar 6,4 inci dibuat menggunakan teknologi Super AMOLED dan mempunyai resolusi 2960 × 1440 piksel. Terdapat pengimbas iris dan pengimbas cap jari … Secara umum, ini adalah peranti Samsung teratas.

Kelebihan

  • Stylus pelbagai fungsi yang selesa;
  • Terdapat slot untuk kad memori dan bicu fon kepala;
  • Skrin hebat yang boleh berfungsi dengan skema warna yang berbeza;

keburukan

  • Lebihan harga;
  • Stylus sering dikeluarkan, tetapi sekurang-kurangnya ia mengecas serta-merta;
  • Pelaksanaan lenturan skrin tidak begitu berjaya;

LG G7 ThinQ 128GB

Penilaian: 4.8

LG G7 ThinQ 128GB

Mengapa tempat ketiga: Telefon pintar teratas, tetapi tanpa 'cip' khas.

Pada tahun 2018, syarikat tersebut LG berjaya mencipta telefon pintar unggulan yang tidak menonjol dari yang lain. Oleh itu, pada pandangan pertama, nampaknya sangat mahal. Walau bagaimanapun, ini tidak sepenuhnya benar.

Dalam telefon pintar baru LG, dia memfokuskan pada kecerdasan suara dan buatan. Yang pertama bertanggungjawab untuk DAC kelas Hi-End yang berasingan, yang akan sangat dihargai oleh para pecinta yang tidak rugi, untuk yang kedua – pemprosesan berasingan yang berfungsi selari dengan Snapdragon 845. AI dalam telefon pintar bertanggungjawab untuk meningkatkan autonomi, meningkatkan kualiti pengambilan gambar, meramalkan tindakan pengguna, mempercepat pelancaran aplikasi dan lain-lain UX 'bonus'.

Spesifikasi termasuk skrin beresolusi 6.1 inci OLED – QHD, RAM 6 GB, penyimpanan dalaman 128 GB, kamera utama 16 + 16 MP, kamera depan 8 MP, bateri 3000 mAh dan casing yang dilindungi oleh piawaian ketenteraan .

Kelebihan

  • Telefon pintar terbaik untuk peminat muzik dalam penilaian;
  • Perlindungan dari air, habuk, kejutan, dan pada masa yang sama, pengecasan tanpa wayar disokong;
  • Skrin terang, kaya, terperinci;

keburukan

  • Hayat bateri yang agak pendek;
  • Tidak ada pembesar suara stereo, dan satu-satunya yang tersedia sering ditutup dengan tangan;
  • Kamera tidak mempunyai pengoptimuman perkakasan dan perisian seperti pesaingnya;

OnePlus 6 8 / 256GB

Penilaian: 4.7

OnePlus 6 8 / 256GB

Mengapa tempat ke-4: Platform perkakasan yang paling hebat, tetapi kamera 'rata-rata' yang mengecewakan.

OnePlus 6 adalah telefon pintar bagi mereka yang mencari tenaga kerja dengan prestasi terbaik. Platform perkakasan adalah salah satu yang paling kuat pada tahun 2018: pemproses Snapdragon 845 dilengkapi dengan 8 GB 'RAM', dan pada storan dalaman – 256 GB dalam konfigurasi teratas.

Skrin peranti ini juga hebat – ia adalah matriks 6,28 inci AMOLED dengan resolusi 2280 × 1440 piksel. Terdapat potongan, tetapi dapat disembunyikan oleh perisian – maka bahagian atas paparan hanya akan dilumpuhkan. Matriksnya kaya, tetapi warnanya realistik, tidak berasid.

Juga, telefon pintar ini dilengkapi dengan kamera utama ganda 20 + 16 MP, kamera depan 16 MP, bateri 3300 mAh dengan sokongan untuk pengecasan berkelajuan tinggi dan sistem pengenalan penampilan ToF yang berfungsi dengan cepat dan tepat.

Kelebihan

  • Prestasi terunggul, semuanya berfungsi dengan cepat dan lancar;
  • Kumpulan kaya (bagaimanapun, tidak ada alat dengar);
  • Skrin terang dan kaya;

keburukan

  • Kamera tengah tidak seperti yang anda harapkan dari unggulan utama;
  • Bezel yang agak tebal (untuk telefon pintar 'tanpa bingkai);
  • Tiada sokongan pengeluar rasmi, termasuk jaminan;

Xiaomi Mi 8 6 / 256GB

Penilaian: 4.6

Xiaomi Mi 8 6 / 256GB

Mengapa tempat kelima: Platform perkakasan yang kuat, tetapi firmware yang tidak stabil.

Syarikat unggulan semasa untuk musim gugur 2018 Xiaomi. Mi8 telah mengumpulkan semua komponen kelas atas pada masa pelepasan – pemproses Snapdragon 845 berprestasi tinggi, 'RAM' 6 GB, memori dalaman 256 GB. Platform perkakasan generasi seterusnya yang memastikan operasi lancar.

Skrin telefon pintar – 6.21 inci AMOLED – matriks dengan resolusi FHD + dan ketumpatan titik tinggi. Perbezaan warna tepu dan pembiakan warna yang realistik. Telefon pintar ini juga mempunyai kamera utama 12 + 12 MP dengan zoom optik 2x dan penstabilan optik. 'Frontalka' – single, 20 MP.

Bateri peranti adalah 3300 mAh, cukup untuk jangka hayat bateri 1-1,5 hari dalam mod penggunaan campuran. Juga, Mi8 menerima sistem pengenalan penampilan menggunakan teknik pengimbasan tiga dimensi – seperti pada iPhone X.

Kelebihan

  • Prestasi tinggi – salah satu yang tertinggi dalam penilaian;
  • Kamera hebat;
  • Reka bentuk yang menarik;

keburukan

  • Operasi perisian yang tidak stabil;

    Tidak ada bicu fon kepala (disertakan dengan penyesuai USB Type-C, yang lebih baik tidak hilang jika anda merancang untuk menggunakan fon kepala berwayar);

  • Keserasian yang lemah dengan peralatan luaran dari Bluetooth (modul yang terlalu baru dipasang di telefon pintar);


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen