10 tayar crossover musim panas terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Jumlah crossover dan SUV di jalan raya Rusia terus bertambah. Kategori kenderaan ini memerlukan tayar khas, yang biasanya dilabel pengeluar dengan gabungan tiga huruf SUV. Walau bagaimanapun, tidak perlu hanya menumpukan pada penandaan, kerana tidak setiap getah mempunyai set ciri teknikal yang diperlukan. Dan mereka mesti mengambil kira faktor seperti pusat graviti tinggi kenderaan dan pemanduan di luar jalan. Setelah membaca cadangan pakar kami, akan menjadi lebih mudah untuk membuat pilihan tayar musim panas untuk crossover.

Cadangan untuk memilih tayar musim panas untuk crossover

  1. Kos. Pelbagai tayar musim panas untuk kenderaan luar jalan raya dipersembahkan di pasaran Rusia. Terdapat beberapa model yang sangat baik di antaranya, tetapi harganya terlalu tinggi untuk peminat kenderaan rata-rata. Oleh itu, anda harus bermula dari belanjawan anda, terutamanya kerana dalam penilaian kami terdapat wakil tayar yang layak, baik di segmen premium dan di kelas ekonomi.
  2. Dimensi. Walaupun model-model yang disajikan dalam tinjauan tersebut dilambangkan secara meluas dalam jaringan runcit, para pengendara dalam ulasan mengeluh tentang kekurangan ukuran standar yang diperlukan. Yang paling popular adalah saiz berikut: 215/65 R16, 235/65 R17, 225/55 R18. Pemandu kenderaan yang melintasi tayar seperti itu diberi pilihan terkaya.
  3. Kestabilan. Salah satu perbezaan utama antara crossover dan station wagon konvensional adalah jarak tanah yang tinggi. Oleh kerana itu, pusat graviti digerakkan ke atas, dan mesin kehilangan kestabilan ketika melakukan manuver tajam. Oleh itu, anda harus memilih tayar dengan mengambil kira kestabilannya semasa melewati perubahan sudut tinggi atau lorong.
  4. Cengkaman jalan raya. Berat kenderaan luar jalan lebih besar daripada kebanyakan kenderaan penumpang. Oleh itu, semasa mempercepat atau melambatkan, cengkaman getah yang lebih baik dengan permukaan jalan diperlukan. Ini dicapai dengan cara yang berbeza, selalunya pengeluar menjadikan getah lebih lembut.
  5. Kekuatan. Sebilangan besar pemilik crossover membeli sebuah kereta untuk memandu di jalan yang buruk. Oleh itu, tayar mestilah tahan lama untuk menahan lebam, jalan berlubang, curb, batu, dan lain-lain. Perhatikan dinding sisi, kerana kemungkinan besar menyebabkan hernia dan luka.
  6. Kebolehpercayaan. Agar crossover dengan yakin dapat mengatasi kotoran, pasir, dan juga salji salji yang tidak diduga muncul, jisim lembap mesti dikeluarkan dari tapak tepat pada waktunya. Untuk pemanduan di luar jalan raya yang kerap, keutamaan harus diberikan kepada tayar dengan corak tapak arah.
  7. Seluruh musim. Tidak semua pemandu kenderaan melakukan crossover pada musim sejuk. Oleh itu, tidak masuk akal untuk membeli satu lagi tayar untuk perjalanan tunggal. Oleh itu, tayar musim panas mesti mempunyai prestasi sepanjang musim. Getah sedemikian dicirikan oleh kelembutannya, yang tetap stabil walaupun pada suhu rendah.
  8. Pakai ketahanan. Semasa membeli tayar musim panas, anda harus mempertimbangkan gaya menunggang anda. Dengan percepatan dan perlambatan yang kerap, lebih baik memberi keutamaan kepada model tahan aus, walaupun mereka lebih rendah daripada pesaing dalam aspek lain. Jika tidak, hayat perkhidmatan akan terhad kepada beberapa tahun.

Kami telah memilih tayar crossover musim panas 10 teratas. Kesemuanya dijual di rangkaian runcit Rusia. Semasa memperuntukkan tempat duduk, pendapat komuniti pakar dan ulasan pemandu kenderaan domestik diambil kira.

Kedudukan tayar crossover musim panas terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk penilaian
Kedudukan tayar crossover musim panas terbaik 1 SUV MICHELIN CrossClimate 5.0
2 Continental ContiSportContact 5 SUV 4.9
3 Yokohama parada spec-x 4.8
4 GOVYEAR EfficientGrip SUV 4.7
5 Pirelli P Zero SUV 4.6
6 Vredestein Ultrac Vorti 4.5
7 Tayar Nokian Hakka Black 2 SUV 4.4
8 Dunlop Grandtrek PT3 4.3
9 Yokohama Geolandar SUV G055 4.2
10 Toyo Proxes CF2 SUV 4.1

SUV MICHELIN CrossClimate

Penilaian: 5.0

SUV MICHELIN CrossClimate

Tayar SUV MICHELIN CrossClimate Perancis mempunyai jangka hayat yang panjang. Tayar dicirikan oleh corak tapak lapis dua arah yang mengalirkan air dengan sempurna dari tambalan sentuhan. Pengilang memperkuat bingkai dengan mesh ganda, langkah ini memungkinkan untuk mengagihkan beban secara merata. Pakar memuji sip tiga dimensi, yang meningkatkan cengkaman getah dengan permukaan yang licin. Memandangkan kelembutan tayar, kereta dapat dikendalikan walaupun pada salji pertama. Model ini diiktiraf sebagai pemenang penilaian kami.

Pemandu kenderaan memuji tayar untuk keselesaan, keselamatan, dan keserbagunaan. Persimpangan berjalan dengan baik di jalan basah, dan perjalanannya tenang. Tayar tidak takut jalan tanah atau kotoran. Kekurangan termasuk pemakaian yang dipercepat.

Kelebihan

  • getah lembut;
  • corak tapak arah;
  • bingkai bertetulang;
  • bunyi rendah.

keburukan

  • memakai dipercepat.

Continental ContiSportContact 5 SUV

Penilaian: 4.9

Continental ContiSportContact 5 SUV

SUV Continental ContiSportContact Jerman berada di kedudukan teratas kami untuk pengereman super cekap. Pembangun berjaya mencapai tahap lekatan tayar yang tinggi ke jalan kerana formula getah Cili Hitam yang unik. Rahsia cengkaman yang sangat baik terletak pada pemanasan sesaat tapak di bawah beban. Meningkatkan prestasi brek dan corak bahu khas. Pakar memperhatikan kebisingan getah, pengendalian yang baik, dan perlindungan cakera.

Pemandu kenderaan domestik menilai dengan ketat kemampuan tayar Jerman. Oleh kerana kos getah tinggi, pengguna ingin memakainya dengan cepat. Di samping itu, setelah beberapa tahun, microcrack muncul, di mana udara meninggalkan roda.

Kelebihan

  • pengendalian yang sangat baik;
  • tidak bersuara;
  • brek berkesan;
  • kelembutan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • pakaian cepat.

Yokohama parada spec-x

Penilaian: 4.8

Yokohama parada spec-x

Getah Jepun Yokohama Parada Spec-X mempunyai semua parameter yang diperlukan untuk pemanduan yang selamat semasa crossover. Tayar ini mempunyai corak tapak arah yang boleh dipakai secara merata. Berkat cengkaman yang baik, tayar membolehkan anda memecut dengan cepat dan brek dengan berkesan. Di jalan yang basah, getah memberikan pengendalian yang baik kerana penyaliran air tepat pada masanya dari tambalan kontak. Pakar memperhatikan kelembutan tayar, yang memungkinkan untuk mengendalikan crossover dalam keadaan musim sejuk di selatan.

Model ini mendapat gangsa dalam penarafan kami untuk sifat memandu yang sangat baik. Pengguna mencatat kombinasi harga dan kualiti yang sangat baik, getah memegang kereta dengan baik ketika menikung. Daripada kekurangan, terdapat peningkatan kebisingan semasa tayar kehausan.

Kelebihan

  • sifat memandu yang baik;
  • serba boleh;
  • kemudahan;
  • pengendalian yang sangat baik.

keburukan

  • bunyi muncul dari masa ke masa.

GOVYEAR EfficientGrip SUV

Penilaian: 4.7

GOVYEAR EfficientGrip SUV

Banyak perkembangan lanjutan telah diperkenalkan oleh jurutera dan ahli kimia Jerman dalam tayar musim panas GOODYEAR EfficientGrip SUV. Pakar antarabangsa memuji prestasi tayar, yang disahkan oleh banyak penghargaan dari pelbagai pameran dan dari penerbitan terkemuka. Teknologi FuelSaving membantu mengurangkan pekali rintangan putaran dan mengurangkan berat badan. Kemasukan polimer yang mengandung silikon dalam komposisi mempunyai kesan positif terhadap ketahanan haus tayar. Bahagian belakang tayar mempunyai kekuatan yang lebih tinggi berkat bangkai yang diperkuat.

Pemandu kenderaan domestik memuji getah Jerman kerana kelembutan dan kemampuan merentas desa. Tayar menunjukkan cengkaman yang boleh dipercayai di permukaan jalan yang basah, mereka tidak takut bertembung dengan jalan. Kekurangannya, terdapat kemerosotan dalam pengendalian di jalan tanah.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • kelembutan;
  • Teknologi tinggi;
  • dinding sisi tahan lama.

keburukan

  • pengendalian yang buruk di jalan tanah.

Pirelli P Zero SUV

Penilaian: 4.6

Pirelli P Zero SUV

Tayar SUV Pirelli P Zero Itali telah dibangunkan untuk SUV dan kereta sport paling berkuasa. Syarikat itu telah melaksanakan sejumlah perkembangan rahsia yang menjadikan tayarnya unik. Tapak mempunyai corak asimetri, reka bentuk luaran untuk saliran air tidak memberi keyakinan. Tetapi berkat teknologi, yang mempunyai 9 paten, tayarnya berkesan menahan peluncuran air. Untuk mengagihkan beban secara merata di patch hubungan, pengeluar melakukan pengoptimuman komputer. S-alur bertanggungjawab untuk tahap kebisingan yang rendah, dan tiga tulang rusuk yang kaku di tengah tapak memberikan daya tarikan yang sangat baik.

Tempat kelima dalam penilaian kami adalah disebabkan oleh harga yang sangat tinggi. Oleh itu, terdapat sedikit peminat getah Itali ini di Rusia.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • pengendalian yang sangat baik;
  • memakai tapak seragam;
  • teknologi inovatif.

keburukan

  • harga tinggi.

Vredestein Ultrac Vorti

Penilaian: 4.5

Vredestein Ultrac Vorti

Tayar Vredestein Ultrac Vorti membuktikan diri mereka layak semasa menjalani ujian di majalah German Auto Bild. Getah dari Belanda mendapat tempat kedua yang terhormat, memenangi kategori seperti kestabilan lateral pada aspal basah dan brek pada permukaan kering. Pakar juga memuji tayar kerana tahap kebisingan yang rendah, pengendalian pada aspal kering dan basah, pengereman pada aspal basah. Pakar mengaitkan ketahanan terhadap perancangan akuarium dan ekonomi sebagai kelemahan. Model ini berada di TOP-6 dari penilaian kami untuk nilai wang.

Pemandu kenderaan Rusia gembira dengan kestabilan crossover, tingkah laku kereta yang sangat baik ketika hujan dan panas. Kelemahannya termasuk keausan yang cepat, penampilan mikrokrok setelah beberapa tahun beroperasi.

Kelebihan

  • kestabilan di jalan raya;
  • pengendalian yang baik;
  • brek berkesan;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • rintangan rendah terhadap pembuatan air;
  • pakaian cepat.

Tayar Nokian Hakka Black 2 SUV

Penilaian: 4.4

Tayar Nokian Hakka Black 2 SUV

Tayar Nokian Finnish Hakka Black 2 SUV diiktiraf sebagai salah satu perkara baru terbaik pada tahun 2018. Tayar ini sesuai untuk persimpangan jalan raya dan penakluk di luar jalan. Para pakar menghargai penyesuaian tayar yang cepat dengan keadaan jalan. Pengilang mengukuhkan dinding sisi dengan serat aramid, mengembangkan sebatian getah khas yang sangat tahan terhadap tusukan dan luka. Di antara banyak kelebihannya, pengguna kenderaan berjaya menemui kekurangan. Mereka tidak membenarkan tayar mengambil tempat yang lebih tinggi dalam ranking.

Pertama sekali, pengguna terkejut dengan tahap kebisingan yang tinggi. Pembeli berpotensi tidak berpuas hati dengan harga yang tinggi. Tetapi ketahanan tayar digunakan oleh pengguna kenderaan sebagai contoh kepada pengeluar lain.

Kelebihan

  • serba boleh;
  • dinding sisi yang kuat;
  • tahan haus;
  • saliran air yang cekap.

keburukan

  • harga tinggi;
  • bising.

Dunlop Grandtrek PT3

Penilaian: 4.3

Dunlop Grandtrek PT3

Tayar British Dunlop Grandtrek PT3 mempunyai kemampuan manuver dan kestabilan arah yang sangat baik. Para pakar menyoroti kelewatan penyimpangan, tingkah laku yakin di jalan tanah setelah hujan. Kunci parameter tayar yang baik adalah corak tapak yang dioptimumkan. Dua pasang alur lilitan lebar bertanggungjawab untuk penyaliran air yang berkesan dari tambalan kontak. Cengkaman lateral yang baik semasa menikung disediakan oleh pengeras berganda di bahagian tengah. Untuk mencapai pemerataan tekanan, tayar bulat.

Faktor utama yang menarik bagi pengguna kenderaan Rusia adalah harga getah yang rendah. Di antara kekurangan model, pengguna mencatat tahap kebisingan yang tinggi. Tayar berada di tempat kelapan dalam ranking.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • kemampuan bergerak yang sangat baik;
  • laluan lembut penyelewengan;
  • saliran air yang cekap.

keburukan

  • tahap kebisingan yang tinggi.

Yokohama Geolandar SUV G055

Penilaian: 4.2

Yokohama Geolandar SUV G055

Semasa membuat tayar musim panas Yokohama Geolandar SUV G055, pengeluar Jepun telah mengembangkan teknologi Blue Earth yang baru. Sesuai dengannya, komponen untuk penyediaan campuran getah dipilih. Oleh kerana itu, berat tayar dikurangkan. Pakar menyukai ketahanan aus tayar, tahap kebisingan rendah dan harga yang berpatutan. Jurutera Jepun berjaya merancang corak tapak, ia meningkatkan kestabilan arah. Tulang rusuk lebar di tengah tapak dengan lekukan berbentuk S bertanggungjawab untuk dinamika.

Pengguna dalam ulasan memuji tayar kerana kelembutan, keselesaan perjalanan, tahap kebisingan yang rendah, dan harga yang berpatutan. Tempat kesembilan dalam ranking disebabkan oleh peningkatan penggunaan bahan bakar dan kerikil tersekat di sipes.

Kelebihan

  • sebatian getah unik;
  • harga rendah;
  • tahan haus;
  • kestabilan arah yang baik.

keburukan

  • peningkatan penggunaan bahan api;
  • kerikil tersekat di tapak.

Toyo Proxes CF2 SUV

Penilaian: 4.1

Toyo Proxes CF2 SUV

Pengilang Jepun yang lain menjalankan dasar harga yang kompeten. Tayar musim panas untuk crossover Toyo Proxes CF2 SUV bersaing secara setara dengan jenama yang lebih terkenal di Rusia. Getah telah menjadikan dirinya sebagai midrange yang kuat, kekuatannya dianggap sebagai pengendalian dan ketahanan tapak yang baik untuk dipakai. Pada masa yang sama, para pakar terkejut dengan kelembutan tayar dan pengereman yang berkesan. Kualiti ini dicapai kerana komposisi Nano Balance miliknya, yang mengandungi banyak silika. Tetapi pada suhu rendah, kebisingan muncul, getah menjadi keras.

Tayar melengkapkan sepuluh tayar crossover musim panas teratas. Tempat terakhir dalam penilaian adalah disebabkan oleh dinding sisi yang lemah. Beberapa pemilik kenderaan mengadu bahawa setelah memandu dengan pantas (140 km / jam), hernia muncul di permukaan yang buruk.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • harga yang boleh diterima;
  • tidak menyedari kebiasaan;
  • pengendalian yang baik.

keburukan

  • takut suhu rendah;
  • dinding sisi yang lemah.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen