10 subwoofer terbaik untuk kediaman

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Sistem audio dan subwoofer moden akan membolehkan anda menikmati suara yang jelas dan bass yang kaya sambil mendengar lagu kegemaran anda. Akustik berkualiti tinggi secara radikal mengubah kesan muzik menjadi lebih baik, sehingga hari ini banyak yang memperhatikan pilihan pembesar suara dan subwoofer untuk teater rumah, pusat muzik. Bermacam-macam model berbeza dijual – untuk premis kecil dan besar, konsert. Semua model berbeza dari segi ukuran, ciri teknikal, julat frekuensi dan ciri lain.

Subwoofer terbaik untuk kediaman

Subwoofer pengeluar terbaik di dunia

Sekiranya anda memutuskan untuk memilih subwoofer untuk diri anda sendiri, ini bermakna anda mempunyai keperluan tertentu dan ingin mencapai hasil tertentu. Akustik standard TV atau pusat muzik tidak sesuai dengan anda, jadi anda akan memperkuatnya di subwoofer. Dalam hal ini, perlu dengan hati-hati mendekati pilihan teknologi, kerana setiap model mempunyai ciri dan ciri tersendiri.

Yamaha

Syarikat Jepun Yamaha adalah peneraju dunia yang terkenal dalam pasaran peralatan audio dan sistem pembesar suara. Ia adalah salah satu syarikat tertua di dunia, yang ditubuhkan pada tahun 1887. Kemudian Torakushi Yamaha, anak seorang samurai, mengontrak untuk memperbaiki organ muzik di sekolah tempatan, dan setelah itu dia memutuskan untuk mulai membuat alat muzik sendiri. Pada tahun 1971, syarikat melancarkan pengeluaran litar terpadu sendiri, yang membolehkannya menguasai teknologi digital. Hari ini ia menawarkan pelbagai sistem pembesar suara untuk kegunaan rumah dan profesional.

Perintis

Pioneer adalah jenama Jepun terkenal lain yang mengkhususkan diri dalam pengeluaran pelbagai akustik. Ia didirikan pada tahun 1938 ketika Nozomu Tatsumoto membuka bengkel kecil untuk memperbaiki peralatan radio dan pembesar suara. Kini syarikat dikenali sebagai pengeluar penerima audio dan sistem pembesar suara untuk kereta. Tetapi rangkaian ini juga merangkumi akustik untuk kegunaan rumah.

JBL

JBL adalah pengeluar audio Amerika yang menawarkan model subwoofer yang berfungsi dan praktikal. Ia didirikan pada tahun 1946, dan hari ini merupakan sebahagian daripada persatuan besar pelbagai pengeluar peralatan audio untuk kegunaan rumah dan peralatan bunyi profesional untuk studio dan dewan konsert. Rangkaian ini merangkumi kedua-dua sistem mewah dan model anggaran yang relatif.

Penarafan subwoofer terbaik untuk kediaman

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Subwoofer terbaik untuk ruang kecil – hingga 80W 1 Yamaha YST-SW012 RUB 5.075
2 Yamaha YST-SW216 RUB 10,990
3 Yamaha YST-FSW050 RUB 8,090
Subwoofer terbaik untuk bilik sehingga 30 sq.m. kuasa dari 80 hingga 150 W 1 Yamaha YST-SW215 RUB 13,080
2 Kesan Velodyne-10 RUB 28,990
3 Perintis S-51W RUB 20,990
Subwoofer terbaik untuk bilik dari 30 kaki persegi. m dengan kuasa lebih dari 150 W 1 JBL Studio SUB 250P RUB 19,990
2 Bowers&Wilkins ASW608 RUB 29,100
3 Jamo SUB 210 RUB 13 190
Subwoofer profesional terbaik untuk konsert 1 JBL STX828S RUR 134,563

Subwoofer terbaik untuk ruang kecil – hingga 80W

Yamaha YST-SW012

Penilaian: 4.9

Yamaha YST-SW012

Subwoofer refleks bass Yamaha YST-SW012 dibezakan dengan reka bentuknya yang kecil dan ringkas. Tubuhnya terbuat dari kayu, yang memberikan penampilan yang menarik dan memberikan transmisi suara yang baik. Kekuatan peranti itu sendiri adalah 100 W dan ukuran fizikal woofer adalah 20 cm.

Ia mampu memberikan bass dinamik yang jernih dan kaya yang meningkatkan keseluruhan pengalaman suara. Subwoofer serba boleh dengan mudah menghubungkan ke teater rumah anda, sistem hi-fi atau peralatan lain. Sekiranya perlu, anda boleh menyesuaikan tahap kelantangan subwoofer itu sendiri.

Kelebihan

  • nilai wang yang baik;

  • universaliti aplikasi.

  • bass dalam dan berair;

keburukan

  • hanya sesuai untuk bilik kecil, dengan peningkatan kuasa yang kuat, bunyi kedengaran.

Yamaha YST-SW216

Penilaian: 4.8

Yamaha YST-SW216

Subwoofer Yamaha YST-SW216 jenis aktif dalam pemasangan bass reflex membolehkan anda mengembangkan keupayaan standard peralatan audio rumah. Ia dibezakan dengan penampilannya yang sederhana dan laconic, tubuhnya terbuat dari kayu hitam. Peranti ini dapat digunakan untuk mendengarkan muzik dan menonton filem.

Ia boleh dihubungkan dengan mudah ke teater rumah, sistem muzik atau komputer anda. Tenaga 100W cukup untuk memberikan bass yang bersih dan kaya di ruang kecil. Saiz fizikal pembesar suara ialah 25 cm, yang merupakan salah satu petunjuk terbaik untuk segmen subwoofer anggaran.

Kelebihan

  • kekuatan cukup untuk memberikan bass tulen di ruangan seluas 16-18 sq.m .;

  • kualiti binaan yang baik;

  • pembesar suara 25 cm, memperluas had frekuensi yang lebih rendah;

keburukan

  • berfungsi dengan optimum hanya pada isipadu sederhana.

Yamaha YST-FSW050

Penilaian: 4.7

Yamaha YST-FSW050

Subwoofer bass Yamaha YST-FSW050 mempunyai saiz yang padat dan sangat sesuai untuk bilik kecil. Reka bentuknya yang ramping dan bergaya berpadu dengan sistem multimedia, teater rumah atau komputer meja.

Kekuatan 100W cukup untuk mendengar muzik pada kelantangan sederhana dan menikmati bass yang jelas. Tubuhnya terbuat dari papan serat, tetapi pada masa yang sama mempunyai kualiti binaan yang tinggi tanpa keluhan serius. Model ini direka untuk memperluas kemampuan pembesar suara hadapan standard. Dari segi jumlah ciri dan nisbah kos, subwoofer menjadi yang terbaik di kelasnya.

Kelebihan

  • saiz padat dan faktor bentuk mendatar;

  • pemasangan berkualiti tinggi dan penampilan yang menyenangkan;

  • suara lembut dan dalam pada kelantangan sederhana untuk bilik kecil;

keburukan

  • Tidak ada kawalan selain kelantangan;
  • kebisingan dirasakan pada kelantangan tinggi dan frekuensi melebihi 80 Hz.

Subwoofer terbaik untuk bilik sehingga 30 sq.m. kuasa dari 80 hingga 150 W

Yamaha YST-SW215

Penilaian: 4.8

Yamaha YST-SW215

Subwoofer aktif Yamaha YST-SW215 150W akan membantu anda mendapatkan tayangan baru dari lagu kegemaran anda dan menonton filem. Ia menghasilkan bass kaya yang mengekalkan kejelasan dan tindak balas impulsnya hingga ke oktaf terendah. Pengilang Jepun menggunakan amalan terbaik untuk menghasilkan produk yang berkualiti tetapi murah.

Pangkalan dibuat dengan teknologi Q-Bass, di mana woofer dengan diameter 20 cm diarahkan ke bawah, yang menyumbang kepada pengedaran suara yang seragam ke semua arah. Badan diperbuat daripada kayu dan mempunyai kualiti binaan yang tinggi.

Kelebihan

  • suara yang jelas, memperluas jangkauan sistem audio standard;

  • sistem penutupan automatik;

  • keupayaan untuk menyesuaikan kelantangan dan fasa mengikut budi bicara anda;

keburukan

  • Matikan automatik berfungsi pada kelantangan rendah;

Kesan Velodyne-10

Penilaian: 4.8

Kesan Velodyne-10

Subwoofer bass aktif lantai Velodyne Impact-10 akan memberikan suara berkualiti tinggi dalam julat frekuensi rendah. Kekuatannya adalah 150 W, yang cukup untuk bilik dengan luas 25-30 sq.m. Ini akan memperluas kemampuan sistem pembesar suara standard dan merasakan tahap keseronokan baru dari filem dan muzik.

Bahagian badannya diperbuat daripada MDF dan mempunyai pemasangan yang ketat dan berkualiti tinggi. Di dalamnya terdapat segel dan penyegel jahitan untuk penghantaran suara yang lebih baik. Julat frekuensi optimum untuk main balik ialah 32-140 Hz. Mereka dihasilkan semula oleh satu woofer dengan diameter 25 cm.

Kelebihan

  • bunyi muzik yang jelas dan bass yang kaya;

  • keupayaan untuk menyesuaikan suara;

  • saiz padat, penampilan bergaya;

keburukan

  • sedikit mengi kedengaran pada tahap kelantangan rendah dan sederhana.

Perintis S-51W

Penilaian: 4.7

Perintis S-51W

Subwoofer Pioneer S-51W boleh disyorkan tidak hanya untuk rumah, tetapi juga untuk penggunaan komersial, jika syarat ketat tidak dikenakan pada sistem audio. Ia menawarkan bass yang dinamis dan dalam, mampu meningkatkan pengalaman mendengar muzik atau menonton filem secara keseluruhan.

Woofer 20 cm dengan kuasa 150 watt memberikan suara berkualiti tinggi dari 26 hingga 900 Hz. Ia boleh dihubungkan secara langsung ke sistem audio atau ke penerima AV. Sistem hidup dan mati automatik menghilangkan keperluan untuk menyambungkan semua peranti secara berasingan.

Kelebihan

  • suara bass yang berair dan luas;

  • penutupan automatik;

  • pengedaran suara yang sekata, berkat lokasi pembesar suara yang lebih rendah;

  • menyejukkan penguat dari kipas;

keburukan

  • mengi kadangkala terdengar pada kelantangan maksimum.

Subwoofer terbaik untuk bilik dari 30 kaki persegi. m dengan kuasa lebih dari 150 W

JBL Studio SUB 250P

Penilaian: 4.9

JBL Studio SUB 250P

Subwoofer bass refleks bass JBL Studio SUB 250P dari pengeluar peralatan audio dan peralatan audio Amerika adalah model berfungsi. Ia direka dengan gaya ringkas dan ringkas dengan reka bentuk hitam pekat. Tubuhnya terbuat dari kayu dengan sisipan plastik, yang dilindungi dengan bahan khas.

Terima kasih kepada penguat yang terpasang, kekuatan 200 W dicapai, yang membolehkan anda mendengar muzik atau menonton filem dengan selesa di bilik yang luas. Subwoofer melakukan tugasnya dengan baik, memberikan suara yang jelas dari 32W hingga 150W.

Kelebihan

  • kuasa tinggi;

  • penyesuaian parameter dan penutupan automatik

  • pengeluaran semula julat frekuensi rendah berkualiti tinggi;

keburukan

  • Tidak ada kekurangan yang ketara

Bowers&Wilkins ASW608

Penilaian: 4.8

Bowers&Wilkins ASW608

Активный сабвуфер Bowers&Wilkins ASW608 представляет собой младшую модель в популярной линейке, но обладает впечатляющими характеристиками. Woofer berdiameter 20cm diperbuat daripada Kevlar, kertas dan resin untuk kekuatan dan kelenturan.

Diafragma mudah melentur, jadi bass berkualiti tinggi dan kaya dihasilkan semula. Penguat kelas D proprietari memberikan tenaga 200W, yang seterusnya memberikan suara yang kuat di sebuah bilik yang besar. Panel belakang mengandungi suis togol yang diperlukan untuk memilih skema pengembangan dan pemerataan bass.

Kelebihan

  • bunyi berkualiti tinggi frekuensi rendah dan sederhana;

  • saiz padat

  • sistem tetapan bunyi yang fleksibel mengikut budi bicara anda;

keburukan

  • tidak ada alat kawalan jauh untuk mengawal tetapan.

Jamo SUB 210

Penilaian: 4.8

Jamo SUB 210

Subwoofer Jamo SUB 210 direka dengan gaya moden laconic, tetapi jika anda mahu, anda boleh memilih pelbagai pilihan warna. Untuk peranti kelas ini, ia mempunyai ukuran yang cukup padat, sehingga tidak menimbulkan kesulitan tertentu dengan penempatan di ruangan. Ia dilengkapi dengan subwoofer jarak jauh untuk menghasilkan semula pertengahan dan rendah yang jelas dan kaya.

Penguat terbina dalam membolehkan anda menerima kuasa pada beban puncak hingga 200 W. Reka bentuk bass refleks menggunakan arah pembesar suara ke bawah untuk meningkatkan tekanan suara dan mengedarkannya secara merata ke seluruh ruangan. Julat frekuensi berbeza dari 38 hingga 200 Hz.

Kelebihan

  • saiz padat, prestasi yang sangat baik dan kos yang berpatutan;

  • penampilan yang menarik untuk dalaman moden;

  • bass berair dan terang;

keburukan

  • Tidak ada kekurangan yang ketara;

Subwoofer profesional terbaik untuk konsert

JBL STX828S

Penilaian: 4.9

JBL STX828S

Subwoofer dual JBL STX828S menawarkan kuasa tinggi yang digabungkan dengan bunyi yang berkualiti dan serba boleh. Daya yang diprogramkan adalah 4 kW, dan pada waktu puncaknya dapat mencapai 8 kW. Semasa operasi, dua pemandu digunakan, masing-masing menghasilkan kira-kira 2000 watt.

Tekanan suara maksimum boleh mencapai 138 dB SPL. Peralatan audio ini tergolong dalam kategori peralatan profesional, yang ditujukan terutamanya untuk penganjuran konsert dan acara lain. Badan yang diikat kemas merangkumi semua kawalan utama untuk penyesuaian.

Kelebihan

  • pelbagai frekuensi yang boleh dihasilkan semula;

  • tetapan fleksibel dan sambungan pantas ke peralatan bunyi lain

  • saiz padat untuk peranti kelas ini;

keburukan

  • Tiada keburukan

Bagaimana memilih subwoofer untuk kediaman anda?

Cara memilih subwoofer untuk kediaman anda

Pilihan sistem pembesar suara untuk kediaman anda selalu menimbulkan banyak persoalan. Ada yang bersedia untuk menghadkan diri ke pembesar suara hadapan standard, sementara yang lain mahu mendengar pelbagai suara. Dalam kes ini, ada sensasi baru sama sekali daripada mendengar lagu kegemaran anda atau menonton filem yang menarik. Pelbagai model dari pelbagai pengeluar tersedia untuk pelanggan untuk membantu mencapai matlamat ini.

Komponen akustik seperti subwoofer terutamanya bertanggungjawab untuk frekuensi rendah (bass). Selalunya terima kasih kepada mereka bahawa kedalaman lagu yang biasa atau kelantangan soundtrack filem itu muncul. Model khusus mesti dipilih dengan mengambil kira keperluan yang dikemukakan. Dalam kes ini, pembeli perlu memperhatikan ciri-ciri utama:

  1. mengekalkan keseimbangan kelantangan merentasi julat frekuensi;

  2. mencipta suara yang mendalam dan realistik;

  3. pilihan yang tersedia untuk penyesuaian dan peraturan;

  4. ciri reka bentuk.

Sistem pembesar suara harus menjadi keseronokan sebenar. Sekiranya anda ingin mencari subwoofer yang murah untuk bilik kecil, maka anda harus memberi perhatian kepada model model Yamaha YST bajet. Mereka dengan mudah menyambung ke TV, sistem stereo atau komputer, memperluas jarak suara.

Untuk bilik yang lebih luas 20-30 sq.m. anda boleh memilih model Pioneer S-51W atau Velodyne. Mereka sesuai untuk mereka yang ingin menikmati suara berkualiti secara berkala. Model-model ini tertarik terutamanya dengan nisbah harga-prestasi yang optimum.

Если вы рассчитываете на серьезный результат, тогда следует подбирать соответствующие модели – Bowers&Wilkins ASW608 или сабвуфер от американского производителя JBL Studio SUB 250P. Mereka menarik dengan pembinaan yang kukuh dan tertutup, tetapan penyesuaian fleksibel dan daya tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen