10 tablet terbaik di bawah 5000 rubel

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Walaupun telefon pintar moden dengan skrin sentuh yang besar dalam beberapa tahun kebelakangan ini telah menekan pasaran komputer tablet (agar tidak keliru dengan tablet grafik untuk pereka, kami akan memanggilnya hanya tablet), yang terakhir tetap ketat di ceruk mereka dan tidak akan hilang di mana sahaja. Dan sub-ceruk yang terpisah di kawasan ini adalah tablet yang murah. Seseorang membeli alat seperti itu untuk kanak-kanak, dengan alasan bimbang ia akan rosak dalam masa sesingkat mungkin, dan bagi seseorang, tablet anggaran cukup untuk diri mereka sendiri. Ulasan penilaian hari ini ditujukan hanya untuk penyelesaian seperti – tablet yang paling murah, tetapi selesa. Pakar kami telah mengenal pasti beberapa pencalonan di mana penyelesaian belanjawan yang paling bernilai di pasaran Rusia dibentangkan.

Penarafan tablet terbaik hingga 5000 rubel

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dengan skrin terbaik 1 Prestigio Wize PMT3161C 3G RUB 4,990
2 Prestigio Wize PMT3131C 3G
3 Digma Plane 8550S 4G 4 345 RUB
Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dengan kamera terbaik 1 Irbis TZ874 5 180 gosok.
2 Prestigio Wize PMT3618 4G RUB 3,990
Tablet terbaik di bawah 5,000 rubel dengan sokongan 4G LTE 1 Digma Plane 1715T 4G RUB 4,499
2 Irbis TZ969
3 Digma Optima 8019N 4G RUB 4 054
Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dari anggaran paling banyak 1 Irbis HIT 8Gb (TZ49)
2 Irbis TZ717

Kedudukan berdasarkan data RankQuality.

Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dengan skrin terbaik

Terdapat keseluruhan senarai kriteria penting ketika memilih tablet, dan salah satu yang paling penting adalah ciri skrin. Ini merangkumi ukuran, jenis matriks dan resolusi. Pakar kami dibimbing oleh kombinasi kriteria yang optimum ketika memilih pilihan yang penting.

Prestigio Wize PMT3161C 3G

Penilaian: 4.8

Prestigio Wize PMT3161C 3G

Peringkat dibuka oleh tablet yang agak hebat dengan pepenjuru besar tanda dagang Prestigio. Ini adalah jenama yang agak 'kepartian', kerana ia adalah milik ASBIS, yang beribu pejabat di Limassol, Cyprus, dan syarikat itu sendiri milik rakan senegara kita, Sergei Kostevich. Ini adalah gabungan yang sangat kompleks, yang, bagaimanapun, cukup biasa untuk jenama peralatan rumah tangga dan elektronik yang terkenal di pasaran Rusia. Dan pengalaman menunjukkan bahawa contoh seperti itu sering kali sangat berkesan. Prestigio adalah salah satu contohnya. Modelnya agak baru, ia diumumkan pada tahun 2018 lalu.

Ukuran skrin tablet – 10.1 “, dimensi keseluruhan peranti – 242x172x10 mm, berat – 540 g. Badan diperbuat daripada plastik, hanya satu penyelesaian warna yang ditawarkan – hitam. Reka bentuk – klasik.

Resolusi skrin – skrin lebar 1280×800. Jenis matriks – IPS dengan ciri sudut pandangan maksimum 178 darjah. Lapisan itu berkilat, skrinnya tentu sensitif sentuhan, kapasitif dengan sokongan berbilang sentuhan.

Tablet dibina berdasarkan CPU 4-teras MediaTek MT8321 dengan frekuensi teras 1.3GHz. RAM disediakan 1GB, terbina dalam – 8GB. Potensi pengembangan kerana memori kilat luaran – ditambah hingga 32GB. Sistem operasi standard – Android 7.0.

Untuk komunikasi tanpa wayar, tablet mempunyai modul Wi-Fi 4.02.11n dan Bluetooth generasi 4.0. Juga, tablet tersebut dapat digunakan untuk komunikasi GSM, seperti 'telefon pintar besar'. Untuk ini terdapat modul radio yang berasingan dengan slot untuk kad SIM berkemampuan 3G.

Keupayaan multimedia tablet model ini benar-benar asas – anda tidak boleh mengharapkan kamera kelas atas dengan harga sebegitu. Terdapat kamera belakang 2MP dan kamera depan 0.3MP. Terdapat juga pembesar suara standard yang baik, mikrofon dan penala FM.

Anda juga boleh menyambung ke tablet melalui antara muka mikro-USB. Penyambung yang sama digunakan untuk mengecas. Bateri dengan kapasiti 5000 mAh. Terdapat juga output alat dengar standard.

Bungkusan pakejnya sangat laconic – tablet, penyesuai rangkaian, kabel USB, dokumentasi.

Kelebihan

  • gambar berkualiti tinggi;
  • resolusi tinggi;
  • pepenjuru besar;
  • badan yang kuat;
  • bateri berkapasiti.

keburukan

  • suara sepi.

Prestigio Wize PMT3131C 3G

Penilaian: 4.7

Prestigio Wize PMT3131C 3G

Sekarang, di kedudukan kedua penarafan, kita akan mempertimbangkan model yang hampir sama dengan model sebelumnya dengan perbezaan mikroskopik, dari pengeluar yang sama, tetapi untuk alasan yang tidak dapat dijelaskan jauh lebih murah. Kemungkinan besar, kesan pemasaran dan kebaruan 'telanjang' berjaya di sini. Model ini keluar lebih awal daripada model sebelumnya.

Jadi, ciri teknikal di sini tidak boleh dilukis, tetapi diserahkan dalam mod 'blitz', kerana kebanyakannya mengulang sepenuhnya tablet yang dinyatakan di atas. Saiz skrin – 10.1 “, resolusi – 1280×800, jenis matriks – IPS, multitouch. Pemproses – MediaTek MT8321 dengan frekuensi 4 teras 1.3 GHz. Memori – operasi 1GB dan 8GB terbina dalam; boleh dikembangkan kerana pemacu kilat luaran untuk 32GB yang lain. Komunikasi: Wi-Fi 802.11n, Bluetooth 4.0, GSM (termasuk 3G), mikro-USB. Kamera belakang – 2MP, depan – 0.3MP, pembesar suara, penala FM, output audio standard 3.5 Kapasiti bateri – 5000 mAh.

Tablet ini mempunyai sedikit perbezaan dari segi saiz, dan bahkan lebih ringan daripada yang sebelumnya – 470g. Yang penting, ia menyokong dua kad SIM untuk komunikasi GSM, sementara yang dijelaskan di atas hanya menyokong satu. Dan satu lagi – versi Android di sini lebih lama – 6.0.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • lapisan sentuhan lembut;
  • berbilang sentuhan responsif;
  • bateri berkapasiti;
  • warna yang kaya dan sudut pandangan yang besar.

keburukan

  • untuk harga seperti itu, kelemahan objektif sukar dikesan.

Digma Plane 8550S 4G

Penilaian: 4.6

Digma Plane 8550S 4G

Pencalonan untuk penarafan tablet hingga 5000 rubel dengan skrin terbaik diselesaikan oleh model tanda dagangan Digma, yang dimiliki oleh Nippon Klick Corporation (Hong Kong). Ini adalah pilihan yang baik bagi mereka yang menginginkan tablet yang lebih kecil, tetapi tidak dengan mengorbankan resolusi skrin. Model ini diumumkan pada tahun 2018 yang lalu.

Jadi, perkara yang paling ketara mengenai model ini adalah saiz skrin yang lebih kecil. Ini adalah 8 “, sementara resolusi sama dengan dua penyelesaian sebelumnya – 1280×800. Maksudnya, mudah difahami bahawa kepadatan piksel akan lebih tinggi dan gambar, masing-masing, akan lebih tajam. Dalam kombinasi dengan teknologi IPS, semua ini memberikan gambaran yang sempurna.

Parameter elektronik model ini serupa dengan dua pilihan sebelumnya, tetapi tidak begitu. Sekiranya konfigurasi memori di sini sama persis – RAM 1 dan 8GB dan built-in, masing-masing, maka pemprosesnya berbeza – Spreadtrum SC9832. Benar, parameter utama pemproses adalah sama – 4 teras masing-masing hingga 1.3 GHz. Memori luaran juga disokong oleh slot berasingan, sistem 'melihat' sehingga 32GB kad flash luaran.

Konfigurasi tanpa wayar sama seperti model sebelumnya, tetapi dengan satu kelebihan yang kuat. Terdapat 802.11n dan Bluetooth modul komunikasi tanpa wayar Wi-Fi Generasi 4.0. Terdapat juga dua slot untuk kad SIM GSM-komunikasi dengan sokongan 3G dan, perhatian! – 4G LTG adalah sesuatu yang tidak dimiliki oleh dua tablet sebelumnya. Sistem operasi di sini adalah yang terbaru dari tiga peranti dalam penamaan penilaian ini – Android 8.1.

Berkenaan dengan multimedia, situasi di sini sama seperti kedua tablet sebelumnya: kamera belakang (dengan flash) 2 megapiksel, yang depannya 0.3 megapiksel, pembesar suara, mikrofon. Terdapat pecutan dan orientasi skrin automatik.

Antara muka berwayar model ini sama dengan kedua-dua yang dijelaskan di atas – penyambung mikro-USB dan output alat dengar standard 3.5 mm.

Bateri dalam model ini mempunyai kapasiti yang lebih kecil daripada dua yang lain, tetapi tidak banyak – 4000 mAh, dan dengan latar belakang saiz yang lebih kecil dan penggunaan kuasa yang lebih rendah, ini tidak mempengaruhi autonomi dengan cara apa pun.

Dimensi peranti – 208.4×123.6×10.6 mm, berat – 320 g. Diperbuat daripada plastik tahan lama dalam reka bentuk klasik.

Kelebihan

  • resolusi tinggi;
  • gambar berkualiti tinggi;
  • autonomi yang baik;
  • segar Android 8.1 Oreo;
  • sistem operasi bersih tanpa perisian yang dikenakan;
  • dua kad sim;
  • Sokongan 4G.

keburukan

  • kelemahan pemasangan titik;
  • kilat lemah.

Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dengan kamera terbaik

Sekarang, dalam penarafan tablet terbaik di bawah 5000 rubel mengikut versi, kami beralih ke model yang dihargai pembeli untuk kamera dengan resolusi yang baik. Tablet sangat sering digunakan oleh pengguna untuk menangkap momen-momen hidup yang cerah, dan pepenjuru yang besar bahkan membolehkan anda segera melakukan penyuntingan foto yang sederhana, dan segera mengirimkan hasilnya ke Instragram, Facebook atau di mana saja.

Namun, dengan anggaran sebegitu – hingga 5.000 rubel – seseorang tidak boleh mengandalkan kamera yang hebat, katakanlah 12-13 Megapiksel, belum lagi yang berganda. Adalah mustahak bahawa, selain kamera, semua yang lain dalam tablet bukanlah satu-satu, salah faham. Sambil mengekalkan keseimbangan seperti itu, dengan tujuan masuk ke dalam 5 ribu rubel, Anda dapat mengandalkan kamera utama dengan resolusi hingga 5 megapiksel. Ini adalah dua model yang dijaga oleh pakar kami untuk anda.

Irbis TZ874

Penilaian: 4.7

Irbis TZ874

Yang pertama dalam sepasang tablet penamaan penarafan ini, kami akan mempertimbangkan model tanda dagangan Irbis. Ini adalah jenama Rusia yang dimiliki oleh Treolan, yang pada gilirannya, adalah sebahagian daripada kumpulan syarikat LANIT – salah satu pemain terbesar di pasaran IT domestik. Model ini diumumkan pada tahun 2017.

Dalam banyak cara, tablet ini serupa dengan model dari kumpulan Digma Plane 8550S sebelumnya. Pertama, pepenjuru layar berukuran 8 “. Kedua, resolusi tidak buruk di kelas ini – 1280×800 (matriks – IPS dengan sudut yang baik, kemasan berkilat, multitouch). Ketiga – jenis dan kuasa pemproses – Spreadtrum SC9832 4-teras dengan frekuensi hingga 1.3GHz Keempat – konfigurasi memori: RAM 1GB, built-in 8GB, slot pengembangan untuk kad flash sehingga 32GB.

Dengan komunikasi juga, semuanya sama – sokongan untuk Wi-Fi 802.11n, Bluetooth 4.0. Tablet boleh digunakan sebagai telefon bimbit dengan cara yang sama – terdapat dua slot untuk kad SIM, 3G dan LTE disokong. Yang penting, model ini juga mengandungi modul navigasi satelit GPS dengan sokongan permulaan sejuk A-GPS.

Bagi topik penamaan, kamera belakang berukuran 5MP dengan flash, yang depan adalah 2MP. Selebihnya elemen multimedia adalah pembesar suara terbina dalam dan mikrofon, penala FM standard. Siapa yang peduli dengan jenis GPU, maka MP Mali-400 dipasang di sini. Bagi sistem operasi, tablet ini memiliki 7.0 saat ini pada saat pelepasan Android.

Autonomi tablet sedikit lebih rendah daripada model sebelumnya kerana bateri yang kurang berkapasiti – 3800 mAh. Caj juga dari USB.

Dimensi tablet – 208x123x9.8 mm, berat – 340 g. Diperbuat daripada plastik yang baik, reka bentuk standard, klasik.

Kelebihan

  • resolusi tinggi;
  • gambar berkualiti tinggi;
  • kamera yang agak berkuasa untuk kelas peranti ini;
  • sokongan untuk 3G LTE;
  • Navigasi GPS.

keburukan

  • kelemahan pemasangan.

Prestigio Wize PMT3618 4G

Penilaian: 4.5

Prestigio Wize PMT3618 4G

Dan sekali lagi dalam penilaian kami kembali ke jenama Prestigio. Pertimbangkan satu model yang menarik, sedikit kontroversi, tetapi layak. Kekaburannya terletak pada kenyataan bahawa segera setelah peluncuran, tablet itu menerima kritikan yang kuat untuk perisian pra-pemasangan yang mengganggu, yang, lebih-lebih lagi, berperilaku dengan cara yang tidak pantas. Pada masa akan datang, pengeluarnya 'diperbetulkan', dan ulasan dari tahun-tahun kebelakangan ini kebanyakannya positif. Oleh itu, semasa membeli, berminat dengan isu ini di tempat penjualan.

Dari segi skrin, model ini tidak berbeza dengan yang sebelumnya – 8 inci yang sama, resolusi 1280×800 yang sama, teknologi IPS yang sama. Ketumpatan piksel ialah 189 PPI. Konfigurasi kamera adalah sama dengan tablet yang dinyatakan di atas: belakang 5MP dan depan 2MP. Selebihnya elemen multimedia serupa – output audio, mikrofon, pembesar suara, radio.

Elektronik berdasarkan pemproses MediaTek MT8735 pada 4 teras dengan frekuensi 1.1 GHz. Maksudnya, pemprosesnya sedikit lebih lemah, tetapi memori terbina dalam dua kali lebih besar – 16GB. Jumlah RAM yang sama – 1GB. Anda boleh memperluas memori kerana microSDXC dengan sumber dua kali ganda daripada tablet di atas – sehingga 64GB.

Konfigurasi tanpa wayar adalah sama – Wi-Fi 802.11n, Bluetooth 4.0, dua kad SIM untuk komunikasi GSM dengan sokongan 3G dan LTE. Terdapat modul kedudukan satelit GPS. Sambungan berwayar – mikro-USB dengan keupayaan mengecas.

Bateri dalam model ini lebih besar daripada yang sebelumnya – 4200 mAh. Dimensi umum tablet – 206×122.8×10 mm, berat bersih – 356 g. Sarungnya adalah plastik, reka bentuknya klasik.

Sebilangan pengguna tidak menyukai versi 6.0 yang 'kuno' Android.

Kelebihan

  • gambar berkualiti tinggi;
  • kamera yang agak kuat;
  • dua kad sim;
  • Sokongan LTE;
  • GPS;
  • autonomi.

keburukan

  • perisian pra-pemasangan yang mengganggu dan kadang-kadang berbahaya dalam siaran pertama.

Tablet terbaik di bawah 5,000 rubel dengan sokongan 4G LTE

Elemen penting dalam tablet bagi mereka yang sering bergerak di sekitar bandar adalah ketersediaan sokongan penuh untuk sambungan Internet 4G LTE berkelajuan tinggi. Rangkaian GSM generasi keempat membolehkan anda melayari Internet pada kelajuan yang lebih berkaitan dengan sambungan pejabat atau rumah tetap berwayar. Beberapa model di atas mempunyai sokongan 4G LTE, dan Internet cukup berfungsi di dalamnya. Tetapi dalam kategori penarafan ini, pakar kami telah memilih model yang berfungsi dengan baik.

Digma Plane 1715T 4G

Penilaian: 4.7

Digma Plane 1715T 4G

Nombor pertama dalam kategori penarafan tablet terbaik di bawah 5000 rubel mengikut versi adalah model lain dari tanda dagangan Digma (Hong Kong). Ini adalah tablet padat, walaupun dengan kemampuan yang cukup luas, tetapi dengan resolusi skrin yang sedikit lebih rendah.

Ukuran skrin itu sendiri cukup lumayan, dalam pepenjuru – 10.1 “. Resolusi 1024×600. Ini kurang daripada model yang dijelaskan di atas, tetapi perbezaan ini tidak begitu besar dan tidak begitu terasa. Lebih-lebih lagi, kompromi seperti itu harus ditangani. jika kita mahu menyimpan dalam lingkungan 5 ribu rubel semasa membeli. Walau bagaimanapun, matriks itu sendiri berkualiti tinggi, teknologinya IPS, sudut pandangannya luas, skrin sentuh responsif dan halus. Sarungnya khas – plastik dengan reka bentuk minimalis klasik.

Keupayaan komunikasi tablet termasuk modul untuk komunikasi tanpa wayar Wi-Fi standard 802.11n, Bluetooth 4.0, serta dua slot untuk kad SIM untuk komunikasi mudah alih dengan sokongan untuk 3G dan LTE. Komunikasi berwayar – melalui mikro-USB dengan pilihan yang boleh dicas semula. Terdapat modul navigasi satelit GPS.

Sistem ini dibina berdasarkan pemproses pusat Spreadtrum SC9832 pada 4 teras dengan frekuensi 1000 MHz. RAM dijangka – 1GB, terbina dalam cukup banyak – sebanyak 16GB. Boleh dikembangkan dengan kad microSDXC luaran, sehingga 64 GB. Sistem operasi – Android 7.0.

Dengan kamera, keadaan di sini tidak begitu baik seperti penamaan sebelumnya, tetapi tidak ada perhitungan untuk itu. Belakang – 2MP, depan – 0.3MP. Bahagian belakang dilengkapi dengan lampu kilat LED. Terdapat pembesar suara, output audio 3.5 mm.

Tablet ini dilengkapi dengan bateri 5000 mAh yang cukup besar, yang memberikan autonomi yang sangat baik.

Kelebihan

  • skrin besar;
  • skrin sentuh responsif;
  • jumlah memori terbina dalam yang agak besar untuk kelas ini;
  • 4G yang kuat dan stabil.

keburukan

  • dengan semua kapasiti bateri, terdapat keluhan mengenai kekurangannya untuk operasi yang selesa.

Irbis TZ969

Penilaian: 4.6

Irbis TZ969

Mari kita pertimbangkan model lain yang tidak mahal dari jenama perdagangan domestik Irbis TZ969 sebagai nombor kedua dalam pencalonan penarafan ini. Model ini sudah sedikit lebih hebat daripada yang sebelumnya, dengan resolusi yang lebih tinggi, tetapi dengan skrin yang sedikit lebih kecil. Model ini diumumkan pada tahun 2017.

Ukuran layar dalam hal ini adalah 9,6 “, resolusi layar 1280×800, jenis matriks adalah IPS dengan sudut tontonan lebar khas untuk teknologi ini. Ketumpatan piksel adalah 157 PPI. Layar sensitif sentuh, kapasitif, dengan sokongan multitouch.

Keupayaan tanpa wayar dalam tablet ini sama dengan model sebelumnya – Wi-Fi 802.11n yang sama, sama Bluetooth 4.0, dua slot yang sama untuk kad SIM GSM dengan sokongan 3G dan LTE. Terdapat juga modul kedudukan satelit GPS dengan sokongan permulaan sejuk A-GPS. Komunikasi berwayar adalah penyambung mikro-USB yang sama. Tidak seperti semua tablet di atas, model ini juga mempunyai penyambung HDMI mini, yang dalam konteks ini adalah kelebihan yang tidak diragukan.

Bahagian tengah sistem adalah pemproses pusat Spreadtrum SC9832 4-teras dengan frekuensi teras hingga 1.3 GHz. Subsistem grafik – Mali-400 MP2. Memori operasi ditetapkan ke 'upah hidup' 1GB, memori terbina dalam adalah 16GB. Terdapat slot untuk kad flash microSDHC dengan kapasiti sehingga 32GB. Sistem operasi – Android 7.0.

Mengenai multimedia, situasinya serupa dengan penyelesaian sebelumnya: kamera belakang (dengan flash) dengan resolusi 2Mpix, yang depan – 0.3Mpix. Pembesar suara, mikrofon, output alat dengar 3.5 mm, penala FM.

Bateri dalam tablet ini sedikit lebih lemah daripada yang sebelumnya – 4700 mAh, tetapi praktiknya tidak ada perbezaan dalam autonomi, kerana pepenjuru layar lebih kecil, yang bermaksud bahawa penggunaan tenaga lebih rendah.

Dimensi tablet – 226x161x10 mm, berat bersih – 460 g. Sarung plastik, reka bentuk biasa.

Kelebihan

  • resolusi tinggi;
  • gambar berkualiti tinggi;
  • sambungan GSM 4G LTE yang kuat;
  • Sokongan GPS;
  • kehadiran port mini-HDMI;
  • autonomi yang baik.

keburukan

  • terdapat aduan mengenai kualiti bahan dan mutu kerja.

Digma Optima 8019N 4G

Penilaian: 4.4

Digma Optima 8019N 4G

Melengkapkan kategori penarafan tablet terbaik hingga 5000 rubel dengan sokongan untuk 4G LTE mengikut versi adalah model lain dari tanda dagangan Digma. Kali ini adalah wakil siri Optima, model 8019N. Tablet diumumkan pada tahun 2018 yang lalu.

Ini adalah tablet paling padat dari semua yang dijelaskan dalam kategori ini, tetapi, bagaimanapun, ia cukup selesa digunakan. Saiz pepenjuru – 8 “, resolusi – 1280×800. Jenis matriks – IPS. Skrin, seperti yang lain, adalah skrin lebar, skrin sentuh, berbilang sentuhan.

Potensi sambungan di sini sama seperti pada dua model sebelumnya – Wi-Fi, Bluetooth, 3G, LTE. Pusat Elektronik – pemproses pusat MediaTek MT8735 pada 4 teras pemprosesan Cortex-A53 dengan frekuensi sehingga 1.3 GHz. Dikilangkan mengikut teknologi proses 28 nm. RAM standard adalah 1GB, tetapi memori terbina dalam dua kali lebih sedikit – 8GB. Tetapi ia dapat dikembangkan dengan microSDXC luaran sebanyak 128 GB, yang merupakan rekod dalam konteks ini. Terdapat modul komunikasi satelit GPS. Sistem operasi – Android 7.0.

Kamera belakang berukuran 2Mpix dengan flash, kamera depan 0.3Mp. Pembesar suara dan mikrofon standard.

Sambungan berwayar hampir sama seperti di atas – mikro-USB untuk menyambung ke komputer dan pilihan ke periferal, dan juga untuk mengisi semula. Output audio standard 3.5mm. Kapasiti bateri adalah yang paling sederhana daripada pilihan di atas – 3400 mAh.

Kelebihan

  • modul 4G yang kuat;
  • potensi besar dari segi kelantangan untuk menggunakan kad flash;
  • resolusi skrin besar;
  • gambar berkualiti tinggi.

keburukan

  • bateri paling lemah dalam kumpulan.

Tablet terbaik di bawah 5000 rubel dari anggaran paling banyak

Pencalonan terakhir dalam penarafan tablet terbaik di bawah 5.000 rubel mengikut versi adalah tablet paling bajet yang kelihatan murah dengan latar belakang yang lain yang sudah murah. Tablet seperti itu dapat dibeli untuk anak tanpa penyesalan, menyedari bahawa anak itu akan dengan cepat mengubahnya menjadi serpihan kecil. Tetapi jika anda mengambilnya sendiri, maka peranti seperti itu dapat digunakan untuk tugas sederhana – permainan sederhana, melayari Internet, menggunakan sebagai e-book, dll. Pakar kami telah memilih dua model yang dapat diterima di pasaran, kedua-duanya adalah jenama Irbis domestik. Sudah tentu, seseorang tidak boleh mengharapkan kuasa besar dari mereka, tetapi mereka masih mampu melakukan sesuatu.

Irbis HIT 8Gb (TZ49)

Penilaian: 4.7

Irbis HIT 8Gb (TZ49)

Kami akan menjadi yang pertama dalam kategori belanjawan itu sendiri yang mempertimbangkan model lain jenama Irbis domestik. Ini adalah tablet paling padat dari semua ini, harga rata-rata di kedai dalam talian terkenal Rusia tidak melebihi 1,700 rubel.

Diagonal skrin 7 “menjadikan peranti ini semacam 'rata-rata' antara telefon pintar dan tablet, namun telefon pintar semacam itu masih belum ada. Jadi ini adalah tablet yang sangat padat. Resolusi skrin dalam kes ini juga menonjol dengan latar belakang model di atas – 1024×600 piksel Ketumpatan piksel – 170 PPI Semua atribut lain, tanpa itu mustahil untuk membayangkan alat serupa yang lengkap – skrin sentuh, skrin kapasitif, lapisan berkilat, filem pelindung standard, sokongan berbilang sentuhan – semua ini hadir sepenuhnya.

Asas elektronik tablet adalah pemproses MediaTek MT8312 pada dua teras Cortex-A7 dengan frekuensi masing-masing hingga 1.3 GHz. Pemproses dihasilkan mengikut teknologi proses 28nm. Subsistem grafik – Mali-400 MP.

RAM di sini dipotong separuh berbanding model di atas – 512MB, dengan lebih kurang 8GB terbina dalam. Oleh kerana slot kad microSDHC, anda boleh menggunakan kad memori luaran hingga 32GB. Sistem operasi di sini, tentu saja, sangat kuno – Android 4.4.

Komunikasi hampir sepenuhnya mengulangi model sebelumnya: standard Wi-Fi 802.11n, Bluetooth standard 4.0, 2 slot untuk kad SIM GSM dari GSM900 hingga GPRS dan 3G. 4G LTE tidak disokong.

Dengan kamera, semuanya cukup menyedihkan – kedua-duanya, yang belakang dan depan, masing-masing mempunyai resolusi 0.3 megapiksel. Suara mono dari pembesar suara, mikrofon dan penala FM terbina dalam. Dengan latar belakang fungsi terhad, modul GPS dengan sokongan permulaan sejuk A-GPS menonjol. Seperti semua tablet sebelumnya, orientasi skrin automatik disokong di sini, ada accelerometer, sambungan berwayar melalui penyambung mikro-USB, dan output alat dengar standard 3,5 mm.

Bateri dalam model ini juga paling sederhana dibandingkan dengan yang lain, tetapi ukuran peranti secara semula jadi menurunkan keperluan tenaga. Kapasiti – 2500 mAh. Anda boleh mengecas dari USB.

Dimensi tablet dalam bentuk tulen – 188.5×108.5×10.7 mm, berat – 279 g. Sarungnya adalah plastik, reka bentuknya biasa, klasik.

Kelebihan

  • margin kecerahan skrin yang besar;
  • Sokongan 3G;
  • Penala FM
  • Modul GPS;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • sedikit RAM – pada beban kerja 'di atas purata' melambatkan.

Irbis TZ717

Penilaian: 4.6

Irbis TZ717

Dan tinjauan penilaian kami diakhiri dengan satu lagi alat ringkas tanda dagangan Irbis. Di beberapa tempat tablet ini sedikit lebih kuat atau lebih lemah daripada yang sebelumnya, tetapi sebenarnya lebih mahal, dan sekarang kita akan mengetahui sebabnya. Tablet diumumkan pada tahun 2017.

Ukuran layarnya sama seperti pada model di atas – 7 inci, serta resolusi layar – 1024×600 piksel. Skrin berkilat dengan sokongan berbilang sentuhan.

Asas elektronik sistem ini adalah pemproses pusat Spreadtrum SC7731G 4-teras dengan frekuensi teras hingga 1.2GB. Pemproses grafik adalah Mali-400 MP. RAM dua kali lebih banyak daripada versi sebelumnya – 1GB, terbina dalam – jumlah yang sama – 8GB. Slot kad memori luaran menerima kad microSDHC hingga 32GB.

Wi-Fi tanpa wayar adalah standard yang sama seperti pada kebanyakan tablet di atas – 802.11n, tetapi Bluetooth – generasi lama 2.1 EDR. Terdapat dua slot untuk kad SIM mudah alih 3G. Sistem operasi jauh lebih baru daripada yang sebelumnya – Android 7.0. Terdapat juga modul kedudukan GPS dengan sokongan A-GPS. Sambungan berwayar – mikro-USB dengan sambungan dan pengecasan persisian pilihan. Terdapat output audio 3.5 mm.

Dari multimedia, hanya ada kamera depan 0.3MP, pembesar suara terbina dalam, mikrofon dan penala FM. Menyokong flip skrin automatik, accelerometer.

Bateri di sini sama dengan tablet yang dinyatakan di atas – dengan kapasiti 2500 mAh.

Dimensi peranti – 188×107.8×9.9 mm, berat bersih – 250 g. Sarung plastik dengan reka bentuk klasik biasa.

Kelebihan

  • jumlah RAM yang agak besar untuk harga ini;
  • agak baru Android;
  • Modul GPS;
  • dua kad SIM dengan sokongan 3G.

keburukan

  • sudut pandangan jelas tidak sesuai dengan teknologi IPS.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen