10 pemproses belanjawan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemproses, sebagai komponen komputer yang paling penting dan tidak dapat diganti, sering dianggap tanpa disengajakan sebagai yang paling mahal. Dan jika kita bercakap tentang stesen kerja yang kuat dengan ciri-ciri kelas atas atau komputer permainan yang sama produktif, ini benar-benar demikian. Tetapi jika anda merancang untuk membeli komputer untuk tugas sehari-hari yang mudah – kerja pejabat, belajar, penggunaan rumah biasa – maka hanya pada pemproses yang boleh anda jimatkan, dan dengan ketara. Dewan editorial memberikan anda tinjauan khas dalam format penilaian pemproses belanjawan terbaik yang dapat memenuhi sebahagian besar keperluan pengguna pada separuh pertama tahun 2019.

Penarafan pemproses belanjawan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pemproses belanjawan terbaik untuk bekerja dan bermain 1 AMD Phenom X4 9650
2 AMD Ryzen 3 2200G RUB 4,649
3 AMD Ryzen 5 1600 RUB 6,872
4 AMD Ryzen 5 2400G RUB 7 595
5 Intel Pentium Emas G5400 RUB 3,626
Pemproses belanjawan super terbaik di bawah 5 ribu rubel 1 AMD Athlon X4 Kaveri RUB 1,486
2 Intel Celeron G3930 Kaby Lake RUB 3,180
3 AMD FX-4300 Vishera RUB 1.880
4 Intel Jambatan Ivy Core i3-3220 RUB 2 850
5 AMD Ryzen 3 1200 RUB 3,881

Pemproses belanjawan terbaik untuk bekerja dan bermain

Pemilihan pertama pemproses anggaran terbaik dikhaskan untuk model-model yang, dengan harga serendah mungkin hari ini, dapat menampung tugas maksimum. CPU ini akan memberikan kerja pejabat yang selesa, tontonan video berkualiti tinggi tanpa ketinggalan, dan juga permainan video moden yang cukup bertoleransi. Di sini kita akan segera menjelaskan bahawa tetapan maksimum dapat digunakan hanya dalam permainan lama, dan bahkan tidak pada semua, dan beberapa permainan baru mungkin tidak benar-benar dimulakan sama sekali. Tetapi anda masih dapat memainkan sesuatu, serta bekerja dengan grafik tiga dimensi 'berat' – di sini semuanya akan ditentukan oleh kad video diskrit, kelajuan RAM dan ciri penting lain.

AMD Phenom X4 9650

Penilaian: 4.9

AMD PHENOM X4 9650

'Kakek' pasaran mikropemproses membuka penarafan – Phenom X4 dari AMD. Versi pertamanya dikeluarkan 10 tahun yang lalu, setelah itu terdapat beberapa cetakan semula, di mana kelemahan utama dan kecil diperbaiki. Sehingga kini, Phenom X4 tetap relevan dan versi kotaknya masih boleh dibeli di Rusia dengan harga yang berpatutan. Dan setakat ini, pelbagai pengulas di YouTube menganalisis kemampuannya dalam konteks keperluan sempadan 2018-2019.

CPU ini direka untuk soket AM2 +. Empat teras pengkomputeran Agena beroperasi pada frekuensi 2300MHz, yang dapat disokong hingga overclocking sederhana. Konfigurasi cache: tahap pertama – 128Kb, kedua dan ketiga – masing-masing 2Mb. Jumlah cache tahap ketiga jelas diremehkan, dan ini diperhatikan oleh banyak pengguna, tetapi ini tidak menghalang kebanyakan mereka membeli. Tidak ada sokongan Hyper Threading di sini, yang bermaksud bahawa inti memproses data dalam satu utas masing-masing.

Phenom X4 menerapkan sokongan untuk teknologi dan standard seperti: AMD64 / EM64T, 3DNow, SSE2 / 3/4, NX Bit (bit larangan pelaksanaan), virtualisasi perkakasan dan sebilangan yang lain.

Pelesapan haba yang dihitung pemproses sepadan dengan TDP 95W. Suhu operasi maksimum ialah 70 ° C.

Dalam penggunaan pejabat dan rumah biasa, model ini tidak menimbulkan sebarang keluhan, dan bahkan menunjukkan hasil interaksi yang baik dengan kad video permainan dalam permainan yang tidak terlalu menuntut.

Prestasi maksimum pemproses belanjawan ini dapat dicapai bukan hanya dengan overclocking, tetapi juga dengan menggunakan utiliti AMD Dual Core Optimizer miliknya.

Kelebihan

  • memberi peluang kepada overclocking;
  • prestasi dan keseimbangan yang baik dalam aplikasi popular;
  • 'menarik' beberapa permainan video moden pada tetapan sederhana;
  • banyak pilihan papan induk bajet yang sesuai;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • meremehkan tahap 3 cache.

AMD Ryzen 3 2200G

Penilaian: 4.8

AMD RYZEN 3 2200G

Sekarang, dalam peringkat kami, kami akan membuat lonjakan tajam dari generasi terdahulu hingga sekarang dan mempertimbangkan tiga pemproses AMD Ryzen bajet sekaligus. Yang pertama adalah Ryzen 3 2200G. Ini juga quad-core, seperti model sebelumnya, tetapi sudah ada perbezaan mendasar dalam hampir semua hal. Baik, dan, tentu saja, CPU ini lebih mahal, walaupun secara mutlak ia tetap anggaran.

Pemproses dihasilkan mengikut proses teknikal terbaru (semasa pembuatan) 14nm dan sebahagiannya 65nm. Soket – AM4. Empat teras Raven Ridge beroperasi dalam empat utas pada frekuensi 3500MHz, memungkinkan sedikit overclock dalam mod automatik – hingga 3700MHz. Menyokong memori DDR4 2993MHz saluran dua 'cepat'. Cache diedarkan seperti berikut: tahap pertama adalah 96Kb, yang kedua adalah 2MB, dan yang ketiga adalah 4MB.

Piawaian dan teknologi yang disokong: bit lumpuhkan pelaksanaan (NX Bit), virtualisasi perkakasan, arahan AMD64 / EM64T, SSE / 2/3/4 dan AVX / 2, MMX.

Pemproses mempunyai modul grafik yang baik Vega 8, beroperasi pada frekuensi nominal 500 MHz. Keupayaannya mencukupi untuk menonton video dalam definisi tinggi dan bahkan untuk permainan minimalis.

Pelesapan haba nominal untuk model ini sesuai dengan penunjuk yang dikira 65W. Had suhu operasi ialah 105 ° C.

Pemproses ini diposisikan oleh pengeluar sebagai pemproses permainan, tetapi di sini kita tidak boleh lupa bahawa ia masih merupakan anggaran, dan jangan mengharapkan yang mustahil daripadanya.

Konfigurasi CPU ini adalah optimum untuk memasang PC yang murah, dan juga bagi mereka yang membina mesin yang cukup bertenaga secara beransur-ansur. Pada pemproses ini, anda dapat menghabiskan masa yang diperlukan untuk mengumpulkan jumlah yang diperlukan untuk membeli kad video permainan.

Kelebihan

  • nisbah prestasi-ke-harga;
  • kad video terbina dalam yang baik;
  • pemanasan sedikit;
  • penyejuk besar dan senyap dalam konfigurasi kotak;
  • keupayaan permainan yang agak tinggi.

keburukan

  • cache yang dilucutkan.

AMD Ryzen 5 1600

Penilaian: 4.7

AMD RYZEN 5 1600

Penarafan pemproses belanjawan terbaik mengikut versi diteruskan oleh wakil keluarga Ryzen yang lain dari AMD, tetapi sudah berada di kelas yang lebih tinggi. Ini sudah menjadi pemproses permainan lengkap tanpa sebarang tempahan, walaupun status bajet. Dari segi ciri, ia tidak kalah dengan Core i5 dari Intel, dan harganya jauh lebih menarik.

Asas pengkomputeran terdiri dari enam teras Summit Ridge yang beroperasi dalam dua utas masing-masing pada frekuensi 3200 MHz. CPU menyokong memori DDR4 saluran berkelajuan tinggi pada 2667MHz. Ukuran cache tahap ketiga sangat berbeza dari model sebelumnya menjadi lebih baik: 16MB berbanding 4MB.

Pemproses menyokong virtualisasi perkakasan, bit penghambatan pelaksanaan, arahan AMD64 / EM64T, SSE, AVX, MMX. Juga, peranti ini menggunakan teknologi Enmotus FuzeDrive, XFR (Frekuensi Range Extension) dan lain-lain.

Pelesapan haba nominal model ini sepadan dengan TDP 65W dengan suhu operasi terhad kepada 95 ° C.

Pada masa ini, ini adalah salah satu pemproses belanjawan yang paling seimbang di pasaran dari segi ciri. Berbanding dengan siri Core i5 6000, 7000 dan 8000, dalam satu utas Ryzen 5 1600 praktikalnya tidak kalah dengan mereka, dan dalam pelbagai utas, ia menunjukkan dirinya jauh lebih baik. Dalam kategori kelas dan harga ini, hampir tidak ada pesaing.

Kelebihan

  • enam teras 2 utas;
  • prestasi;
  • menyokong memori berkelajuan tinggi;
  • cache tahap ketiga yang besar;
  • Proses teknikal 14-12nm;
  • pemanasan rendah.

keburukan

  • tolak yang jelas dan aduan sistemik dari pengguna tidak dijumpai.

AMD Ryzen 5 2400G

Penilaian: 4.6

AMD RYZEN 5 2400G

Pemproses belanjawan AMD keempat dan terakhir dalam penggabungan ini adalah Ryzen 5 2400G 4-teras. Ia direka untuk soket AM4 dan merupakan salah satu pemproses belanjawan 4-teras yang paling berpatutan di pasaran dengan ciri-ciri yang sangat menarik.

Inti Raven Ridge beroperasi dalam 8 utas pada 3600MHz dengan kemampuan overclocking hingga 3900MHz. Menyokong memori DDR4 2933MHz 2-saluran. Konfigurasi cache mengikut tahap: 96Kb, 2Mb dan 4Mb. Ukuran cache tahap 3 seperti itu membingungkan, dan dianggap wajar oleh pengguna sebagai kelemahan. Menyokong virtualisasi perkakasan, bit menghalang pelaksanaan, arahan SSE2-4 dan AVX / 2, MMX.

Inti grafik yang luar biasa kuat dimasukkan ke dalam pemproses – Radeon RX Vega 11 dengan 11 teras asli pada frekuensi 1250MHz. Pemproses video itu sendiri memungkinkan untuk memisahkan overclocking. Subsistem grafik ini jauh lebih hebat daripada grafik bersepadu dalam pemproses Intel. Hanya pada kad video ini, dimainkan banyak permainan moden dengan tetapan sederhana. Tetapi, untuk kelajuan maksimum dalam resolusi dan fps, anda tentu memerlukan modul grafik yang diskrit.

Pelesapan haba reka bentuk model ini berada pada tahap TDP 65W pada suhu operasi yang dibenarkan cukup tinggi – 105 ° C.

Sebagai rangkuman cepat, Ryzen 5 2400G adalah salah satu pemproses belanjawan terbaik untuk permainan pada separuh pertama 2019. Walaupun cache dilucutkan, model ini 'menarik' status ini kerana grafik bersepadu, yang mungkin cukup untuk pemain permainan yang tidak terlalu canggih.

Kelebihan

  • fleksibiliti dari segi keseimbangan ciri;
  • prestasi;
  • sokongan untuk memori berkelajuan tinggi;
  • pemanasan yang boleh diterima;
  • grafik terbina dalam yang kuat.

keburukan

  • dilucutkan cache tahap ketiga.

Intel Pentium Emas G5400

Penilaian: 4.5

INTEL PENTIUM EMAS G5400

Menyelesaikan pemilihan peringkat pemproses anggaran terbaik untuk bekerja dan bermain mengikut versi, mari kita memberi penghormatan kepada syarikat 'biru' Intel. Walaupun dari segi pemproses bajet Intel hampir selalu kalah dengan AMD, beberapa model mungkin bersaing dengan rakan sejawat dari model 'merah'. Pentium Gold G5400 adalah salah satu contohnya.

Pemproses dibina berdasarkan dua teras pengkomputeran Coffee Lake, masing-masing bekerja dalam dua utas dengan frekuensi 3700 MHz. Elektronik nipis dihasilkan menggunakan teknologi proses 14nm. Menyokong memori DDR4 2400MHz dwi saluran hingga 64GB. Konfigurasi cache – 64/512 / 4096Kb. Bilangan maksimum jalur PCI Express yang disokong adalah 16.

Pemproses mempunyai subsistem grafik HD Graphics 610 bersepadu dengan frekuensi asas 350 MHz dan frekuensi dinamik maksimum 1050 MHz. Mampu memainkan video dalam kualiti 4K dengan resolusi 4096×2304 dengan kadar penyegaran 60Hz. Menyokong tiga monitor siaran serentak. Menyokong Clear Video, InTru 3D, Quick Sync Video dan lain-lain.

Pelesapan haba nominal – 54W, suhu operasi yang dibenarkan – sehingga 100 ° C.

Dari segi ciri, pemproses ini boleh dianggap minimum minimum, yang dapat menghasilkan semula kebanyakan permainan video moden dengan pemilihan komponen lain yang betul – kad video, memori, dan lain-lain. Untuk kerja pejabat atau reka bentuk yang tidak terlalu berat, CPU anggaran ini lebih daripada cukup. Sekiranya operasi sederhana dijangkakan, anda dapat menjimatkan penyejukan – penyejuk stok mencukupi untuk kebanyakan tugas.

Kelebihan

  • minimum asas untuk permainan belanjawan;
  • modul grafik terbina dalam;
  • prestasi;
  • penjanaan haba rendah.

keburukan

  • tidak ada kelemahan yang ketara.

Pemproses belanjawan super terbaik di bawah 5 ribu rubel

Pencalonan kedua dalam peringkat pemproses belanjawan terbaik mengikut versi dikhaskan untuk penyelesaian yang paling berpatutan walaupun dalam kategori anggaran. Beberapa model yang disebutkan di atas memenuhi syarat ini, tetapi di sana kami menumpukan pada kemampuan permainan. Di sini kita bercakap mengenai pemproses, cukup untuk melengkapkan tempat kerja dengan potensi beban minimum. Secara ekonomi dapat dilaksanakan untuk melengkapkan PC dengan pemproses sedemikian untuk pembelian besar – membuka cawangan baru perusahaan, mengembangkan jabatan, membuka pusat panggilan, dll.

Mari kita jelaskan – pakar kami menyusun pilihan berdasarkan pertimbangan prestasi pemproses dalam keadaan moden permintaan pengguna massa. Terdapat model di pasaran yang bahkan lebih murah daripada yang disajikan di sini, tetapi model ini dapat disarankan untuk dibeli hanya dalam senarai kes yang terhad.

AMD Athlon X4 Kaveri

Penilaian: 4.7

AMD ATHLON X4 KAVERI

Mari kita pertimbangkan salah satu daripada penyelesaian AMD yang berjaya – satu siri pemproses Athlon X4 bajet, yang merangkumi model 860K dan 840. Perbezaan konfigurasi mereka adalah minimum, yang utama ialah 860K mempunyai kelajuan jam yang lebih tinggi.

Siri ini direka untuk soket FM2 +. Teknologi proses – 28. Empat teras pengkomputeran Kaveri (2014) beroperasi pada frekuensi nominal 3700 MHz (3100 MHz untuk ke-840) dan dapat mempercepat hingga 4Hz (3.8GHz untuk ke-840). Konfigurasi cache tahap pertama dari segi isipadu adalah 16Kb x 4 + 64Kb x 2, yang kedua – 4Mb. Inti grafik aktif tidak disediakan. Menyokong memori DDR3 2133MHz. Teknologi Hyper Threading tidak dilaksanakan di sini, jadi setiap inti melakukan pengiraan dalam satu utas.

Ini adalah salah satu pemproses 4-teras lengkap yang paling berpatutan yang ada sekarang. Subsistem grafik yang diintegrasikan ke dalam pemproses akan sangat berguna untuk melengkapkan PC anggaran tanpa keluhan, tetapi dalam siri ini, walaupun secara fizikalnya terdapat kad video bersepadu, ia dinonaktifkan untuk memihak kepada ciri prestasi lain.

Kedua-dua konfigurasi siri ini menyokong virtualisasi perkakasan, membatalkan bit pelaksanaan, arahan SSE2 / 3/4.

Parameter pemanasan sesuai dengan TDP 95W untuk 860K dan 65W untuk 840.

Kelebihan

  • frekuensi jam yang cukup tinggi;
  • sesuai dengan overclocking yang sederhana;
  • sejuk;
  • harga paling berpatutan dalam kumpulan.

keburukan

  • tidak ada kekurangan objektif, terutamanya dengan latar belakang harga yang sangat berpatutan.

Intel Celeron G3930 Kaby Lake

Penilaian: 4.6

INTEL CELERON G3930 KABY LAKE

Nombor kedua dalam ranking adalah pemproses keluarga Celeron, yang telah memperoleh reputasi yang sangat baik sebagai 'pekerja keras' anggaran yang kukuh. Ia hanya sedikit lebih mahal daripada model sebelumnya dari AMD, dan lebih rendah dari beberapa ciri, tetapi bagi pemilik papan induk dengan soket LG A1151, jika perlu mengganti CPU, sukar untuk mencari alternatif anggaran yang layak.

Pemproses dibina menggunakan pelbagai proses teknikal, termasuk 14nm dan 12nm yang paling maju. Dua teras Kaby Lake dicatat pada 2900MHz. Pelbagai jenis memori disokong: DDR4 @ 2133MHz, DDR3L @ 1333 / 1600MHz dan 1.35V kuasa, termasuk dual channel dan memori ECC dengan pembetulan ralat. Kapasiti memori maksimum yang dapat dikenali ialah 64GB. Konfigurasi cache: 64/512 / 2048Kb. Frekuensi bas sistem adalah 1333/1600 MHz. Bilangan maksimum jalur PCI Express adalah 16.

Pemproses menyokong virtualisasi perkakasan, semua set arahan dan arahan penting – MMX, SSE, dll. Teknologi canggih juga disokong: SpeedStep, Stable Image Platform, kawalan termal dan lain-lain.

Ciri penting model ini adalah peningkatan keselamatan dan perlindungan data kerana pelaksanaan seluruh daftar teknologi proprietari Intel: Kunci Aman, perintah AES, Sambungan Perlindungan Memori, Penjaga OS, Boot Guard.

Pemproses mempunyai teras grafik terbina dalam Intel ® HD Graphics 610 dengan frekuensi asas 350MHz dan frekuensi dinamik maksimum 1050MHz. Memori maksimum yang tersedia untuk subsistem grafik ialah 64GB. Modul video menghasilkan semula aliran dalam resolusi hingga 4K 4096×2304 dengan frekuensi hingga 60Hz.

Disipasi haba reka bentuk untuk model ini sepadan dengan TDP 51W pada suhu operasi maksimum yang dibenarkan 100 ° C.

Kelebihan

  • prestasi berbanding nisbah harga dalam konteks umum pemproses Intel;
  • Sokongan memori ECC;
  • pemanasan minimum;
  • peningkatan keselamatan dan perlindungan data;
  • teras grafik terbina dalam.

keburukan

  • tidak bermaksud overclocking (hanya relevan untuk peminat).

AMD FX-4300 Vishera

Penilaian: 4.5

AMD FX-4300 VISHERA

Dan sekali lagi dalam penilaian kami adalah bajet 4-teras dari AMD. Ini adalah penyelesaian reka bentuk untuk soket AM3 +. Pengeluaran dijalankan mengikut proses teknikal 32 dan 12nm. Ini menunjukkan salah satu nisbah harga / prestasi terbaik di kelasnya. FX-4300 dengan cepat memperoleh gelaran pemproses pemula 'People's' secara tidak rasmi sejak dilancarkan.

Empat teras Vishera (2012) dalam model ini beroperasi pada frekuensi jam 3800 MHz dalam empat utas dan dapat sedikit overclock hingga 4GHz. Menyokong memori DDR3 dengan frekuensi 1866MHz – ini adalah salah satu titik paling lemah dari CPU ini. Saiz cache masing-masing adalah 48, 4096 dan 4096 L1, L2 dan L3.

Pemproses menyokong teknologi dan piawaian berikut: NX Bit, virtualisasi perkakasan, Enhanced Virus Protection, PowerNow !, Turbo Core 3.0 dan sebilangan yang lain.

Pelesapan haba nominal dalam kes ini sepadan dengan TDP 95W pada suhu operasi maksimum 70.5 ° C.

Kelebihan

  • empat teras;
  • keupayaan overclocking;
  • nisbah harga-prestasi;
  • pemanasan yang boleh diterima di bawah beban;
  • teratas dalam kategorinya.

keburukan

  • hanya memori perlahan yang disokong.

Intel Jambatan Ivy Core i3-3220

Penilaian: 4.4

JENIS INTEL CORE I3-3220 IVY

Sekarang, di bahagian penilaian ini, kami akan menaikkan bar ciri dan mempertimbangkan wakil keluarga Core dari Intel. Pemproses ini sedikit lebih mahal daripada tiga yang sebelumnya, tetapi secara mutlak ia tetap anggaran. Pengilang malah meletakkan dirinya sebagai permainan, dan masih dihasilkan.

Model ini direka untuk soket LG A1155. Dikilangkan mengikut teknologi proses 22nm. Dua teras Ivy Bridge (2012) beroperasi dalam empat utas pada frekuensi asas 3300 MHz. Frekuensi bas sistem adalah 1600 MHz. Menyokong memori DDR3 berprestasi rendah dengan frekuensi 1333/1600 MHz (dwi-saluran) hingga 32GB. Konfigurasi cache – 64/512 / 3072Kb.

Pemproses menyokong teknologi peningkatan seperti: undo bit, virtualization perkakasan, AMD64 / EM64T, Anti-Pencurian, kawalan terma, WiFi saya, keadaan terbiar. Set arahan: MMX, AVX, SSE / 2/3/4. Menyokong lorong PCI Express 2.0: 1×16, 2×8, 1×8 dan 2×4.

Inti grafik yang agak kuat Intel Grafik HD 2500 dimasukkan ke dalam CPU. Frekuensi asasnya adalah 650MHz, frekuensi dinamik maksimum ialah 1050MHz. Menyokong tiga monitor, Quick Sync Video, InTru 3D, Clear Video HD, Flexible Display.

Pelesapan haba yang dikira pemproses adalah 55W. Suhu operasi maksimum ialah 65.3 ° C.

Kelebihan

  • nisbah harga-prestasi;
  • serba boleh;
  • potensi overclocking;
  • grafik terbina dalam yang baik;
  • sejuk dalam mod biasa.

keburukan

  • sokongan untuk ingatan perlahan.

AMD Ryzen 3 1200

Penilaian: 4.3

AMD RYZEN 3 1200

Melengkapkan penarafan pemproses belanjawan terbaik adalah pemproses termahal dan paling produktif dalam pencalonan ini – wakil keluarga Ryzen dari AMD. Dan harganya hanya mahal dengan latar belakang model lain dalam tinjauan, dan dalam konteks situasi pasaran mikropemproses pada separuh pertama tahun 2019, ia adalah CPU yang paling berpatutan untuk permainan bajet dan permainan yang cukup selesa.

Pemproses dilengkapi dengan empat teras Summit Ridge lengkap yang beroperasi dalam empat utas pada 3100MHz dengan potensi overclocking 'rasmi' hingga 3400MHz. Menyokong memori DDR4 2667MHz saluran dua. Konfigurasi cache – 96/208 / 8192Kb.

Penggemar overclock frekuensi ke nilai yang lebih tinggi, tetapi pendekatan ini tetap dengan risiko pengguna sendiri. By the way, dalam kes ini, untuk overclocking ke nilai maksimum yang memungkinkan penyejukan, motherboard kelas atas tidak diperlukan. Sebahagian besar keupayaan overclocking tersedia pada motherboard bajet dengan soket AM4.

Pemproses menyokong virtualisasi perkakasan, undo bit, AMD64 / EM64T, arahan MMX, AVX / 2, SSE / 2/3/4. Ia juga menyokong Enmotus FuzeDrive, Extended Frequency Range (XFR), teknologi SenseMI, VR Ready dan banyak lagi.

Pelesapan haba yang dikira sepadan dengan 65W pada suhu operasi maksimum yang dibenarkan 95 ° C. Konfigurasi kotak termasuk penyejuk Wraith Stealth standard. Untuk beban berat dan pecutan, penyejuk yang lebih cekap diperlukan.

Secara amnya, pemproses ini lebih dari sekadar pilihan yang cukup untuk kerja yang selesa dan bermain pada tetapan yang layak, dengan syarat anda menggunakan RAM pantas dalam jumlah yang mencukupi.

Kelebihan

  • nisbah harga-prestasi;
  • sokongan memori pantas;
  • potensi overclocking;
  • cache besar;
  • Sedia VR;
  • salah satu pemproses yang paling berpatutan untuk permainan anggaran.

keburukan

  • tidak ada kelemahan yang ketara.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen