10 filem cinta remaja terbaik

Fakta

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Cinta remaja dianggap paling lembut, suci dan luhur. Lagipun, wira Romeo dan Juliet baru berusia 15 tahun! Dan ingatlah diri anda semasa remaja – rasa janggal, tidak selamat, tidak tahu bagaimana cara mendekati rakan sekelas atau rakan sekelas yang anda sukai. Sudah tentu, dalam 'kerusuhan perasaan' ini segala macam perkara kecil setiap hari memudar.

Dan terutama bagi mereka yang ingin mengingati masa yang indah ini – dan juga bagi orang yang cuba memahami cara mengisyaratkan dengan betul kepada rakan sekelas mereka bahawa mereka ingin bukan sahaja membincangkan matematik dengannya, tetapi juga berjalan di sekitar bandar malam – kami telah mengumpulkan penilaian dari 10 filem terbaik mengenai cinta remaja.

Untuk menyusun penilaian, penilaian digunakan pada perkhidmatan katalog filem popular KinoPoisk.

Penilaian filem terbaik mengenai cinta remaja

Pencalonan sebuah tempat Filem penilaian
Penilaian filem terbaik mengenai cinta remaja 10 Bandar kertas 6.1 / 10
9 Ruang antara kami 6.4 / 10
8 Senja 6.7 / 10
7 Mentari malam 6.7 / 10
6 Sekiranya saya tinggal 6.9 / 10
5 Manfaat Menjadi Wallflower 7.5 / 10
4 Paus 7.6 / 10
3 10 sebab saya benci 7.7 / 10
2 Cepat cinta 7.8 / 10
1 Bintang harus dipersalahkan 7.8 / 10

Tempat ke-10: 'Bandar Kertas'

Penilaian: 6.1 / 10

Bandar kertas

'Paper Cities' adalah filem menyentuh yang tidak mempunyai akhir romantis yang bahagia. Sudah tentu, ia didedikasikan untuk cinta pertama remaja – tetapi adakah perasaan sekejap ini sangat penting? Mungkin ada sesuatu yang lebih berharga dan signifikan di dunia yang dapat menentukan kehidupan masa depan?

Watak utama, Quentin Jacobsen, tidak kenal lelah cinta dengan jirannya, Margot. Mereka bersekolah bersama, menghabiskan masa bersama dan berasa seronok. Tetapi Margot berpacaran dengan lelaki lain yang, ternyata, menipu dirinya secara sembrono. Quentin menolong kekasihnya untuk membalas dendam – dan kemudian Margot menghilang tanpa jejak.

Hanya petua yang tinggal di sekitar sekolah yang mengingatkan Margot. Cuba memahami apa yang berlaku pada kekasihnya, lelaki itu menguraikan kodnya – dan menyedari bahawa gadis itu melarikan diri ke New York. Tetapi perasaan romantis lebih kuat daripada suara akal, dan Quentin dan rakan-rakannya mengejarnya.

Tetapi apa yang kita dapati tidak selalu seperti yang kita cari. Dan Quentin harus mengetahuinya.

Filem ini berdasarkan novel popular John Green, seorang penulis Amerika yang mempunyai pemahaman yang luar biasa mengenai cinta remaja. Khususnya, dialah yang menulis 'The Fault in Our Stars' (yang kemudian akan muncul dalam penilaian kami).

Tempat ke-9: 'Ruang antara kami'

Penilaian: 6.4 / 10

Ruang antara kami

Adakah teman lelaki anda terlalu malas untuk berkunjung selama 8 perhentian metro dengan dua pemindahan? Tetapi remaja Gardner Elliot, protagonis filem 'Space Between Us', demi cinta mengatasi 225 juta km dan terbang dari Mars ke Bumi!

The Space Between Us adalah sekeping melodrama remaja yang jarang berlaku dengan latar sains. Tindakannya berlaku dalam masa terdekat. Di suatu tempat di jajahan manusia di Marikh, Gardner Elliot tumbuh dewasa, yang melalui Internet bertemu dengan Tulsa, seorang gadis dari Bumi. Dan pada satu ketika, remaja itu masih memutuskan untuk pergi kepadanya.

Hanya ada satu masalah yang akan sedikit menghambat pencinta muda. Gardner menderita penyakit yang jarang berlaku, itulah sebabnya dia tidak dapat menghabiskan banyak waktu di Bumi. Dan dia mempunyai pilihan – sama ada dia tinggal bersama gadis itu hingga akhir zamannya (baik, kira-kira beberapa minggu), atau dia pergi ke jajahan Martian asalnya, di mana dia menghela nafas sedih untuk kekasihnya.

Walaupun terdapat ulasan yang cukup hebat dari pengkritik (apa yang mereka fahami?), Filem ini sangat digemari oleh remaja itu sendiri. Malah dia pernah dicalonkan untuk Anugerah Pilihan Remaja yang berprestij.

Tempat ke-8: 'Twilight'

Penilaian: 6.7 / 10

Senja

Di sebuah bandar kecil di Amerika, Forks, seorang gadis bernama Bella datang – seorang gadis biasa berusia tujuh belas tahun dengan masalah dan idea sendiri mengenai kehidupan. Setelah memasuki sekolah baru, dia berusaha menjalin hubungan sosial dan bergabung dengan pasukan yang sudah mapan. Secara umum, seperti mana-mana pelajar sekolah menengah, dia terpaksa berpindah ke bandar baru.

Kemudian seorang rakan sekelas menarik perhatiannya. Namanya Edward, dia cantik dan misteri. Dia cuba kelihatan seperti lelaki biasa, tetapi Bella menyedari – dia menyimpan rahsia mengerikan. Di antara remaja, cinta pertama menyala, pada masa yang sama tidak bersalah dan bersemangat, dan menyerapnya dalam lautan perasaan. Tetapi Edward masih cuba terdengar kedinginan dan jauh.

Tetapi dia juga mencintai Bella, dan untuk melindunginya, dia mengungkap rahsianya yang mengerikan. Edward adalah vampir. Abadi, menghisap darah, tetapi selamanya muda, cantik dan misteri. Dan adakah peluang kecil untuk masa depan bersama gadis sederhana dan vampir kuno?

Lebih-lebih lagi, hubungan dengan vampir cantik, berbahaya dan menyakitkan. Terdapat konfrontasi kuno antara klan makhluk mistik ini. Dan kemudian serigala muncul – dan salah satunya juga jatuh cinta pada Bella …

Tempat ke-7: 'Midnight Sun'

Penilaian: 6.7 / 10

Mentari malam

Katie Price yang berusia tujuh belas tahun nampaknya hanya seorang gadis romantik – dengan bermulanya senja dia suka keluar, mengambil gitar akustik dan memainkan lagu-lagu indah dari komposisinya. Tetapi kebenaran, seperti biasa, sangat jauh dari apa yang muncul pada pandangan pertama. Mungkin Katie dengan senang hati melakukan perkara lain – hanya penyakit yang jarang menghalangnya daripada meninggalkan rumah pada siang hari. Kulit gadis itu sangat sensitif terhadap cahaya matahari, dan walaupun jalan-jalan kecil pada waktu tengah hari dapat menyebabkan dia terseksa.

Tetapi suatu hari dia bertemu dengan Charlie, yang menjadi matahari tengah malamnya. Dialah yang akan memenuhi kehidupan monoton seorang gadis yang sakit dengan cinta, percintaan dan makna. Dan demi lelaki ini, dia akan bersedia walaupun untuk tindakan yang paling tidak siuman, mengorbankan dirinya – untuk menghabiskan sekurang-kurangnya satu jam lagi dengannya.

Midnight Sun adalah filem mengenai cinta remaja yang sensual dan platonik. Hanya bahagian hubungan yang paling tidak bersalah yang terpaksa menghadapi kesulitan serius yang ditunjukkan di sini. Dan cinta … cinta – ia dapat mengatasi segala masalah, penyakit dan kekurangan.

Tempat ke-6: 'Sekiranya saya tinggal'

Penilaian: 6.9 / 10

Sekiranya saya tinggal

Filem lain yang menimbulkan persoalan betapa pentingnya cinta. Adakah perasaan ini menjadi alasan untuk hidup? Lebih-lebih lagi, persoalan itu diajukan secara harfiah.

Seorang gadis bernama Mia berumur tujuh belas tahun. Inilah usia di mana anda ingin menemui perkara baru, menjelajah dunia dan mengenali diri anda sendiri. Tetapi tidak ada yang menantinya. Suatu hari dia memandu bersama ibu bapanya dan mengalami kemalangan. Akibat bencana tersebut, ibu dan bapanya terbunuh, dan Mia sendiri koma.

Dan sekarang jiwanya harus membuat pilihan yang penting – sama ada tinggal di bumi demi orang yang disayangi dan berusaha bertahan daripada kematian ibu bapanya, atau pergi ke tempat yang lebih baik. Tetapi Mia sendiri tidak yakin dengan apa-apa. Dia adalah pemain cello berbakat dengan masa depan yang cerah, tetapi pada masa yang sama dia menganggap teman lelakinya Adam, seorang rocker dari kumpulan garasi, sebagai keperibadian yang benar-benar maju. Adakah dia akan tinggal? Demi lelaki – tetapi pada masa yang sama dia akan menjadi anak yatim …

Salah satu kelebihan utama filem ini ialah persembahan lakonan berbakat Chloe Grace Moretz. Dia berjaya menyampaikan semua perasaan seorang gadis yang terbelah antara cinta dan kesakitan kehilangan yang berat.

Tempat ke-5: 'Senang diam'

Penilaian: 7.5 / 10

Manfaat Menjadi Wallflower

Charlie adalah lelaki yang pendiam, tidak berkomunikasi dan pendiam. Dia tidak mempunyai kawan dan teman wanita, dan keinginan untuk memiliki mereka semua juga tidak ada. Charlie baru-baru ini mengalami kematian orang tersayang dan oleh itu jatuh dalam keadaan tertekan.

Tetapi di sekolah menengah, sukar untuk menjadi sangat tertekan dan bersembunyi dari sosialisasi. Dengan satu cara atau yang lain, anda mesti berteman dan berkawan. Dan di salah satu pesta di mana Charlie pergi, dia bertemu dengan seorang gadis, Mary Elizabeth, yang dengannya dia mempunyai pengalaman seksual pertama. Tetapi lelaki itu tidak mencintainya. Tetapi kerana dia adalah seorang introvert dan tidak begitu berpengetahuan mengenai hubungan, Charlie terus berkencan dengan Mary Elizabeth.

Charlie menyukai gadis lain, Sam. Dia bertemu dengannya di pertandingan bola sepak sekolah. Benar, Sam mempunyai teman lelaki yang juga tidak disukainya.

Dan seluruh poligon cinta ini semakin rumit oleh keadaan mental Charlie yang tidak stabil. Bagaimanapun, kemurungan yang berlarutan dan hubungan yang tidak dapat difahami memberi banyak tekanan kepadanya. Oleh itu, dia memerlukan ketenangan fikiran dan sokongan daripada seorang gadis.

Filem 'Senang diam' bukan hanya mengenai cinta remaja. Ini juga mengenai kesukaran penyesuaian sosial, penerimaan masa lalu seseorang dan percubaan untuk mencari tempat di dunia ini. Emma Watson yang tidak dapat ditiru juga bermain di dalamnya.

Tempat ke-4: 'Paus'

Penilaian: 7.6 / 10

Paus

Natalie adalah seorang pelajar sekolah menengah biasa – mungkin sedikit lebih berjaya di tenis daripada rakan meja kerjanya. Itulah sebabnya mereka meramalkan masa depan yang hebat untuknya, dan universiti AS yang paling menarik memperjuangkannya. Dan Natalie sendiri fokus pada prospek, memutuskan untuk menjadi yang terbaik di sekolah.

Tetapi kerja rumah mengubah segalanya. Guru kimia Natalie menggandingkan rakan sekelasnya, Keith. Dan dia ternyata jauh dari lelaki yang paling rajin di sekolah. Lebih-lebih lagi, Keith mengkritik gaya hidup Natalie, dengan mengatakan bahawa anda tidak harus memikirkan masa depan yang besar – bagaimanapun, mereka baru berusia 17 tahun, sudah waktunya untuk hidup sekarang.

Cinta sejati tumbuh dari perselisihan dan pertengkaran kecil. Hanya Keith yang menolak untuk membuka Natalie, dia menyimpan rahsia yang mengerikan dan tidak memberikannya. Dan pada satu ketika, lelaki itu hilang begitu sahaja. Gadis yang mencari Kit mendapati bahawa dia berbohong kepadanya sepanjang hidupnya, tetapi dia melakukannya dengan alasan …

Tempat ke-3: '10 sebab saya benci'

Penilaian: 7.7 / 10

10 sebab saya benci

10 Sebab Saya Benci bukan hanya filem mengenai cinta remaja. Ini adalah adaptasi percuma dari permainan klasik oleh William Shakespeare 'The Taming of the Shrew', yang hanya dipindahkan ke realiti moden. Heath Ledger juga memainkan salah satu peranan utama.

Filem ini mengisahkan tentang Katarina Stratford, seorang gadis dengan watak yang kompleks. Bukan sahaja dia tidak berminat dengan hubungan – dia benar-benar membenci setiap lelaki yang harus dia pelajari. Tetapi adik perempuannya adalah sebaliknya, dia mendapat perhatian dari lawan jenis dan secara berkala berpasangan dengan lelaki.

Kisahnya bermula dengan adik Katarina yang sedang berpacaran. Tetapi ayah tidak membiarkannya masuk dan menetapkan syarat. Gadis itu hanya boleh pergi berkencan jika Katharina pergi bersamanya.

Akibatnya, saudara perempuan itu, bersama rakannya, berusaha mencari teman lelaki untuk Katarina – dan tidak memikirkan perkara yang lebih baik daripada memberi rasuah kepada Patrick yang membuli tempatan. Tetapi lelaki ini benar-benar jatuh cinta dengan seorang gadis, dan sehingga dia tidak dapat berkomunikasi dengannya dengan betul.

Pada masa yang sama, '10 Reason of My Hate 'mungkin filem pertama dalam peringkat, difilemkan dalam genre komedi. Tidak ada usaha keras untuk bergurau, seperti yang berlaku dalam melodramas remaja lain – sebaliknya, ini menunjukkan tingkah laku semula jadi pelajar sekolah menengah.

Tempat ke-2: 'Tergesa-gesa untuk mencintai'

Penilaian: 7.8 / 10

Cepat cinta

A Walk to Love adalah salah satu filem cinta remaja paling klasik yang pernah ada. Difilemkan pada tahun 2002, ia tidak kehilangan kaitannya hingga hari ini. Mungkin kerana hubungan antara anak muda tidak berubah.

Plot ini berpusat di Landon Carter, seorang pelajar sekolah menengah yang berjaya. Dia tampan, dia berdikari, dia boleh berlaku kejam terhadap mereka yang tidak sesuai dengan keadaan sosial sekolah. Itulah sebabnya, menurut Landon, mungkin semua gadis di kawasan itu 'kering'. Dan juga Jamie Sullivan yang bukan naskhah.

Jamie Sullivan adalah seorang gadis yang sukar dilihat, bahkan melihat melalui album foto sekolah. Dia tinggal dalam keluarga yang taat (ayahnya seorang imam), membantu pelajar yang ketinggalan zaman, mengambil bahagian dalam permainan sekolah dan hanya seorang pelajar yang rajin. Jamie terlalu baik untuk mendapat perhatian.

Pada suatu ketika, Landon dan rakannya melanggar undang-undang. Kerana dia, seorang budak lelaki yang baru sahaja dipindahkan ke sekolah, hampir mati. Landon berada di ambang pengecualian, tetapi pengetua menetapkan syarat – pelajar sekolah menengah akan terus belajar hanya jika dia mula menolong orang-orang yang ketinggalan zaman dan bermain di sekolah.

Di kumpulan sokongan untuk Yang Kalah, Landon bertemu Jamie, memerhatikannya – dan percintaan berpisah di antara mereka. Dan gadis itu menolong lelaki itu menjadi lebih baik, lebih baik dan 'turun dari syurga'. Tetapi mereka tidak mungkin mempunyai masa depan bersama yang penuh dengan cinta dan kebahagiaan. Jamie menghidap leukemia.

Gambar ini sering disebut 'Filem Cinta Terbaik', dan ada kebenaran dalam hal ini. Filem ini menunjukkan bagaimana perasaan dapat mengubah seseorang, menjadikannya lebih cerah dan ramah daripada yang sebenarnya. Tetapi perkara utama adalah bahawa percintaan ini harus saling.

Tempat pertama: 'Kesalahan di Bintang'

Penilaian: 7.8 / 10

Bintang harus dipersalahkan

Kesalahan di Bintang adalah melodrama remaja yang sukar tetapi ringan dan menegaskan kehidupan tentang bagaimana menyerah sepenuhnya kepada cinta, dan bagaimana perasaan hangat dan bersama dapat memberikan sedikit kegembiraan walaupun pada masa-masa yang paling sukar.

Plot ini berpusat pada Hazel, seorang gadis yang mati kerana barah. Sekarang penyakitnya telah reda untuk sementara waktu, tetapi tidak membawa kegembiraan. Kesudahannya sangat dapat diramalkan, dan oleh itu Hazel berada dalam keadaan lesu dan membosankan. Untuk membuat gadis itu keluar dari kemurungan, dia dihantar ke perjumpaan kumpulan sokongan.

Di sana Hazel bertemu Augustus. Dia juga bukan model keceriaan. Akibat sakit, Augustus kehilangan kakinya. Remaja mula menghabiskan lebih banyak masa bersama, dan kemudian saling jatuh cinta. Dan untuk jangka masa yang singkat, mereka merasa bahagia, mengalami bersama beberapa bulan yang penuh dengan cinta dan kebahagiaan.

Tetapi tidak lama kemudian penyakit Augustus semakin bertambah.

The Fault in the Stars adalah filem yang bagus bukan hanya dari segi skrip, tetapi juga dari sudut teknikal. Terdapat karya kamera yang sangat baik dan gambar yang indah, muzik yang bagus, lelucon halus dan tidak mengganggu, dan yang paling penting – permainan yang sangat baik. Para pelakon dapat menunjukkan hubungan yang anda percayai. Dan bersama mereka, penonton mengalami kebahagiaan dan kesedihan. Filem ini meninggalkan 'aftertaste' yang ringan dan sedih, selepas itu anda mahu memanggil gadis atau lelaki dan menceritakan tentang cinta anda. Cukup. Lagipun, tiba-tiba tidak akan ada peluang lain?


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen