10 buku terbaik mengenai pemasaran

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemasaran buku-buku hari ini adalah bahagian yang tidak terpisahkan dari satu mekanisme keseluruhan yang disebut perniagaan yang berjaya. Pengarang, berdasarkan pengalaman mereka sendiri dan banyak kajian, membantu meningkatkan peratusan penjualan, mengembangkan khalayak sasaran, dan menjadikan iklan sebagai alat penting untuk promosi produk. Sebilangan usahawan hanya bergantung pada diri dan pengetahuan mereka. Tetapi ramai menggunakan alat pemasaran para pengamal dan penganalisis yang berjaya. Ini adalah buku-buku yang kami sertakan dalam penilaian kami.

Kedudukan buku terbaik mengenai pemasaran

Pencalonan sebuah tempat buku harga
Kedudukan buku terbaik pemasaran 1 Pemasaran 100%. Bagaimana Menjadi Pengurus Pemasaran yang Baik, Igor Mann RUB 790
2 Perang Pemasaran, Jack Trout dan Al Rice 1 390 gosok.
3 Asas Pemasaran, Philip Kotler RUB 1,056
4 Pemasaran Peretasan, Phil Barden 730 RUB
5 Kesalahpahaman Umum dan Kegilaan ramai, Charles McKay RUB 620
6 Lembu Ungu, Seth Godin RUB 550
7 Pemasaran Word of Mouth, Andy Cernovitz 227 r
8 Pemasaran Tanpa Ijazah, John Jantsch
9 Mengatasi jurang. Cara Mengambil Produk Teknologi ke Pasar Massa oleh Jeffrey Moore RUB 817
10 Buyology: Perjalanan Menarik ke Otak Pengguna Moden, Martin Lindstrom 770 RUB

Pemasaran 100%. Bagaimana Menjadi Pengurus Pemasaran yang Baik, Igor Mann

Penilaian: 4.9

PEMASARAN UNTUK 100%.  CARA MENJADI PENGURUS PEMASARAN YANG BAIK IGOR MANN

Karya pengamal dan ahli teori terkenal Igor Mann mendahului TOP-10 buku terbaik mengenai pemasaran. Ini akan berguna baik untuk pengusaha yang baru memulakan perniagaan mereka, dan bagi mereka yang mempunyai pengalaman yang kuat dalam menjalankan perniagaan, dan juga untuk pelajar universiti ekonomi dan pelajar sekolah menengah di sekolah khusus. Pembaca akan menyukai gaya ringan, ironis pengarang, yang menyajikan topik yang kompleks dengan cara yang sangat mudah diakses dan difahami.

Dalam buku ini tidak ada formula, skema dan definisi yang membingungkan. Itu tidak akan memberitahu anda tentang model yang diterima yang cuba diikuti oleh kebanyakan pemasar. Ini bukan teori. Ini adalah manual praktikal berdasarkan pengalaman penulis sendiri. Ini sesuai untuk semua bidang perniagaan, akan membantu menarik lebih banyak pelanggan ke syarikat dan meningkatkan penjualan produk atau produk yang sudah diketahui yang baru memasuki pasaran.

Banyak orang yang berjaya menyatakan bahawa dengan panduan ini mereka dapat memahami ke mana harus pergi selanjutnya dan bagaimana melaksanakan rancangan mereka sendiri, bagaimana menjadikan pengiklanan sebagai alat yang kuat, bagaimana menjadi pengurus yang baik dan menggunakan asas pemasaran sepenuhnya, atau, seperti yang dicatat oleh penulis, 100 %. Pakar mengesyorkan agar tidak melangkau buku ini dan memilihnya sebagai buku teks pertama anda untuk meningkatkan kecekapan kerja anda.

Perang Pemasaran, Jack Trout dan Al Rice

Penilaian: 4.8

PEMASARAN PERANG JACK TRROUT DAN AL RICE

Tempat kedua dalam penilaian wajar diberikan kepada buku ini, yang tidak kehilangan relevannya selama lebih dari 20 tahun dan merupakan panduan desktop untuk berjuta-juta pemasar di dunia. Dia dapat mengejutkan dengan pendekatan yang tidak remeh terhadap penyampaian asas-asas penjualan dan promosi produk. Dua pengarang membandingkan perjuangan syarikat dunia untuk kepemimpinan dengan tindakan ketenteraan yang sebenar dan mengenal pasti 4 strategi yang membawa kepada kemenangan yang tidak dapat dinafikan. Yang pertama adalah bertahan. Ia hanya sesuai untuk orang kuat yang dapat menangkis serangan pesaing. Strategi ofensif hanya dapat digunakan apabila kelemahan musuh dijumpai. Jenis gerila adalah sejenis taktik survival dan pengembangan di segmen pasarnya. Memilih strategi mengapit, anda mesti ingat bahawa pukulan mendadak akan menjadi kunci kejayaan sekiranya kedudukan pesaing melemah.

Buku ini akan mempersiapkan anda untuk menghadapi perang yang sukar dan akan membantu anda memilih kaedah yang diperlukan yang akan mendorong musuh untuk melakukan kesalahan yang salah. Ia memerlukan pengetahuan dan analisis yang teliti tentang apa yang telah dibaca agar struktur pengetahuan lebih baik dan menggunakan salah satu strategi yang dicadangkan yang paling berkesan pada satu masa tertentu.

Asas Pemasaran, Philip Kotler

Penilaian: 4.7

ASAS PEMASARAN PHILIP KOTLER �

Philip Kotler – Profesor, Sarjana Ekonomi, Ph.D. Bukunya, yang banyak disebut sebagai asas yayasan, menduduki tempat ketiga dalam kedudukan. Ia pertama kali diterbitkan pada tahun 1984, dicetak ulang sebanyak 9 kali dan hari ini tidak kehilangan popularitinya, menjadi salah satu buku teks terbaik untuk mempelajari pemasaran. Ini membantu memperoleh pengetahuan sebenar, tanpa membingungkan pembaca dengan syarat dan peraturan yang rumit.

Penulis dapat memilih dari sebilangan besar maklumat yang utama yang akan membantu memperoleh satu set pengetahuan dan kemahiran untuk penerapan selanjutnya dalam praktik. Dia akan menganalisis semuanya secara terperinci dengan contoh tertentu dan secara harfiah meletakkan setiap peraturan di rak. Setelah membaca buku, pembaca akan dapat menyusun kemahiran yang ada dengan yang baru diperoleh dari guru pemasaran antarabangsa.

Pakar menasihati anda untuk mula belajar dengan literatur perniagaan terlaris ini. Gaya pengarangnya mudah diakses dan difahami. Malah seorang pemula akan dapat memahami asas-asasnya dan memilih strategi yang paling berjaya untuk diri mereka sendiri. Buku ini akan membantu anda belajar bagaimana menavigasi dunia kewangan yang kompleks dan akan menjadi alat untuk mencapai matlamat yang bercita-cita tinggi. Dianjurkan kepada pelajar universiti ekonomi, dan juga kepada semua pembaca yang berminat dengan isu-isu ini.

Pemasaran Peretasan, Phil Barden

Penilaian: 4.6

PEMASARAN HACKING OLEH PHIL BARDEN

Tempat keempat dalam penarafan tergolong dalam buku, pengarangnya telah menghabiskan lebih dari seperempat abad untuk mempelajari asas dan prinsip pemasaran. Pendekatan yang sama sekali baru ini akan mengejutkan pembaca. Karya ini berdasarkan data saintifik dan aktiviti penyelidikan Phil Barden yang tepat. Dia menerangkan secara terperinci mengapa orang membeli dan apa yang mempengaruhi keputusan tertentu. Banyak pernyataan yang bertentangan dengan pengetahuan biasa, tetapi yang lebih menarik ialah kajian karya penulis dan penerapan kaedahnya dalam praktik.

Dia menimbulkan banyak persoalan. Mereka tidak kabur, tetapi konkrit. Pembaca akan mengetahui apakah bungkusan itu, sehingga secara sedar sedar mendorong untuk membeli produk ini atau itu, warna apa yang menunjukkan bahawa produk tersebut rendah kalori, dan ini akan menarik perhatian orang yang mematuhi prinsip pemakanan yang betul. Akan menarik untuk mengetahui panjang optimum video pengiklanan sehingga berfungsi dengan berkesan dan tidak terlalu banyak memuat maklumat.

Buku ini terutama ditujukan untuk pemasar. Ini akan membantu anda memahami psikologi pengguna. Dan Hacking Marketing akan berguna bagi mereka untuk mengetahui alat apa yang digunakan untuk memanipulasi kesedaran, yang membawa kepada keputusan yang memihak kepada pembelian.

Kesalahpahaman Umum dan Kegilaan ramai, Charles McKay

Penilaian: 4.5

KESALAHAN DAN KESALAHAN YANG PALING KOMUN MEMBUAT CERAH

Buku yang menduduki tempat kelima dalam penilaian adalah klasik yang diterbitkan pada tahun 1841. Pengarangnya Charles McKay menulis puisi, bekerja di majalah utama. Karya mania besar menjadikannya terkenal di dunia, dan hari ini dia adalah salah satu yang pertama menggambarkan piramid kewangan, pergerakan agama dan kegilaan negara lain yang mempengaruhi kehidupan sosial dan menyebabkan kegilaan.

Peristiwa bersejarah dari buku ini merangkumi abad ke-18. Lebih menarik untuk mengaitkan masa lalu dan masa kini. Banyak teknik pemasaran yang digunakan hari ini serupa dengan pengaruh pada masa itu. Setelah membaca buku hingga akhir, anda mula memahami mengapa anda membeli sesuatu yang tidak anda perlukan dan membelanjakan wang untuk produk yang tidak menarik perhatian anda.

Penulis akan menunjukkan mengapa berjuta-juta orang jatuh pada histeria besar-besaran dan mengejar ilusi, benar-benar menjadi gila. Buku ini telah menjadi buku panduan untuk pemodal. Ia dicetak berulang kali dan dikritik pada waktu yang sama. Tesis penulis telah mengelirukan dan memaksa lebih daripada satu generasi orang yang celik ekonomi untuk berdebat. Walaupun begitu, ia masih menggembirakan minda dan memberi kesenangan kepada pembaca di seluruh dunia.

Lembu Ungu, Seth Godin

Penilaian: 4.4

SET GODIN PURPLE COW

Seorang ahli ekonomi Amerika membuat buku yang membuatnya terkenal di seluruh dunia dan dianugerahkan barisan keenam penilaian kami. Setelah penerbitan itu, tidak semua orang memperhatikannya kerana judul komik, yang disalahpahami, sebagai akibatnya, banyak yang menganggap kesusasteraan itu sembrono. Lembu ungu bukan binatang. Ini adalah produk yang mesti diminati oleh pembeli. Inilah yang harus diperjuangkan oleh syarikat untuk memastikan kejayaan dan kestabilan.

Seseorang moden tidak selalu mempunyai cukup masa untuk belajar iklan dan mencari produk yang baik di antara banyak yang ada di pasaran. Dia manja, dan sangat sukar untuk menarik perhatiannya. Luar biasa dan tidak seperti yang lain – ini adalah strategi pemasaran utama yang membolehkan anda mencapai matlamat anda dan menjadi satu langkah di atas pesaing anda.

Mengapa lembu ungu? Gambar itu dipinjam dari puisi komik, yang berusia lebih dari satu abad. Seth Godin memberikan banyak contoh dari kehidupan nyata, ketika produk yang nampaknya tidak dapat difahami secara harfiah meletupkan pasaran dan menjadikan syarikat sebagai pemimpin dunia. Sekiranya anda bersedia untuk membuat ladang ungu anda sendiri dan memelihara lembu ungu di sana, maka buku ini pasti menarik minat anda.

Pemasaran Word of Mouth, Andy Cernovitz

Penilaian: 4.3

SUNNY MARKETING ANDY SERNOVITZ.jpg

Buku unggulan karya Andy Cernovitz berada di tangga ketujuh. Ia sangat relevan pada era pengembangan rangkaian sosial, blog dan platform Internet yang lain, ia akan menjadi panduan bagi pemilik perniagaan untuk mengambil tindakan dan membantu dalam masa yang singkat untuk menjadikan syarikat yang tidak biasa, yang hanya sedikit yang pernah didengar, menjadi perhatian yang terkenal, dan perbelanjaan tunai yang besar tidak akan diperlukan . Dari mulut ke mulut adalah alat promosi dan pengayaan produk.

Adalah sangat penting bahawa produk berkualiti tinggi, dan pembeli berpuas hati dengan pembeliannya, jika tidak, anda hanya boleh membahayakan, dan tidak menjadikannya lebih baik untuk perniagaan anda. Buku ini akan mengajar anda bagaimana mengawal penyebaran maklumat, cara menghilangkan yang negatif dan cara terbaik untuk mempengaruhi pendapat orang. Contoh-contoh menarik membantu mempertimbangkan secara terperinci keadaan tertentu dan keluar dari mana-mana pemenang.

Usahawan sangat menghargai buku ini, nasihat berkesan pengarang dalam bahasa yang mudah diakses. Banyak yang memanfaatkannya dan berjaya mulai menerapkannya, menggunakan strategi pemasaran maklumat. Bonus yang berguna adalah jadual yang membantu dalam merancang tindakan selanjutnya berdasarkan pengetahuan yang diperoleh. Buku ini semestinya disyorkan untuk dibaca.

Pemasaran Tanpa Ijazah, John Jantsch

Penilaian: 4.2

PEMASARAN TANPA DIPLOMA JOHN YANCH

Kedudukan kelapan dalam pemasaran tanpa ijazah, ditujukan untuk pemilik perniagaan kecil dan pemasar. Ini bukan buku teks teori, ini tidak akan berlaku di sini. Ini adalah panduan langsung untuk membantu anda memahami sepenuhnya alat terbaik untuk digunakan dalam situasi tertentu. Semua tesis pengarang disokong oleh contoh nyata, yang membolehkan anda memahami secara mendalam setiap masalah yang timbul bukan hanya untuk pemula, tetapi juga bagi banyak pengusaha yang mempunyai pengalaman kerja.

Penulis mencadangkan sistematisasi idea pemasaran, menghilangkan kekacauan dan ketidakpastian. Perancangan yang jelas semestinya membawa kepada pencapaian matlamat. Ini akan membantu meningkatkan kecekapan penjualan, menggandakan keuntungan dan membawa perniagaan anda ke tahap yang lebih tinggi.

Buku ini membincangkan formula kejayaan yang sesuai untuk semua syarikat, tanpa mengira fokus. Pelanggan yang ideal dipilih dari khalayak ramai, di mana perlu membuat tawaran dan menangani kategori pembeli tertentu ini. Penulis akan membongkar rahsia kepercayaan, dan yang paling penting, dia akan menjawab persoalan utama: bagaimana mencapai kejayaan? Sekiranya anda berminat dengan ini, dan anda sudah bersedia untuk menerapkan semua ini dalam latihan anda sendiri, maka buku ini sesuai untuk anda.

Mengatasi jurang. Cara Mengambil Produk Teknologi ke Pasar Massa oleh Jeffrey Moore

Penilaian: 4.1

MENGHADAPI Jurang.  CARA MEMBAWA PRODUK TEKNOLOGI KE PASARAN MASS OLEH JEFFREY MOORE �

Tempat kesembilan dalam penarafan tergolong dalam buku terlaris, yang ditulis oleh perunding Amerika mengenai pemasaran dan pengurusan. Ini akan menjadi alat untuk mempromosikan produk inovatif yang benar-benar baru ke pasaran massa. Banyak pemilik perniagaan telah menghadapi masalah seperti ini lebih dari sekali dan mengalami kesukaran, tidak memahami bagaimana bertindak dengan betul dan ke arah mana untuk bergerak.

Buku ini akan membantu menjimatkan masa, kerana memberikan definisi yang jelas mengenai inovator dan skeptis dan membantu memilih tepat sasaran yang akan berminat dengan produk berteknologi tinggi. Penulis adalah yang pertama membangkitkan masalah jurang yang ada antara pasaran komoditi awal dan moden. Dia menghabiskan lebih dari 10 tahun untuk meneliti masalah ini dan membuat rumusan, merangkum pengalamannya sendiri dengan penyelidikan pemasar lain.

Nasihat Moore berlaku untuk semua bidang. Anda boleh mempercayainya tanpa syarat, berkat hasil kerjanya di Silicon Valley. Buku ini dicetak semula beberapa kali dan menyertakan contoh dan komen baru yang mencerminkan pasaran global semasa. Hal ini relevan bukan hanya di kalangan pengusaha asing, tetapi juga membantu banyak pengusaha Rusia, oleh itu karya ini disarankan untuk dibaca sebagai alat sebenar untuk pelaksanaan produk teknologi baru.

Buyology: Perjalanan Menarik ke Otak Pengguna Moden, Martin Lindstrom

Penilaian: 4.0

BUYOLOGI SEORANG JURNEY YANG MENARIK DENGAN OTAK OTAK MARTIN PENGGUNA MODERN.

Peringkat berakhir dengan bahagian yang tidak memberitahu anda mengenai asas pemasaran yang biasa. Ini adalah pengetahuan sebenar, yang boleh anda gunakan untuk mencapai matlamat yang bercita-cita tinggi. Sebilangan besar $ 7 juta dibelanjakan untuk penyelidikan eksperimental. Neuromarketing telah menjadi salah satu alat penting yang mula digunakan oleh pemilik perniagaan.

Penulis akan memberitahu anda apa yang membuat orang membeli produk ini atau produk itu, bagaimana logo atau nama jenama mempengaruhi niat kita. Ramai pembaca akan terkejut bagaimana kita sebenarnya membuat keputusan, dan bagaimana subteks dalam iklan meningkatkan keinginan untuk membeli sesuatu yang tidak anda perlukan. Pemasar profesional syarikat global telah lama menggunakan kaedah pengaruh mental, yang tidak diketahui oleh pembeli.

Lindstrom memberikan bukti bahawa bukan kita yang benar-benar membeli produk itu, tetapi perasaan kita. Buku ini akan berguna kepada banyak orang. Dan bagi mereka yang ingin menggunakan alat pengaruh sedemikian untuk memperkuatkan kedudukan mereka di pasaran, dan bagi mereka yang tidak mahu masuk ke dalam rangkaian pengiklan, kehilangan wang mereka dan ingin belajar bagaimana menolak produk yang tidak bernilai buat masa ini.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen