10 pengeluar layang-layang teratas

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Layang-layang adalah layang-layang yang besar dan terkawal yang dirancang untuk menggerakkan seseorang melalui salji atau air. Peralatan ini menentukan seberapa berjaya dan selamat perjalanan atlet. Dalam peringkat ini, kami menunjukkan 10 pengeluar layang-layang teratas dan menunjukkan kepada anda cara memilih layang-layang yang betul.

Cara memilih layang-layang

Semua layang-layang dibahagikan kepada 2 kumpulan utama: parafoil dan kembung.

  1. Parafoil adalah analog dari paraglider. Reka bentuk mereka terdiri dari dasar kain dan tulang rusuk melintang, yang digabungkan satu sama lain dalam profil aerodinamik, bentuknya diciptakan oleh aliran udara yang masuk melalui kemasukan udara di tepi depan. Parafoil terbahagi kepada 2 jenis:
  2. Yang tertutup memperbaiki aliran di bawah kubah, itu akan mencukupi untuk masa ketika bekalan udara berhenti sementara kerana kekurangan angin. Mereka mengekalkan bentuk kubah mereka walaupun layang-layang berada di dalam air untuk beberapa lama.
  3. Model terbuka memerlukan ketangkasan dan aliran angin yang berterusan.
  4. Parafoil boleh disyorkan untuk bermain ski di salji pada suhu rendah dan beku di bawah -20C, ketika memandu di permukaan air dengan arus angin yang tidak stabil, mereka sesuai untuk menguasai teknik ini oleh pemula. Walau bagaimanapun, kesukaran mengendalikan peralatan dalam angin berangin harus dipertimbangkan.
  5. Freafo parafoil lebih serba boleh dan stabil dalam pengendalian, yang lebih panjang lebih sesuai untuk sukan dan menunggang profesional.
  6. Kumpulan lain adalah layang-layang kembung, nama mereka yang lain adalah layang-layang belon. Kubah foma ini disokong oleh silinder-bahagian yang membentuk bingkai tegar, dipenuhi dengan udara. Mereka mempunyai jangkauan angin yang diperpanjang, tahan terhadap hembusan angin yang berlainan, mengekalkan kedudukan kerja dan memulihkannya setelah jatuh. Layang-layang kembung berbeza dalam bentuk kubah, menurut kriteria ini, mereka secara konvensional dibahagikan kepada beberapa kumpulan utama:
  7. C-profil bentuk segi empat tertentu. Bentuk klasik melibatkan melekatkan garis ke tepi telinga layang-layang. Peralatan seperti itu mudah dikendalikan, dipusingkan, jenis C sangat diminati oleh atlet dan ahli sukan ekstrem yang memiliki teknik penerbangan.
  8. Melengkung serupa dengan jenis-C, tetapi berbeza dalam jarak pertengahan tambahan. Ini menjadikan kanopi lebih terkawal, tetapi menyukarkan proses menguasai ski untuk pemula, jenis ini disyorkan untuk dibeli setelah 1-2 musim latihan. Sesuai untuk latihan gaya bebas.
  9. Layang-layang menembak berbentuk busur diikat di sekitar balon depan dan perimeter, menjadikannya terkendali dalam angin apa pun, bahkan lemah. Sesuai untuk atlet pemula dan berpengalaman untuk menunggang dalam keadaan angin yang rendah.
  10. Hibrid menggabungkan fungsi C-layang-layang dan jenis busur. Kanopi melengkung seperti kepala panah dan penyambungan garis ke tepi telinga dan balon depan menjadikan peralatan selesa untuk terbang dalam gaya apa pun dengan kelajuan yang berbeza. Hibrid ini boleh disyorkan untuk pemula untuk latihan garis latihan, dan sering digunakan oleh profesional yang maju dalam pertandingan dan pertarungan trik.
  11. Layang-layang jenis delta dalam profil serupa dengan huruf D dengan bar belakang yang melengkung dan lurus belakang yang kuat. Peralatan ini sangat sesuai untuk pemula untuk naik ke atas air, ketika kanopi terus jatuh – dengan cepat dan mudah bermula dari permukaan kembali ke posisi kerja. Dari segi kemudahan pengendalian, Delta serupa dengan Hybrid dan Bow.

Sebagai tambahan kepada jenis kanopi, penting untuk mengambil kira berat penunggang, ukuran (luas) dan ketegaran struktur layang-layang bergantung padanya. Ciri-ciri badan atlet juga diambil kira. Atas sebab ini, agar tidak terlepas pilihan peralatan yang mahal, para pakar mengesyorkan mencuba tangan anda di sekolah khusus, di mana mungkin untuk menguji pelbagai jenis kanopi dan menentukan yang terbaik untuk diri anda sendiri dengan bantuan tenaga pengajar profesional.

Penarafan pengeluar layang-layang terbaik

Pencalonan sebuah tempat pengilang penilaian
Pengilang layang-layang tingkat atas terbaik 1 Naish (Jerman) 4.9
2 TERAS (Jerman) 4.8
3 Cabrinha (Amerika Syarikat) 4.8
4 SlingShot 4.7
Pembuat layang-layang terbaik di segmen harga tengah 1 Liquid Force (Amerika Syarikat) 4.9
2 Ocean Rodeo (Kanada) 4.8
3 Flexifoil (UK) 4.7
Pengilang layang-layang kos rendah terbaik 1 Pendahuluan (UK) 4.7
2 Konsep Udara Konsep (Kanada) 4.6
3 Genetriks 4.5

Pengilang layang-layang tingkat atas terbaik

Layang-layang berkualiti premium adalah yang paling tahan lama, boleh dipercayai, dan digunakan oleh atlet dalam latihan dan pertandingan.

Naish (Jerman)

Penilaian: 4.9

NAISH (JERMAN) .jpg

Walaupun harga berpatutan, layang-layang syarikat Jerman Naish tergolong dalam kelas premium. Robbie Naish sendiri, pengasas syarikat, sedang mengembangkan kanopi terbang dengan fokus bukan pada keuntungan, tetapi pada keselesaan atlet. Dia bereksperimen dengan bentuk, jarak, dan hasilnya layang-layang dengan beberapa prestasi terbaik di segmen ini dan disukai oleh para profesional di seluruh dunia. Setiap kanopi baru diuji oleh pencipta sendiri, membuat penyesuaian pada reka bentuk jika perlu, dari model ke model, meningkatkan aerodinamik dan prestasi manuver. Koleksi Naish merangkumi layang-layang untuk pemula, atlet serba boleh, kanopi untuk sukan tertentu, kekuatan angin.

Layang-layang Taman 7 meter universal boleh dibeli secara purata dari 43,000 rubel, model untuk pertahanan peluru berpandu akan lebih mahal.

Kelebihan

  • Layang-layang untuk tahap kemahiran yang berbeza, kekuatan angin, sukan, berat badan;
  • Reka bentuk yang pelbagai;
  • Reka bentuk yang sangat selesa dan ergonomik;
  • Harga inventori optimum;
  • Pembinaan dan jahitan berkualiti yang boleh dipercayai.

keburukan

  • Tidak ditentukan.

TERAS (Jerman)

Penilaian: 4.8

TERAS (JERMAN) .jpg

CORE bukan sahaja pengeluar, ia adalah pergerakan atlet di seluruh dunia, setiap sukan yang menggunakan peralatan ini mempunyai pasukan TERAS sendiri. Oleh itu, barisan layang-layang mempunyai model untuk setiap kesempatan: untuk pemula, profesional, untuk bergerak di permukaan salji dan air – untuk yang terakhir terdapat pilihan kanopi terbesar. Pengilang juga menawarkan papan untuk freeride, gaya bebas, bangun dan peralatan lain yang berkaitan – pam, engsel dan alat keselamatan. Kubah berbentuk ergonomik sesuai untuk bekerja dengan aliran udara yang berbeza.

Peralatan CORE adalah profesional, yang menentukan harganya yang tinggi, layang-layang boleh dibeli dari 1000 € (lebih dari 70,000 rubel), model Xperience kembung kecil berharga dari 140 € (lebih dari 10,000 rubel).

Kelebihan

  • Barisan profesional layang-layang ergonomik;
  • Lengkapkan peralatan dan papan selaju yang berkaitan;
  • Pengurusan yang selesa.

keburukan

  • Harga tinggi.

Cabrinha (Amerika Syarikat)

Penilaian: 4.8

CABRINHA (Amerika Syarikat) .png

Surfer pemenang anugerah dan kitesurfer yang berpengalaman, Pete Carbigna mengasaskan syarikatnya sendiri, yang membangun dan menghasilkan layang-layang yang biasanya berbentuk busur – inilah yang dianggap terbaik untuk penggunaan profesional di permukaan air dan ombak. Sejak 2016, glider telah dilengkapi dengan sistem kawalan Fireball yang unik, sesuai untuk para profesional dan pemula, dengan itu para atlet layang-layang Cabrinha mula menunjukkan hasil terbaik dalam pertandingan.

Hari ini dalam barisan pengeluar Amerika terdapat banyak pilihan Cabrinha parafoil dengan profil Bow dan jenis lain, termasuk siri Moto universal, Forex profesional, Flip-out, Contra dan Tramp untuk sukan yang berbeza, dan untuk latihan dan menunggang amatur, adalah optimum untuk memilih model kembung Percikan api.

Anda boleh membeli layang-layang dengan harga dari 42,000 rubel, harga rata-rata kanopi profesional ialah 65,000 rubel.

Kelebihan

  • Pelbagai layang-layang untuk pemula dan profesional;
  • Sistem kawalan kubah yang unik;
  • Harga purata di segmen.

keburukan

  • Pada beberapa model, tepi belon yang tajam akan merosakkan kain dan keutuhan kubah.

SlingShot

Penilaian: 4.7

SLINGSHOT.jpg

Jalur SlingShot juga merangkumi layang-layang untuk menunggang air. Koleksi ini merangkumi produk kubah klasik, profil delta, berbentuk bawang pada jarak yang berbeza. Peralatan ini sangat diminati oleh atlet amatur, dan sering dijumpai di lokasi pantai sewa.

Koleksi dikemas kini secara berkala, tetapi ada beberapa produk baru – bagaimanapun, ketiadaan siri profesional tidak menunjukkan peningkatan berterusan sifat aerodinamik glider. Sebaliknya, anda boleh membeli papan luncur dan alat pelindung SlingShot untuk layang-layang. Harga pesawat juga rendah – dari $ 500 atau 35,000 rubel.

Kelebihan

  • Layang-layang berkualiti tinggi dan murah;
  • Sebahagian besar untuk amatur;
  • Kawalan yang selesa untuk pemula dan bukan profesional.

keburukan

  • Kekurangan peluncur khas profesional.

Pembuat layang-layang terbaik di segmen harga tengah

Dalam julat harga pertengahan, anda boleh membeli layang-layang untuk latihan atau pertandingan separa profesional.

Liquid Force (Amerika Syarikat)

Penilaian: 4.9

LIQUID FORCE (Amerika Syarikat) .jpg

Liquid Force mempunyai pejabat di semua negara di dunia di mana kateboarding, surfing, wakeboarding sangat diminati. Jenama ini menghasilkan alat dan papan untuk meluncur di atas air, pasir, peralatan pelindung dan aksesori yang berkaitan dengan pelbagai reka bentuk.

Tidak terdapat banyak model dalam layang-layang Liquid Force, tetapi ia adalah pelbagai: profil C, delta, busur, kacukan dengan penggantungan yang mudah – pengeluar memberi tumpuan kepada sukan yang berbeza dan tahap kemahiran atlet. Kos purata kubah adalah dari 50,000 rubel. Papan lebih pelbagai – mereka dipersembahkan dalam pelbagai modifikasi dan reka bentuk.

Liquid Force bukan sahaja syarikat pembuatan, tetapi juga pasukan tenaga pengajar-atlet profesional yang membantu pemula untuk menguasai sukan baru di hampir semua pusat peranginan dan lokasi kateboarding utama di dunia (Jerman, Perancis, Australia, Amerika Syarikat, Argnetina, Poland, Rusia, Tahiti, Afrika Selatan, dll.).

Kelebihan

  • Satu barisan separa profesional untuk pemula dan amatur;
  • Satu set lengkap peralatan dan peluru yang berkaitan;
  • Sepasukan tenaga pengajar sukan di banyak negara di dunia.

keburukan

  • Talian layang-layang yang terhad.

Ocean Rodeo (Kanada)

Penilaian: 4.8

OCEAN RODEO (CANADA) .jpg

Di tempat kedua dalam penarafan dalam kategori tengah adalah jenama Ocean Rodeo. Syarikat ini berpusat di Kanada, di mana kateboarding dan semua jenis sukan air sangat diminati kerana jarak laut dan iklim yang sederhana.

Layang-layang Ocean Rodeo murah – anda boleh membelinya dari 26,000 rubel. Kubah mereka diperkuat dengan sisipan daripada haus pada titik regangan, dilengkapi dengan jaring pengatur tekanan udara. Alat kawalannya tidak berbeza dengan ciri teksi dengan layang-layang dari pengeluar lain; pengeluar melampirkan arahan dengan cadangan untuk digunakan pada setiap produk. Koleksi Ocean Rodeo mempunyai papan luncur, peralatan yang anda perlukan, dan kit papan penuh juga tersedia di kedai.

Kelebihan

  • Pembinaan bertulang bagi setiap layang-layang;
  • Harga rendah;
  • Arahan penggunaan dengan cadangan praktikal;
  • Terdapat set peralatan siap untuk atlet pemula.

keburukan

  • Pilihan layang-layang yang agak kecil.

Flexifoil (UK)

Penilaian: 4.7

FLEXIFOIL (UNITED KINGDOM) .jpg

Flexifoil bergerak dalam pembuatan peralatan sukan, termasuk layang-layang kembung dan parafoil. Koleksi ini merangkumi kanopi terbang klasik dari jenis C klasik, sesuai untuk pelbagai sukan – skateboarding, kiteboarding dan rakan sejawatnya. Untuk peringkat kemasukan, siri Big High atau Sting sesuai, untuk pertengahan – Sting, untuk lanjutan – Blade, Rage. Anda boleh membeli layang-layang dari £ 100, harganya hanya 8500 rubel, model profesional akan berharga rata-rata 200-350 paun.

Flexifoil juga mengeluarkan dan memasarkan aksesori untuk atlet, pakaian, layang-layang khas dengan satu set kawalan kamera.

Kelebihan

  • Layang-layang klasik untuk atlet dari semua peringkat;
  • Harga rendah;
  • Set kawalan layang-layang yang pelbagai.

keburukan

  • Koleksi hanya mengandungi layang-layang klasik;
  • Rata-rata kerja, kerapuhan perbandingan.

Pengilang layang-layang kos rendah terbaik

Layang-layang murah bukan jahitan berkualiti tinggi; untuk pembuatannya, pengeluar mengambil bahan yang murah, tetapi memenuhi standard keselamatan. Peranti sedemikian untuk menunggang di permukaan air sangat sesuai untuk pemula yang tidak merancang untuk terlibat dalam sukan profesional.

Pendahuluan (UK)

Penilaian: 4.7

KELEBIHAN (UNITED KINGDOM) .jpg

Layang-layang Advance sangat digemari oleh peminat kiteboarder dan sesuai untuk bergerak di atas air dan salji. Terdapat beberapa siri dalam koleksi: Ikarus +, Cayman, Condor, Chupa Snakes. Mereka mempunyai bentuk yang sedikit berbeza, yang disarankan untuk dipilih oleh setiap atlet mengikut kemahiran masing-masing.

Ular itu ergonomik dan senang dikendalikan. Pengilang melengkapkannya dalam set dengan papan untuk meluncur di atas air atau salji, termasuk aksesori yang diperlukan. Harga rata-rata satu kit adalah sekitar 55,000 rubel, yang setanding dengan harga layang-layang menengah atau maju.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang jelas;
  • Set lengkap untuk ski salji dan air;
  • Kualiti jahitan dan pelapis warna yang optimum;
  • Harga berpatutan.

keburukan

  • Pilihan minimum bentuk kubah.

Konsep Udara Konsep (Kanada)

Penilaian: 4.6

PERHATIAN UDARA KONSEP (CANADA) .jpg

Syarikat Kanada Concept Air Caution menawarkan pelbagai jenis layang-layang untuk tahap kemahiran dan musim yang berbeza: Winter Bull, Universal Bull, Gum atau Smart. Bentuk kanopi semua layang-layang adalah klasik, pengubahsuaian dan jahitannya sedikit berbeza, dan, tentu saja, ukurannya. Anda boleh membelinya dari $ 750.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang terang;
  • Siri ini bertujuan untuk pengrajin dari pelbagai peringkat;
  • Bentuk kubah sejagat klasik.

keburukan

  • Harganya agak mahal.

Genetriks

Penilaian: 4.5

GENETRIX.jpg

Menutup peringkat adalah layang-layang kembung Genetrix dengan ciri aerodinamik yang baik untuk cuaca yang berbeza: pada profil rata, dengan kanopi yang lebih luas, reka bentuk universal. Semua siri mempunyai reka bentuk menarik yang sukar dilewatkan, sistem kawalan canggih dan sokongan untuk profil SPS untuk mengekalkan aliran dengan perubahan intensiti aliran udara.

Layang-layang itu dibungkus ke dalam beg galas dengan semua peralatan yang diperlukan, anda boleh membeli satu set dari 48,000 rubel.

Kelebihan

  • Layang-layang sesuai untuk pertandingan kecil;
  • Prestasi berkualiti tinggi;
  • Reka bentuk yang terang.

keburukan

  • Hanya bentuk kubah klasik.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen