10 buku terbaik oleh Alexandra Marinina

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Master detektif Alexandra Marinina (nama sebenarnya Marina Anatolyevna Alekseeva) terkenal di Rusia. Buku-buku diserahkan dalam edisi besar sejak tahun 1992, ketika karier penulisannya yang bebas bermula, hari ini karya-karyanya diterjemahkan ke dalam bahasa lain dan dipersembahkan kepada pembaca dari berbagai negara di dunia, filem dan siri telah ditayangkan. Misteri dan intrik adalah kehebatan kreativiti pengarang. membentangkan penilaian 10 buku terbaik oleh Alexandra Marinina.

Penilaian buku terbaik oleh Alexandra Marinina

Pencalonan sebuah tempat buku penilaian
Penilaian buku terbaik oleh Alexandra Marinina 1 Gabungan Keadaan (1992) 5.0
2 Ilusi Dosa (2002) 4.9
3 Stylist (1998) 4.8
4 Impian Dicuri (1995) 4.7
5 Jangan campur tangan dengan algojo (1997) 4.6
6 Pembunuh yang enggan (1995) 4.5
7 Hantu Muzik (1999) 4.4
8 Saya meninggal semalam (1997) 4.3
9 Kematian dan cinta kecil (1995) 4.2
10 Mangsa ketujuh (1999) 4.1

Gabungan Keadaan (1992)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 5.0

Gabungan keadaan (1992)

Novel 'Concourse of Circumstances' menjadi karya solo pertama Alexandra Marinina, yang menjadi landasan untuk kitaran karya mengenai detektif Nastya Kamenskikh, yang berdasarkannya siri domestik kemudian difilemkan. Pahlawan wanita itu berada di meja yang sama dengan pembunuhnya. Dia tahu bahawa lelaki ini telah melakukan pembunuhan, tetapi untuk membawanya ke air bersih, anda harus berhati-hati dan benar-benar masuk ke sarang penjenayah. Nastya perlu mendapatkan bukti rasa bersalah 'tukang masak' yang menyiapkan makan malam dan bertahan sehingga pagi, bertahan dan tidak menyerahkan diri.

Buku ini sangat menarik sehingga memotivasi untuk membaca karya-karya seterusnya mengenai detektif Rusia Kamenskaya yang terkenal.

Ilusi Dosa (2002)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.9

Ilusi Dosa (2002)

Kisah detektif 'The Illusion of Sin' juga termasuk dalam siri karya tentang Nastya Kamenskaya, yang kali ini harus menyiasat pembunuhan yang berkaitan dengan keluarga besar. Pembunuhan berlaku, satu demi satu, rantai penyiasatan entah bagaimana membawa detektif kepada keluarga, tetapi bolehkah anggotanya bertanggung jawab atas kematian orang? Nastya Kamenskikh sedang berusaha untuk membongkar beberapa misteri, yang diselimuti oleh kisah misteri pada pandangan pertama, dan intipati yang sampai ke detektif mengagumkan dia dan pembaca.

Anak-anak keluarga itu dilumpuhkan oleh ibu mereka sendiri, seorang gadis tiba-tiba hilang dari hospital, jadi detektif perlu bertindak segera – nyawa anak-anak lain dipertaruhkan, terutamanya kerana seseorang memerhatikan mereka …

Stylist (1998)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.8

Stylist (1998)

Plot cerita detektif 'stylist' menyatukan Nastya Kamensky dan Vladimir Solovyov, dengan siapa pahlawan siri buku karya Marinina jatuh cinta. Sekarang dia cacat, tetapi penterjemah yang berjaya dan diminati. Keadaan menyatukan Nastya dan Vladimir sebagai sebahagian daripada permainan psikologi yang menarik, yang dituntut oleh situasi dalam penyiasatan pembunuhan lelaki muda – diasumsikan bahawa maniak tinggal di kampung pondok yang sama dengan Solovyov. Pembunuhan berganda di rumah Vladimir sendiri adalah kejutan. Bagaimana ini berlaku? Nastya Kamenskikh harus membongkar masalah tersebut dengan menggunakan logik, intuisi dan puisi penyair Jepun yang hebat.

Impian Dicuri (1995)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.7

Impian Dicuri (1995)

Buku seterusnya oleh Alexandra Marinina dalam penilaian kami menyentuh topik pembakaran serigala yang dipanggil seragam. Tindakan itu berlaku pada era 90-an, ketika batas-batas moral dalam masyarakat dan badan-badan penguatkuasaan undang-undang dihapus, jenayah dan rasuah berlaku di sekitar. Terdapat kejahatan seorang wanita, pencerobohan yang ditentang oleh pelbagai struktur, tetapi yang paling tidak menyenangkan adalah pengkhianat telah muncul di kalangan rakan sekerja Nastya Kamensky. Kali ini, detektif harus mencari pembunuhnya, sekaligus mengira 'tahi lalat' dan mengemukakan struktur yang terlibat dalam jenayah tersebut. Pembaca mencatat plot terkenal yang tidak putus-putus hingga akhir buku, sementara 'Mimpi yang Dicuri' terkenal kerana kepercayaannya, dibingkai oleh khayalan pengarang.

Jangan campur tangan dengan algojo (1997)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.6

Jangan campur tangan dengan algojo (1997)

Detektif 'Jangan campur tangan algojo' adalah kisah yang berkembang dengan latar belakang politik besar. Pavel Saulyak, yang dibebaskan dari penjara, ternyata diperlukan untuk mengambil bahagian dalam perlumbaan pilihan raya sebagai kad truf utama – dia adalah saksi dalam kes berprofil tinggi yang akan membantu menghilangkan salah satu pesaing untuk berkuasa. Agar dia tiba di Moscow dengan selamat dan sihat, Nastya Kamenskikh diarahkan untuk menemaninya dalam perjalanan. Tugas itu tidak mudah, kerana perburuan sebenarnya telah dimulakan untuk bekas banduan itu.

Setelah menyerahkan Saulyak ke Moscow, Kamenskaya berhadapan dengan kes baru – serangkaian pembunuhan orang yang sebelumnya melakukan pembunuhan orang tua, kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak. Nastya harus mengetahui sama ada wadnya ada kaitan dengan jenayah ini, dan siapakah algojo yang membuat ibu kota takut?

Pembunuh yang enggan (1995)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.5

Pembunuh yang enggan (1995)

Dalam kisah ini, Nastya didatangi oleh saudara tirinya Alexander dengan permintaan untuk mengetahui siapa teman wanitanya Dasha Sundieva, yang bersikap aneh: ketika mereka pergi berkunjung bersama, dokumen dan barang-barang lain hilang di rumah, dan pada keesokan harinya para pemilik menemukannya di pejabat pos. kotak. Mungkinkah Kamenskaya menyangka bahawa perkara sepele ini pada pandangan pertama akan memperoleh skala yang benar-benar antarabangsa. Sepanjang siasatan, wanita itu akan menghadapi pembunuhan yang tidak bermotivasi, struktur jenayah, dan mantan jeneral penerjun payung Eduard Denisov dan pencuri undang-undang bernama Bokr akan membantu menyelesaikan semua ini – Nastya akan berhutang kepadanya seumur hidup. Bagi Dasha, dia menjadi saksi kejahatan yang tidak disangka-sangka.

Hantu Muzik (1999)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.4

The Phantom of Music (1999)

Kisah lain dari Alexandra Marinina yang patut diberi perhatian adalah 'The Phantom of Music'. Pemilik syarikat pelancongan terbunuh, dan betapa kurang ajarnya – diletupkan di dalam kereta sendiri. Polis berjaya menemui saksi mengenai kejadian itu, tetapi mereka ternyata seorang budak lelaki berusia sembilan belas tahun yang buta, tentu saja, dia tidak dapat memberikan perincian visual. Satu-satunya petunjuk adalah muzik yang didengar oleh lelaki itu dari fon kepala pembunuh dan mengingati suara penjahat itu. Pemuda itu dapat membantu siasatan, tetapi apakah Nastya Kamenskikh mempunyai hak moral untuk mempertaruhkan nyawanya?

Saya meninggal semalam (1997)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.3

Saya meninggal semalam (1997)

Beberapa jalan cerita terjalin dalam kisah 'Saya mati semalam': Anastasia Kamenskikh sedang menyiasat dua kes – satu berkaitan pembunuhan dua pekerja program TV 'Wajah Tanpa Makeup', yang lain berkaitan dengan kematian seorang wartawan dan seorang wakil Duma Negeri. Rakan sekerja-penyiasatnya Tatyana Obraztsova sedang menyiasat pembunuhan peramal Inessa. Ternyata kemudian, jenayah ini adalah kaitan dalam rantai yang sama, gabungan cerdik, di mana Alexander Ukhanov, seorang wartawan TV yang berpaling kepada polis, mungkin terlibat, yang mengetahui bahawa isterinya sendiri memerintahkannya kepada pembunuh. Bersama-sama mereka berusaha mencari jejak pembunuh dan merungkai kekusutan plot yang rumit.

Kematian dan cinta kecil (1995)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.2

Kematian dan cinta kecil (1995)

Ia berlaku! Nastya Kamenskikh akan berkahwin dengan Alexei Chistyakov, profesor matematik. Tetapi dalam hal watak utama, perkahwinan tidak dapat berjalan dengan lancar – tepat semasa upacara di pejabat pendaftaran, jeritan terdengar, di tandas seorang pengantin yang mati rasa ketakutan ditemui ditembak kosong, pasangan itu harus menandatangani tepat setelah Nastya dan Andrey. Ternyata kemudian, mangsa menerima nota mengancam sebelum perkahwinan, yang sama dilemparkan kepada Kamenskaya dan beberapa pengantin lain. Namun, tidak ada yang melaporkan kepada polis. Beberapa jam kemudian, kejahatan serupa berlaku di daerah lain di Moscow. Anastasia kembali berniaga.

Mangsa ketujuh (1999)

Pengarang buku: Alexandra Marinina

Penilaian: 4.1

Mangsa ketujuh (1999)

Melengkapkan penilaian buku oleh Alexandra Marinina adalah detektif 'The Seventh Victim', yang dibezakan oleh plot luar biasa. Nastya Kamenskikh dan Tanya Obraztsova sedang mengadakan telekonferensi. Pada suatu ketika, poster dengan ancaman melayang ke khalayak, tetapi untuk rakan mana yang dimaksudkan?

Mulai hari berikutnya, detektif akan menghadapi beberapa pembunuhan yang ditandai dengan ikan porselin dengan bayi dari mulutnya. Ternyata, penjenayah itu adalah orang teladan yang, dengan alasan yang mengerikan, berusaha untuk ditangkap dan dihukum mati.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen